Spring naar bijdragen

De 'hel', verzonnen door mensen of een werkelijkheid


Aanbevolen berichten

2 minuten geleden zei nikie90:

Waar ben je het mee oneens dan? Kom dan met iets relevants, waar zit je mee, TTC?

Heel eenvoudig is dat:

  • N : God is EEN
  • T : Als God EEN is, wie ben jij dan?
  • N : Een mens
  • T : Je blijft het maar proberen

In de eerste plaats waardeer je God in z'n volle potentie, na de vraag kieper je God buiten z'n eigen EEN. Met wiens voeten wil je nu spelen?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 515
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Seriously Modestus? ?‍♂️

Sjako legt het netjes uit, ik voor mij, wat mijn instelling is "wat leert de BIjbel"  daar hou ik mij bij, de schrift leert geen hel, vagevuur of nog andere dingen die hier terloops verkondigd worden,

Er staan meer dingen middels beeld spraak bv. Het bloed van Abel roept om wraak, bloed kan niet spreken, maar bedoelt is dat Goddelijke gerechtigheid vergelding wil, Genesis 4: 10-11. Ergens staat ook

4 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Een dergelijk sjema kan niet nagesproken worden door een Christen.

Natuurlijk wel! God's Woord is onveranderlijk. Misschien dat we het niet goed begrijpen. Dat is natuurlijk altijd mogelijk.

25 minuten geleden zei thom:

Het evangelie van Johannes is voor mij al duidelijk genoeg. Ik lees niets uit de Thora.

Maar je schreef dat 'wij er uiteindelijk tocht spijt van krijgen'.

Best hoogmoedig.

"Ik lees niets uit de Thora" klinkt ook best wel hoogmoedig, of eigenwijs, net zoals je het wilt noemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei TTC:

Heel eenvoudig is dat:

  • N : God is EEN
  • T : Als God EEN is, wie ben jij dan?
  •  N : Een mens
  • T : Je blijft het maar proberen

 In de eerste plaats waardeer je God in z'n volle potentie, na de vraag kieper je God buiten z'n eigen EEN. Met wiens voeten wil je nu spelen?

  

Volgens mij zit je in je eigen wereldje en verwacht je dat ik je moet volgen?

 

8 minuten geleden zei sjako:

Ja, dmv van Christus en dat geeft spreuken 8 aan. Algemeen aanvaarde mening in het Christendom, maakt niet uit wat voor denominatie. 

Dus JC is de wijsheid? Of is de wijsheid de wijsheid?

bewerkt door nikie90
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Willempie:

Natuurlijk wel! God's Woord is onveranderlijk. Misschien dat we het niet goed begrijpen. Dat is natuurlijk altijd mogelijk.

Afhankelijk van de interpretatie Willem. Maar de Drie-Ene God is fundamenteel in het Christendom.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Wij volgen jou, we hopen oprecht dat de schade beperkt mag blijven.

Wat bedoel je met 

 

6 minuten geleden zei TTC:

In de eerste plaats waardeer je God in z'n volle potentie, na de vraag kieper je God buiten z'n eigen EEN. Met wiens voeten wil je nu spelen?

?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Afhankelijk van de interpretatie Willem. Maar de Drie-Ene God is fundamenteel in het Christendom.

Onafhankelijk van onze interpretaties zou het nogal vreemd zijn als we God's Woord niet na kunnen spreken. Misschien moeten we God's Woord wel serieus gaan nemen. Het is immers alles wat we hebben. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei nikie90:

Wat bedoel je met 

Je plaats God veraf waardoor het ver-af-goden wordt, tegelijk zeg je dat God EEN is waardoor je enkel jezelf om de tuin leidt. Daarom hopen we dat de schade beperkt mag blijven, door te blijven dwalen en van daaruit anderen te misleiden. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Willempie:

Onafhankelijk van onze interpretaties zou het nogal vreemd zijn als we God's Woord niet na kunnen spreken. Misschien moeten we God's Woord wel serieus gaan nemen. Het is immers alles wat we hebben. 

Maar ik neem niet alle interpretaties serieus Willem.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei nikie90:

Ik wil gewoon weten wat je bedoelt want ik volg je niet 

Zelfs niet wanneer het uitgelegd wordt, hiervoor dien je zelf iets te wijzigen in de manier van kijken. Succes.

2 minuten geleden zei nikie90:

Waarom?

Hierom, het eerste stuk haal je uit een boek, het tweede stuk laat zien dat je het niet begrepen hebt.

  • N : God is EEN
  • T : Als God EEN is, wie ben jij dan?
  • N : Een mens
  • T : Je blijft het maar proberen
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei nikie90:

Oké, wat is de juiste manier van kijken in de context van onze discussie? Waar ben ik volgens jou in een scheve redenering?

God, net zoals de zoeker het gezochte is.

Zojuist zei Bastiaan73:

Hier op aarde of hier in dit forum?

We zitten hier op dit forum in afwachting van WOIII, er is de optie om hier iets aan te verhelpen maar dat zal in deze hel moeilijk worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei TTC:

Zelfs niet wanneer het uitgelegd wordt, hiervoor dien je zelf iets te wijzigen in de manier van kijken. Succes.

Hierom, het eerste stuk haal je uit een boek, het tweede stuk laat zien dat je het niet begrepen hebt.

  • N : God is EEN
  • T : Als God EEN is, wie ben jij dan?
  •  N : Een mens
  •  T : Je blijft het maar proberen

Dat is waar ik begrijp je nog steeds niet.

Laat me anders dezelfde vraag aan jou stellen 

Als G-d één is, wie ben jij dan?

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei TTC:

Het antwoord werd net gegeven, dat blijft hetzelfde.

Ik volg je helaas totaal niet. Ik hoop dat je ooit G-d zal vrezen en liefhebben en erkent dat er geen ander is dan G-d alleen en dat je veel Tenach zal lezen en leren, dat is mijn intentie voor jou 

bewerkt door nikie90
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei nikie90:

Ik volg je helaas totaal niet. Ik hoop dat je ooit G-d zal vrezen en liefhebben en erkent dat er geen ander is dan G-d alleen 

Hier, de kindjes beginnen weer te dreigen, je bent met volwassen mensen bezig. Laat dit louter een dienstmededeling zijn, met dank voor uw aandacht.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid