Spring naar bijdragen
sjako

De 'hel', verzonnen door mensen of een werkelijkheid

Aanbevolen berichten

Zojuist zei TTC:

Wij volgen jou, we hopen oprecht dat de schade beperkt mag blijven.

Wat bedoel je met 

6 minuten geleden zei TTC:

In de eerste plaats waardeer je God in z'n volle potentie, na de vraag kieper je God buiten z'n eigen EEN. Met wiens voeten wil je nu spelen?

?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Afhankelijk van de interpretatie Willem. Maar de Drie-Ene God is fundamenteel in het Christendom.

Onafhankelijk van onze interpretaties zou het nogal vreemd zijn als we God's Woord niet na kunnen spreken. Misschien moeten we God's Woord wel serieus gaan nemen. Het is immers alles wat we hebben. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei nikie90:

Wat bedoel je met 

Je plaats God veraf waardoor het ver-af-goden wordt, tegelijk zeg je dat God EEN is waardoor je enkel jezelf om de tuin leidt. Daarom hopen we dat de schade beperkt mag blijven, door te blijven dwalen en van daaruit anderen te misleiden. 

bewerkt door TTC

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Willempie:

Onafhankelijk van onze interpretaties zou het nogal vreemd zijn als we God's Woord niet na kunnen spreken. Misschien moeten we God's Woord wel serieus gaan nemen. Het is immers alles wat we hebben. 

Maar ik neem niet alle interpretaties serieus Willem.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei nikie90:

Ik wil gewoon weten wat je bedoelt want ik volg je niet 

Zelfs niet wanneer het uitgelegd wordt, hiervoor dien je zelf iets te wijzigen in de manier van kijken. Succes.

2 minuten geleden zei nikie90:

Waarom?

Hierom, het eerste stuk haal je uit een boek, het tweede stuk laat zien dat je het niet begrepen hebt.

• N : God is EEN
  • T : Als God EEN is, wie ben jij dan?
  • N : Een mens
  • T : Je blijft het maar proberen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Zelfs niet wanneer het uitgelegd wordt, hiervoor dien je zelf iets te wijzigen in de manier van kijken. Succes.

Oké, wat is de juiste manier van kijken in de context van onze discussie? Waar ben ik volgens jou in een scheve redenering?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei nikie90:

Oké, wat is de juiste manier van kijken in de context van onze discussie? Waar ben ik volgens jou in een scheve redenering?

God, net zoals de zoeker het gezochte is.

Zojuist zei Bastiaan73:

Hier op aarde of hier in dit forum?

We zitten hier op dit forum in afwachting van WOIII, er is de optie om hier iets aan te verhelpen maar dat zal in deze hel moeilijk worden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei TTC:

Hierom, het eerste stuk haal je uit een boek, het tweede stuk laat zien dat je het niet begrepen hebt.

• N : God is EEN
  • T : Als God EEN is, wie ben jij dan?
  •  N : Een mens
  •  T : Je blijft het maar proberen

Dat is waar ik begrijp je nog steeds niet.

Laat me anders dezelfde vraag aan jou stellen 

Als G-d één is, wie ben jij dan?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei nikie90:
  • Dat is waar ik begrijp je nog steeds niet.
  • Laat me anders dezelfde vraag aan jou stellen 
  • Als G-d één is, wie ben jij dan?

Het antwoord werd net gegeven, dat blijft hetzelfde.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

We zitten hier op dit forum in afwachting van WOIII, er is de optie om hier iets aan te verhelpen maar dat zal in deze hel moeilijk worden.

Ja daar kom je vaker mee, met WOIII. Wellicht is dit de oplossing?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei TTC:

Het antwoord werd net gegeven, dat blijft hetzelfde.

Ik volg je helaas totaal niet. Ik hoop dat je ooit G-d zal vrezen en liefhebben en erkent dat er geen ander is dan G-d alleen en dat je veel Tenach zal lezen en leren, dat is mijn intentie voor jou 

bewerkt door nikie90

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei nikie90:

Ik volg je helaas totaal niet. Ik hoop dat je ooit G-d zal vrezen en liefhebben en erkent dat er geen ander is dan G-d alleen 

Hier, de kindjes beginnen weer te dreigen, je bent met volwassen mensen bezig. Laat dit louter een dienstmededeling zijn, met dank voor uw aandacht.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Bastiaan73:

Ja daar kom je vaker mee, met WOIII. Wellicht is dit de oplossing?

Next episode in hell, meer is het niet. Vorige keer was het niet anders maar toen hadden we nog geen forum.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei nikie90:

Waarom ben je daar boos over?

We moeten alweer beginnen vrezen van je, het is de stereotiepe taal van een autoritair religieus regime waarin de verlevendiging ontbreekt.

1 minuut geleden zei Nicky O:

Vanwaar het streepje?

God mag niet uitgesproken worden in bepaalde kringen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

We moeten alweer beginnen vrezen van je, het is de stereotiepe taal van een autoritair religieus regime waarin de verlevendiging ontbreekt.

We zien dingen anders, hoe ik het zie is G-d vrezen is goed. En dus als ik dat zeg hoop ik het goede voor jou 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei nikie90:

We zien dingen anders, hoe ik het zie is G-d vrezen is goed. En dus als ik dat zeg hoop ik het goede voor jou 

Het is niet mensen afdreigen en angst aanjagen in ieder geval, dat wat maar al te graag ingezet wordt wanneer het een beetje te moeilijk wordt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid