Spring naar bijdragen

De 'hel', verzonnen door mensen of een werkelijkheid


Aanbevolen berichten

  • 9 months later...
  • Antwoorden 515
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Seriously Modestus? ?‍♂️

Sjako legt het netjes uit, ik voor mij, wat mijn instelling is "wat leert de BIjbel"  daar hou ik mij bij, de schrift leert geen hel, vagevuur of nog andere dingen die hier terloops verkondigd worden,

Er staan meer dingen middels beeld spraak bv. Het bloed van Abel roept om wraak, bloed kan niet spreken, maar bedoelt is dat Goddelijke gerechtigheid vergelding wil, Genesis 4: 10-11. Ergens staat ook

Op 6-3-2019 om 15:03 zei sjako:

Geregeld komt in discussies het idee van een 'hel' naar voren. Ik, als Jehovah's Getuige, gelooft niet in een hel. Het is al meer besproken, maar blijkbaar is er toch een behoefte om dit weer eens te bespreken. Hoe kan je een God van liefde rijmen met een God die iemand eeuwig in een brandend vuur gooit omdat hij een paar zonden heeft begaan in die korte periode dat hij hier op aarde is. Wat is bijv dat Meer van Vuur uit Openbaring. Wilt het zeggen dat een eeuwig vuur een eeuwige marteling geeft? Wat wordt er bedoeld met dat het Meer van Vuur de Tweede dood betekent? Wat houden de termen Sjeool, Hades, Gehenna en Tartarus in, allemaal termen die verkeerd vertaald worden met 'hel'. 

Ken je de parabel van CG Jung 'de boom'?

"De boom staat met zijn wortels in HEL en bladeren in HEMEL", It's YIN/YANG baby, het een kan niet bestaan zonder andere, als je gelooft in hemel moet je wel geloven in HEL, anders houdt je jezelf voor de gek...peace!

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei digidokter.net:

Ken je de parabel van CG Jung 'de boom'?

"De boom staat met zijn wortels in HEL en bladeren in HEMEL", It's YIN/YANG baby, het een kan niet bestaan zonder andere, als je gelooft in hemel moet je wel geloven in HEL, anders houdt je jezelf voor de gek...peace!

Allereerst welkom op dit forum. Ik vind jou redenatie beetje raar. Als de hemel bestaat, bestaat de hel toch niet automatisch? Het woord ‘hel’ komt helemaal niet voor in de Bijbel. Ben je op de hoogre van de woorden sjeool, Hades, Grhenna en Tartarus?

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 uur geleden zei digidokter.net:

Ken je de parabel van CG Jung 'de boom'?

"De boom staat met zijn wortels in HEL en bladeren in HEMEL", It's YIN/YANG baby, het een kan niet bestaan zonder andere, als je gelooft in hemel moet je wel geloven in HEL, anders houdt je jezelf voor de gek...peace!

Zoals de parabel van Job ook zegt en Jesaja. God Zelf schept het kwade. Er is maar één God.  Geen 2, maar 1.

Als gelovige mensen, zelfs zonen Gods, zich voor God stellen, is satan er altijd bij. Toen Jezus door een stem uit de hemel tot Gods Zoon was verklaard, werd zelfs "Hij door de Geest naar de woestijn geleid om verzocht te worden door de duivel" (Mat.3:17, 4:1). Zijn volmaaktheid moest in een heftig conflict aangetoond worden, vóórdat Zijn bediening van verlossing en genezing kon beginnen (Luc.4:18-19). In dat conflict was Jezus overwinnaar! Hij gaf niet één keer toe aan wat satan Hem voorstelde.

Nu komen we tot het volgende: de rol van satan. Satan betekent tegenstander. De vraag is nu: wiens tegenstander? Want meestal wordt hij beschouwd als Gods tegenstander. Maar wees nou eerlijk: wie zou tegenstander kunnen zijn van de Almachtige, de alwetende Schepper van hemel en aarde? Niemand toch? En zeker satan niet! (zie Jes.54:16).

Nee, hij is onze tegenstander. Satan kan zich niet met God meten, maar is wel geschapen om de mens te toetsen. Dat begon al in het paradijs. En dat is overduidelijk te zien in Job en in het leven van Jezus (Mat.4:1-11). Het vuur van satans beproeving hoort bij ieder kind van God (1Pet.1:6-7). Zonen worden zelfs "als in een oven gloeiend gemaakt" (Op.1:15).

God is goedheid, liefde, licht. Nergens staat, dat Hij het kwade is, maar wel, dat Hij het kwade schepten gebruikt als louteringsvuur. "Ik formeer het licht en schep de duisternis; Ik maak de vrede en schep het kwaad, Ik, de Heer, doe al die dingen" (Jes.45:7, 54:16).

Wie dat beseft, weet dat satan alleen maar een instrument is in Gods hand (2:3). God heeft het voor het zeggen. Hij werkt "en wie zal het keren?" (Jes.43:13). Satan is onze tegenstander. God gebruikt hem om ons te toetsten, opdat ook wij als puur goud te voorschijn zullen komen (23:10).

 

[....]

 

Als wij volharden als Job zullen ook wij zien, dat in ons alle dingen Hem onderworpen worden (Hebr.2:8). Dat betekent, dat dan de geestelijke mens sterker is dan de stoffelijke. De geest heerst dan over het vlees. Christus is dan in ons overwinnaar.

https://www.in-geest-en-waarheid.nl/job.htm

https://www.bijbelengeloof.com/index.php?option=com_content&view=article&id=240:schiep-god-het-kwaad&catid=151&Itemid=91

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...
Op 6-3-2019 om 15:03 zei sjako:

Geregeld komt in discussies het idee van een 'hel' naar voren. Ik, als Jehovah's Getuige, gelooft niet in een hel. Het is al meer besproken, maar blijkbaar is er toch een behoefte om dit weer eens te bespreken. Hoe kan je een God van liefde rijmen met een God die iemand eeuwig in een brandend vuur gooit omdat hij een paar zonden heeft begaan in die korte periode dat hij hier op aarde is. Wat is bijv dat Meer van Vuur uit Openbaring. Wilt het zeggen dat een eeuwig vuur een eeuwige marteling geeft? Wat wordt er bedoeld met dat het Meer van Vuur de Tweede dood betekent? Wat houden de termen Sjeool, Hades, Gehenna en Tartarus in, allemaal termen die verkeerd vertaald worden met 'hel'. 

Het spel van de parels heb ik leren kennen door me een dagje bezig te houden met het Jahori-venster, sindsdien is het niet meer gestopt en het kan nog eeuwen verder gaan.

Op 21-1-2020 om 19:38 zei Plume:

Zoals de parabel van Job ook zegt en Jesaja. God Zelf schept het kwade. Er is maar één God.  Geen 2, maar 1.

Klopt, en die ene God kan duizenden goden scheppen, het zit perfect in elkaar. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 21-1-2020 om 02:05 zei digidokter.net:

Ken je de parabel van CG Jung 'de boom'?

"De boom staat met zijn wortels in HEL en bladeren in HEMEL", It's YIN/YANG baby, het een kan niet bestaan zonder andere, als je gelooft in hemel moet je wel geloven in HEL, anders houdt je jezelf voor de gek...peace!

Onzinverhaal.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Niet alles is een mythe.

Alles dus, behalve datgene dat alles in het leven roept en bezielt, nooit gescheiden. Maar dat is iets anders dan onwaar jegens waarachtiger, of nonsens versus zingeving, of kwaad versus goed ... enzoverder. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

 Helse geluid van onder de aarde.

Echt geluid gemeten door een diagnosesysteem in een oliebron. Diepte - 12 262 meter onder de grond. (Voor het eerst gepubliceerd in de Finse krant Ammenusastia). In de jaren 80 werkte een groep geologische wetenschappers in de voormalige Sovjet-Unie aan een project voor het boren van een ultra-diepe put. 

De projectmanager Azzakov zegt: "Als communist geloof ik niet in de hemel of de Bijbel, maar als wetenschapper geloof ik nu in de hel. We hoeven niet te zeggen dat we echt geschokt waren toen we zo'n ontdekking deden. We hebben een microfoon in de put neergelaten om het geluid van lithosferische plaatbewegingen op te nemen. Maar in plaats daarvan, hoorden we een schreeuwende menselijke stem waarin de pijn klonk. In eerste instantie dachten we dat het geluid afkomstig was van onze eigen boorapparatuur. Maar toen de apparatuur opnieuw werd aangepast, werden onze ergste vermoedens bevestigd. Het geschreeuw, gegil en gekrijs waren niet van één persoon, maar van miljoenen mensen". 
Het is nog onbekend of dit een hoax is of niet.Tegelijkertijd zei David Mironovich Huberman, een van de initiatiefnemers van het project, onder wier leiding en directe deelname de Kola-put werd geboord: "Als ze me vragen naar dit mysterieuze verhaal, weet ik niet wat ik moet zeggen. Aan de ene kant zijn verhalen over de "demon" onzin. Aan de andere kant kan ik als eerlijke wetenschapper niet zeggen dat ik precies weet wat er is gebeurd. Er werd echt een heel vreemd geluid opgenomen, daarna was er een explosie... Enkele dagen daarna werd er op diezelfde diepte niets soortgelijks waargenomen.”

 

Voor de uitleg over de hel en alle vragen daaromtrent, luister naar Bill Wiese. Er zijn enkele video's van hem ook met Nederlandse ondertiteling.

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei Modestus:

 Helse geluid van onder de aarde.

Echt geluid gemeten door een diagnosesysteem in een oliebron. Diepte - 12 262 meter onder de grond. (Voor het eerst gepubliceerd in de Finse krant Ammenusastia). In de jaren 80 werkte een groep geologische wetenschappers in de voormalige Sovjet-Unie aan een project voor het boren van een ultra-diepe put. 

De projectmanager Azzakov zegt: "Als communist geloof ik niet in de hemel of de Bijbel, maar als wetenschapper geloof ik nu in de hel. We hoeven niet te zeggen dat we echt geschokt waren toen we zo'n ontdekking deden. We hebben een microfoon in de put neergelaten om het geluid van lithosferische plaatbewegingen op te nemen. Maar in plaats daarvan, hoorden we een schreeuwende menselijke stem waarin de pijn klonk. In eerste instantie dachten we dat het geluid afkomstig was van onze eigen boorapparatuur. Maar toen de apparatuur opnieuw werd aangepast, werden onze ergste vermoedens bevestigd. Het geschreeuw, gegil en gekrijs waren niet van één persoon, maar van miljoenen mensen". 
Het is nog onbekend of dit een hoax is of niet.Tegelijkertijd zei David Mironovich Huberman, een van de initiatiefnemers van het project, onder wier leiding en directe deelname de Kola-put werd geboord: "Als ze me vragen naar dit mysterieuze verhaal, weet ik niet wat ik moet zeggen. Aan de ene kant zijn verhalen over de "demon" onzin. Aan de andere kant kan ik als eerlijke wetenschapper niet zeggen dat ik precies weet wat er is gebeurd. Er werd echt een heel vreemd geluid opgenomen, daarna was er een explosie... Enkele dagen daarna werd er op diezelfde diepte niets soortgelijks waargenomen.”

Voor de uitleg over de hel en alle vragen daaromtrent, luister naar Bill Wiese. Er zijn enkele video's van hem ook met Nederlandse ondertiteling.

Ik vermoed dat ze de microfoon per ongeluk naar een van de Russische strafkolonies hebben geboord. De hel kan het niet zijn, want die is nog leeg, als deze al bestaat want volgens mij moet deze nog worden gemaakt.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ik vermoed dat ze de microfoon per ongeluk naar een van de Russische strafkolonies hebben geboord. De hel kan het niet zijn, want die is nog leeg, als deze al bestaat want volgens mij moet deze nog worden gemaakt.

 

Misschien hebben ze wel tot aan de Oeigoeren geluisterd. Arme drommels! 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Modestus:

Echt geluid gemeten door een diagnosesysteem in een oliebron. Diepte - 12 262 meter onder de grond. (Voor het eerst gepubliceerd in de Finse krant Ammenusastia).

Hier lig ik al dubbel. Geluid dat gepubliceerd werd in een krant...

3 uur geleden zei Modestus:

Maar toen de apparatuur opnieuw werd aangepast, werden onze ergste vermoedens bevestigd. Het geschreeuw, gegil en gekrijs waren niet van één persoon, maar van miljoenen mensen". 

Wat werd er aangepast?  
Hoe komen ze tot de conclusie dat het miljoenen mensen waren ?
Waar zijn de originele opnames, is er echt wetenschappelijk onderzoek naar gedaan of zijn er peer-reviewed publicaties? (antwoord: Nee)

3 uur geleden zei Modestus:

Het is nog onbekend of dit een hoax is of niet.

Waarschijnlijk wel. Laat iemand maar eens aantonen dat dit echt is. 

Aanvulling:
En ja hoor. Het is een hoax.
Dat had je zelf ook kunnen weten als even had gegoogled op  'Azzakov sounds hell', @Modestus maar dat was kennelijk te veel moeite.
Liever voetstoots een verhaal geloven dat 9 van 10 mensen direct opzij legt als 'volkomen onzin'. 

https://en.wikipedia.org/wiki/Well_to_Hell_hoax :

However, the recording was later found to be looped together from various sound effects, sometimes identified as the soundtrack of the 1972 movie Baron Blood.[1]

....Diepe zucht...

 

 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid