Spring naar bijdragen
sjako

De 'hel', verzonnen door mensen of een werkelijkheid

Aanbevolen berichten

5 minuten geleden zei TTC:

Het is niet mensen afdreigen en angst aanjagen in ieder geval, dat wat maar al te graag ingezet wordt wanneer het een beetje te moeilijk wordt.

Ik weet niet of het gelijk te moeilijk is omdat ik je niet begrijp, denk ook niet dat ik de enigste ben die je niet volgt

Eerlijk gezegd denk ik dat het probleem hier qua communicatie bij jou ligt, of is iemand die TTC begrijpt in deze?

bewerkt door nikie90

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei nikie90:

Ik weet niet of het gelijk te moeilijk is omdat ik je niet begrijp, denk ook niet dat ik de enigste ben die je niet volgt

Dat is wel duidelijk, het enige dat we hier nog zien gebeuren is het bouwen van luchtkastelen, als labyrinten waarin mensen naar God mogen zoeken. En dan zeggen ze dat ze Hem niet kunnen vinden maar Hij is wel EEN. En dat noemt religie, zeggen ze.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei TTC:
12 minuten geleden zei nikie90:

Dat is wel duidelijk, het enige dat we hier nog zien gebeuren is het bouwen van luchtkastelen, als labyrinten waarin mensen naar God mogen zoeken. En dan zeggen ze dat ze Hem niet kunnen vinden maar Hij is wel EEN. En dat noemt religie, zeggen ze.

Ik kan alleen voor mezelf spreken en ik hou het op: TTC heeft z'n eigen aparte manier van verbale expressie. Die is soms te begrijpen maar vaak ook niet of moeilijk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Bastiaan73:

Ik kan alleen voor mezelf spreken en ik hou het op: TTC heeft z'n eigen aparte manier van verbale expressie. Die is soms te begrijpen maar vaak ook niet of moeilijk.

De luchtkastelen zijn nodig om te kunnen zoeken naar God, een aantal heeft het enkel nog maar over de luchtkastelen en vergeten te zoeken. Op die manier krijg je een dode religie, de luchtkastelen blijven bestaan voor wie wel wil zoeken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei nikie90:

Als G-d zich niet zou bekommeren om de aarde, waarom is Adolf Hitler dan niet aan de macht gebleven?

Wellicht hadden de geallieerden daar ook iets mee te maken? Als je God hierin een bepaalde actieve rol toebedeelt had Hij veel eerder in kunnen grijpen, vóór al die ellende en al die doden. Wilde God het eerst een tijdje aankijken, op z'n beloop laten voordat Hij het toch te gortig vond worden?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Bastiaan73:

Wellicht hadden de geallieerden daar ook iets mee te maken? Als je God hierin een bepaalde actieve rol toebedeelt had Hij veel eerder in kunnen grijpen, vóór al die ellende en al die doden. Wilde God het eerst een tijdje aankijken, op z'n beloop laten voordat Hij het toch te gortig vond worden?

Vandaag vergaat het ons veel beter, het probleem nog steeds hetzelfde.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei TTC:

De luchtkastelen zijn nodig om te kunnen zoeken naar God, een aantal heeft het enkel nog maar over de luchtkastelen en vergeten te zoeken. Op die manier krijg je een dode religie, de luchtkastelen blijven bestaan voor wie wel wil zoeken.

Voor iemand die zich stoort aan luchtkastelen die ergens nodig voor zouden zijn, heb je anders een behoorlijk hoog luchtfiets gehalte bij wat je zegt.
Waarom zou je dat willen? Denk jij dat een hogere abstractiegraad zoek-stimulerend werkt? 

Wie luchtkastelen bouwt die anderen zoeken, is nog altijd wel een makelaar in luchtkastelen,
die toegang geeft tot de kamers en vertrekken van het luchtkasteel en deze ter beoordeling afstaat.
De zoeker die daar wat van vindt, krijgt iets concreets mee, terwijl ook de zoekvergetende bouwer de illusie heeft dat de makelaardij loont.
En ondertussen wordt het luchtkasteel het meest gevormd en gebouwd door de grootste critici.
Verbazingwekkend eigenlijk, vind je niet? 

Wie rust, zoekt de dood. Wie rust zoekt, rust niet. Wie leeft, zoekt. Wie dood is, rust.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Tomega:

Voor iemand die zich stoort aan luchtkastelen die ergens nodig voor zouden zijn, heb je anders een behoorlijk hoog luchtfiets gehalte bij wat je zegt. Waarom zou je dat willen? Denk jij dat een hogere abstractiegraad zoek-stimulerend werkt? Wie luchtkastelen bouwt die anderen zoeken, is nog altijd wel een makelaar in luchtkastelen, die toegang geeft tot de kamers en vertrekken van het luchtkasteel en deze ter beoordeling afstaat. De zoeker die daar wat van vindt, krijgt iets concreets mee, terwijl ook de zoekvergetende bouwer de illusie heeft dat de makelaardij loont. En ondertussen wordt het luchtkasteel het meest gevormd en gebouwd door de grootste critici. Verbazingwekkend eigenlijk, vind je niet? Wie rust, zoekt de dood. Wie rust zoekt, rust niet. Wie leeft, zoekt. Wie dood is, rust.

Wat zoek je dan?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
55 minuten geleden zei TTC:

Wat zoek je dan?

Wie zoekt, vindt, en na elke vinding, volgt verder zoeken.
En wie God al heeft, zoekt te doen wat Hij wil.
Wie meer heeft, krijgt ook meer toegeworpen.
Wie meer toegeworpen krijgt, heeft de handen vol.
En wie dat mist, wordt rusteloos;
de optie die jij was vergeten.

bewerkt door Tomega

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

moderatie:

Omdat dit topic zo snel loopt dat de niet steeds zo snelle modbreaks en opmerkingen van de moderator mogelijk nauwelijks nog worden opgemerkt, aangezien het topic al pagina's verder doorgelopen is, even links naar_

en

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid