Spring naar bijdragen

De Bijbel, gezondheid en genezing


Aanbevolen berichten

Ik had het idee dat @Mullog en @Bastiaan73 daar anders over denken..

Klopt dat?

23 minuten geleden zei Willempie:

Daar heb ik met mijn eigen ogen gezien dat een doofstom meisje genezen werd. Daarna heb ik nog andere gevallen meegemaakt van wonderlijke genezingen maar die werden niet rondgebazuind en verschenen niet in de kranten.

Dat is geweldig! Godzijdank..  

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 349
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Beter een schamel bezit en ontzag voor de HEER dan grote rijkdom en veel onrust. Spreuken 15:16 Dat herken ik enorm.. ik kijk vaak om me heen, zie al die welvaart, al die afleiding in mi

Ik weet niet hoe jullie hierop komen, dus ik kan niet navolgen of de aanleiding reden geeft voor zorg, maar ik reageer wel. Lijden is wel degelijk een gericht geven. Een brandweerman geeft zijn leve

Zelfs groter dan de Zijnen. Dus kom maar op en laat maar zien die hordes uit de dood opgewekte mensen, complete ziekenhuizen die failliet gaan wegens gebrek aan patiënten etc... Praatjes vullen g

35 minuten geleden zei Nicky O:

Ik had het idee dat @Mullog en @Bastiaan73 daar anders over denken..

Klopt dat?

Als je het hebt over de bewering van @Ton dat er 600 klinisch dood verklaarde mensen tot leven zijn gebracht door te bidden en handen op te leggen (in dat andere topic:)

Nee daar geloof ik helemaal niets van. Dan ben ik blijkbaar zoals Thomas.

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Fundamenteel:

Ja DBI, de creatie startte perfect. Er was geen ziekte. Toen kwam het slechte en werden wij genetisch steeds zwakker waardoor we dus vatbaar voor ziekte werden. Gedenk hoe zelfhelend het lichaam is, hoe persoon x een sterker immuunsysteem dan persoon y heeft. Genetisch is er veel diversiteit en er zijn zelfs bloedgroepen die je beter niet mengt om miskramen en invalide kindjes te voorkomen. 

 

Je stelt (weer eens) een gebrek aan kennis ten toon. De combi van bepaalde bloedgroepen is niet van invloed op het aantal miskramen of invaliden. Inteelt is dat wel 

Citaat

Onze levensstijl veroorzaakt nu ook superbacteriën. Gaat dat dan God zijn wanneer we daaraan massaal sterven of omdat we God de rug toekeerden? En virussen die in labs opgekweekt werden, waarvan enkele ontsnapten of gebruikt werden via bio warfare muteren daarbij ook nog eens tot andere meer besmettelijke ziektes. Ook God?

Als God er op toe ziet, de gevolgen kent en niet ingrijpt dan is hij mede schuldig.
 

Citaat

Nu is er terug TBC in onze grootstad. Een straf van God of bewijs van een te laks en falend migratiebeleid? Je moet maar je kind naar een school sturen waar men ze blootstelt aan “vluchtelingen” met allerlei ziektes. Ben ik blij dat er nog blanke scholen bestaan waar allochtonen in zeer beperkte mate voorkomen.

 

 

Dat er weer TBC is komt omdat er mensen komen uit streken waar die ziekte nog niet was uitgeroeid. Als u uw kind gewoon inent is er niets aan de hand.
In jouw beeld zijn God en Jezus ook blanken zeker? Er wel eens bij stil gestaan dat ze uit het Midden Oosten komen en dus een uiterlijk zouden moeten hebben zoals de allochtonen waarover U het hebt in uw post?

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei WdG:

Dat is het punt. God heeft ingegrepen. Weet je ook wanneer?

Ik ben benieuwd.
Dit was de kwestie:

7 minuten geleden zei Dat beloof ik:
Citaat

Onze levensstijl veroorzaakt nu ook superbacteriën. Gaat dat dan God zijn wanneer we daaraan massaal sterven of omdat we God de rug toekeerden? En virussen die in labs opgekweekt werden, waarvan enkele ontsnapten of gebruikt werden via bio warfare muteren daarbij ook nog eens tot andere meer besmettelijke ziektes. Ook God?

Als God er op toe ziet, de gevolgen kent en niet ingrijpt dan is hij mede schuldig

Dus geef maar aan wanneer God heeft ingegrepen bij het ontstaan van 'super bacteriën' (wat dat ook zijn).

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Dat beloof ik:

Je stelt (weer eens) een gebrek aan kennis ten toon. De combi van bepaalde bloedgroepen is niet van invloed op het aantal miskramen of invaliden. Inteelt is dat wel 

Als God er op toe ziet, de gevolgen kent en niet ingrijpt dan is hij mede schuldig.
 

Dat er weer TBC is komt omdat er mensen komen uit streken waar die ziekte nog niet was uitgeroeid. Als u uw kind gewoon inent is er niets aan de hand.
In jouw beeld zijn God en Jezus ook blanken zeker? Er wel eens bij stil gestaan dat ze uit het Midden Oosten komen en dus een uiterlijk zouden moeten hebben zoals de allochtonen waarover U het hebt in uw post?

Pffff google eens rhesus vloeistoffen mister know it all. Die rhesusfactor wordt bepaald door de bloedgroep van beide ouders. Ik zeg niet dat alle foetussen daardoor risico lopen, maar er wel een verhoogd risico is. 

Jezus was wellicht niet blank neen. En er bestaat geen vaccin voor TBC “meneer ik weet alles beter”

Link naar bericht
Deel via andere websites
52 minuten geleden zei Fundamenteel:

Pffff google eens rhesus vloeistoffen mister know it all. Die rhesusfactor wordt bepaald door de bloedgroep van beide ouders. Ik zeg niet dat alle foetussen daardoor risico lopen, maar er wel een verhoogd risico is. 

Jezus was wellicht niet blank neen. En er bestaat geen vaccin voor TBC “meneer ik weet alles beter”

Het gevaar ligt in als de baby rhesus postitief is en de moeder rhesus negatief. Als er dan toch bloed vermengd wordt dan gaat de moeder antistoffen maken tegen de rhesuspositieve bloedcellen. Deze antistoffen kunnen de placenta voorbijgaan waardoor het bloed van het kind kan worden afgebroken. Dat kan inderdaad heel vervelende gevolgen hebben voor de baby. De baby ziet geel en bilirubine kan de hersenen aantasten. Ook kan de baby ernstige bloedarmoede krijgen. Tegenwoordig kan voorkomen worden dat de moeder antistoffen gaat aanmaken door een injectie die dat tegengaat. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei sjako:

Het gevaar ligt in als de baby rhesus postitief is en de moeder rhesus negatief. Als er dan toch bloed vermengd wordt dan gaat de moeder antistoffen maken tegen de rhesuspositieve bloedcellen. Deze antistoffen kunnen de placenta voorbijgaan waardoor het bloed van het kind kan worden afgebroken. Dat kan inderdaad heel vervelende gevolgen hebben voor de baby. De baby ziet geel en bilirubine kan de hersenen aantasten. Ook kan de baby ernstige bloedarmoede krijgen. Tegenwoordig kan voorkomen worden dat de moeder antistoffen gaat aanmaken door een injectie die dat tegengaat. 

Ja zoiets. Er werd tijdens biologie eens gevraagd waarom er koppels zoveel miskramen kregen en hoe gehandicapten ontstaan. Dat werd dus bepaald volgens bepaalde combinaties van bloedlijnen waarmee die rhesusfactor iets te maken had. Ligt wat vaag in mijn achterhoofd, dat was in mijn jonge jaren. 

Zo heb je bv koppels die paar miskramen hadden maar toch blijven proberen, ik vind dat al mishandeling gedreven door egoïsme. Want “ik” wil een kind, zelfs als onze bloedgroepen het niet toestaan. Genetica heeft veel vraagstukken, maar er zijn dus echt variaties die je beter niet mengt. Daar is zeker verhoogd risico op miskramen en handicap.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jezus geeft ons een opdracht: Gaat heen in de gehele wereld, predikt het Evangelie aan alle kreaturen. Die geloofd zal hebben, en gedoopt zal zijn, zal zalig worden; maar die niet zal geloofd hebben, zal verdoemd worden. En degenen, die geloofd zullen hebben, zullen deze tekenen volgen: in Mijn Naam zullen zij duivelen uitwerpen; met nieuwe tongen zullen zij spreken. Slangen zullen zij opnemen; en al is het, dat zij iets dodelijks zullen drinken, dat zal hun niet schaden; op kranken zullen zij de handen leggen, en zij zullen gezond worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei thom:
23 minuten geleden zei WdG:

Jezus geeft ons een opdracht: Gaat heen in de gehele wereld, predikt het Evangelie aan alle kreaturen. Die geloofd zal hebben, en gedoopt zal zijn, zal zalig worden; maar die niet zal geloofd hebben, zal verdoemd worden. En degenen, die geloofd zullen hebben, zullen deze tekenen volgen: in Mijn Naam zullen zij duivelen uitwerpen; met nieuwe tongen zullen zij spreken. Slangen zullen zij opnemen; en al is het, dat zij iets dodelijks zullen drinken, dat zal hun niet schaden; op kranken zullen zij de handen leggen, en zij zullen gezond worden.

Geen hoofdletters?

Wéér de later aan Marcus toegevoegde verzen...

Het is dat je met deze editor geen groter en/of knalrood lettertype kunt kiezen anders vrees ik dat het als zodanig zou worden weergegeven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Fundamenteel:

En er bestaat geen vaccin voor TBC “meneer ik weet alles beter”

Ik weet niet alles beter. Het probleem is dat jij niet veel weet. Dan lijkt het alsof ik alles beter weet.
Het heet BCG vaccinatie. "meneer ik weet niet veel"

10 uur geleden zei Fundamenteel:

Jezus was wellicht niet blank neen

Dat is een uitgesproken domme opmerking.

9 uur geleden zei Fundamenteel:

Ja zoiets. Er werd tijdens biologie eens gevraagd waarom er koppels zoveel miskramen kregen en hoe gehandicapten ontstaan. Dat werd dus bepaald volgens bepaalde combinaties van bloedlijnen waarmee die rhesusfactor iets te maken had. Ligt wat vaag in mijn achterhoofd, dat was in mijn jonge jaren. 

Zo heb je bv koppels die paar miskramen hadden maar toch blijven proberen, ik vind dat al mishandeling gedreven door egoïsme. Want “ik” wil een kind, zelfs als onze bloedgroepen het niet toestaan. Genetica heeft veel vraagstukken, maar er zijn dus echt variaties die je beter niet mengt. Daar is zeker verhoogd risico op miskramen en handicap.

Gewoon inteelt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Dat beloof ik:

Ik weet niet alles beter. Het probleem is dat jij niet veel weet. Dan lijkt het alsof ik alles beter weet.
Het heet BCG vaccinatie. "meneer ik weet niet veel"

Och joeng. Dat ging toen over die bloedgroepen met verhoogd risico op miskramen en handicaps. Dan zeg je dat mensen zich moeten vaccineren tegen tbc terwijl dat niet nodig was voor de massa migratie dus niemand deed. En dat vaccin dat jij vernoemt werkt niet eens effectief, dat is als vaccineren tegen malaria en denken dat je het niet meer kan krijgen zeker?

lees:

Citaat

Mycobacterium bovis zichtbaar gemaakt onder een microscoop

Bacillus Calmette-Guérin (BCG) is een vaccin tegen tuberculose dat gemaakt wordt van de levende, verzwakte, bij runderen voorkomende tuberculosebacterie, Mycobacterium bovis, die zijn ziekteverwekkend vermogen bij mensen heeft verloren door een jarenlange speciale kweek in een kunstmatig medium. De bacillen zijn wel voldoende immunogeen gebleven om een matig effectief vaccin te zijn voor het voorkomen van menselijke tuberculose

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/BCG-vaccin

Het werkt niet eens op de mens, maar ik weet niets he, *scheldwoord naar keuze*

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 uur geleden zei Bastiaan73:
21 uur geleden zei sjako:

Als je filmpjes bekijkt hoe het er aan toe gaat in een Pinkstergemeente, dan slaat de schrik me om het hart. Mensen liggen te rollebollen, te lachen, wartaal uit te slaan. Nooit van zijn leven komt dat uit God. 

1 Korintiërs 14:33 HSV

Want God is geen God van wanorde, maar van vrede, zoals in alle gemeenten van de heiligen.

Ik vrees dat ze dit vers hebben overgeslagen.

Bovenstaande citaten komen uit het topic 'De bijbel is onfeilbaar, onze vertalingen niet...' maar passen m.i. beter in dit topic.

'Leuk' fillempie:

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Bastiaan73:

'Leuk' fillempie:

Ik vind er weinig leuks aan. Dat mensen zich zo belachelijk kunnen maken en dan hysterie verwarren met vervulling van de Heilige Geest. Die voorganger is gelijk een imam die de mensen in zijn moskee aan het opzwepen is. Ook moet ik denken aan een groep autisten met hun stereotype bewegingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei sjako:

Inderdaad tussen aanhalingstekens. Heb medelijden met ze. Duidelijk demonisch.

 

42 minuten geleden zei antoon:

Hieraan moet toch wel ieder denkend mens zien dat dit van duivelse krachten komt.

Ieder denkend mens ziet dat hier sprake is van massahysterie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 21-3-2019 om 13:19 zei Bastiaan73:

'Leuk' fillempie:

De Heilige Geest zou je niet door het stof laten rollen; dit is demonisch.

Op 21-3-2019 om 18:34 zei Dat beloof ik:

Ieder denkend mens ziet dat hier sprake is van massahysterie.

Waar zouden ze dit dan op baseren? De Bijbel in ieder geval niet...

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 24-3-2019 om 15:23 zei Sjofar:
Op 21-3-2019 om 18:34 zei Dat beloof ik:

Ieder denkend mens ziet dat hier sprake is van massahysterie.

Waar zouden ze dit dan op baseren? De Bijbel in ieder geval niet..

Ook niet op de reclamefolder van Jumbo.  Dat staat,  net als in de Bijbel,  namelijk niets in over massahysterie.

Ze baseren het op kennis over massahysterie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Dat beloof ik:
Op 24-3-2019 om 15:23 zei Sjofar:
Op 21-3-2019 om 18:34 zei Dat beloof ik:

Ieder denkend mens ziet dat hier sprake is van massahysterie.

Waar zouden ze dit dan op baseren? De Bijbel in ieder geval niet..

Ook niet op de reclamefolder van Jumbo.  Dat staat,  net als in de Bijbel,  namelijk niets in over massahysterie.

Ze baseren het op kennis over massahysterie.

Het jammere is dat veel mensen van buitenaf denken dat die 'massahysterie' iets is dat bij het christendom normaal is. Dan krijgen buitenstaanders een verkeerd beeld en zo lijdt de geloofwaardigheid van het geloof er onder. Belangrijk om dan te beseffen is dat nergens in de Bijbel staat dat een samenkomst er zo hoort uit te zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De 80 jarige Dorle bidt voor mensen. Ze maakt veel genezingen mee. Ze vraagt geen geld. Men kan desgewenst contact met haar opnemen. Rest spreekt voor zich.

Citaat

 

Gesundbeten mit Kreuzzeichen und drei "Vater unser"?

Die 80-jährige Bäuerin Dorle aus dem Allgäu betet seit über 50 Jahren für Mensch und Tier. Ihre Gebete scheinen zu helfen. Denn viele fühlen sich hinterher gesünder – und sogar geheilt.

Was sagt die Kirche dazu?

Der Allgäuer Pfarrer Maurus Mayer kennt das Gesundbeten und Abbeten schon lange. Er selbst habe auch erlebt, dass es funktioniert. "Im christlichen Sinne gibt es heilende Hände in der Nachfolge von Jesu. Ich glaube, dass das eine ganz lange Tradition hat. Nicht nur im Allgäu." Auch abends noch läutet das Telefon bei Bäuerin Dorle und Menschen bitten sie, für sie zu beten. Geld verlangt die Bäuerin für ihre Behandlung übrigens nicht. Schließlich habe sie ihre Gabe ja auch geschenkt bekommen.

https://www.br.de/nachrichten/kultur/beten-heilen-glaube-medizin-placebo-effekt,RLAR6pS

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid