Spring naar bijdragen

De Bijbel, gezondheid en genezing


Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei thom:

Kaasjeskruid komt daar ook altijd mee als tegenargument op mijn inbreng.

De rest van de ruis komt ook uit je eigen koker, omdat je iemand direct bestempeld als boedhist na plaatsen van 1 groot inzicht van wijsheid.

Blijkbaar veroorzaak je zelf ook ruis, want twee mensen die met dezelfde tegenargumenten komen laten geen belletje rinkelen bij jou?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 349
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Beter een schamel bezit en ontzag voor de HEER dan grote rijkdom en veel onrust. Spreuken 15:16 Dat herken ik enorm.. ik kijk vaak om me heen, zie al die welvaart, al die afleiding in mi

Ik weet niet hoe jullie hierop komen, dus ik kan niet navolgen of de aanleiding reden geeft voor zorg, maar ik reageer wel. Lijden is wel degelijk een gericht geven. Een brandweerman geeft zijn leve

Zelfs groter dan de Zijnen. Dus kom maar op en laat maar zien die hordes uit de dood opgewekte mensen, complete ziekenhuizen die failliet gaan wegens gebrek aan patiënten etc... Praatjes vullen g

4 minuten geleden zei thom:

Rom 8

14 Want zovelen als er door den Geest Gods geleid worden, die zijn kinderen Gods. 15 Want gij hebt niet ontvangen den Geest der dienstbaarheid wederom tot vreze; maar gij hebt ontvangen den Geest der aanneming tot kinderen, door Welken wij roepen: Abba, Vader! 16 Dezelve Geest getuigt met onzen geest, dat wij kinderen Gods zijn.

14 Want zovelen als er door den Geest Gods geleid worden,die zijn kinderen Gods.
Kanttekening bij 'geleid worden' Of, gedreven; dat is, in hun verstand verlicht, en in hun wil en genegenheden geregeerd en gestuurd worden,
om te doen wat God behaagt.

De Geest van God is één met God en zoekt derhalve de wil van God te doen, in Wet en in Schrift en in geest, en dat met hart en ziel en verstand.

Het is een bekende moderne dwaling om de Geest zóveel gezag toe te kennen dat de Geest van God niet langer de Schrift en de Wet van God wil gehoorzamen.
En de sleutel tot die dwaling zit precies bij jouw punt: zit God nu wel of niet in de mens.
De schriften zeggen: de geesten die in de profeet zijn, zijn aan de profeet onderdanig.

Dus de mens heeft het laatste woord over wat God in de mens aan ruimte krijgt.
Dat is waarom de Geest bedroefd kan worden, en tegengestaan, en Gods Licht kan weggaan.
Want zonde met de heilige Geest is kwalijker dan de verharding van de Joden in de woestijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei thom:

Wanneer men geraakt wordt in het geloof, dat een bezit is in elk mens, wordt die mens zich daarvan bewust.

Gaan we naar de bekende weg vragen Kaasjeskruid, of kom je met iets nuttigs.

Gewoon ff checken noem ik dat. Wat blijkt is dat @Tomega gelijk heeft als hij beweert dat jij een zelfverlosser bent. Geloof is namelijk niet standaard aanwezig in ieder mens.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei thom:

Joh.17

5 En nu verheerlijk Mij, Gij Vader, bij Uzelven, met de heerlijkheid, die Ik bij U had, eer de wereld was.

6 Ik heb Uw Naam geopenbaard den mensen, die Gij Mij uit de wereld gegeven hebt. Zij waren Uw, en Gij hebt Mij dezelve gegeven; en zij hebben Uw woord bewaard.

7 Nu hebben zij bekend, dat alles, wat Gij Mij gegeven hebt, van U is.

Het betreft hier mensen waarvan God weet dat ze gaan geloven, oftewel uitverkorenen.

Het geloof is een gave van God en zal je dus gegeven moeten worden:

Want uit genade zijt gij zalig geworden door het geloof; en dat niet uit u, het is Gods gave; Niet uit de werken, opdat niemand roeme. Want wij zijn Zijn maaksel, geschapen in Christus Jezus tot goede werken, welke God voorbereid heeft, opdat wij in dezelve zouden wandelen. (Ef.2:8-10)

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei thom:

Ik schrijf ook altijd dat het geloof van Jezus Christus is.

Misschien kan Joh. 17 in dat licht gelezen worden, dat wie wij waren, weer worden, door Jezus Christus in ons die wederom geboren moet worden.

Jezus hoeft helemaal niet wederom geboren te worden, jij moet wederom geboren worden.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
18 uur geleden zei Dat beloof ik:

Daar staat dus, zoals ik al zei, niets over ziekte en lijden. Er staat dat de man hard moet werken, dat is wat anders.

 

Ben dan geen vrouw, maar kan me zo voorstellen dat een kind op de wereld zetten bijzonder pijnlijk is, wat het dus eerst niet was. En kijk eens rond je heen. Je ziet toch veel lijden? Dat kan je toch niet ontkennen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei WdG:

U hebt het voor niets ontvangen, geef het voor niets.

Wat hebben we ontvangen, en wat geven we? Iets dat we niet hebben, kunnen we ook niet geven.

We hebben Christus ontvangen. Niets meer, niets minder. En met Hem dus ook vergeving, liefde, barmhartigheid, blijdschap, geduld, heiligheid, de schepping en het leven zelf.
Hem mogen we delen met anderen en voor anderen dienen wij dus ook vergevingsgezind, liefdevol, barmhartig, vreugdevol, geduldig, heilig en vrijgevig te zijn, met diep respect voor de heiligheid van het leven dat ook zij ontvangen hebben.

bewerkt door Robert Frans
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei sjako:

Ben dan geen vrouw, maar kan me zo voorstellen dat een kind op de wereld zetten bijzonder pijnlijk is, wat het dus eerst niet was. En kijk eens rond je heen. Je ziet toch veel lijden? Dat kan je toch niet ontkennen.


Je bent geen vrouw, maar je kunt wel bedenken hoeveel kinderen Eva volgens Genesis voor de zondval heeft gebaard op de manier die jij aanduidt met 'wat het dus eerst niet was'...…: 0 ! (zegge: nul, niets, noppes, zero, niks) wat je dus aanduidt met 'zoals het eerst was' heeft , ook volgens Genesis, nooit plaats gevonden! Je hebt hier dus totale onzin opgeschreven, óók als je Genesis er bij pakt.

Uiteraard zie ik om mij heen 'veel lijden'. Ben je nu werkelijk zó naïef dat je denkt dat hiermee wordt aangetoond dat het scheppingsverhaal klopt?

 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:


Ben je nu werkelijk zó naïef dat je denkt dat hiermee wordt aangetoond dat het scheppingsverhaal klopt?

 

Is dat dan de bedoeling van het lijden?

4 uur geleden zei sjako:

Ben dan geen vrouw, maar kan me zo voorstellen dat een kind op de wereld zetten bijzonder pijnlijk is, wat het dus eerst niet was. En kijk eens rond je heen. Je ziet toch veel lijden? Dat kan je toch niet ontkennen.

Lijden is gevolg van de dood. Dood is gevolg van de zonde. De dood is de laatste vijand die zal vallen. Weet je welke andere vijanden er zijn? De Bijbel spreekt immers over de laatste vijand, alszijnde de dood. Dat betekent dat er nog andere vijanden zijn. Enig idee?

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Tomega:

Dus de mens heeft het laatste woord over wat God in de mens aan ruimte krijgt.
Dat is waarom de Geest bedroefd kan worden, en tegengestaan, en Gods Licht kan weggaan.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. De Geest gaat aan het werk. Deze Kracht (die God zelf is) is zo sterk, dat je gelouterd wordt. Langzaam... maar zeker.  Je krijgt zo'n grote afkeer van het kwaad.. Mijn haren gaan soms letterlijk overeind staan of mijn maag draait om. Of tranen komen van verdriet.

Mijn ervaring is dat de Geest voelt als een komen en gaan. Hij is er misschien wel constant, maar dat laat Hij je niet zo ervaren.  Heel soms is Hij lief en hartverwarmend, maar meestal vurig en verlangend.   Hij komt direct bij gebed en kan bij het juiste gebed uren blijven branden. Ook bij het lezen uit de Bijbel, is Hij direct in vuur en vlam.

Hij vraagt dus om Zichzelf.

bewerkt door Nicky O
Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei thom:
12 uur geleden zei Nicky O:

Hij vraagt dus om Zichzelf.

Geest zoekt Geest inderdaad.

Zeker; feestgeest, plaaggeest, kwelgeest, bosgeest, dwaalgeest, flessengeest, leugengeest.
Alle geesten zoek het vlees, en krijgen daarin ook ruimte.
Wordt een mens daarvan verlicht? Wordt een mens daar meer puur van? Ja, ergens wel, maar dat is dan een puurheid die aan de mens zelf voorbij gaat. De mens ervaart de bezieling en omdat die bezieling hem overneemt, voelt de mens zich bevrijd van wat hij had, of bezeten van wat hij krijgt. En meestal treedt er een blijvend effect waardoor de geest als een verslaving of als een innerlijke drijfveer de ziel aanzet tot daden die de ziel zonder die geest niet had verzonnen om te doen.  
En zo komen ook gelovigen in God tot tongensprekerijen, en krachten en ongerijmdheden waarvan de mens niets zinnigs kan zeggen,
en waarin alle wetten van recht en gezag en rationele samenhang worden geschonden.

Men zegt dan ook: de geest dreef hem, of de geest nam hem in bezit, of een vuur van geestdrift leidde hem.
Allemaal tekenen van iets dat de mens overneemt. En iedereen weet ook: onderzoek de geesten of ze wel uit God zijn.
Want er woedt onder de geesten een zware strijd om aanzien en positie bij de mens.

Maar; wie durft hier dan te zeggen dat we een geest onderkennen God te zijn?
Zou God via een mens onverstaanbaarheden uitkramen? Zou God via een mens genezen? Is de mens dan meerder dan God?
Geenszins! Maar het is de mens zelf die wordt gedreven door een geest, en zich eigenschappen van die geest gaat eigenmaken
en zich daarmee gaat identificeren en zich gaat verbeelden dat de geest in hem ook hijzelf is,
en dat wat de geest vertegenwoordigt hijzelf is. En zo treedt de mens buiten zichzelf en buiten zijn comfortzone,
en zo zien we krachten

Mooi
God zegt daarover: allemaal mooi; maar beproef van alle geesten of ze wel uit God zijn. De geest die niet uit God is, is uit de duivel.
God zegt daarover: allemaal mooi; maar het is niet de geest die leidt, maar de profeet die de geest heeft, die moet heersen over de geesten die in hem zijn.
God zegt daarover: allemaal mooi; maar bedenk dat een geest de ziel sticht die erdoor wordt gesticht. Dat is geestelijk niet per se nuttig.

Bedreigend
Daar is dus een spanninsgveld: want alle geesten geven zichzelf een goddelijke positie, als ze de kans krijgen.
Daar is dus een spanningsveld; want alle zielen die worden geleid door een geest, geven iets op van hun eigen leiding over die geest.
Daar is dus een spanningsveld; want alle geesten stichten het liefst zichzelf, ten laste van de ziel die hen dient.

Koers
En in dat omgevingsveld is een norm:
De ziel weet dat hij heilig moet zijn, omdat ook God heilig is.
De ziel weet dat God een God is van waarheid, die geen van zijn woorden krachteloos ter aarde laat vallen.
De ziel weet dat God een God is van recht, die elke misdaad bezoekt aan de kinderen en kleinkinderen tot in het derde en vierde geslacht.
De ziel dat God een enig God is die in Geest van Vader en Zoon niet tegen zichzelf liegt, zodat de Geest niet anders kan dan drijven tot liefde voor Wet en Woord van de Vader, en ook tot liefde voor de Weg van de Zoon en ook tot liefde voor het Leven dat in die waarden te vinden is. 

Geest zoekt Geest ?
En daar is dan het onderscheid van de leugen.
De Geest van God zoekt niet de Geest om er één mee te worden, maar zoekt de ziel, de menselijke geest om die tot God te drijven.
De Geest is niet mens want de mens is vlees en zoekt het vlees omdat het vlees is: iets anders kan het niet door zijn natuur.
De Geest van God zoekt niet het vlees maar God, en verwerpt het vlees en drijft dat zelfs in de afgrond.
De Geest van God zoekt niet de geest om die te behagen, maar zoekt de ziel om die tot God te drijven.

Mens zoekt God
Maar het is anders. Mooier.
De ziel die mens is en God niet kent, wordt gedreven door de Geest van God.
En het is niet de Geest, maar de ziel zelf die zoekt door de Geest naar God.
De ziel heeft daarin gezag over de Geest, zodat de heilige Geest van God aan de ziel gehoorzaamt.
Dat is een heerlijk wonder, waarin een aankondiging is van grotere heerlijkheden.
En als de ziel dan eens wordt geleid door de Geest in overgave, dan is de ziel blij,
maar tegelijk kritisch: wat hiervan is uit God en wat hiervan is nuttig en wat wil God de Vader mij hiermee beduiden?

De profeet heerst over de geesten die in hem zijn 
En zoals de ziel heerst (moet heersen) over de Geest die in hem is,
zo zullen ook de heiligen heersen over de geesten die zich in sommigen onder hen doen gelden,
in een zodanige orde dat wet en gezag zijn gewaarborgd:
de een en de ander mag verklaren wat de wil van God erin is,
en wat onverklaard is, blijft tot stichting van de ziel zelf,
en na dankzegging, tot overdracht aan de vergetelheid voor de anderen.

De Geest zoekt de Geest?
Natuurlijk niet. Wat heeft de Geest van God dat Hij zou heersen over een ziel, laat staan over andere zielen?!
De Geest zoekt God. Gods Woord. Gods Waarheid. Wettige Liefde. Barmhartigheid. Lankmoedigheid.
En als de ziel het toestaat, komt de Geest in grote kracht getuigen van de waarheid van God.
Maar als de ziel zich laat leiden door zieligheden, komt de ziel vol van de Geest, en los van God.
Het kan dus inderdaad zo zijn dat de ziel de Geest omarmt en volop ruimte geeft, 
maar dat tegelijk de Geest wordt bedroefd en tegengestaan.
Want de Geest zoekt de ziel, maar de ziel heeft gezag van God gekregen,
om te heersen over de geesten die in hem zijn, en zo zelfs ook over God.
En God beproeft, wat van de ziel eruit komt:
in de Geest, tot heerlijkheden Gods, of in de Geest,
tot beproeving van de ziel en de gemeente.

Niet zwart-wit 
Het is zwart-wit. Maar je kunt er toevallig totaal anders in staan en het zo niet herkennen.
Houd dan vast dat de Geest van God zich niet richt naar geesten, maar
de Geest van God richt zich naar wet en recht en naar waarheid en Schrift,
en naar het liefhebben en onderhouden en steunen van wat van God is,
in bewogenheid en erbarmen voor heel de schepping,
maar zonder ook maar in iets te zondigen tegen God.
Want God is één met Woord en Schrift en Geest !
En het is de gelovige ziel, die dat begeert (het enige toegestane begeren) en zoekt,
met hart, verstand, en met alles wat in hem leeft.

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites

Kennen we God? Geloven we God? Doen we Gods Wil?

Alles draait om God kennen, Hem geloven en doen wat Hij van ons vraagt! In dit topic beperk ik me tot gezondheid en genezing. Wat beweert de Bijbel?

 

God kennen - Yahweh-Rapha - God is onze Geneesheer

De HEERE zal alle ziekte van u weren. Ik ben de HEERE, uw Heelmeester. Ik zal ziekte uit uw midden doen wijken. Ik zal het aantal van uw dagen vol maken. Jezus Christus maakt u gezond; sta op en maak voor uzelf uw bed op! En hij stond meteen op. God heeft er bovendien mede getuigenis aan gegeven door tekenen, wonderen en allerlei krachten, en gaven van de Heilige Geest, overeenkomstig Zijn wil. Dit zegt de HEERE, de God van uw vader David: Ik heb uw gebed gehoord, Ik heb uw tranen gezien. Zie, Ik ga u gezond maken. Loof de HEERE, mijn ziel, en vergeet niet een van Zijn weldaden. Die al uw ongerechtigheid vergeeft, Die al uw ziekten geneest.

 

Geloven we God?

En het geloof dat er is door Hem, heeft hem in aanwezigheid van u allen deze volkomen gezondheid gegeven. Genees mij, HEERE, en ik zal genezen worden. door Zijn striemen is er voor ons genezing gekomen. Als u iets vragen zult in Mijn Naam, Ik zal het doen. Als u in Mij blijft en Mijn woorden in u blijven, vraag wat u maar wilt en het zal u ten deel vallen. Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u: Alles wat u de Vader zult bidden in Mijn Naam, zal Hij u geven. Toen Jezus dit hoorde, verwonderde Hij Zich over hem, en Hij keerde Zich om en zei tegen de menigte die Hem volgde: Ik zeg u: Ik heb zelfs in Israël zo'n groot geloof niet gevonden. En toen zij die gestuurd waren, in het huis teruggekeerd waren, vonden zij de zieke dienaar gezond. Toen zei Hij tegen haar: Dochter, uw geloof heeft u behouden; ga heen in vrede en wees genezen van uw aandoening. Als ik maar Zijn kleren kan aanraken, zal ik gezond worden. En Jezus zei tegen hem: Als u kunt geloven, alle dingen zijn mogelijk voor wie gelooft. Ga heen, uw geloof heeft u behouden. En meteen werd hij ziende en volgde Jezus op de weg. En hen die geloofd zullen hebben, zullen deze tekenen volgen: in Mijn Naam zullen zij demonen uitdrijven; in vreemde talen zullen zij spreken; slangen zullen zij oppakken; en als zij iets dodelijks zullen drinken, zal het hen beslist niet schaden; op zieken zullen zij de handen leggen en zij zullen gezond worden.

 

Doen we Gods Wil? De actie!

in de Naam van Jezus Christus de Nazarener, sta op en ga lopen! doordat U Uw hand uitstrekt tot genezing en er tekenen en wonderen gebeuren door de Naam van Uw heilig Kind Jezus. Men bracht zieken en hen die door onreine geesten gekweld werden, en zij werden allen genezen. En Stefanus, vol geloof en kracht, deed wonderen en grote tekenen onder het volk. Tabitha, sta op! En zij deed haar ogen open en zodra zij Petrus zag, ging zij overeind zitten. Jezus Christus maakt u gezond; sta op en maak voor uzelf uw bed op! En hij stond meteen op. Belijd elkaar de overtredingen en bid voor elkaar, opdat u gezond wordt. Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u: Wie in Mij gelooft, zal de werken die Ik doe, ook doen, en hij zal grotere doen dan deze, want Ik ga heen naar Mijn Vader. Geliefde, ik wens dat het u in alles goed gaat en dat u gezond bent, zoals het uw ziel goed gaat. Zij vertrokken en reisden door alle dorpen, en zij verkondigden het Evangelie en genazen overal de zieken. En welke stad u ook maar binnengaat en men ontvangt u, eet wat u voorgezet wordt, genees de zieken die daar zijn, en zeg tegen hen: Het Koninkrijk van God is dicht bij u gekomen. Maar welke stad u ook maar binnengaat en men ontvangt u niet, ga naar buiten, de straat op, en zeg: Zelfs het stof uit uw stad dat aan ons kleeft, schudden wij tegen u af. Maar weet dit, dat het Koninkrijk van God dicht bij u is gekomen. En waar Hij ook kwam, in dorpen of steden of in gehuchten, daar legden ze de zieken op de markten en smeekten Hem of zij al was het maar de zoom van Zijn bovenkleed mochten aanraken; en allen die Hem aanraakten, werden gezond. Genees zieken, reinig melaatsen, wek doden op, drijf demonen uit. U hebt het voor niets ontvangen, geef het voor niets.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei WdG:

Kennen we God? Geloven we God? Doen we Gods Wil?

Geloven we God?

Doen we Gods Wil? De actie!

Je begint steeds meer op een soort van JG te lijken, dezelfde methode van opdringen van valse doctrines. Niet gaan piepen bij de mod hoor, jij meent immers ook het recht te hebben Fijnvandraat en Verhoeven als valse leraars weg te zetten.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Je begint steeds meer op een soort van JG te lijken, dezelfde methode van opdringen van valse doctrines. Niet gaan piepen bij de mod hoor, jij meent immers ook het recht te hebben Fijnvandraat en Verhoeven als valse leraars weg te zetten.

Altijd fijne bijdrages heb je. Fijnvandraat zegt af en toe nog wel zinnige dingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei sjako:

Fijnvandraat zegt af en toe nog wel zinnige dingen.

Maw, het merendeel is... nou? Laten we het beestje maar gewoon bij naam noemen en niet gaan piepen als je zelf als valse leraar wordt weggezet, ook al zeg je zelf ook nog wel eens wat zinnigs.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei thom:
4 uur geleden zei Tomega:

Zeker;

Mooi. Hoofdletters Tomega. Geest van God.

(..) En Die de harten doorzoekt, weet, welke de mening des Geestes zij, dewijl Hij naar God voor de heiligen bidt.

De heilige Geest communiceert met God, daar staat de mens buiten: de Geest bidt onophoudelijk naar de Wil van God,
en voldoet zo wat de ziel niet in staat is om op te brengen of zelfs te kunnen willen.

En desgelijks komt ook de Geest onze zwakheden mede te hulp; want wij weten niet, wat wij bidden zullen, gelijk het behoort,
maar de Geest Zelf bidt voor ons met onuitsprekelijke zuchtingen.

De Geest drijft de mens om mensendingen te doen vanuit een bezieling door de Geest.
Het is dus niet een zaak van God in jou tot leven wekken, maar om je door Gods Geest te laten aansporen om een ander mens te willen worden.
En hoe meer dat menszijn zelfbewust wordt en macht en kracht krijgt om invloed te hebben, hoe meer ook de mens God gaat tegenstaan. 
Er is mitsdien geen enkele ruimte om iets goddelijks in de mens te leggen of te zien, anders dan een aansporende drijfkracht,
waar de mens niet in kan blijven en waar de mens zelfs niet in kan zijn zonder het door vleselijke aspecten weer deels teniet te doen.

Zelfs onze beste werken zijn zondig en onheilig en een gebroken weerspiegeling van God in ons.
Wat in een gebroken vat zit, komt er ook in gebrokenheid uit.
Wat uit een aarden vat komt, komt er aards uit.

Het heilige nieuwe vat dat wordt gevuld met nieuwe wijn, toont zich uitsluitend vermengd met azijn,
omdat het van nature is samengevoegd met vlees en dood en pijn. 

Dat wil niet zeggen dat er nooit iets van volmaaktheid uit een mensenhart kan komen,
maar wel dat die mens en ook de gemeente continu moet beproeven,
wat van de geesten uit God is en wat ook uit God tot opbouw is.
Want al het goede en al het heilige is er onder tegenwerking door het vlees.
Sterker nog: al het goede dat mag blijven bestaan op deze aarde,
moet daarvoor betalen aan de machten van deze aarde:
het wordt toegestaan door hen.

Dat imliceert heel eenvoudig dat elke gelovige en elke gemeente zichzelf steeds voortdurend opnieuw moet blijven verloochenen.
En waar dat serieus gebeurt, daar komt naast iets heiligs van God, ook de satan in actie, en wordt het geloof met groot geweld bestreden,
want aan die gelovigen heeft hij niets meer. Dat is wat de ware geestelijke strijd materieel bewerkt.

3 uur geleden zei thom:

die niet belijden, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is.

Wat zegt deze tekst: Jezus is in ons vlees gekomen, of: Jezus is als mens op aarde geboren?

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei thom:

10 En indien Christus in ulieden is, zo is wel het lichaam dood om der zonden wil; maar de geest is leven om der gerechtigheid wil.

11 En indien de Geest Desgenen, Die Jezus uit de doden opgewekt heeft, in u woont, zo zal Hij, Die Christus uit de doden opgewekt heeft, ook uw sterfelijke lichamen levend maken, door Zijn Geest, Die in u woont.

In deze verzen worden Christenen aangesproken en niet ieder mens.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei thom:
32 minuten geleden zei Tomega:
3 uur geleden zei thom:

die niet belijden, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is.

Wat zegt deze tekst: Jezus is in ons vlees gekomen, of: Jezus is als mens op aarde geboren?

In ons vlees Tomega. Maar jij belijd van niet begrijp ik... ?

Dat klopt Thom. Jezus Christus is opgevaren naar de hemel, waar Hij zit aan de rechterhand van de Vader,
vanwaar hij zal terugkomen om te oordelen over de levenden en de doden. 

Maar de Trooster, de Heilige Geest, Welken de Vader zenden zal in Mijn Naam,
Die zal u alles leren, en zal u indachtig maken alles, wat Ik u gezegd heb.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid