Spring naar bijdragen

De Bijbel, gezondheid en genezing


Aanbevolen berichten

19 uur geleden zei Ton:

Als je ziet wat God in Jezus bewerkt heeft voor jou: nieuw goddelijk leven voor jou barst de vreugde en lofprijs volledig los.

Kijk maar eens naar de brieven van Paulus. Overal schrijft Paulus, je bent rein, heilig, smetteloos, al volmaakt, compleet in Hem, meegekruisigd, overgeplaatst, meeopgestaan tot dat nieuwe leven, meegezeten, de goddelijke natuur deelachtig etc, etc,

Wij denken: ik voel dat niet, dat zal wel voor toen zijn geweest, of nog moeten komen en zakken af naar ooit "eeuwig leven" ipv Zoe-leven. Nu, reeds hier!

We leven in geloof. Dus als wij opstaan en zeggen: Jezus dank u wel! UW woord is waar. U legt het uit. U kwam. Dank u voor uw openbaring, U brak de macht van de val door Uw bloed, Uw marteling bepaalt mijn herstel in u, ik ben overgeplaatst, Uw geest woont in mij en bewerkt goddelijk leven in mij, U en ik zijn 1, de heerlijkheid die u bij de Vader heeft, geeft U ook aan mij, het is volbracht, Openbaar deze waarheid diep in mij, aan mijn geest ziel en lichaam, zodat ik net als uw eerste vrienden zal wandelen als U, dank u voor de transformerende kracht van uw geest, zonder u kan ik niks, maar u bent gekomen, hier ben ik heer, dank u dat u mij verlost van mijn beperkte gevallen natuurdenken, alle dingen zijn mogelijk bij u, u, de Geest die de hemel en aarde uit het niets tevoorschijn riep woont weer in mij, u hebt er plezier in om mij Uw koninkrijk van uzelf te geven, Dank u voor uw geest die mij steeds meer verandert en maakt als u, glorie, dank u wel.

Dit gaat heeeel ver. Wij, jij en ik en ieder die hem aanneemt mag veranderen naar het beeld van God door de Heer die Geest is. Wij worden daarmee de zichtbare verschijningen van de onzichtbare geest des levens. Hehee..... de zonen en dochters gods worden weer openbaar!!!

Als het nou zijn plan is om ons naar zijn beeld en gelijkenis te (her)scheppen? Gewoon ja tegen zeggen. Zijn Geest uitnodigen en Hem Zijn leven in je laten bewerken tot zijn glorie en eer, zodat niemand grond heeft om op te scheppen. Ik kan mijzelf niet als Hem maken. Hij wel.

Bless broer!

 

Als u echter door de Geest de daden van het lichaam doodt, zult u leven.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 349
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Beter een schamel bezit en ontzag voor de HEER dan grote rijkdom en veel onrust. Spreuken 15:16 Dat herken ik enorm.. ik kijk vaak om me heen, zie al die welvaart, al die afleiding in mi

Ik weet niet hoe jullie hierop komen, dus ik kan niet navolgen of de aanleiding reden geeft voor zorg, maar ik reageer wel. Lijden is wel degelijk een gericht geven. Een brandweerman geeft zijn leve

Zelfs groter dan de Zijnen. Dus kom maar op en laat maar zien die hordes uit de dood opgewekte mensen, complete ziekenhuizen die failliet gaan wegens gebrek aan patiënten etc... Praatjes vullen g

9 minuten geleden zei Willempie:

Wederom een slechte, en daardoor onbegrijpelijke, vertaling? Of heb je deze zelf bedacht?

Ik lees, zoals je weet de SV en HSV, en nee, die heb ik niet zelf bedacht. Dat weet je ook wel. Waarom denk je dat eigenlijk? Dus, klachten niet bij mij. Desondanks bedankt voor het compliment.

Dus, poneer ik een Bijbelse Waarheid:

Als u echter door de Geest de daden van het lichaam doodt, zult u leven.

De Statenvertaling zegt: maar indien gij door den Geest de werkingen des lichaams doodt, zo zult gij leven.

En dan nog de NWV, een andere vertaling - waar ik geen liefhebber van ben - die veel gebruikt wordt zegt:

maar indien GIJ door de geest de praktijken van het lichaam ter dood brengt, zult GIJ leven.

Hoe staat het in jouw vertaling, Willempie?

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei WdG:

Dat ben ik niet met je eens. Is het Gods Wil dat we gelukkig zijn, of wil HIJ dat we ongelukkig zijn? Het eeuwige LEVEN begint op het moment dat we Jezus als God en Verlosser aanvaarden!

Waarom zou men zich ongelukkig voelen in een rolstoel? Genoeg mensen die ziek zijn en toch Jezus kennen als hun Zaligmaker. Jezus heet niet voor niets Jezus; Zaligmaker en niet Wonderdoener. Overigens wat is er wonderlijk aan wonderen als deze zich op grote schaal voordoen?

Je bent veel te veel voor anderen aan het praten, volgens mij zegt dat meer over jou dan over de ander: als jij ziek wordt of ellende overkomt jou, voel jij je ongelukkig. Maar dat hoeft niet WDG, God is met Zijn kinderen, ook in ziekte of wat voor ellende dan ook.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites

Enerzijds spreekt de Bijbel over God, die de wereld vernietigd met een vloed, steden vernietigd, maar waarom? Omdat het Gods Wil is? Handelt Hij tegen Zijn wil? Het is misschien voor velen niet te begrijpen, maar, ziekte en ellende zijn het gevolg van de dood, en de dood is het gevolg van de zonde. Toch is het niet Gods Wil dat we verloren gaan, dat we ziek worden of ellende meemaken, het tegendeel is waar: HIJ heeft geduld met ons  en wil niet dat enigen verloren gaan, maar dat allen tot bekering komen.

De realiteit is dat velen het offer afwijzen, velen wijzen genezing, vergeving en zegeningen af, omdat ze niet in God geloven of niet verder komen dan de vergeving. De Bijbel leert ons het tegendeel. God is Liefde. HIJ heeft geduld met ons  en wil niet dat enigen verloren gaan, maar dat allen tot bekering komen.

33 minuten geleden zei Willempie:

Wederom een slechte, en daardoor onbegrijpelijke, vertaling? Of heb je deze zelf bedacht?

En speciaal voor jou: ik gebruik de SV, de HSV en de KJV. Je kunt het nagaan in je eigen favoriete vertaling.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei WdG:

Het is misschien voor velen niet te begrijpen, maar, ziekte en ellende zijn het gevolg van de dood, en de dood is het gevolg van de zonde.

Ik begrijp dat jij niet dood zult gaan. Jij bent perfect, zondigt niet meer in de ogen van God en loopt al reeds rond in het opstandingslichaam. Ik verwacht dan ook geen rouwkaartje als je komt te overlijden, want dat zal jou niet overkomen. Met je perfecte lichaam waar de dood en ziekte geen grip meer op heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 uur geleden zei Nicky O:

Excuus. Ik kom terug op mijn woorden. Natuurlijk wil God dat we gelukkig zijn in Hem en met Hem en door Hem. Laat ik hier geen dwaling in de wereld helpen. 

De populaire toon van deze spreker irriteerde me. Soms komt de oude mens nog wel eens bij me naar boven.

@WdG ik had mezelf al gecorrigeerd. Grote fout. Zeker wil God dat we gelukkig zijn. We mogen ons altijd in Hem verheugen.

Heren, het thema genezen houdt me bezig, sinds dit topic. Jezus genas ook en spoort ons ook aan in de Bijbel. Als God het daar niet mee eens is, laat Hij de genezing ook niet plaatsvinden, lijkt me.

Toch hoort lijden bij het leven en kan lijden er voor zorgen dat de mens zich (weer) tot God keert.

Vanochtend had mijn zoontje groeipijnen. Ik legde mijn hand op zijn been, sprak een gebed uit en de pijn was weg. God laat het gebeuren.

Waarom zou ik het dan laten?

 

bewerkt door Nicky O
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Nicky O:

@WdG ik had mezelf al gecorrigeerd. Grote fout. Zeker wil God dat we gelukkig zijn. We mogen ons altijd in Hem verheugen.

Duidelijk. God wil dat geen enkel mens verloren gaat, noch ziek wordt of ellende meemaakt. Dat leert de Bijbel ons. Het is verder een kwestie van geloven (faith) - in ALLES op HEM vertrouwen. Dat betekent in eerste instantie Jezus als God en Verlosser aanvaarden. De rest volgt daaruit.

Link naar bericht
Deel via andere websites
58 minuten geleden zei WdG:

Ik lees, zoals je weet de SV en HSV, en nee, die heb ik niet zelf bedacht. Dat weet je ook wel. Waarom denk je dat eigenlijk? Dus, klachten niet bij mij. Desondanks bedankt voor het compliment.

Dus, poneer ik een Bijbelse Waarheid:

Als u echter door de Geest de daden van het lichaam doodt, zult u leven.

De Statenvertaling zegt: maar indien gij door den Geest de werkingen des lichaams doodt, zo zult gij leven.

En dan nog de NWV, een andere vertaling - waar ik geen liefhebber van ben - die veel gebruikt wordt zegt:

maar indien GIJ door de geest de praktijken van het lichaam ter dood brengt, zult GIJ leven.

Hoe staat het in jouw vertaling, Willempie?

Het is wel zo duidelijk en volledig als je erbij zet uit welk boek, welk hoofdstuk en welk vers je citeert. En evt de versie/vertaling.

Dus bijvoorbeeld bij maar indien gij door den Geest de werkingen des lichaams doodt, zo zult gij leven: zet erbij Romeinen 8:13 SV.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei WdG:

Duidelijk. God wil dat geen enkel mens verloren gaat, noch ziek wordt of ellende meemaakt. Dat leert de Bijbel ons. Het is verder een kwestie van geloven (faith) - in ALLES op HEM vertrouwen. Dat betekent in eerste instantie Jezus als God en Verlosser aanvaarden. De rest volgt daaruit.

Vertel dat deze vrouw maar.

Volgens jou filosofie kan ze geen Christen zijn of hooguit een halfbakken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 uur geleden zei Tomega:

een taak en een opdracht impliceert die er niet om liegt: een dagelijkse kruisiging van datzelfde vlees dat zojuist blij en oprecht heeft betuigd zo verheerlijkt geworden te zijn in de eenheid met God Zelf! Dat is een kei van een innerlijke tegenstrijdigheid. Of verdieping, zo je wilt

Een dagelijkse kruisiging van het vlees, bedoel je daarmee de strijd tegen de zonde? Of het oppakken van ons kruis?

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Bastiaan73:

Het is wel zo duidelijk en volledig als je erbij zet uit welk boek, welk hoofdstuk en welk vers je citeert. En evt de versie/vertaling.

Dus bijvoorbeeld bij maar indien gij door den Geest de werkingen des lichaams doodt, zo zult gij leven: zet erbij Romeinen 8:13 SV.

I.h.a. gebruik ik de SV of de HSV of de KJV. De laatste herken je omdat deze Engels is. Men kan dus ook vragen welke vertaling ik gebruik, toch? Zo is i.h.a. bekend dat @sjako de NWV gebruikt. Wat mij betreft hoeven we dat er niet steeds bij te vermelden. Maar, ik begrijp dus dat er personen zijn, die niet bekend zijn met de HSV of de SV? Het zijn volgens mij hele gangbare vertalingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei WdG:
17 minuten geleden zei Bastiaan73:

Het is wel zo duidelijk en volledig als je erbij zet uit welk boek, welk hoofdstuk en welk vers je citeert. En evt de versie/vertaling.

Dus bijvoorbeeld bij maar indien gij door den Geest de werkingen des lichaams doodt, zo zult gij leven: zet erbij Romeinen 8:13 SV.

I.h.a. gebruik ik de SV of de HSV of de KJV. De laatste herken je omdat deze Engels is. Men kan dus ook vragen welke vertaling ik gebruik, toch? Zo is i.h.a. bekend dat @sjako de NWV gebruikt. Wat mij betreft hoeven we dat er niet steeds bij te vermelden. Maar, ik begrijp dus dat er personen zijn, die niet bekend zijn met de HSV of de SV? Het zijn volgens mij hele gangbare vertalingen.

Het gaat met name om bijbelboek, hoofdstuk, versnummer(s) en eventueel de versie. Kleine moeite toch? Je citeert elke keer alleen de woorden, je zet er niet bijv. zoals in het voorbeeld hierboven 'Romeinen 8:13' bij.

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Volgens jou filosofie kan ze geen Christen zijn of hooguit een halfbakken.

Ik heb geen behoefte om mensen te oordelen of te beoordelen. Wat wel zo is - en dat is een algemeen gegeven, dat er inderdaad veel gelovigen zijn, die in een half evangelie geloven. Velen staan met een been in de wet en met een ander been in de genade. Velen geloven wel in vergeving [het grootste wonder], maar beweren vervolgens dat wonderen niet meer van deze tijd zijn. Ik geloof in de volledige ruil, het volledige evangelie. Ik geloof ook dat veel broeders en zusters vergeten bepaalde geschenken aan te nemen. Het is jammer voor het aardse leven, de kadootjes ontvangen ze alsnog in de hemel.

2 minuten geleden zei Nicky O:

Ik ben het met je eens. God laat de ziekte heel vaak wél toe. Ik geloof dat Hij daar dan ook een reden toe heeft.

Heb jij wel eens geprobeerd om te genezen?

Het is een kwestie van doen! God zegt niet voor niets:

En Hij zei tegen hen:  Ga heen in heel de wereld, predik het Evangelie aan alle schepselen. Wie geloofd zal hebben en gedoopt zal zijn, zal zalig worden,  maar wie niet geloofd zal hebben, zal verdoemd worden. En hen die geloofd zullen hebben, zullen deze tekenen volgen:  in Mijn Naam zullen zij demonen uitdrijven;  in vreemde talen zullen zij spreken; slangen zullen zij oppakken; en als zij iets dodelijks zullen drinken, zal het hen beslist niet schaden;  op zieken zullen zij de handen leggen en zij zullen gezond worden. De Heere dan is, nadat Hij tot hen gesproken had,  opgenomen in de hemel en heeft Zich gezet aan de rechterhand van God, maar zij  gingen overal heen om te prediken, en  de Heere werkte mee en bevestigde het Woord door de tekenen die erop volgden. Amen.

Dat is toch duidelijk? Zal God een grapje maken? Waarom vergeeft HIJ wel, en doet HIJ de rest niet? Of anders gezegd: Jezus HEEFT ons al vergeven en genezen. Het is dus een kwestie van geloven en onze taken uitvoeren: zieken genezen, het evangelie verkondigen en demonen uitdrijven. Waarom het een wel en het ander niet??? Als je de mening hebt dat we zieken niet moeten genezen, zou je in feite ook niet het evangelie moeten prediken. Immers, God roept hiertoe op in hetzelfde hoofdstuk! Het is wel de bedoeling dat we het doen, of niet. Geen half werk! Dat resulteert naar mijn mening in een onvolledig evangelie! God wil dat we gered zijn, in alle opzichten!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei WdG:

Ik heb geen behoefte om mensen te oordelen of te beoordelen. Wat wel zo is - en dat is een algemeen gegeven, dat er inderdaad veel gelovigen zijn, die in een half evangelie geloven. Velen staan met een been in de wet en met een ander been in de genade. Velen geloven wel in vergeving [het grootste wonder], maar beweren vervolgens dat wonderen niet meer van deze tijd zijn. Ik geloof in de volledige ruil, het volledige evangelie. Ik geloof ook dat veel broeders en zusters vergeten bepaalde geschenken aan te nemen. Het is jammer voor het aardse leven, de kadootjes ontvangen ze alsnog in de hemel.

Ik hoor heel wat meer Christelijks uit de mond van Joni Eareckson, dan uit de jouwe.

3 minuten geleden zei Nicky O:

Ik ben het met je eens. God laat de ziekte heel vaak wél toe. Ik geloof dat Hij daar dan ook een reden toe heeft.

Reken daar maar op en Joni Eareckson is daar een levend voorbeeld van.

3 minuten geleden zei Nicky O:

Heb jij wel eens geprobeerd om te genezen?

Waarvan? Ik mis me halve gebit vanwege een val uit een steiger. Bovenkaak gebroken op drie plaatsen. Op IC gelegen en alles is goed gekomen, ook al zijn de tanden en kiezen niet terug gegroeid en vertonen de overigen ook sneller problemen door de ruimte die ontstaat tussen de tanden. Binnekort moeten er weer twee getrokken worden, het is niet anders. Plaatje doet het prima en lost het probleem afdoende op wat mij betreft.

Ook mijn aangeboren hersenbeschadiging is nog steeds aanwezig. Wat is genezing? Dat mijn hersenen weer in puike toestand verkeren? Volgens mij niet. Ik kan er niet mee zitten en ga er niet om huilen. Het kan ook prima zijn voordelen hebben; zo neem ik amper een blad voor de mond en ben bereid om ver te gaan voor het halen van een bepaald doel. Ik kan mij heel goed geen snars aantrekken van de ander, ongeacht wie die ander is. Oke, mijn IQ is erg grillig van karakter en kan de ene keer blinken en de andere keer volkomen de plank misslaan. Zaken hebben bij mij veelal tijd nodig om uit te kristalliseren en de gestelde tijd voor het halen van een bepaald examen is vaak te kort. Maar dat wil niet zeggen dat ik de stof niet snap. Van de tien vragen zijn er 5 uitstekend beantwoord en de onbeantwoorde vragen zorgen vaak voor een krappe voldoende. Ik kan genieten van het blinken en berust in het planken misslaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is en blijft opvallend dat veel gelovigen niet verder komen dan een half evangelie. Daarmee accepteren ze dus dat satan tot op bepaalde hoogte toegang heeft in hun leven. De Bijbel is duidelijk, en naar mijn mening kan je het een niet van het ander loskoppelen. Waarom wel het evangelie verkondigen en de zieken maar ziek laten, en demonen maar hun gang laten gaan? Is dat ware liefde? Het getuigt juist van liefde wanneer we WEL het lef hebben zieken te genezen en demonen uit te drijven, zoals de Bijbel ons in feite ook opdraagt:

En Hij zei tegen hen:  Ga heen in heel de wereld, predik het Evangelie aan alle schepselen. Wie geloofd zal hebben en gedoopt zal zijn, zal zalig worden,  maar wie niet geloofd zal hebben, zal verdoemd worden. En hen die geloofd zullen hebben, zullen deze tekenen volgen:  in Mijn Naam zullen zij demonen uitdrijven;  in vreemde talen zullen zij spreken; slangen zullen zij oppakken; en als zij iets dodelijks zullen drinken, zal het hen beslist niet schaden;  op zieken zullen zij de handen leggen en zij zullen gezond worden. De Heere dan is, nadat Hij tot hen gesproken had,  opgenomen in de hemel en heeft Zich gezet aan de rechterhand van God, maar zij  gingen overal heen om te prediken, en  de Heere werkte mee en bevestigde het Woord door de tekenen die erop volgden. Amen.

Jezus Zelf bevestigt ZIJN Woord met de tekenen! Het is niks meer dan onze taken uitvoeren. Daarin moeten we volharden. We regeren dus MET Christus:

Als wij volharden, zullen wij ook met Hem regeren.  Als wij Hem verloochenen, zal Hij ons ook verloochenen.

De Bijbel waarschuwt ons ook tegen praatjes zonder daden:

Maar ontwijk onheilige, inhoudsloze praat. Want zij die dat doen, zullen steeds meer in goddeloosheid toenemen. En hun woord zal zich uitzaaien als kanker.

Het zijn niet mijn woorden, het zijn de woorden uit de Bijbel!

2 minuten geleden zei Nicky O:

Maar dat vroeg ik niet. Heb je wel eens een ánder proberen te genezen?

Deze vraag wordt door velen ontweken. In feite hoort iedere Christen op deze vraag JA te antwoorden. Of, eigenlijk niet "proberen", maar gewoon doen. Immers, de Bijbel zegt over de gelovigen: op zieken zullen zij de handen leggen en zij zullen gezond worden, en dat betekent dat het een actie is met een resultaat. Er staat NIET dat ze het proberen. Er staat dat ze het DOEN met als resultaat dat zieken gezond worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Nicky O:

Hahahaahaa.. bedankt voor je verhaal. Ik zal voor je bidden. Maar dat vroeg ik niet. Heb je wel eens een ánder proberen te genezen?

Ik heb een EHBO diploma en weet hoe te handelen in geval van nood. Ook heb ik eens iemand voor de dood behoed door een situatie goed in te schatten en hem te sommeren om de gegraven sleuf te verlaten en wel direct. Dat doe ik dan ook zodanig dat de ander niet in verweer gaat. Hij was amper de sleuf uit en de sleuf stortte zo in over een lengte van 20 meter, het zand trok alles kapot: kabels, leidingen, brak de stelen van enkele achtergelaten scheppen simpelweg doormidden als waren het tandenstokers. Nooit geen dankjewel voor gehad, maar ben blij dat de man nog leeft. Voorkomen is beter dan genezen.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Nicky O:

En als er nou geen genezing plaatsvindt? Wat zegt dat dan in jouw ogen?

Ik beperk me echt tot de Bijbel. Ik stel je een tegenvraag: stel iemand vraagt vergeving voor zijn of haar zonden en wil Jezus aanvaarden als Verlosser. Wat zegt het jou als er geen vergeving plaatsvindt?

Link naar bericht
Deel via andere websites
51 minuten geleden zei Nicky O:

Een dagelijkse kruisiging van het vlees, bedoel je daarmee de strijd tegen de zonde? Of het oppakken van ons kruis?

Galaten 5 is van toepassing, maar niet als aanleiding om er licht over te doen. Het is inclusief het ook nog doen.

Het vlees is in ons zolang wij leven. Dus dagelijks een nieuwe opstanding. De een in eenheid in standvastigheid met de vorige dag, en de ander elke dag opnieuw, naar de mate van de werking door de Geest. En principieel in eenheid met het Avondmaal: eigen ellende en erkenning van de onoverbrugbare afstand tot de wet, en dan daarin en daarna, de bevrijding en grote dankbaarheid voor de verlossing door Christus. Precies op dat punt bij het besef dat in het eten en het drinken wordt getoond en verzegeld, is de principiële nieuwe opstanding opnieuw een feit, en begint het leven opnieuw met een schone lei. Maar praktisch natuurlijk op elk moment dat je weer verfrist met nieuwe bezieling het vlees aflegt en de Geest aandoet. En meer consistent in één samenhang van geest in vlees weergegeven met de geestelijke wapenrusting van Efeziërs 6.

Efeziërs 6:11-13 >> wij hebben den strijd niet tegen vlees en bloed
Lucas 22:44  >> En in zwaren strijd zijnde, bad Hij te ernstiger. En zijn zweet werd gelijk grote droppelen bloeds, die op de aarde afliepen.
Romeinen 7:19 >>  Want het goede dat ik wil, doe ik niet, maar het kwade, dat ik niet wil, dat doe ik.
Galaten 5:24-25 >> Maar die van Christus zijn, hebben het vlees gekruist met de bewegingen en begeerlijkheden. Indien wij door den Geest leven, zo laat ons ook door den Geest wandelen.

Dat neemt allemaal niet weg dat de ziel erkent dat het vlees de Geest tegenstaat en de ziel dus door de Geest wordt gedreven om de wet te doen en de begeerte weg te doen, inziende dat het vlees geen nut en geen sterkte en geen aangenaamheden biedt. 
Kan dat vlees dat dan, en is dat geen last die te groot is? Het vlees kan dat niet, maar de ziel die God liefheeft die doet dat niettemin toch uit liefde en uit dankbaarheid, in erkenning dat alleen het heilige en het goede en het trouwe en volgzame, aangenaam is in de ogen van God. En de ziel is ook prima bereid om het eigen vlees daartoe te dwingen, want dat was toch al van geen nut. Maar het is bestemd om een tempel van de heilige Geest te zijn. De wil moet dus volkomen heilig zijn. En het vlees volgt wel of niet gewillig of onder dwang of geheel niet. En de ziel is daar bezitter van zowel het problematische vlees als van de verlossing, en dient zichzelf als geheel in een levende relatie te brengen voor de troon van God. Het goede omarmende en het kwade belijdende. Zonder erkenning en het onder ogen zien van van de eigen ellende, is de verlossing ook niet hetzelfde.

De strijd is er dus in verschillende opzichten, en ik denk niet dat daar een tegenstelling is of een principieel onderscheid met 'het oppakken van ons kruis'.

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid