Spring naar bijdragen

De bijbel is onfeilbaar, onze vertalingen niet...


Aanbevolen berichten

44 minuten geleden zei Bastiaan73:

Klinkt heel mooi maar verklaar je nader. Genezing van wat?

"Heal in the name of Jesus!" en alles is ineens helemaal toppie?

Hahaha, dat sarcasme van je. Lees m'n site maar eens. Dan ga je het snappen. Snappen dat je niet gemaakt was om te stuntelen in je gevallen natuur, maar om te wandelen als Jezus, hoe passioneel Hij daar over is, de verandering in je denken door Zijn woord en werking van Zijn Geest, het gratis 1-zijn in Hem, Zijn kracht die door Zijn Geest in ons is gekomen, etc, etc,

De naam van Jezus is geen synoniem voor abacadabra. Het is de naam boven alle namen, waarvoor elke knie moet buigen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 362
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hierin zit dus het hele probleem van je schrijfsels. Op pagina X schijf je dat “als ik juist gelezen heb” de priesters aan abortus deden. En gaandeweg verhef je het op pagina Y tot waarheid en schrijf

Na 22 jaar stevig grasduinen in de bijbel en Gods Geest vragen om geleid te worden in de waarheid vielen me steeds meer tegenstrijdigheden op in het nieuwe testament. Dus.... de grondtekst er maa

Een vraag is dan: welke bijbel is dan zogenaamd 'onfeilbaar'? Die met of zonder het Comma Johanneum en Marcus 16:9-20? Alleen al het feit dat er blijkbaar verschillende versies zijn met of zonder bepa

1 minuut geleden zei Ton:

Hahaha, dat sarcasme van je. Lees m'n site maar eens. Dan ga je het snappen. Snappen dat je niet gemaakt was om te stuntelen in je gevallen natuur, maar om te wandelen als Jezus, hoe passioneel Hij daar over is, de verandering in je denken door Zijn woord en werking van Zijn Geest, het gratis 1-zijn in Hem, Zijn kracht die door Zijn Geest in ons is gekomen, etc, etc,

De naam van Jezus is geen synoniem voor abacadabra. Het is de naam boven alle namen, waarvoor elke knie moet buigen.

Ik ben liever sarcastisch in sommige ogen en realistisch dan dat ik illusies en wishful thinking voor waarheden aanneem. Ik moet niks en m'n knieën ook niet. Ga je hierna ook beweren dat je over water kunt lopen? Ik ben gedoopt in de naam van Jezus en Jezus zegt mij nu dat je bullshit aan het verkondigen bent. Nu jij weer.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Bastiaan73:

Ik ben liever sarcastisch in sommige ogen en realistisch dan dat ik illusies en wishful thinking voor waarheden aanneem. Ik moet niks en m'n knieën ook niet. Ga je hierna ook beweren dat je over water kunt lopen? Ik ben gedoopt in de naam van Jezus en Jezus zegt mij nu dat je bullshit aan het verkondigen bent. Nu jij weer.

Als je in de naam van Jezus gedoopt zou zijn geweest, had je mijn woorden allang als waarheid herkend. Dat is mijn testje. Welterusten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
40 minuten geleden zei Ton:

De naam van Jezus is geen synoniem voor abacadabra. Het is de naam boven alle namen, waarvoor elke knie moet buigen.

Je maakt er echter wel een soort toverspreuk van. Hocus pocus Pilatus pas, ik geloof dat <naam> in de naam van Jezus genezen was. Als het zo simpel was zou ik kunnen zeggen: ik genees nu iedereen in de naam van Jezus. Maar zo werkt het niet. Dat weet jij ook wel als je eerlijk bent.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik leef met mijzelf en weet dat er geen woord gelogen is aan de wonderen die ik heb meegemaakt en beschrijf. Het laat zien dat het Koninkrijk in ons gekomen is. Voor veel Christenen een onbekend, onontgonnen terrein. Het is precies wat de bijbel zegt: een groeien in alle dingen in Hem, die nieuwe schepping, dat is geweldig en daar horen genezingswonderen uit liefde gedaan helemaal bij. We hebben een wonderwerkende God die ons lichaam als tempel heeft. Hoe mooi is dat. "Logisch" dat er wonderen door ons heen gebeuren. En nee dat is geen makkelijke weg. Wij zijn door zware verliezen heen gegaan, maar desondanks blijven we gefocust en groeien door.

Ik zeg op mijn site nadrukkelijk dat ik ook niet alles weet, of al ben als Hem, of elk gebed van mij al resultaat heeft, maar ik maak prachtige dingen mee en leg dat uit op mijn site, ik strek mij er naar uit, zoals Paulus dat ook zegt.

Ik vond het erg jammer dat je dat Christen niet herkent en op basis van 1 "verschrompelde hand" testje als bullshit afserveert. 

Mijn opmerking daarop mag je als niet geschreven beschouwen. Excuus daarvoor. Kennelijk mag ik daar ook nog in groeien. We groeien allemaal in alle dingen in Hem.

En nu echt welterusten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Ton:

Als je in de naam van Jezus gedoopt zou zijn geweest, had je mijn woorden allang als waarheid herkend. Dat is mijn testje. Welterusten.

Het woord 'waarheid' wordt weer eens verwisseld met 'mijn persoonlijke mening'.

5 uur geleden zei Ton:

Ik leef met mijzelf en weet dat er geen woord gelogen is aan de wonderen die ik heb meegemaakt en beschrijf.

Citaat

De vrouw van een aanwezige pastor genas acuut van migraine, daarna de vrouw van het dorpshoofd, de vrouw van een ander dorpshoofd werd genezen van hevige pijn in haar been, een bedlegerige man die door het ziekenhuis naar huis was gestuurd om thuis te sterven werd genezen en zat s'middags al weer tussen z'n dorpsgenoten, zwerende ledematen genazen, een man die jaren verdwaasd had lopen schreeuwen in de bergen en daarna 20 jaar niet gelopen/gesproken had (met totale contractuur) werd vrijgezet en begon weer te brabbelen en stapjes te zetten, een vrouw met hevige buikpijn werd terstond genezen, een gezin werd vrijgezet van demonische beïnvloeding, enz, enz.

Na de 9e genezing op rij realiseerden we ons: dit lijkt de eerste gemeente wel, iedereen genas. We zijn een nieuwe schepping uit God geboren, voorbestemd om Zijn werken te doen. Na een week kwamen we op de terugreis weer door het dorpje. Even checken hoe het ging. De zoon van het dorpshoofd stuiterde ons tegemoet en vertelde dat 27 mensen genezen waren en in de afgelopen week diverse mensen de stem van de heilige geest ervaren hadden. Jesus you are amazing.

Dat gelooft toch niemand.
Waarom is dan na 2000 heel de wereld nog geen christen?
Als het zó snel gaat kun je heel de wereld in een paar maanden bekeren.
En dat is niet het geval.
@Ton you are not amazing.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Dat beloof ik:

@Ton you are not amazing. 

 

Daarom zeg ik ook: Jesus is amazing.

Als mijn wandel afwijkt van de wandel van de eerste 84 vrienden waartegen Jezus zei: "Ieder die in Mij gelooft zal dezelfde werken doen als Ik, Ik de Vader en jullie zijn 1, laat de heilige geest je in de waarheid leiden, Hij zal je kracht zijn, wordt wederomgeboren, ga, genees de zieken, wek de doden op, drijf boze geesten uit dit is Mijn Koninkrijk deel het gratis uit, en onderwijs iedereen wat ik jullie onderwezen heb",  dan mag je mij onderwijzen en aansporen om te groeien in alle dingen in Hem.

Als ik ze echter doe en jij gelooft er niet in..... ai.

Ga eens aan de gang met 2 Kor 3:18. Wordt wedergeboren en ga wandelen in je bestemming zoals het bedoeld was. Een proces van verandering in je denken naar het beeld van Hem die jou geschapen heeft. Kol 3:10.

In Jezus zie je de blueprint van het leven zoals het voor ons bedoeld is. Hij is immers het exacte beeld van God. Het beeld waarnaar wij geschapen waren in Gen 1:26-27. Eindelijk het herstel van wat kapot ging door de val. Het openbaar worden van de zonen Gods. Glorie!

Ik kan mij zelf niet als Hem maken. Hij wel. Uit Zijn volheid hebben wij ontvangen, genade, op genade. “Als je echter door de Geest de daden van het vlees doodt (gevallen natuur), zul je Zoe-Leven” (Rom 8:13).  Dus: vraag de heilige geest in je te komen en je te leiden in de volle waarheid. Dan pas gaan je ogen open. Het evangelie: het herstel van een mens naar het beeld van God. Als Jezus. Dat zie je gebeuren in de eerste 84 vrienden en dat is ook voor jou en mij. Het evangelie/Gods Geest is niet veranderd.

 

2 Pet 1:3 His divine power (heilige geest) has given us everything we need for a godly life through our knowledge of him who called us by his own glory and goodness. 4 Through these he has given us his very great and precious promises (grondtekst: divine guarantee), so that through them you may participate in the divine nature, having escaped the corruption in the world caused by evil desires (de gevallen natuur ontvlucht door het bloed van Jezus en de transformerende werking van Zijn Geest).

Dat schreef Petrus. Petrus in wiens schaduw de zieken al genazen. Hij legt hier uit hoe dat kan.

Hoezo geloof jij niet dat er wonderen gebeuren onder de handen van een gelovige die zich hier aan overgegeven heeft?

 

Kom. Niet langer talmen, ongeloof, spotten, afwijzen. Spring er in. The divine life of the ages. "His divine power (heilige geest) has given us everything we need for a godly life", "you may participate in the divine nature". Yay!

 

Petrus schreef deze brief op hoge leeftijd aan de gemeente. Nog steeds dezelfde boodschap aan de gemeente. Wat doe jij / doet de gemeente er mee? Houd er wel rekening mee, dat als die verandering in je plaats gaat vinden en je getuigt daarvan op een christelijk forum, ze je dan wel proberen neer te sabelen. Maar hee. Dat is karaktervormend. Verloochen jezelf heet dat.

Als ook maar bij 1 iemand het licht aan gaat en over een jaar hier getuigt van de verandering en wonderen in zijn leven, dan is het dat voor mij al meer dan waard.

Bless!

 

bewerkt door Ton
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Ton:

Een moslim vrouw met 4 jaar lang heupproblemen. Huisarts, ziekenhuis kon niks doen. Geweldig gesprek/moment was dat. Getuigenis staat op mn site.

Je hoeft toch niet met allerlei voorbeelden te komen, Ton? Zelfs Jezus werd bekritiseerd omdat HIJ demonen uitdreef. En, hoe zit het met Zijn volgelingen? Een aantal zaken vallen op. Beschouw Stefanus. De gevestigde orde kon zijn wijsheid en wonderen niet weerstaan. Er werden zelfs valse getuigen opgeroepen om hem aan te klagen. En Johannes? Hij verbood het iemand demonen uit te drijven in Naam van Jezus. Wat waren de woorden van Jezus? Verbied het niet! Het verkondigen van het evangelie, het genezen van zieken en uitdrijven van demonen is niet alleen onze taak, het is ook een liefdesdaad. We zouden ziekte en ellende moeten haten. Misschien ken je het boek "living in God's power" van John G. Lake? Wat ook erg interessant is, zijn de seminars van Curry Blake:

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 uur geleden zei Willempie:

Het antwoord is nogal duidelijk, lijkt me. De mensen waarover geregeerd wordt zijn die mensen die de grote verdrukking hebben overleefd. En Openbaring heeft het helemaal niet over 144.000 koningen maar wel over twaalfduizend mensen uit twaalf verschillende stammen van Israël die blijkbaar een heel speciale bediening krijgen. Dat heeft niet te maken met regeren maar, volgens mij en vele andere kinderen van God, met dienen.

Ja, ze worden koning, daarover is Openbaring heel duidelijk. En de onderdanen zijn idd o.a. die mensen die uit de grote verdrukking komen. Maar ook alle mensen overal ter wereld die een opstanding krijgen. Dus bijv ook de vroegere Joden zoals Abraham etc. Het heeft alles met regeren te maken. Jezus discipelen zouden toch over de 12 stammen van Israël oordelen?

16 uur geleden zei Ton:

Absoluut. "Want in Hem (Christus) woont heel de volheid van de Godheid lichamelijk". Kol 2:9

Hij belichaamd de hele volheid van de goddelijke aard. Er staat daar niet dat Hij God is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

 

Hij belichaamd de hele volheid van de goddelijke aard. Er staat daar niet dat Hij God is.

 

Als de volheid van de God lichamelijk in je woont, dan ben je toch aardig God in het vlees, in mijn optiek ?.

Vergeet vooral niet dat wij overal meteen aan die zelfde glorie gekoppeld worden "....en gij zijt compleet in Hem die zit boven alle macht en overheid" Kol 2:9-10.

Maar je kent de andere teksten wel he. Jezus zegt in Johannes: "Als je Mij ziet zie je de Vader, de Vader en Ik zijn 1". "Ik zal de Heilige Geest zenden, dezelfde als ik, die zal je leiden en kracht geven". Jezus=God=Heilige Geest.

Vervolgens gaat Hij nog een stapje verder. Hij koppelt ons direct aan Hem en aan de Vader: "Ik ben in de Vader en jullie zijn in Mij. De heerlijkheid die ik bij de Vader heb schenk ik jullie. Jij en Ik zijn 1. Hij die jou tegenkomt komt Mij tegen". Als we dat gaan begrijpen dat dat het evangelie is; eenwording met de Vader..... niets zal ons onmogelijk zijn.

Dat is wat Petrus begreep en in wandelde en waardoor de zieken in zijn schaduw genazen. Dito bij Paulus ongeveer 2 decenia later op Malta waar hij iedereen genas.

In de logica van God zijn wij nu reeds mee-gekruisigd, mee-opgestaan, mee-gezeten in Christus boven alle macht en overheid; Ef 2:5-6. Geen streven meer om "de Here te dienen" maar dankbaar en superblij ontvangen wat Jezus voor ons bewerkt heeft en daar naar handelen. Je compleet overgeven aan de werking van de Heilige Geest. De Heilige Geest verandert alles. Dat geeft de compassie en het lef/zekerheid om te bidden voor de zieken in Geest en in waarheid en God werkt mee door wonderen en tekenen.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Ton:

Maar je kent de andere teksten wel he. Jezus zegt in Johannes: "Als je Mij ziet zie je de Vader, de Vader en Ik zijn 1". "Ik zal de Heilige Geest zenden, dezelfde als ik, die zal je leiden en kracht geven". Jezus=God=Heilige Geest.

Dat hebben we hier uit en te na besproken. Wat bedoelt Jezus met de Vader en Ik zijn 1? Het antwoord kan je een stukje verder op vinden en wel in Johannes 17:20-21

Ik doe niet alleen voor hen een verzoek, maar ook voor iedereen die door hun woord in mij gelooft, 21  zodat ze allemaal één zullen zijnnet zoals u, Vader, in eendracht met mij bent en ik in eendracht met u ben, dat ook zij in eendracht met ons zijn, zodat de wereld gelooft dat u mij hebt gestuurd. NWV

Christenen moeten net zo één zijn, zoals ook de Vader en Jezus één zijn. Dus in eendracht, allemaal dezelfde opdracht, hoop, gedachte, doel etc. Dat is dus wat Jezus bedoelde. Eén in doel, opdracht, gedachte etc. 

In Jezus woonde de heilige Geest van God. Hij kreeg die werkzame kracht van Zijn Vader. Hij gebruikte Gods geest van Zijn Vader ook bij bijv de schepping. Bij de opwekking van Lazarus dankte Hij Zijn Vader. Waarom? Omdat de kracht daarvoor van Zijn Vader afkwam. Jezus noemt de Vader de enige ware God, wat overigens Paulus ook doet. (Johannes 17:3, 1 Johannes 5:20)

Jezus ontvangt de geest van Zijn Vader. De schepping is ook doorheen (dia) Jezus gemaakt. Hij was dus ook daar ook een soort van Middelaar. Jezus gebruikt deze Geest van God om ons te leidden. De fout die de meeste mensen maken is dat ze denken dat de Geest een apart Persoon is. Maar in feite is het God zelf die doorheen Jezus werkt. Wij zien de Geest als de werkzame kracht van God.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei thom:

1 Kor. 15

44 Een natuurlijk lichaam wordt er gezaaid, een geestelijk lichaam wordt er opgewekt. Er is een natuurlijk lichaam, en er is een geestelijk lichaam.

45 Alzo is er ook geschreven: De eerste mens Adam is geworden tot een levende ziel; de laatste Adam tot een levendmakenden Geest.

46 Doch het geestelijke is niet eerst, maar het natuurlijke, daarna het geestelijke.

47 De eerste mens is uit de aarde, aards; de tweede Mens is de Heere uit den Hemel.

Hoe lees je deze tekst, want ik begrijp jouw insteek: er wordt gemakkelijk over God geschreven, als binding van of aan een Personage, in plaat van Geest van God.

Oh ja, en Heere betekent Geest.

 

De uitleg staat al op mijn site. Ik kopieer h'm even voor het gemak.

It is sown a natural body (het leven in de gevallen natuur), it is raised a spiritual body (het nieuwe Leven in Hem). If there is a natural body, there is also a spiritual body. So it is written: “The first Adam became a living being”; the last Adam (Jesus), became a (divine)life giving spirit.

En dan wordt het pas echt interessant, want Paulus gaat door:

The spiritual did not come first, but the natural, and after that the spiritual. The first man (Adam) was of the dust of the earth; the second man (Jesus) is of heaven.

As was the earthly man (Adam), so are those who are of the earth (ons leven in de gevallen natuur); and as is the heavenly man (Jesus), so also are those who are of heaven (uit god geboren, jij en ik!).

And just as we have borne the image of the earthly man (het leven in de gevallen natuur), so shall we bear the image of the heavenly man (het goddelijke leven leven als Jezus) (1 kor 15:44-49).

Ofwel: De eerste Adam verprutste alles. De 2e Adam (Jezus/God) bracht alles terug als voor de zondeval. We worden herschapen naar Zijn beeld.

 

Dat zie je gebeuren in de levens van de eerste 84 vrienden van Jezus. Hoe?

Ik doe het zo, vanuit mijn hart: "Dank U Jezus. Door Uw bloed ben ik rein, heilig en smetteloos, glorie!. Kom met Uw Geest Heer en haal alles wat de val mij bracht uit mij en stop alles van Uw Koninkrijk in mij. Verander mij zoals U Petrus, Paulus, Stephanus etc veranderde. Open mijn ogen zodat ik zie als U, open mijn oren zodat ik hoor als U. Dank U voor Uw Geest die mij verandert naar Uw beeld en gelijkenis. Dank u dat de bovennatuurlijke gaven van Uw Geest daardoor in mij werken. Ik geef mijzelf aan u. Dat uw bloed z'n volle rente krijgt door mijn leven heen. Door Uw Geest in mij ben ik een nieuwe schepping, uit U geboren. Zieken zullen genezen, doden opstaan, boze geesten gaan uit als ik in de buurt ben, want U en ik zijn 1. Geweldig. en dat allemaal gratis door Uw bloed en inwoning van Uw geest. Glorie voor Uw liefde en Uw heerlijkheid in mij. Maak mij liefde zoals U liefde bent. Ik ben niet gemaakt om voor mezelf te leven en in de gevallen natuur te prutsen, maar voor Uw beeld, gelijkenis en glorie. Uw evangelie, mijn herstel naar Uw beeld en gelijkenis. Yay God. You are amazing! en...... iemand die ik tegenkom gaat dit nodig hebben vandaag". En dan kom je tijdens het boodschappen doen een turkse vrouw met rollator tegen.... Hee hallo, mag ik vragen wat u mankeert...... (zie rest op mn site).

Waaaaat bid jij zo? Ja natuurlijk. Dat is het afleggen van jezelf, alle rottigheid die door de val in je is geslopen: lust, egoisme, boosheid, ongeloof, etc. en het nieuwe leven aantrekken. Het "je lichaam ten dienste stellen aan Hem". Het "jezelf als dood voor de zonde beschouwen, maar levend voor God". Het "bedenken van de dingen die boven zijn waar je meegezeten bent in Hem".

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als de volheid van de God lichamelijk in je woont, dan ben je toch aardig God in het vlees, in mijn optiek ?.

Hij belichaamd de volheid van de goddelijke aard. Jezus was een volmaakt evenbeeld van God. Een evenbeeld is echter niet het 'origineel'. Maar Zijn gedachten, doel etc was volledig in overeenstemming met die van Zijn Vader. Jezus heeft God volledig geopenbaard.

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Ton:

Maar je kent de andere teksten wel he. Jezus zegt in Johannes: "Als je Mij ziet zie je de Vader, de Vader en Ik zijn 1". "Ik zal de Heilige Geest zenden, dezelfde als ik, die zal je leiden en kracht geven". Jezus=God=Heilige Geest.

 

Dat hebben we hier uit en te na besproken. Jezus is God, daar twijfelt bijna niemand aan. Er zijn niet-gelovigen die het natuurlijk ontkennen. Ik vermoed dat in dit forum hooguit tien personen zijn die zichzelf Christen noemen, maar Jezus als God afwijzen (kan dat?). Mijn advies is hier niet al teveel aandacht aan te besteden. Jezus is God. Ik geloof ook dat iedere geest die ontkent dat God in het vlees gekomen is, uit de anti-christ is. Een Christen kan m.i. niet ontkennen dat God in het vlees gekomen is. Immers, Jezus is God, en Christus is in het vlees gekomen. Mijn onderschrift - een Bijbel-citaat -lijkt me ook genoeg zeggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei WdG:

Je hoeft toch niet met allerlei voorbeelden te komen, Ton? Zelfs Jezus werd bekritiseerd omdat HIJ demonen uitdreef. En, hoe zit het met Zijn volgelingen? Een aantal zaken vallen op. Beschouw Stefanus. De gevestigde orde kon zijn wijsheid en wonderen niet weerstaan. Er werden zelfs valse getuigen opgeroepen om hem aan te klagen. En Johannes? Hij verbood het iemand demonen uit te drijven in Naam van Jezus. Wat waren de woorden van Jezus? Verbied het niet! Het verkondigen van het evangelie, het genezen van zieken en uitdrijven van demonen is niet alleen onze taak, het is ook een liefdesdaad. We zouden ziekte en ellende moeten haten. Misschien ken je het boek "living in God's power" van John G. Lake? Wat ook erg interessant is, zijn de seminars van Curry Blake:

 

Bekend. Erg mooi.

Verdere bij mij bekende hedendaagse Petrussen en Paulussen zijn: David Hogan (600 doden opgewekt), Dan Mohler (volle openbaring, veeeeel genezingen), Todd White (faith next level, veeeeel genezingen), Heidi Baker, Bill Johnson, Ben Fitzgerald, etc, etc.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Ton:

Bekend. Erg mooi.

Verdere bij mij bekende hedendaagse Petrussen en Paulussen zijn: David Hogan (600 doden opgewekt), Dan Mohler (volle openbaring, veeeeel genezingen), Todd White (faith next level, veeeeel genezingen), Heidi Baker, Bill Johnson, Ben Fitzgerald, etc, etc.

 

Wat mij aanspreekt in Blake is dat hij het zeer simpel houdt, zonder teveel gedoe. Nu beweer ik niet dat gedoe verkeerd is. Wanneer Iemand over water zou lopen, of water in de beste wijn verandert, of wanneer iemands zweetdoeken genezing brengt, of de aanraking van een kleed, zou men dat als "sensatie" afdoen. Alles, maar dan ook alles draait om geloof!

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei WdG:

Wat mij aanspreekt in Blake is dat hij het zeer simpel houdt, zonder teveel gedoe. Nu beweer ik niet dat gedoe verkeerd is. Wanneer Iemand over water zou lopen, of water in de beste wijn verandert, of wanneer iemands zweetdoeken genezing brengt, of de aanraking van een kleed, zou men dat als "sensatie" afdoen. Alles, maar dan ook alles draait om geloof!

Ja, en om plexiglas onder water en hypochonders.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Bastiaan73:

:N

Ik snap niet dat jullie dit kunnen geloven.

Tja, dat begrepen velen ook niet in de tijd van Jezus. Geloof je wel dat Jezus opgestaan is uit de dood? Of twijfel je daar ook aan? En Lazarus? En hoe zit het met de opdracht doe God Zijn volgelingen geeft: wek doden op, drijf demonen uit, genees zieken, verkondig het evangelie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Ton:

Verdere bij mij bekende hedendaagse Petrussen en Paulussen zijn: David Hogan (600 doden opgewekt), Dan Mohler (volle openbaring, veeeeel genezingen), Todd White (faith next level, veeeeel genezingen), Heidi Baker, Bill Johnson, Ben Fitzgerald, etc, etc.

 

600 doden opgewekt...... Jaja. Als dat waar zou zijn had dat het nieuws wel gehaald denk ik. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

600 doden opgewekt...... Jaja. Als dat waar zou zijn had dat het nieuws wel gehaald denk ik. 

 

Helaas. "Het nieuws" reageert net zo als velen hier. Schamper, onzin, fake-news. Daar branden we onze vingers niet aan. 

Maar voor hen die gegroeid zijn tot de volle wasdom Gods en het meemaken een feest.

Gebaseerd op de worden van Jezus: "wek de doden op", genees de zieken, drijf gevallen geesten uit", zou de normale reactie hier moeten zijn: "O wow. Glorie voor God!"

Kleine correctie overigens. David Hogan heeft met zijn team ruim 600 doden opgewekt. Hij zelf rond de 30. Hij heeft diverse kerken in Mexico opgericht. Leert zijn pastors te wandelen als Jezus. Tja....

Ipv meewarig je hoofd te schudden misschien eens luisteren naar wat zo'n man te zeggen heeft.

Toen wij in Mozambique waren had het team voor ons ook een dood kind opgewekt. God Geest in ons!..... Wonderen zijn een logisch gevolg daarvan.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid