Spring naar bijdragen

De bijbel is onfeilbaar, onze vertalingen niet...


Aanbevolen berichten

18 minuten geleden zei Willempie:
4 uur geleden zei Nicky O:

Ik ben het met je eens dat de God van het Oude Testament veranderd is in het Nieuwe Testament.

Sorry maar dit kan niet. God wordt niet ineens een andere God sinds Jezus. Hij is en blijft eeuwig dezelfde. God is rechtvaardig, in de zin van de orde handhavend, en Hij is liefde. Het is niet óf óf maar en en. En de bijbel leert balans. "Wijkt niet af, noch naar links noch naar rechts." Mensen die kwaad doen en God negeren of haten hebben zeer veel reden om bang te zijn. Zij die goed doen en God liefhebben hebben niets te vrezen. Die hebben God aan hun kant.  

Geen rare gedachte dat de bijbelse God ook een ontwikkeling heeft doorgemaakt, vind ik. Een ontwikkeling door de relatie met mensen. Waarom zou dit niet kunnen? Is God statisch of dynamisch? Zoals Nicky al aangaf: God had spijt. Berouw. Bijbels gezien was dat de aanleiding voor de zondvloed. Had God van te voren al bedacht dat Hij later spijt/berouw zou krijgen?

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 362
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hierin zit dus het hele probleem van je schrijfsels. Op pagina X schijf je dat “als ik juist gelezen heb” de priesters aan abortus deden. En gaandeweg verhef je het op pagina Y tot waarheid en schrijf

Na 22 jaar stevig grasduinen in de bijbel en Gods Geest vragen om geleid te worden in de waarheid vielen me steeds meer tegenstrijdigheden op in het nieuwe testament. Dus.... de grondtekst er maa

Een vraag is dan: welke bijbel is dan zogenaamd 'onfeilbaar'? Die met of zonder het Comma Johanneum en Marcus 16:9-20? Alleen al het feit dat er blijkbaar verschillende versies zijn met of zonder bepa

14 minuten geleden zei Bastiaan73:

God had spijt. Berouw.

Denk daar eens over na.. God had berouw. Wij hebben ook elk moment, elke dag de keuze ons weer te herpakken en ons te richten tot Hem. God vergeeft ons omdat Hij ons zo goed begrijpt. Eva koos voor de kennis van goed én kwaad, het maakt God boos, teleurgesteld, net als ons, maar we hebben altijd de keuze..

bewerkt door Nicky O
Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei Bastiaan73:

Geen rare gedachte dat de bijbelse God ook een ontwikkeling heeft doorgemaakt, vind ik. Een ontwikkeling door de relatie met mensen. Waarom zou dit niet kunnen? Is God statisch of dynamisch? Zoals Nicky al aangaf: God had spijt. Berouw. Bijbels gezien was dat de aanleiding voor de zondvloed. Had God van te voren al bedacht dat Hij later spijt/berouw zou krijgen?

God is omniscient/alwetend. Hij is perfect en hoeft geen ontwikkeling door te maken om dat te zijn.

39 minuten geleden zei Nicky O:

Ok.. Hij veranderde niet van karakter, toch kreeg Hij spijt. Waarom besloot Hij anders Zijn zoon naar de wereld te sturen?

Dat besluit zat er van de grondlegging van de wereld af aan al in.

En Ik zal vijandschap zetten tussen u en tussen deze vrouw, en tussen uw zaad en tussen haar zaad; datzelve zal u den kop vermorzelen, en gij zult het de verzenen vermorzelen. (Gen.3:15, SV)

Link naar bericht
Deel via andere websites
41 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

En Ik zal vijandschap zetten tussen u en tussen deze vrouw, en tussen uw zaad en tussen haar zaad; datzelve zal u den kop vermorzelen, en gij zult het de verzenen vermorzelen. (Gen.3:15, SV)

Hierin staat toch niets over de komst van Jezus?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Nicky O:

Beste Ton, ik ga kijken of het 'mij' ook lukt om te genezen. 

 

Mooi Nicky! Vraag Heilige Geest je te leiden in de waarheid en je te veranderen naar het beeld en gelijkenis van Jezus en succes gegarandeerd!

Als je je door het woord en Zijn Geest gaat realiseren dat Jezus/God uit liefde mensen geneest en je in Christus al meegekruisigd bent (dood voor de zonde), mee-opgestaan bent in Zijn opstanding tot nieuw goddelijk leven, meegezeten bent in Hem boven alle macht en overheid, een nieuwe schepping, rein, heilig, smetteloos, overgeplaatst buiten de macht van satan naar het koninkrijk van de levende God, Zijn Goddelijke natuur deelachtig, dan wordt het steeds makkelijker. Wees oprecht verwonderd hierover en vraag Jezus dat werkelijkheid in je te maken. Wedergeboorte, die nieuwe schepping te maken waarvoor Hij zich kapot liet slaan.

Paulus schrijft in de Hebreeenbrief: "De mate van Zijn marteling is de mate van ons herstel in Hem". Compleet dus. Want niet meer menselijk was Zijn gestalte. He took the hit so we (His beloveth creation) could rise up from the fall! Gods love is amazing.

Dat is de waarheid, de eenvoud van het Evangelie, waarvan Paulus zegt: "ons vasthoudende aan de waarheid groeien wij in alle dingen in Hem tot de volheid Gods". Is er nog geen genezing? Continueer in het geloof. Vraag Heilige Geest om meer openbaring, verandering. Het is de Heilige geest die je verandert naar het beeld van God. "Hij brengt voort naar Zijn aard",  zegt de bijbel. Dat is een proces.

Jezus zegt in Johannes: het is een leerling genoeg te worden als de Meester. Dat is een uitnodiging.

M'n site kan je daartoe een opstap bieden. Er staat waarheid op en de waarheid maakt je vrij. Het is echter niet alleen kennis. Het is in relatie met Jezus/Zijn Heilige Geest. Zonder Hem kun je niets.

Nog een mooi getuigenis. 2 weken geleden sprak ik een jonge vrouw in een rolstoel. Rare spierziekte, altijd pijn. Ik sprak waarheid tegen haar, legde de liefde van God uit, dat Hij is gekomen om ons te genezen, bevrijden, nieuw goddelijk leven te geven en dat hij daarvoor aan het kruis is gegaan om ons Zijn Geest te kunnen geven. Het kruis het. Het bewijs van Zijn passie voor ons. Tranen. Samen met een broer spraken we goddelijk leven uit over haar, dat elke kwaal haar lijf zou verlaten in Jezus naam. 3x. Er gebeurde niets. Echter, elke knie moet buigen voor de naam van de allerhoogste. 4e keer. Exact hetzelfde gebed. Opeens begint ze met haar handen te wapperen. Ik vroeg haar wat er gebeurde. Ze zei: mijn benen, mijn benen worden aangeraakt. Ik zei: Dat is de Heilige Geest van JEzus lieverd. Hij geneest je. Ze komt zo uit de rolstoel. Pijn weg. Kan alles weer. "En er was grote vreugde onder het volk.....". Je had de vader en moeder moeten zien. Hun dochter terug! Jezus!

Wie weet dat het evangelie morgen hetzelfde is als ze toen niet uit de rolstoel gestapt was. Wij veranderen steeds meer in ons denken naar het beeld van Hem die ons geschapen heeft kol 3:10. Geneest er niemand onder m'n handen? Ik dank God voor Zijn Koninkrijk, Zijn geest in mij, Zijn liefde voor mij en de mensen om mij heen vraag om verdere eenheid en openbaring en leg met alle integriteit en alles wat in mij is mijn handen op de volgende zieke.

Nog een mooi getuigenis. Ik sprak ook ca 2 weken geleden in een gemeente een jonge vrouw. Behoorlijk over stuur vanwege de pijn die ze in haar rug en been ervoer. Al jaren. Ik had haar al een paar keer ontmoet. Steeds overstuur. Steeds opnieuw waarheid spreken tegen haar. Niet wat wetenschap, dokters, andere mensen zeggen, maar wat God over haar zegt. Wie Hij is, waarom Hij gekomen en waarom, nu Hij in ons woont, er niets aan het evangelie veranderd is. Mijn vrouw kreeg plots een woord van kennis. Ze zegt: God zegt dat je een beenlengte verschil hebt. Klopt dat? Geen idee. Dus zitten op een stoel. Rug tegen de leuning aan. Benen naar voren. Haar rechter knieschijf zat centimeters hoger dan haar linker knieschijf.  In plaats van: ojee, dat komt niet goed rees ons geloof, mede doordat God het beenlengte verschil al had aangegeven. Dus wij spreken groei uit. Been groei tot de normale lengte in Jezus naam. We zagen voor onze ogen de rechterknie verschuiven tot gelijke hoogte met de linkerknie. Onderwijl roept zij uit: er wordt aan m'n been getrokken! Daarna minder pijn en het lopen voelde raar, vanwege 2 gelijke benen. Daar moest ze aan wennen. Jezus! Ik spreek haar binnenkort. Vragen of de pijn volledig weg is, zoniet? Genezing uitspreken.

Afin. Het evangelie klopt en wij mogen veranderen, groeien naar het beeld van Hem die ons geschapen heeft.

Succes broer. Dat Jezus zelf je door Zijn Geest alle dingen openbaart en je laat wandelen als Hem. Net zoals Zijn eerste 84 vrienden. Bless!

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Bastiaan73:

Ik ben benieuwd hoe en waarom je de bijbel als onfeilbaar ziet.

Elke schrifttekst is door God geïnspireerd en kan gebruikt worden om onderricht te geven, om dwalingen en fouten te weerleggen, en om op te voeden tot een deugdzaam leven, zodat een dienaar van God voor zijn taak berekend is en voor elk goed doel volledig is toegerust.

2 Timoteüs 3:16-17

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Bastiaan73:

Geen rare gedachte dat de bijbelse God ook een ontwikkeling heeft doorgemaakt, vind ik. Een ontwikkeling door de relatie met mensen. Waarom zou dit niet kunnen? Is God statisch of dynamisch? Zoals Nicky al aangaf: God had spijt. Berouw. Bijbels gezien was dat de aanleiding voor de zondvloed. Had God van te voren al bedacht dat Hij later spijt/berouw zou krijgen?

Door de val zijn wij vervreemd en vijandig tegen God concludeert Paulus in de Romeinen brief. Daarom schrijven wij dingen to eaan God die helemaal niet van God komen. Dat was in het oude testament dus ook al zo.

Mooi voorbeeld in Job. Vuur valt op het huis van Job. De vrienden van Job concluderen en zeggen tegen Job: "God zond vuur uit de Hemel en verteerde je huis!" Dat is een onjuiste voorstelling van zaken. Want in het begin van Job zegt satan tegen God: "Neem alles van Job af en hij vervloekt u in Uw gezicht". God zegt daar: "dat afnemen, stelen, moorden is jou dingetje. Jij hebt macht op de gevallen aarde. Ik doe daar niet aan mee.".  

Wij hebben dus geen idee. Daarom zegt Jezus: "Ik ben de weg, de waarheid en het Leven" en zegt hij in Matheus een half hoofdstuk: "Jullie zeggen...., maar Ik zeg....". Dat geldt op alle fronten. Ons denken is zo twisted, dat het enige tijd en persistentie vergt om je denken te laten veranderen naar Zijn beeld. De mind of Christ krijgen.

Dus wandel met Hem. Vraag Zijn Geest om openbaring en je te veranderen. Zelf kom je er niet uit.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Nicky O:

Elke schrifttekst is door God geïnspireerd en kan gebruikt worden om onderricht te geven, om dwalingen en fouten te weerleggen, en om op te voeden tot een deugdzaam leven, zodat een dienaar van God voor zijn taak berekend is en voor elk goed doel volledig is toegerust.

2 Timoteüs 3:16-17

Terugkomend op het berouw van God; deze verzen suggereren dat God géén berouw kent/heeft.

Numeri 23:19

God is geen man, dat Hij liegen zou; of een mensenkind, dat Hij berouw zou hebben. Zou Hij zeggen en niet doen, of spreken en niet volbrengen?

1 Samuël 15:29

Ook liegt de Onveranderlijke Israels niet en Hij kent geen berouw; want Hij is geen mens, dat Hij berouw zou hebben.

De volgende verzen suggereren dat God wél berouw kent/heeft.

Genesis 6:6

Toen kreeg de HEERE er berouw over dat Hij de mens op de aarde gemaakt had, en het bedroefde Hem in Zijn hart.

Exodus 32:14 

Toen kreeg de HEERE berouw over het kwaad dat Hij gesproken had Zijn volk te zullen aandoen.

Zie voor meer voorbeelden eventueel https://skepticsannotatedbible.com/contra/number.html

Hoe kunnen we dergelijke tegenstrijdige teksten gebruiken om onderricht te geven, om dwalingen en fouten te weerleggen?

16 minuten geleden zei Ton:

God zegt daar: "dat afnemen, stelen, moorden is jou dingetje. Jij hebt macht op de gevallen aarde. Ik doe daar niet aan mee.".  

Nee; God zegt daar:

Toen zei de HEER tegen Satan: ‘Goed, met alles wat van hem is mag je doen wat je wilt, maar raak Job zelf niet aan.’ Hierop vertrok Satan.

(Job 1:12)

Satan kan/mag alleen doen wat God hem toestaat.

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Bastiaan73:

Terugkomend op het berouw van God; deze verzen suggereren dat God geen berouw kent/heeft.

Numeri 23:19

God is geen man, dat Hij liegen zou; of een mensenkind, dat Hij berouw zou hebben. Zou Hij zeggen en niet doen, of spreken en niet volbrengen?

1 Samuël 15:29

Ook liegt de Onveranderlijke Israels niet en Hij kent geen berouw; want Hij is geen mens, dat Hij berouw zou hebben.

De volgende verzen suggereren dat God wél berouw kent/heeft.

Genesis 6:6

Toen kreeg de HEERE er berouw over dat Hij de mens op de aarde gemaakt had, en het bedroefde Hem in Zijn hart.

Exodus 32:14 

Toen kreeg de HEERE berouw over het kwaad dat Hij gesproken had Zijn volk te zullen aandoen.

Zie voor meer voorbeelden eventueel https://skepticsannotatedbible.com/contra/number.html

Hoe kunnen we dergelijke tegenstrijdige teksten gebruiken om onderricht te geven, om dwalingen en fouten te weerleggen?

Ha leuke Bastiaan. Geen idee.

Ik ben overigens meer geinteresseerd in de oplossing van het grootste probleem: de val van de mens. Herstel daarvan door het bloed van Jezus en de werking van Zijn Heilige Geest. Details komen later wel. Maar oprecht, een leuke vraag. Ga het zeker bij Hem neerleggen. Sprekende God he ;-).

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Bastiaan73 en @Tonover het berouw van God:

De zondeval was een gevolg van de eigen keuze van Adam en Eva. Zij openden de deuren van goed én kwaad. 

God wilde dat uit Liefde goed maken. Hij wilde de mens de vrije keuze laten, en hen toch redden. 

Twijfel nooit aan de Almacht van God, aan Zijn Liefde en goedheid.

 

bewerkt door Nicky O
Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Ton:

Ha leuke Bastiaan. Geen idee.

Ik ben overigens meer geinteresseerd in de oplossing van het grootste probleem: de val van de mens. Herstel daarvan door het bloed van Jezus en de werking van Zijn Heilige Geest. Details komen later wel. Maar oprecht, een leuke vraag. Ga het zeker bij Hem neerleggen. Sprekende God he ;-).

 

Ik zie in de greek interlineair app voor 'berouw' het woord Nacham staan. Meerdere betekenissen: Zwaar zuchten, spijt hebben, wreken, troosten. Context afhankelijk.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Nicky O:

@Bastiaan73 over het berouw van God:

De zondeval was een gevolg van de eigen keuze van Adam en Eva. Zij openden de deuren van goed én kwaad. 

God wilde dat uit Liefde goed maken. Hij wilde de mens de vrije keuze laten, en hen toch redden. 

Twijfel nooit aan de Almacht van God, aan Zijn Liefde en goedheid.

De titel van het topic is 'De bijbel is onfeilbaar, onze vertalingen niet'.

Onfeilbaar betekent foutloos of volgens Van Dale 'vrij van dwaling of vergissing'.

Ik kan die zogenaamde onfeilbaarheid niet rijmen met de eerder genoemde tegenstrijdige teksten. Jij wel?

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei Bastiaan73:

Terugkomend op het berouw van God; deze verzen suggereren dat God géén berouw kent/heeft.

Numeri 23:19

God is geen man, dat Hij liegen zou; of een mensenkind, dat Hij berouw zou hebben. Zou Hij zeggen en niet doen, of spreken en niet volbrengen?

1 Samuël 15:29

Ook liegt de Onveranderlijke Israels niet en Hij kent geen berouw; want Hij is geen mens, dat Hij berouw zou hebben.

De volgende verzen suggereren dat God wél berouw kent/heeft.

Genesis 6:6

Toen kreeg de HEERE er berouw over dat Hij de mens op de aarde gemaakt had, en het bedroefde Hem in Zijn hart.

Exodus 32:14 

Toen kreeg de HEERE berouw over het kwaad dat Hij gesproken had Zijn volk te zullen aandoen.

Zie voor meer voorbeelden eventueel https://skepticsannotatedbible.com/contra/number.html

Hoe kunnen we dergelijke tegenstrijdige teksten gebruiken om onderricht te geven, om dwalingen en fouten te weerleggen?

Ogenschijnlijk tegenstrijdig. Je denkt als mens over het begrip berouw hebben, alsof God spijt heeft van een verkeerd genomen beslissing. Zo is God niet.

God doet wat Hij beloofd en maakt geen verkeerde beslissingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Bastiaan73:

Ik kan die zogenaamde onfeilbaarheid niet rijmen met de eerder genoemde tegenstrijdige teksten. Jij wel?

Ik zie de Bijbel als het Woord van God. Als er ergens een zogenaamde 'onfeilbaarheid' zit, komt dat mijns insziens door een slechte vertaling of uitleg.

Ik wil niet geloven dat deze teksten echt tegenstrijdig zijn. De onduidelijkheid zal 'm zitten in de eigen keuze van de mens en de gevolgen daarvan. Niet in de Alwetendheid en Almacht van onze God.

bewerkt door Nicky O
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Nicky O:

Kopieer de tekst eens als je wilt.

 

Nou uploaden screenshot lukt niet. Het is weer exact hetzelfde als met "orge".

Hier de volledige tekst:

To sigh, i.e. breathe strongly, to be sorry, to pity, to console or rue, or to avenge oneself.

De tegenstander krijgt het hier heeeel benauwd van ?

9 minuten geleden zei Bastiaan73:

De titel van het topic is 'De bijbel is onfeilbaar, onze vertalingen niet'.

Onfeilbaar betekent foutloos of volgens Van Dale 'vrij van dwaling of vergissing'.

Ik kan die zogenaamde onfeilbaarheid niet rijmen met de eerder genoemde tegenstrijdige teksten. Jij wel?

 

Zoals ik al zei: ongelukkig gekozen vertaling van woorden door onze geliefde vertalers.

De tegenstander krijgt het hier heeeeeel benauwd van ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Ton:

Nou uploaden screenshot lukt niet. Het is weer exact hetzelfde als met "orge".

Hier de volledige tekst:

To sigh, i.e. breathe strongly, to be sorry, to pity, to console or rue, or to avenge oneself.

De tegenstander krijgt het hier heeeel benauwd van ?

Kleine tip voor zover niet bekend: een screenshot moet je eerst omzetten naar .jpg (bijv. met paint), hierna kun je deze bijv. uploaden naar https://nl.imgbb.com/. Hierna hoef je alleen de url in de tekst te plakken en huppekee!

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
42 minuten geleden zei Bastiaan73:

Terugkomend op het berouw van God; deze verzen suggereren dat God géén berouw kent/heeft.

Numeri 23:19

God is geen man, dat Hij liegen zou; of een mensenkind, dat Hij berouw zou hebben. Zou Hij zeggen en niet doen, of spreken en niet volbrengen?

1 Samuël 15:29

Ook liegt de Onveranderlijke Israels niet en Hij kent geen berouw; want Hij is geen mens, dat Hij berouw zou hebben.

De volgende verzen suggereren dat God wél berouw kent/heeft.

Genesis 6:6

Toen kreeg de HEERE er berouw over dat Hij de mens op de aarde gemaakt had, en het bedroefde Hem in Zijn hart.

Exodus 32:14 

Toen kreeg de HEERE berouw over het kwaad dat Hij gesproken had Zijn volk te zullen aandoen.

Zie voor meer voorbeelden eventueel https://skepticsannotatedbible.com/contra/number.html

Hoe kunnen we dergelijke tegenstrijdige teksten gebruiken om onderricht te geven, om dwalingen en fouten te weerleggen?

 

Het woord berouw lijkt hier tegenstrijdig gebruikt. Hebreeuws:  nacham.

In de interlineair app wordt het gedefinieerd als: To sigh, i.e. breathe strongly, to be sorry, to pity, to console or rue, or to avenge oneself.

 

https://ibb.co/zVpDLvr

Link naar bericht
Deel via andere websites

Exodus 32:14

Έτσι, ο Κύριος άλλαξε γνώμη για το κακό που είπε ότι θα έκανε στο λαό του.

En zo, veranderde de Heer van mening over het slechte waarvan Hij had gezegd dat hij dat over zijn volk zou doen. 

bewerkt door Nicky O
Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei Ton:

Het woord berouw lijkt hier tegenstrijdig gebruikt. Hebreeuws:  nacham.

In de interlineair app wordt het gedefinieerd als: To sigh, i.e. breathe strongly, to be sorry, to pity, to console or rue, or to avenge oneself.

https://ibb.co/zVpDLvr

Ongeveer dezelfde info als bij https://biblehub.com/hebrew/5162.htm

Zo kan het ook maar is omslachtiger:

Screenshot-20190316-214313-Hebrew-Greek-

19 minuten geleden zei Nicky O:

Exodus 32:14

Έτσι, ο Κύριος άλλαξε γνώμη για το κακό που είπε ότι θα έκανε στο λαό του.

En zo, veranderde de Heer van mening over het slechte waarvan Hij had gezegd dat hij dat over zijn volk zou doen. 

Dit is dus nadat Mozes op God heeft ingepraat (vers 11-13); blijkbaar kan of kon God beïnvloed worden? Tenzij het een test was. 

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Ton:

Terugkomend op het berouw van God; deze verzen suggereren dat God géén berouw kent/heeft.

Ik heb erover nagedacht en het kwartje viel.

De ongehoorzaamheid van Adam heeft de vloek van dood en vloedvergieten in de schepping veroorzaakt.

Het Griekse woord voor berouw is: μετανιώνω. Maar dit betekent ook betreuren!

Dus God betreurde de vloek en besloot Zijn Zoon, de laatste Adam, Christus naar de wereld te sturen om het probleem van de zonde op te lossen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 uur geleden zei Nicky O:

Zijn Geest die Liefde is. Het Koninkrijk op aarde is de Liefde op aarde.

Waarom vragen we dan : Uw Koninkrijk kome? Maw het is er nog niet. In Daniël 2 zien we heel goed wat het wél is: een concreet Koninkrijk wat door Jezus Christus geleid wordt, op deze aarde en in de hemel. Daniël 2:44

In de dagen van die koningen zal de God van de hemel een koninkrijk oprichten dat nooit vernietigd zal worden. En dat koninkrijk zal nooit aan een ander volk worden overgedragen. Het zal al die koninkrijken verbrijzelen en er een eind aan maken. Als enige zal het eeuwig blijven bestaan,  

Een vers eerder zien we dat het over de aarde gaat

Op dat moment werden het ijzer, de klei, het koper, het zilver en het goud allemaal verpulverd. Het werd als het kaf van de zomerdorsvloer, en de wind voerde het mee zodat er geen spoor meer van werd gevonden. Maar de steen die het beeld trof, werd een grote berg die de hele aarde vulde.

Jezus kwam naar de aarde om de werken van satan ongedaan te maken. Wat moest er ongedaan worden gemaakt? Het verloren gaan van Gods Koninkrijk, het Paradijs. In Daniël 2 ziet de Koning dit Koninkrijk als een berg die de hele aarde vulde. Daarom heeft Jezus het ook over tronen voor Zijn uitverkoren.

Lukas 22:29 En ik sluit een verbond met jullie voor een koninkrijk, net zoals mijn Vader een verbond met mij heeft gesloten,  30 zodat jullie in mijn Koninkrijk aan mijn tafel kunnen eten en drinken, en op tronen kunnen zitten om de 12 stammen van Israël te oordelen.

Het is een grote denkfout om Gods Koninkrijk alleen geestelijk te zien. De invloed van het Koninkrijk zien we nu al, maar de grote climax zien we als God gaat ingrijpen op deze aarde. Dan zal dit Koninkrijk worden gevestigd op deze aarde.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid