Spring naar bijdragen

Overbevolkte aarde?


Aanbevolen berichten

44 minuten geleden zei Robert Frans:

Het is gewoon vrij respectloos naar de katholieke gemeenschap toe, waar je op dat moment te gast bent. Als je niet katholiek bent, behoor je niet ter communie te gaan, net zoals je als niet-gereformeerde ook niet zomaar ter avondmaal gaat in een gereformeerde kerkgemeenschap.
Als je dat niet weet en je gaat ter communie, dan is je dat natuurlijk niet aan te rekenen, hoewel het sowieso verstandig is om in andere gemeenschappen niet zomaar met alle rituelen mee te doen. In een moskee zul je toch ook niet snel meeknielen tijdens de salaat. Maar als je dat wél weet en je gaat toch ter communie, dan kies je er bewust voor om de huisregels daar niet te respecteren. En waarom zou je dat doen?

Uiteindelijk moet een ieder inderdaad zelf bepalen wat ie wil doen. Maar wat je geeft, is wel wat je ontvangt. Als je respect geeft, dan krijg je ook respect terug.
Als je dus de ander zijn huis en zijn regels en gewoonten respecteert, dan zal de ander jouw huis en jouw regels ook respecteren. En zo niet, dan is dat het kruis dat je te dragen krijgt en ligt het in elk geval niet aan jou.

Dat ben ik uiteraard met je eens. Zelf maak ik mee dat ik wel eens in andere kerken kom, waar op dat moment een avondmaal-viering plaatsvindt. Het is een kleine moeite om even te vragen of het "toegestaan" is mee te doen. Uiteraard ben ik van mening dat iedere gelovige deel kan nemen. Echter, de plaatselijke kerk bepaalt wel de orde en de regels. In praktijk is het mij nooit geweigerd.

1 uur geleden zei Bastiaan73:

Totaal aantal mensen door God gedood in de Bijbel:
- Alleen met bijbelgetallen gebruikt:  2.821.364 
- Met schattingen : 25 miljoen

https://dwindlinginunbelief.blogspot.com/2010/04/drunk-with-blood-gods-killings-in-bible.html

Totaal aantal mensen door satan gedood in de Bijbel: 

10

https://dwindlinginunbelief.blogspot.com/2006/08/who-has-killed-more-satan-or-god.html

Wie is er dan een groter monster?

Dit is een ronduit zieke manier van vergelijken. Ik haat de duivel. Er is geen groter monster dan satan.

1 uur geleden zei Willempie:

Dat mag je zelf doen want ik reageerde op een stelling van jou. Ik hoef jouw beweringen toch niet te gaan onderbouwen? Maar om je een handje te helpen: Elke denominatie die weigert met andere christelijke denominaties samen te werken en hun leden ervan weerhoudt dat te doen is voor mij een enge sekte. De Rooms-katholieke kerk bijvoorbeeld doet dat niet eens.

Samen te werken op welk vlak? Mormonen en Jehovah's getuigen willen niet samenwerken op tal van gebieden. Is dat erg? De RKK werkt inderdaad samen.

Citaat

Eerst beweer je dat Pascal en Erasmus niet geestelijk waren. Als je dan gecorrigeerd wordt geef je niets toe maar gooit het weer over een andere boeg. Wat wil je nu eigenlijk? En waar heb ik in hemelsnaam beweerd dat Erasmus een soort profeet was? Je haalt van alles door elkaar. Neem even rustig de tijd en lees nog even waarop je reageerde. Anders wordt dit een nonsensgesprek.

Waren Pascal en Erasmus geestelijker dan Fortuyn? Jij schijnt het te weten?!

36 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Waarschijnlijk? En als ik nou dood ga als soldaat zonder naam, dan komt dat dus omdat jij mijn naam niet weet.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 487
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nou, zo is het volgens mij toch niet helemaal. Ik citeer uit deze pdf die op het internet te vinden is: Er komt niet opeens CO2 vrij als de plant doodgaat maar je produceert wel CO2 als je

Ik zou niet weten waarom het juist mij aan het denken behoort te zetten. Als je met 'moeten kiezen' één van die denominaties bedoelt: nee hoor dat moet ik helemaal niet.

ik heb veel compassie met de gewone mensen daar. Ik heb er lang gewoond en veel op gereisd. Het zijn voor het overgrote deel lieve mensen die alles voor je over hebben. De corrupte leiders die de boel

Posted Images

Zojuist zei Willempie:

Mormonen en Jehovah's getuigen werken met niemand samen. En zo kan ik er nog wel wat opnoemen. Is dat erg? Ja, dat is erg.

Dan citeer ik je eigen woorden:

Citaat

Elke denominatie die weigert met andere christelijke denominaties samen te werken en hun leden ervan weerhoudt dat te doen is voor mij een enge sekte.

Enge sekte? Gaat wat mij betreft wel heel erg ver. Ik zou de Jehovah's getuigen geen enge sekte willen noemen.

Zojuist zei Willempie:

Ja hoor, de mens.

Onzin. De mens kan nog gered worden, satan niet.

God heeft de mens lief. HIJ haar satan. Heb je enig idee waarom?

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei WdG:

Waren Pascal en Erasmus geestelijker dan Fortuyn? Jij schijnt het te weten?!

Pascal en Erasmus waren zeer uitgesproken leden van de Kerk en Erasmus was zelfs priester. En hoe geestelijk Fortuyn was weet ik niet en ik snap ook niet goed wat dat met het onderwerp heeft te maken. Ik kan me in ieder geval geen geestelijke geschriften van hem herinneren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Willempie:

Mormonen en Jehovah's getuigen werken met niemand samen. En zo kan ik er nog wel wat opnoemen. Is dat erg? Ja, dat is erg.

Ik ben het overigens wel met je eens. Ik werk al vele jaren samen met Christenen uit allerlei hoeken, van katholiek tot gereformeerd, van pinkstergemeente tot baptisten, hervormd, enz. We verschillen in sommige opzichten stevig van mening (Romeinen 14???), maar dat weerhoudt de samenwerking niet. In gesprekken lijken de verschillen enorm. In praktijk valt het enorm mee. Met Jehovah's getuigen en Mormomen is samenwerken inderdaad niet mogelijk. Wel geprobeerd, maar, de verschillen zijn onoverbrugbaar?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Willempie:

Pascal en Erasmus waren zeer uitgesproken leden van de Kerk en Erasmus was zelfs priester. En hoe geestelijk Fortuyn was weet ik niet en ik snap ook niet goed wat dat met het onderwerp heeft te maken. Ik kan me in ieder geval geen geestelijke geschriften van hem herinneren.

Fortuyn was toch katholiek? Heb je wel eens iets van Fortuyn gelezen?

Zojuist zei Willempie:

Ik wel. Maar we dwalen inderdaad weer heel erg af.

Dan verschillen we van mening. Jij noemt de Jehovah's getuigen een enge sekte. Mij gaat dat toch wel iets te ver.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei WdG:

Met Jehovah's getuigen en Mormomen is samenwerken inderdaad niet mogelijk. Wel geprobeerd, maar, de verschillen zijn onoverbrugbaar?

Het zijn bewuste instructies van de leiding van die bewegingen.

4 minuten geleden zei WdG:

Fortuyn was toch katholiek? Heb je wel eens iets van Fortuyn gelezen?

Nee, van Pascal en Erasmus wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

God haat satan. Daarover mogen geen misverstanden bestaan. Waarom zouden we de wapenuitrusting aan moeten doen om satan te weerstaan?

Wees verstandig en let goed op. Jullie vijand, de duivel, loopt rond als een brullende leeuw die een prooi zoekt. Hij zoekt wie hij kan verslinden. Doe de hele wapenrusting van God aan. Dan kan de duivel jullie met zijn sluwe streken geen kwaad doen.

1 minuut geleden zei Willempie:

Nee, van Pascal en Erasmus wel.

Van Pascal en Erasmus heb je werken gelezen? Van Fortuyn NUL. En van die NUL werken:

Citaat

Ik kan me in ieder geval geen geestelijke geschriften van hem herinneren.

Je hebt helemaal NIKS van Fortuyn gelezen. Je zult dus moeten zeggen "ik weet het niet". Je oordeelt zonder kennis.

2 minuten geleden zei Willempie:

Het zijn bewuste instructies van de leiding van die bewegingen.

Wat voor instructies? Ik begrijp je echt niet. De leiding geeft leden instructies om iets wel of niet te doen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Willempie:

God heeft de mens en de wereld lief. En Hij haat het kwaad. Of God de satan persoonlijk haat weet ik niet. Ik denk het eerlijk gezegd niet.

De duivel IS het kwaad. In de duivel is NIKS goeds te vinden. Ik weet wel zeker dat God satan haat.

Op welke instructies doelde je nu eigenlijk wat de leiding van de Jg en de Mormomen betreft? Zijn dergelijke "instructies" elders ook niet aanwezig? En, wat Fortuyn betreft: zie je in dat je niks over hem kunt zeggen als je niks van hem gelezen hebt?

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei WdG:

God haat satan. Daarover mogen geen misverstanden bestaan. Waarom zouden we de wapenuitrusting aan moeten doen om satan te weerstaan?

Wees verstandig en let goed op. Jullie vijand, de duivel, loopt rond als een brullende leeuw die een prooi zoekt. Hij zoekt wie hij kan verslinden. Doe de hele wapenrusting van God aan. Dan kan de duivel jullie met zijn sluwe streken geen kwaad doen.

De satan is dus onze vijand. Dat moge duidelijk zijn. Maar moeten we onze vijanden haten? Op een emotionele manier? Niet toch? Misschien moeten we wel oppassen niet agressief naar buiten te worden. Het kwaad zit in onszelf. Het is de mens die de satan zijn gang laat gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei WdG:
6 minuten geleden zei Willempie:

Ik weet niet eens of dit wel zo is. 

Correctie (tikfoutje): God heeft de mens lief. HIJ haat satan. Heb je enig idee waarom?

Wat weet je niet? Of God de mens lief heeft, of dat HIJ satan haat? Of beide?

3 minuten geleden zei Willempie:

God heeft de mens en de wereld lief. En Hij haat het kwaad. Of God de satan persoonlijk haat weet ik niet. Ik denk het eerlijk gezegd niet.

Is satan (in de veronderstelling dat we het over een bestaande entiteit hebben) in het hele verhaal niet de ultieme verloren zoon die uiteindelijk ook zal worden gered? Of ga je uit van Openbaring; dat de toekomst helemaal vastligt?

Als Jezus zegt heb uw vijand lief waarom zou God satan dan haten?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Willempie:

Ik kan me niet herinneren dat Fortuyn ooit een geestelijk boek heeft geschreven. Indien ik dat verkeerd heb zou ik graag de titel van dat boek of geschrift willen vernemen.

Enkele boeken van Fortuyn die toch de moeite waard zijn:

"Tegen de Islamitisering van onze cultuur - Nederlandse identiteit als fundament" (1997)

"50 jaar Israël. Hoe lang nog?"

En, op welke instructies van de leiding van Jg en Mormonen doelde je eigenlijk? Een dergelijke beschuldiging moet je toch kunnen bewijzen!

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei WdG:

Wat voor instructies? Ik begrijp je echt niet. De leiding geeft leden instructies om iets wel of niet te doen?

De leiding van die bewegingen verbiedt hun leden zich te mengen of samen te werken met andere christenen, die in hun ogen eigenlijk helemaal geen christenen zijn. Het WTG is daar overigens iets fanatieker in dan het bestuur van de Mormonen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Willempie:

De satan is dus onze vijand. Dat moge duidelijk zijn. Maar moeten we onze vijanden haten? Op een emotionele manier? Niet toch? Misschien moeten we wel oppassen niet agressief naar buiten te worden. Het kwaad zit in onszelf. Het is de mens die de satan zijn gang laat gaan.

Heb ik beweerd dat God satan "emotioneel" haat? Nee, God haat satan. Op diezelfde manier moeten we satan ook haten. Deze haat is geestelijk!

1 minuut geleden zei Willempie:

De leiding van die bewegingen verbiedt hun leden zich te mengen of samen te werken met andere christenen, die in hun ogen eigenlijk helemaal geen christenen zijn. Het WTG is daar overigens iets fanatieker in dan het bestuur van de Mormonen.

Heb je daar documentatie of bewijs van? Een van mijn betere vrienden is ouderling bij de Jehovah's getuigen. Hij viert verjaardagen en denkt over tal van zaken anders. Het is wel waar dat in het algemeen samenwerking met Jg moeilijk tot onmogelijk is. Maar, is dat reden genoeg om de Jehovah's getuigen - zoals jij doet - een enge sekte te noemen? Gaat dat niet heel ver?

De uitspraak m.b.t. Fortuyn neem je terug? Lees eerst eens iets van hem, voordat je iets over hem beweert. Goed?

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei WdG:

Heb ik beweerd dat God satan "emotioneel" haat? Nee, God haat satan. Op diezelfde manier moeten we satan ook haten. Deze haat is geestelijk!

God haat het kwaad en wil kennelijk van ons dat wij het kwaad eveneens haten en bestrijden, maar allereerst en vooral in onszelf. Tegelijkertijd leert de Bijbel ons onze vijanden lief te hebben en gaan zowel God als Jezus in de Bijbel gewoon met de satan in gesprek. En blijkbaar durven zelfs engelen geen oordeel uit te spreken terwijl wij dat onbeschroomd doen. "Fools rush in where angels fear to tread." Het is trouwens een onderwerp waar al ontzettend veel over is nagedacht en geschreven.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Willempie:

De leiding van die bewegingen verbiedt hun leden zich te mengen of samen te werken met andere christenen, die in hun ogen eigenlijk helemaal geen christenen zijn. Het WTG is daar overigens iets fanatieker in dan het bestuur van de Mormonen.

In veel van jouw uitspraken mis ik balans, Willempie. Dat geeft niet, dat mag, maar, het is op z'n minst opvallend. Je noemt Jehovah's getuigen een enge sekte. Met echt bewijs kom je niet. Je roept iets over Fortuyn. Bij navraag blijkt dat je NIKS van hem gelezen hebt. Ik heb de indruk dat je met bepaalde ideeen zit, gebaseerd op emoties, maar niet op feiten. Klopt dit? Je moet misschien proberen een beetje meer balans te vinden in je uitspraken en wijze van denken.

1 minuut geleden zei Willempie:

God haat het kwaad en wil kennelijk van ons dat wij het kwaad eveneens haten en bestrijden, maar allereerst en vooral in onszelf. Tegelijkertijd leert de Bijbel ons onze vijanden lief te hebben en gaan zowel God als Jezus in de Bijbel gewoon met de satan in gesprek.

Dus we moeten gezellig gaan kletsen met satan? Nee, God en Jezus gaan niet "gewoon" in gesprek met deze vreselijke leugenaar. Ze bestrijden dit monster. Jezus deed en doet dit met het Woord!

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei WdG:

Heb ik beweerd dat God satan "emotioneel" haat? Nee, God haat satan. Op diezelfde manier moeten we satan ook haten. Deze haat is geestelijk!

Dus je hebt God pas nog gesproken? De woordcombinatie 'geestelijke haat' heb ik eigenlijk nog nooit eerder gelezen. Kan haat überhaupt geestelijk zijn? Haat is toch vleselijk?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid