Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Goede vraag.
Als jij zou zijn gemarteld en gekruisigd omdat je vader dat wilt,  zou je dan nog naar je vader gaan?
Dat lijkt me niet echt logisch.
Maar wel beschouwd is 'bij zijn vader' geen goed antwoord op de vraag waar hij is.
Vergelijk een moeder die haar kind kwijt is en je zegt 'die zal wel met een vriendje aan het spelen zijn'. Dat zegt die moeder niets. Die wil, terecht, exact weten waar.

Als je christenen doorvraagt om de term 'hemel' (het antwoord dat je inderdaad bijna altijd zult krijgen) dan kom je er uiteindelijk op uit dat men niet weet waar dat is.
Het feitelijk antwoord is dus: "dat weet ik niet"

Echter, dat is een antwoord dat men niet zal geven en dat komt omdat ons brein nu eenmaal zo in elkaar zit dat het overal een verklaring voor wil vinden.
En als die er niet is, dan wordt er een geconstrueerd. Waardoor dus het antwoord 'hemel' is ontstaan.

Enfin, slotsom: niemand die het weet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 19-3-2019 om 06:38 zei Dat beloof ik:

Echter, dat is een antwoord dat men niet zal geven en dat komt omdat ons brein nu eenmaal zo in elkaar zit dat het overal een verklaring voor wil vinden.
En als die er niet is, dan wordt er een geconstrueerd. Waardoor dus het antwoord 'hemel' is ontstaan.

Daar ben ik het niet mee eens. Jezus spreekt over 'aan de rechterhand van de Vader' en over 'het paradijs'. Ook is in de Bijbel duidelijk te lezen dat er hemelse gewesten zijn. De term 'hemel' is dus echt niet zomaar uit onwetendheid geconstrueerd, hoe weinig we er ook over weten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Sjofar:

Daar ben ik het niet mee eens. Jezus spreekt over 'aan de rechterhand van de Vader' en over 'het paradijs'. Ook is in de Bijbel duidelijk te lezen dat er hemelse gewesten zijn. De term 'hemel' is dus echt niet zomaar uit onwetendheid geconstrueerd, hoe weinig we er ook over weten.

Jezus is zowel op een plek die wij niet kunnen zien, als ook in het hart van elke gelovige. Voor het fysieke oog onzichtbaar, voor het geestelijk oog waarneembaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 9 months later...
16 uur geleden zei digidokter.net:

Ik denk subjectief dat de here Jezus zijn werken voortzet in de 'zielenwereld' ook wel hemel genoemd, een plek waar je dagelijks in je dromen bevind. Als je in hem gelooft dan weet je dat, omdat hij je leidt?! Anders heb je een probleem, success dan maar...;)

Dromen zijn restactiviteit van de hersenen. Als jij denkt dat de hemel een plek is waar je je dagelijks (nachtelijks) in je dromen in bevindt ben ik niet degene die een probleem heeft.

12 minuten geleden zei Fundamenteel:

Jezus is opgenomen door een wolk ufo en galactische oorlogen aan het voeren tegen de slang reptillians.

Welke drug(s) heb je precies gebruikt?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid