Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 63
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hilarische film!

Er komt een nieuwe serie met/over captain Picard.  

Miljaar, op Prime alleen? Hopelijk ook op Netflix. Ik vond Prime niet zo denderend. ”Engage”  

  • 1 month later...

Ik zou nooit naar een beschamende gevecht willen kijken als het om twee kwaadaardige mannen gaat met hun gekwetste trots en eergevoel. Maar deze film 'Bloodsport' gaat voor mij over de strijd tussen goed en kwaad, in de zin van deugdzaamheid versus gemeenheid. De personage Frank Dux (Jean-Claude van Damme) werd als kind getraind door Senzo Tanaka in de krijgskunst. Later besluit Dux om aan de illegale vechtwedstrijd in Hong Kong deel te nemen in plaats van de gestorven eigen zoon van Tanaka. Dat doet hij uit dankbaarheid voor meneer Tanaka en om hem te eren, want hij beschouwd hem als zijn eigen vader. Tijdens de vechtwedstrijden gedraagt Frank Dux zich eerlijk en met medeleven voor zijn tegenstanders, in tegenstelling tot zijn opponenten. En uiteindelijk wint hij met grote spirituele en fysieke inspanning.

Deze film was altijd inspirerend voor mij. Hij heeft me aangespoord om me in de oosterse krijgskunsten te verdiepen om al het positieve en deugdzame te leren die aan de oosterse krijgskunst inherent is: onzelfzuchtige toewijding, respect voor alle levende wezens, absolute eerlijkheid, dienstbaarheid, dankbaarheid, zelfbeheersing, het spiritueel overstijgen van jezelf met al je tekortkomingen, passies en onvolmaaktheid, door tot empirische besef te komen dat de kern van je wezen is niet je vlees en bloed, ook niet je oppervlakkige denkprocessen en gevoelens, en ook niet je dierlijke instincten; de kern van je wezen ligt dieper en is van spirituele aard. De oosterse  krijgskunst is geen religie voor mij, maar een manier van leven, een weg om mezelf te kennen, te transcenderen (overstijgen), en om in vrede en harmonie te leven met de schepping. 

In praktijk echter niet elke leraar en school kunnen ideaal geschikt zijn voor deze doelstelling.

Vertaling uit het Engels: 

Frank Dux: - Leer mij, ik kan het!

Senzo Tanaka: - Jij bent geen Japanner! Jij bent geen Tanaka!

- U leerde mij elke bruikbare techniek te gebruiken, nooit te beperken tot één stijl, een open geest hebben.

- Waarom?

- Om u te eren, shidoshi (leraar). 

...

- Praktiseer totdat je kan mediteren en niets kan je afleiden, zodat je niks ziet en voelt, behalve je energie.

 

bewerkt door Modestus
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Εen Russisch-Japanse christelijke film 'De biecht van de samurai' met de Hollywood-ster Cary-Hiroyuki Tagawa als hoofdrolspeler. De film heeft Engelse ondertiteling (druk op de knop 'ondertiteling' als zij niet vanzelf verschijnt). Deze film was zo succesvol op YouTube dat zelfs een andere Hollywood acteur Chuck Norris heeft zijn reactie geplaatst. Nadat Tagawa in deze film gespeeld heeft, besloot hij om zich tot Christus te bekeren en werd hij gedoopt als dienaar Gods Panteléimon. Als je vraagt om een interessante filmscene, bekijk dan een actiescene vanaf 9:00.

 

bewerkt door Modestus
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...
Op 1-12-2020 om 02:28 zei Fundamenteel:

OmG ! Veronica op Netflix is insane ! Het is echt gebeurd en ik ben serieus onder de indruk. Kijken!

inspired by true events is toch echt iets anders dan 'het is echter gebeurd'. 

Het is dus niet echt gebeurd , maar verzonnen op basis van echte gebeurtenissen.
En welke delen waar of verzonnen zijn weten we niet, we weten uberhaupt niet of er wel delen zijn die echt zijn gebeurd. 

Misschien is het 'waar gebeurde'  element wel dat er eerder een film was waarin kinderen op en Ouija bord gingen spelen en er geesten werden opgeroepen. Daar was eerder een film van, echt waar.

Ik had de film al gekeken en eerlijk, mijn hartslag is niet of nauwelijks omhoog gegaan. Slaapverwekkend. Maar ja, ik keek dan ook  zonder drugs te gebruiken.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Dat beloof ik:

inspired by true events is toch echt iets anders dan 'het is echter gebeurd'. 

Het is dus niet echt gebeurd , maar verzonnen op basis van echte gebeurtenissen.
En welke delen waar of verzonnen zijn weten we niet, we weten uberhaupt niet of er wel delen zijn die echt zijn gebeurd. 

Misschien is het 'waar gebeurde'  element wel dat er eerder een film was waarin kinderen op en Ouija bord gingen spelen en er geesten werden opgeroepen. Daar was eerder een film van, echt waar.

Ik had de film al gekeken en eerlijk, mijn hartslag is niet of nauwelijks omhoog gegaan. Slaapverwekkend. Maar ja, ik keek dan ook  zonder drugs te gebruiken.

Ik keek ook nuchter. Ik ben gestopt met alles. Zelfs roken en drink alleen water en koffie.

Het politierapport weerlegt toch vreemde zaken en ze laten daarna foto’s zien van het appartement zoals ze dat vonden. Was demonische activiteit. Wie zich openstelt voor het occulte wordt prooi van slechte krachten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
46 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik keek ook nuchter. Ik ben gestopt met alles. Zelfs roken en drink alleen water en koffie.

Het politierapport weerlegt toch vreemde zaken en ze laten daarna foto’s zien van het appartement zoals ze dat vonden. Was demonische activiteit. Wie zich openstelt voor het occulte wordt prooi van slechte krachten.

De film is van A toz Z gespeeld. Het is geen documentaire.
Wat betreft je laatste zin: tsja, dat is nou precies waarom jij gelooft dat de film echt is en ik weet dat het niet zo is.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid