Spring naar bijdragen

De gezalfde(n)


Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Willempie:

Dat gaat over de twaalf leerlingen en over de stammen van Israël en niet over de 144.000 eerstelingen (want zo worden ze wel genoemd) uit de stammen van Israël. Wat je aanvoert heeft dus werkelijk niets met het onderwerp van doen.    

De discipelen zouden op tronen zitten. De 144.000 zitten op tronen. Conclusie: de discipelen behoren tot de 144.000. Dat is toch niet moeilijk te begrijpen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 234
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Om dit verband uit te leggen heb je eerst een stukje geschiedenis nodig:   -          1000 v Chr.      Koning David regeert over alle 12 stammen -          930 v Chr.       De noordelij

Hou toch op, Gods genade is voor iedereen geheel onverdiend, daarbij staat de 1 echt niet boven de ander. En ja God deelde die genade ook al uit voor Christus zijn tijd.

De gemeente Gods is toch het lichaam van Christus? Kolossenzen 1: 18 En Hij is het hoofd van het lichaam, de gemeente. Hij is het begin, de eerstgeborene uit de doden, zodat Hij onder alles

Je kan niet alles van Robert Frans gaan quoten, daarom geef ik antwoord op het geheel, door de gehele Bijbelse geschiedenis heet de schepper aan structuur en orde vastgehouden, ik vind het heel aannemelijk als ik openbaring lees dat die klasse verdeling aangehouden wordt, de grote schare komt echt niets tekort en aan het einde van de 1000 jaar zijn ze in dezelfde positie als de eerste mens en zullen zij God volledig  kennen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei sjako:

De discipelen zouden op tronen zitten. De 144.000 zitten op tronen. Conclusie: de discipelen behoren tot de 144.000. Dat is toch niet moeilijk te begrijpen?

Je conclusies worden steeds belachelijker (wanhopiger wellicht).
Ik zit op een stoel. Alle ministers zitten op stoelen. De conclusie kan nooit zijn dat ik minister ben.
Als ik dat zo schrijf, snapt iedereen het.

Dat is toch niet moeilijk te begrijpen? 

46 minuten geleden zei antoon:

Je kan niet alles van Robert Frans gaan quoten, daarom geef ik antwoord op het geheel, door de gehele Bijbelse geschiedenis heet de schepper aan structuur en orde vastgehouden.

Nee, dat heeft Hij niet.
Er staat dat hij spijt heeft van de schepping en opnieuw wilde beginnen, en het oude verbond is vervangen door een nieuw verbond. Niks vasthouden aan structuur dus.

48 minuten geleden zei antoon:

ik vind het heel aannemelijk als ik openbaring lees dat die klasse verdeling aangehouden wordt, de grote schare komt echt niets tekort en aan het einde van de 1000 jaar zijn ze in dezelfde positie als de eerste mens en zullen zij God volledig  kennen.

Het is helemaal niet aannemelijk. Voor iemand die almachtig is, is deze indeling in klassen totaal overbodig.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei Bastiaan73:

De eerste vet gemaakte tekst bedroeft mij behoorlijk. De barmhartigheid is ver te zoeken. Sterker nog: afwezig. Wat is dit voor 'God'? Hij komt hier over als een Hitler in het kwadraat en degenen die het uitvoeren als willoze robots. 

De tekst verheugt mij en noopt mij ook om de mensen te waarschuwen die het teken en zegel van de Heilige Geest niet hebben ontvangen. Gods oordeel zal rechtvaardig zijn en barmhartig voor hen die Hem geloven en aannemen als hun Schepper en God.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei antoon:

Je kan niet alles van Robert Frans gaan quoten, daarom geef ik antwoord op het geheel, door de gehele Bijbelse geschiedenis heet de schepper aan structuur en orde vastgehouden, ik vind het heel aannemelijk als ik openbaring lees dat die klasse verdeling aangehouden wordt, de grote schare komt echt niets tekort en aan het einde van de 1000 jaar zijn ze in dezelfde positie als de eerste mens en zullen zij God volledig  kennen.

Er ís dan ook orde binnen zijn Kerk. We kennen immers bisschoppen, priesters en diakens, net als de vroege Kerk destijds. We kennen de sacramenten en de dogma's en we kennen het kerkelijk leergezag. We kennen de Schrift en we kennen de Traditie.
Wat we echter níét kennen, is een God die na tweeduizend jaar kerkgeschiedenis ineens zijn hele Kerk om zou gooien, alle dogma's zou tegenspreken, zich plotseling op enorme afstand zou begeven door alle sacramenten ineens slechts symbolisch te maken of zelfs af te schaffen en alle gaven die Hij aan alle gelovigen schenkt, ineens enkel nog zou bestemmen aan een speciale, kleine klasse uitverkorenen.

Dat de Kerk orde kent, is daarom geen argument om ineens met zo'n klasse op de proppen te komen. En de Schrift zelf geeft daar ook niet per se aanleiding toe, tenzij je het er zelf graag in wil lezen.
Als je de 144.000 dus letterlijk wil nemen, dan zul je ook de beschreven optelling daarvan letterlijk moeten nemen: dus 12 x 12.000 Israëlieten uit de 12 stammen. Want dat is immers wat er staat, in exact dezelfde alinea. En je kunt niet symbolische getallen met elkaar optellen en de uitkomst vervolgens ineens níét symbolisch nemen.
Wil je dat niet, dan zul je net als de Kerk gewoon moeten erkennen dat ook het getal 144.000 symbolisch voor de zegevierende Kerk in de hemel. En daar kunnen alle gelovigen toe behoren, als zij in vriendschap met Christus sterven. Die schare is niet te tellen.

bewerkt door Robert Frans
Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Robert Frans:

Wil je dat niet, dan zul je net als de Kerk gewoon moeten erkennen dat ook het getal 144.000 symbolisch voor de zegevierende Kerk in de hemel. En daar kunnen alle gelovigen toe behoren, als zij in vriendschap met Christus sterven. Die schare is niet te tellen.

Ik probeer vanmiddag er uitgebreider erop terug te komen. Maar het zou raar zijn dat er twee groepen wordt beschreven, maar dat het in feite maar één groep is. Bovendien is de omschrijving van de 144.000 heel anders dan die van de grote schare. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei sjako:
46 minuten geleden zei Robert Frans:

Wil je dat niet, dan zul je net als de Kerk gewoon moeten erkennen dat ook het getal 144.000 symbolisch voor de zegevierende Kerk in de hemel. En daar kunnen alle gelovigen toe behoren, als zij in vriendschap met Christus sterven. Die schare is niet te tellen.

Ik probeer vanmiddag er uitgebreider erop terug te komen. Maar het zou raar zijn dat er twee groepen wordt beschreven, maar dat het in feite maar één groep is. Bovendien is de omschrijving van de 144.000 heel anders dan die van de grote schare. 

Volgens 1 Korintiërs 15:28 zal God uiteindelijk alles in allen zijn dus wat maakt het in hemelsnaam uit?

NBG51:

Wanneer alles Hem onderworpen is, zal ook de Zoon zelf Zich aan Hem onderwerpen, die Hem alles onderworpen heeft, opdat God zij alles in allen.

WV95:

En wanneer alles aan Hem onderworpen is, dan zal ook de Zoon zelf zich onderwerpen aan degene die alles aan Hem onderwierp. Zo zal God alles in alles zijn.

NWV:

Als alles aan hem onderworpen is, dan zal ook de Zoon zelf zich onderwerpen aan degene die alle dingen aan hem onderwierp, zodat God alles zal zijn voor iedereen.

~

18 uur geleden zei Peter79:

Zie ook Ezechiel 9: 4-6 (HSV): En de HEERE zei tegen Hem: Trek midden door de stad, midden door Jeruzalem, en zet een merkteken op de voorhoofden van de mannen die zuchten en kermen over al de gruweldaden die in het midden ervan gedaan worden. Maar tegen die andere mannen zei Hij ten aanhoren van mij: Trek achter Hem aan door de stad, en dood! Ontzie niemand en heb geen medelijden. Dood ouderen, jongemannen en meisjes, kleine kinderen en vrouwen, om hen te gronde te richten. Raak echter niemand aan op wie het merkteken is. Begin vanuit Mijn heiligdom. Toen begonnen zij bij de oudere mannen die zich vóór het huis bevonden.

1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

De tekst verheugt mij (en bla die bla bla)

...

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei sjako:

De discipelen zouden op tronen zitten. De 144.000 zitten op tronen. Conclusie: de discipelen behoren tot de 144.000. Dat is toch niet moeilijk te begrijpen?

Er staat niet dat die 144.000 op tronen zitten. Er wordt niet eens verband gelegd tussen die 144.000 en heerschappij, wel met Israël en eerstelingen (Er volgen er dus meer, de ontelbare schare?).  

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei Willempie:

Er staat niet dat die 144.000 op tronen zitten. Er wordt niet eens verband gelegd tussen die 144.000 en heerschappij, wel met Israël en eerstelingen (Er volgen er dus meer, de ontelbare schare?).  

Onlangs van een voorganger van een gemeente vernomen dat het 144.000 joden betreft die tijdens de grote verdrukking tot geloof zullen komen. Dit lijkt mij een plausibele interpretatie.

https://www.gotquestions.org/Nederlands/144000.html

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei Robert Frans:

Over de schepping, over de eigen geest. In Genesis 1 staat immers vrij duidelijk dat de mens geschapen is om te heersen over de schepping. En toen was er toch echt geen sprake van een aparte klasse gezalfden.

Nee, de mens moest de aarde vullen en heersen over de schepping. Jehovah God zelf stond als Koning boven de mens. Jezus als het Woord was waarschijnlijk toen ook al de woordvoerder van God. Alleen kwam er een kink in de kabel en werd de mens sterfelijk en dacht het zelf beter te weten dan God. God had direct een plan klaar om de mens te redden en dat was via Zijn Zoon. In het OT zie je veel profetisch materiaal hoe God Zijn organisatie in elkaar steekt. 

Na de zondeval is er altijd een gezalfde klasse geweest:

1.     Koningen

2.     Hogepriesters

3.     Profeten

Jezus werd niet met letterlijke olie gezalfd, maar met Gods Geest. (Mt 3:16) Op die wijze werd Jezus gezalfd tot Koning, Profeet en Hogepriester. Daarom wordt Jezus de Gezalfde genoemd. Jezus bracht Jesaja 61:1 op Zichzelf van toepassing:

De geest van de Soevereine Heer Jehovah rust op mij, omdat Jehovah mij heeft gezalfd om goed nieuws te vertellen aan de zachtmoedigen. Hij heeft mij gestuurd om mensen met een gebroken hart te verbinden,om aan de gevangenen bekend te maken dat ze vrijgelaten zullen wordenen aan wie opgesloten zitten dat hun ogen wijd geopend zullen worden,

De zalving ging bij priesters over van vader op zoon. Bijv Aäron werd rechtstreeks tot hoofd van het priesterschap gezalfd en bij geen van zijn zonen werd olie op het hoofd gegoten.

Zo is het ook met Jezus. Jezus werd rechtstreeks gezalfd door Jehovah. Zijn volgelingen ontvingen hun zalving  via Jezus Christus. (Han 2:1-4, 32,33). Zo werden ze dus aangesteld om als koningen en priesters te dienen samen met Jezus (2Kor 1:21).

Johannes zegt dat door de zalving met heilige geest iemand onderwijst (1Joh 2:27) Daarom ontvangen zij ook de opdracht en de bekwaamheid om de Christelijke bediening van het nieuwe verbond op zich te nemen (2Kor 3:5,6)

De kwestie is dit: op basis van één beeld uit Openbaringen, creëer je een aparte klasse christenen, die alle bovennatuurlijke beloften toebedeeld krijgen: zij zijn broeders en zusters van Christus, zij ontvangen de heilige Geest, zij worden door Christus zelf onderricht, zij zijn Gods kinderen, zij gaan na hun dood nu direct naar de hemel, zij zijn vrijgekocht door Christus, noem maar op.
Allemaal schitterende gaven van God, die echter van het begin af tot nu altijd aan álle christenen zijn toebedeeld. Alle christenen worden immers gezalfd en dus geheel toegewijd aan God.

De eerste eeuwse Christenen gingen nog niet direct naar de hemel. De Bijbel zegt dat pas bij zij tegenwoordigheid de mensen een opstanding zouden krijgen. De eerstelingen als eerst (logisch). Deze eerstelingen krijgen een hemelse opstanding. Ze gaan naar de hemel met een doel: om als koningen en als priesters te gaan regeren met Christus. Waarover? Over Gods Koninkrijk. 

De hele Bijbel door zie je dat de belofte niet een hemel was, maar een aarde zonder kwaad en dood. De opstanding op aarde stond als hoop. Het naar de hemel gaan komt nergens voor. Johannes 3:13 zegt het letterlijk:

Bovendien is nooit iemand naar de hemel opgestegen behalve Hij die uit de hemel is neergedaald, de Mensenzoon. 

Johannes 3:16 zegt dat Jezus de wereld zal gaan redden

De hoop voor de mensheid de hele geschiedenis door is dus niet de hemel, maar een herstelde (Paradijs)aarde. En toch gaan er mensen naar de hemel. Het is logisch dat dit een beperkte groep is. Van de 144.000 wordt gezegd dat ze:

1.     Verzegeld zijn (Openb 7:4; 2Kor 1:22; Ef 1:13; Ef 4:30)

2.     op hun voorhoofd de naam van Jezus en de naam van Zijn Vader op hun voorhoofd dragen (het zijn dus Christen)

3.     Dat ze een nieuw lied zingen die niemand kan leren behalve de 144.000 (Openb 14:3)

4.     Ze zijn van de aarde gekocht (Openb 14:3)

5.     ze maagd zijn 14:4

6.     uit de mensheid gekocht zijn als eerstelingen 14:4

7.     Ze als koningen en priesters zullen dienen met Jezus (Openb 5:8-10; Openb 20:6)

Dat ze van de aarde gekocht zijn geeft al aan dat ze uitzonderingspositie hebben. 

 

Van de Grote menigte wordt gezegd:

1.     Niet te tellen (de 144.000 wel te tellen)

2.     Dat ze uit alle natiën, stammen, volken en talen komen. (Dat maakt het al onmogelijk om ze te zien als de 144.000 als je de 144.000 letterlijk ziet, want dat waren toch Joden??).

3.     ze lange witte gewaden dragen

In vers 13 van Openbaring 7 wordt uitgelegd wie de grote menigte is

1.     Ze hebben hun gewaden gewassen en wit gemaakt in het bloed van het Lam. 

2.     Ze gered zijn uit de Grote verdrukking

3.     De tent van God wordt over hen uitgespreidt zodat ze niet langer honger of dorst meer hebben en de zon zal ze niet meer verbranden

4.     Ze worden geleid naar bronnen van levengevend water.

5.     Verdriet zal worden weg gedaan

Je ziet dat het totaal verschillende eigenschappen zijn. Bijv de grote schare of menigte wordt gered uit de Grote verdrukking terwijl de gezalfden uitverkoren zijn.

 

Door echter zo'n aparte klasse te introduceren, schep je nóg meer afstand tussen God en mens,

De Bijbel geeft aan dat deze klasse er is dus wij introduceren niets. En het schept juist geen afstand tussen God en de mens. God had er voor kunnen kiezen om geen mensen te gebruiken in Zijn regering. Maar een mens weet als geen ander hoe het is als mens te zijn. Daarom vind ik het juist heel liefdevol om mensen een koningspositie te geven naast Jezus. God had ervoor kunnen kiezen zonder mens te gaan regeren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Onlangs van een voorganger van een gemeente vernomen dat het 144.000 joden betreft die tijdens de grote verdrukking tot geloof zullen komen. Dit lijkt mij een plausibele interpretatie.

https://www.gotquestions.org/Nederlands/144000.html

Dit lijkt mij ook een plausibele verklaring. We krijgen dan twee getuigen/profeten te Jeruzalem, mogelijk Elia en Mozes of Henoch, met bijzondere krachten en een zeer krachtige boodschap. Dan 144.000 Joodse zendelingen (Dat is best veel hoor, vergeleken met het huidig aantal zendelingen ter wereld.) en daarna zien we een ontelbare schare die tijdens de grote verdrukking tot geloof komt. We lezen ook dat op een gegeven moment heel Israël zich zal bekeren. En zo zou God dan toch tot zijn doel komen met Israël en veel profetieën m.b.t. Israël en de overige volkeren gewoon letterlijk vervuld worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Willempie:

Er staat niet dat die 144.000 op tronen zitten. Er wordt niet eens verband gelegd tussen die 144.000 en heerschappij, wel met Israël en eerstelingen (Er volgen er dus meer, de ontelbare schare?).  

Jawel. In Openbaring 5:8-10 en Openbaring 20:6 kan je dat zien. De 24 oudsten die daar worden genoemd zijn hetzelfde als de 144.000. Ze kennen een nieuw lied (wat ook over de 144.000 wordt gezegd). Ook wordt gezegd dat ze uit de mensheid gekocht zijn (wordt ook gezegd over de 144.000).

In Openbaring 20:6 wordt gezegd dat ze deelhebben aan de eerste opstanding, de eerstelingen dus. (zie punt 4 en 6 uit m'n vorige antwoord)

24 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Onlangs van een voorganger van een gemeente vernomen dat het 144.000 joden betreft die tijdens de grote verdrukking tot geloof zullen komen. Dit lijkt mij een plausibele interpretatie.

Als je aanneemt dat de grote menigte en de 144.000 hetzelfde zijn ga je de fout in dat er over de grote menigte gezegd wordt dat ze uit Dat ze uit alle natiën, stammen, volken en talen komen. Dus niet enkel Joden. Het gaat over het geestelijke Israël. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei sjako:

Jawel. In Openbaring 5:8-10 en Openbaring 20:6 kan je dat zien. De 24 oudsten die daar worden genoemd zijn hetzelfde als de 144.000. Ze kennen een nieuw lied (wat ook over de 144.000 wordt gezegd). Ook wordt gezegd dat ze uit de mensheid gekocht zijn (wordt ook gezegd over de 144.000).

In Openbaring 20:6 wordt gezegd dat ze deelhebben aan de eerste opstanding, de eerstelingen dus. (zie punt 4 en 6 uit m'n vorige antwoord)

Er staat niet dat de 24 oudsten dezelfden zijn als de 144.000 verzegelden. De rest van je opmerkingen vind ik niet eens relevant m.b.t. het onderwerp. Dat worden ze alleen maar als je alles op een bepaalde wijze wilt invullen om het in een bepaalde leer in te passen. Dat die leer of visie vervolgens ook nog eens verkondigd wordt als de absolute en enige waarheid is zeer verwerpelijk. Indien er binnen een groepering geen verschillende visies of uitlegging (mogen) bestaan is dat m.i. eveneens bijzonder verwerpelijk en afschuwelijk eng. Het spijt me voor jou want ik denk dat je wel van goede wille bent maar je hebt jezelf naïef overgeleverd aan roofgierige wolven.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei sjako:

Als je aanneemt dat de grote menigte en de 144.000 hetzelfde zijn ga je de fout in dat er over de grote menigte gezegd wordt dat ze uit Dat ze uit alle natiën, stammen, volken en talen komen. Dus niet enkel Joden. Het gaat over het geestelijke Israël. 

Ik neem helemaal niet aan wat jij nu poneert/insinueert. Speciaal voor jou uitgelicht dan uit het schrijven van https://www.gotquestions.org/Nederlands/144000.html:

Citaat

Een groot gedeelte van de verwarring over de 144.000 is een gevolg van de valse doctrines van de Jehova’s Getuigen. De Jehova’s Getuigen beweren dat de 144.000 een limiet zou zijn voor het aantal mensen dat met Christus in de hemel zal heersen en de eeuwigheid met God zal doorbrengen. Deze 144.000 hebben volgens de Jehova’s Getuigen de hemelse hoop. Mensen die niet wedergeboren zijn zullen de aardse hoop genieten – een paradijs op aarde waar Christus en de 144.000 zullen heersen. We kunnen hierin duidelijk zien dat deze leer van de Jehova’s Getuigen een kastensysteem in het hiernamaals opzet, met daarin een heersende klasse (de 144.000) en de mensen die door hen bestuurd zullen worden. De Bijbel onderwijst een dergelijke “twee klassen-doctrine” helemaal niet. Het is waar dat er mensen zullen zijn die in het duizendjarige rijk met Christus zullen heersen, zie Openbaring 20:4. Deze groep zal bestaan uit mensen uit de Kerk (mensen die in Jezus Christus geloven) en heiligen uit het Oude Testament (gelovigen die vóór de eerste komst van Christus stierven). Toch wordt er door de Bijbel geen bovengrens aan hun aantal gesteld. Bovendien is het duizendjarige rijk (het zogenaamde “Millennium”) iets anders dan de eeuwige toestand, die na de voltooiing van het duizendjarige rijk zal komen. Dan zal God met ons samen zijn in het Nieuwe Jeruzalem. Hij zal onze God zijn en wij zullen Zijn mensen zijn (Openbaring 21:3). De erfenis die ons in Christus is beloofd en die door de Heilige Geest is verzegeld (Efeziërs 1:13-14) zal dan van ons zijn. We zullen dan allemaal samen erfgenamen met Christus zijn (Romeinen 8:17).

 

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Bastiaan73:

Volgens 1 Korintiërs 15:28 zal God uiteindelijk alles in allen zijn dus wat maakt het in hemelsnaam uit?

Dat is pas na het Duizend Jarig Rijk. Tot die tijd is er een soort van overgangsperiode waar de natieën tot genezing komen. Uiteindelijk wordt het weer net als de tijd van Adam en Eva maar dan nog beter omdat ook de strijdvraag of Jehovah het recht heeft om Soeverein te zijn is opgelost. Anders zou het kunnen dat het circus weer van voor tot achter zich zou herhalen.

11 minuten geleden zei Willempie:

Wie neemt dit aan dan? Niemand volgens mij.

Als je zegt dat de 144.000 en de grote schare dezelfde zijn wel. Wat voor interpretatie je ook hebt, dan kom je vast te zitten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ik neem helemaal niet aan wat jij nu poneert/insinueert. Speciaal voor jou uitgelicht dan uit het schrijven van https://www.gotquestions.org/Nederlands/144000.html:

Uiteindelijk worden we allemaal die gered worden tot Gods zonen gerekend. Het gaat erom wie de 144.000 zijn tijdens het Duizendjarig Rijk. Het is geen blijvende situatie. Uiteindelijk zijn we allemaal één kudde. Dus tot het einde van het Duizendjarig Rijk heb je duidelijk wel twee verschillende groepen Christenen. Er zijn miljarden Christenen geweest. Die kunnen nooit allemaal regeren als koningen. Bovendien was de belofte niet de hemel, maar een Nieuwe aarde. Dat is dezelfde aarde als deze maar dan hersteld.

Zojuist zei Kaasjeskruid:

Wie van de discussianten beweert dit dan?

Als dit de 144.000 Joden zijn die tijdens de grote verdrukking worden gered dan koppel je toch deze groepen aan elkaar? Of heb ik het verkeerd begrepen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei sjako:

Als je zegt dat de 144.000 en de grote schare dezelfde zijn wel.

Nogmaals: Niemand heeft dit volgens mij gezegd, @Kaasjeskruid niet en de schrijver van zijn citaat ook niet. Het is mij een raadsel waarom jij denkt van wel. Indien je dus op deze wijze doorgaat gaan we nog meer langs elkaar heen praten dan alreeds het geval is. Voor alle duidelijkheid: De 144.000 verzegelden zijn niet dezelfden als de de ontelbare schare die uit de grote verdrukking komt. Je hoeft dit dus helemaal niet aan te tonen want dat is ons volkomen duidelijk.

2 minuten geleden zei sjako:

Als dit de 144.000 Joden zijn die tijdens de grote verdrukking worden gered dan koppel je toch deze groepen aan elkaar? Of heb ik het verkeerd begrepen?

Nee en ja: Je begrijpt het blijkbaar verkeerd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei sjako:

Uiteindelijk worden we allemaal die gered worden tot Gods zonen gerekend. Het gaat erom wie de 144.000 zijn tijdens het Duizendjarig Rijk. Het is geen blijvende situatie. Uiteindelijk zijn we allemaal één kudde. Dus tot het einde van het Duizendjarig Rijk heb je duidelijk wel twee verschillende groepen Christenen. Er zijn miljarden Christenen geweest. Die kunnen nooit allemaal regeren als koningen. Bovendien was de belofte niet de hemel, maar een Nieuwe aarde. Dat is dezelfde aarde als deze maar dan hersteld.

En ik zag een engel afkomen uit den hemel, hebbende den sleutel des afgronds, en een grote keten in zijn hand. En hij greep den draak, de oude slang, welke is de duivel en satanas, en bond hem duizend jaren; En wierp hem in den afgrond, en sloot hem daarin, en verzegelde dien boven hem, opdat hij de volken niet meer verleiden zou, totdat de duizend jaren zouden geëindigd zijn. En daarna moet hij een kleinen tijd ontbonden worden. En ik zag tronen, en zij zaten op dezelve; en het oordeel werd hun gegeven; en ik zag de zielen dergenen, die onthoofd waren om de getuigenis van Jezus, en om het Woord Gods, en die het beest, en deszelfs beeld niet aangebeden hadden, en die het merkteken niet ontvangen hadden aan hun voorhoofd en aan hun hand; en zij leefden en heersten als koningen met Christus, de duizend jaren. (Op.20:1-4, SV)

Simpel toch. Waarom doe je zo moeilijk en maak je ervan dat het miljarden christenen zullen zijn? Er zijn helemaal geen miljarden christenen onthoofd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Onlangs van een voorganger van een gemeente vernomen dat het 144.000 joden betreft die tijdens de grote verdrukking tot geloof zullen komen. Dit lijkt mij een plausibele interpretatie.

Hier koppel je toch de twee groepen aan elkaar (de 144.000 (eerste groep) die tijdens de grote verdrukking (tweede groep) tot geloof zullen komen. Maar dat kan dus niet omdat de tweede groep uit alle natiën, talen etc komen.

2 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Simpel toch. Waarom doe je zo moeilijk en maak je ervan dat het miljarden christenen zullen zijn? Er zijn helemaal geen miljarden christenen onthoofd.

Dat zeg ik dus al de hele tijd al. Het is een relatief kleine groep die op tronen gaat zitten. Eerstelingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei sjako:

Hier koppel je toch de twee groepen aan elkaar (de 144.000 (eerste groep) die tijdens de grote verdrukking (tweede groep) tot geloof zullen komen. Maar dat kan dus niet omdat de tweede groep uit alle natiën, talen etc komen.

O wat erg! Wanneer ga je nu gewoon eens goed lezen wat de ander schrijft? Of moeten we de moed maar helemaal opgeven?

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei sjako:

Hier koppel je toch de twee groepen aan elkaar (de 144.000 (eerste groep) die tijdens de grote verdrukking (tweede groep) tot geloof zullen komen. Maar dat kan dus niet omdat de tweede groep uit alle natiën, talen etc komen.

Ik vind je maar een rare discussiant die mij van alles in de mond legt. Die 144.000 zijn joden die tijdens de grote verdrukking het Koninkrijk der Hemelen zullen verkondigen over de gehele wereld. Bij aanvang van het duizendjarig rijk zullen de gelovigen uit alle volken (over de hele wereld door het getuigenis van de 144.000 joden tot geloof gekomen), die de grote verdrukking overleefd hebben, het Vrederijk binnen gaan. Dit is de grote menigte die genoemd wordt in Openbaring 7:

Hierna zag ik en zie, een grote menigte, die niemand tellen kon, uit alle naties, stammen, volken en talen, stond vóór de troon en vóór het Lam, bekleed met witte gewaden en palmtakken in hun hand. (Op.7:9, SV)

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat krijg je er niet uit bij een getuige. De organisatie is op de troon gaan zitten en het voetvolk moet in angstige benauwdheid voor Armageddon gehouden worden in de illusie dat ze bestemd zijn een dubbeltje te blijven. Het is pure Gratieroof waar organisaties als de wtg en de rkk van leven. Alleen bij de rkk kan je dan als voetvolk bij voldoende stempels op je klantenkaart het lijden na de dood nog wel verkorten.  Bij de wtg word je dan onder narcose gehouden.  Het zijn marketingstrategieën die geld in het laatje brengen en de klanten binden.  Alleen met hun merk onder hun voorwaarden kun je gered worden.  Wat dat inhoudt is afhankelijk van de leer van de betreffende organisatie. Christus loopt achter de wagen.

modbreak Trajecto: Op zo'n manier organisaties in een kwaad daglicht plaatsen en hun aanhangers eigenlijk monddood maken voor hier in het gesprek gaat echt niet. Hier praten we met elkaar en hoeven het niet eens te zijn, maar eenieder kan en mag vertellen hoe hij iets gelooft en eventueel op welke grond.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Die 144.000 zijn joden die tijdens de grote verdrukking het Koninkrijk der Hemelen zullen verkondigen over de gehele wereld.

Nee hoor. Die groep die uit de grote verdrukking komt komt uit alle natieën, talen etc dus zijn niet (enkel) Joden. Begrijpend lezen!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid