Spring naar bijdragen

Wie is Jezus?  

8 leden hebben gestemd

  1. 1. Wie is Jezus?

    • Ik ben een Christen. Ik geloof dat Jezus mijn Verlosser is. De Bijbel leert ons tevens dat Jezus God is.
    • Ik ben een Christen. Ik geloof dat Jezus mijn Verlosser is. De Bijbel leert ons dat Jezus geschapen is.
    • Ik ben gelovig, maar geen Christen. Ik geloof dat de Bijbelse Jezus geleefd heeft. Ik geloof niet dat Jezus God is.
      0
    • Ik ben gelovig, maar geen Christen. Ik geloof niet dat de Bijbelse Jezus geleefd heeft.
      0
    • Ik ben een atheïst. Ik geloof wel dat de Bijbelse Jezus geleefd heeft. Ik geloof niet dat Jezus God is.
      0
    • Ik ben een atheïst. Ik geloof niet dat de Bijbelse Jezus geleefd heeft.
    • Ik ben een agnost. Ik geloof wel dat de Bijbelse Jezus geleefd heeft. Ik geloof niet dat Jezus God is.
      0
    • Ik ben een agnost. Ik geloof wel dat de Bijbelse Jezus geleefd heeft. Ik geloof ook dat Jezus God is.
      0
    • Ik ben een agnost. Ik geloof niet dat de Bijbelse Jezus geleefd heeft.
      0


Aanbevolen berichten

Zojuist zei Kaasjeskruid:

Geen billenkoek voor de charismatische watjes.

Die zijn voor stoere bikkels, zoals jij! Naar uw geloof zal geschieden.

Hij zal voor u Zijn engelen bevel geven dat zij u bewaren op al uw wegen. Zij zullen u op de handen dragen, zodat u uw voet aan geen steen stoot.

Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u: Alles wat u de Vader zult bidden in Mijn Naam, zal Hij u geven.

En het bloed zal u tot een teken zijn aan de huizen waarin u verblijft. Als Ik het bloed zie, zal Ik u voorbijgaan en er zal geen plaag onder u zijn die verderf teweegbrengt, als Ik het land Egypte zal treffen.

Jezus heeft de wet vervuld. Dat betekent:

Gezegend zult u zijn in de stad, en gezegend zult u zijn op het veld. Gezegend zult u zijn bij uw komen, gezegend zult u zijn bij uw weggaan. De HEERE zal geven dat uw vijanden die u aanvallen, door u verslagen worden. De HEERE zal de zegen over u gebieden in uw schuren en in alles wat u ter hand neemt. Hij zal u zegenen in het land dat de HEERE, uw God, u geeft. En de HEERE zal u een overvloed ten goede gevenDe HEERE zal voor u Zijn rijke schatkamer, de hemel, openen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 84
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik weet van mensen in concentratiekampen die oneindig meer geloof hadden dan jij en ik samen. Iemand als de priester Titus Brandsma onderging vele martelingen in Dachau en stierf daar uiteindelijk doo

Mijn antwoord staat er niet tussen. Wat nu?

De orthodoxe optie: Ik ben een christen. Jezus is mijn Verlosser. De kerk, geleid door de Geest, belijdt dat Jezus Christus God en mens is in één persoon en dat de ene God gekend wordt in drie hyposta

15 minuten geleden zei WdG:
18 minuten geleden zei Bastiaan73:

De geschiedenis en het dagelijkse nieuws wijzen uit dat heel veel mensen het zonder die beschermengelen moesten en moeten doen. Ze hadden en hebben waarschijnlijk gewoon niet genoeg geloof.

Dat is goed mogelijk. 

( ... )

Al die miljoenen nee miljarden mensen die door de pest, de holocaust, oorlogen enz. zijn omgekomen moesten het blijkbaar zonder beschermende engelen doen 'vanwege een gebrek aan geloof'. Ik bedoelde het cynisch maar jij reageert met 'dat is goed mogelijk'... 

22 minuten geleden zei WdG:

Tevens:

En hen die geloofd zullen hebben, zullen deze tekenen volgen:  in Mijn Naam zullen zij demonen uitdrijven;  in vreemde talen zullen zij spreken; slangen zullen zij oppakken; en als zij iets dodelijks zullen drinken, zal het hen beslist niet schaden;  op zieken zullen zij de handen leggen en zij zullen gezond worden.

Ik besef dat slechts weinigen in dit forum dit Bijbelvers erkennen. Voor mij hoort het gewoon bij de Bijbel. Ik geloof hierin!

V.w.b. iets dodelijks drinken: je hebt blijkbaar een blind geloof en leeft niet bepaald in de realiteit maar ik raad je dit toch niet aan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Bastiaan73:

Al die miljoenen nee miljarden mensen die door de pest, de holocaust, oorlogen enz. zijn omgekomen moesten het blijkbaar zonder beschermende engelen doen 'vanwege een gebrek aan geloof'. Ik bedoelde het cynisch maar jij reageert met 'dat is goed mogelijk'... 

Mensen geloofden Noach ook niet. Ik kan het niet veranderen.

Citaat

V.w.b. iets dodelijks drinken: je hebt blijkbaar een blind geloof en leeft niet bepaald in de realiteit maar ik raad je dit toch niet aan.

Ik heb inderdaad volledig vertrouwen in God. ZIJN Wegen zijn vaak totaal onlogisch in onze ogen. Er staat ook geschreven: "Gij zult de Here, uw God, niet verzoeken."

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Bastiaan73:

V.w.b. iets dodelijks drinken: je hebt blijkbaar een blind geloof en leeft niet bepaald in de realiteit maar ik raad je dit toch niet aan.

Daarmee bedoeld hij ws als hem iets giftigs wordt gevoerd zonder zijn medeweten of tegen zijn zin, het geen effect zal hebben. 

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

We kunnen de proef op de som nemen, dan stuur ik een hond op je af en kijken we wat er gebeurd. Als het te gek wordt beloof ik je dat ik hem terugroep.

Er staat ook geschreven: "Gij zult de Here, uw God, niet verzoeken."

Maar, wat die hond betreft: tja, je zult het niet geloven, het is me meerdere keren overkomen [ik ben trouwens een enorme hondenliefhebber], dat iemand een hond op me afstuurde, omdat ik bijvoorbeeld per ongeluk op een grondstuk van iemand kwam. Tot grote verbazing van de eigenaar, deed de hond mij niks. Integendeel, ik aaide de hond en speelde even met de hond. De baas riep de hond, maar, de hond reageerde niet. Pas toen ik de hond terugstuurde, gehoorzaamde het beest. Dus, uitgaande van jouw geloof, zou ik dit niet met je eigen hond doen. De kans is groot dat jij je hond kwijt bent!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei WdG:

Er staat ook geschreven: "Gij zult de Here, uw God, niet verzoeken."

Maar, wat die hond betreft: tja, je zult het niet geloven, het is me meerdere keren overkomen [ik ben trouwens een enorme hondenliefhebber], dat iemand een hond op me afstuurde, omdat ik bijvoorbeeld per ongeluk op een grondstuk van iemand kwam. Tot grote verbazing van de eigenaar, deed de hond mij niks. Integendeel, ik aaide de hond en speelde even met de hond. De baas riep de hond, maar, de hond reageerde niet. Pas toen ik de hond terugstuurde, gehoorzaamde het beest. Dus, uitgaande van jouw geloof, zou ik dit niet met je eigen hond doen. De kans is groot dat jij je hond kwijt bent!

Nou, dat wordt steeds leuker zo. Naast de dogwhisperer hebben we nu ook al een hondenbezweerder.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Nou, dat wordt steeds leuker zo. Naast de dogwhisperer hebben we nu ook al een hondenbezweerder.

Nee, geen bezweerder. Je bent een beetje in de war, lijkt wel. Ik kan je wel iets vertellen over het verschil tussen tovenaars die hun bezweringen doen, Godsmannen en vrouwen die wonderen doen. Overigens is het geen wonder om te heersen over honden. Het is iets heel normaals. Maar, leuk is het zeker!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei WdG:

Nee, geen bezweerder. Je bent een beetje in de war, lijkt wel. Ik kan je wel iets vertellen over het verschil tussen tovenaars die hun bezweringen doen, Godsmannen en vrouwen die wonderen doen. Overigens is het geen wonder om te heersen over honden. Het is iets heel normaals. Maar, leuk is het zeker!

Ja, dat zei ik de wouten ook al toen ze dreigden de hond in te zetten; ook honden hebben kloten en die willen ze niet kwijt. Meestal is "stand your ground" afdoende bij ongetrainde honden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Ja, dat zei ik de wouten ook al toen ze dreigden de hond in te zetten; ook honden hebben kloten en die willen ze niet kwijt. Meestal is "stand your ground" afdoende bij ongetrainde honden.

Dat geldt niet voor alle honden. Minstens voor de helft niet [even Genesis opnieuw lezen!]. Maar, da's ook een methode. Ik prefereer andere methodes.

Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei WdG:

Dat geldt niet voor alle honden. Minstens voor de helft niet [even Genesis opnieuw lezen!]. Maar, da's ook een methode. Ik prefereer andere methodes.

Jaja, charismaten en hun avontuurtjes, je kan er boeken over vol schrijven. Wat ze dan ook graag mogen doen. Overigens heb ik het ook eens meegemaakt dat ik een dode kat vond langs de kant van de weg. Ik wist van wie die was, maar de eigenaar was niet thuis. Zijn hond, een hollandse herder, echter wel... Zo een boerenerf hond en fiks waaks. Die zag mij met een dode kat in de handen staan en liet mij mooi met rust. Zal wel gedacht hebben; dat moet mij maar niet gebeuren. Hehehe.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei WdG:

Geen onheil zal u overkomen, geen plaag zal uw tent naderen. Want Hij zal voor u Zijn engelen bevel geven dat zij u bewaren op al uw wegen.

Ik kan voor een heel groot deel met je mee beste WdG.. en ik sta sterk in mijn geloof. Onheil mag ik het zeker niet noemen, dat klopt, maar de weg die we bewandelen is soms zwaar en eenzaam en de poort is smal:

Mattheüs 10:34-36   Jezus brengt verdeeldheid  

Denk niet dat Ik gekomen ben om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard. Want Ik ben gekomen om tweedracht te brengen tussen een man en zijn vader, en tussen een dochter en haar moeder, en tussen een schoondochter en haar schoonmoeder; en iemands huisgenoten zullen zijn vijanden zijn.

Dat kom jij vast ook tegen in je dagelijks leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei WdG:

Mensen geloofden Noach ook niet. Ik kan het niet veranderen.

Ik weet van mensen in concentratiekampen die oneindig meer geloof hadden dan jij en ik samen. Iemand als de priester Titus Brandsma onderging vele martelingen in Dachau en stierf daar uiteindelijk door honger en uitputting, maar bleef innig met God verbonden, wist in de barakken mensen te bemoedigen, wist soms zelfs hosties en wijn binnen te laten smokkelen voor een mis en had intens mededogen voor zowel zijn medegevangenen als voor de SS-ers.
En ik heb persoonlijk ook gelovigen gekend die ernstig ziek waren/zijn, maar toch altijd vrolijk, krachtig en vol vertrouwen bleven, hoe moeilijk en zwaar ze het ook hadden. Zij waren al vele malen meer genezen dan vele kerngezonde christenen en vele malen meer dan ikzelf.

Als jij en ik ook maar één procent van zo'n geloof zouden hebben, dan zouden we niet eens dúrven te speculeren over de veronderstelde mate van geloof van zovele christenen die onder zwaar lijden gebukt gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei WdG:

Ik geloof verder dat God Zijn engelen zendt, om mij te beschermen. Het onheil zal mij niet raken, en ik baseer me wel degelijk op de Bijbel, lees Psalmen 91 maar eens. Daaruit:

Al zullen er duizend vallen aan uw zijde en tienduizend aan uw rechterhand – bij u zal het onheil niet komen. Slechts met uw ogen zult u het aanschouwen, u zult de vergelding aan de goddelozen zien. Want U, HEERE, bent mijn toevlucht. De Allerhoogste hebt u tot uw woning gemaakt. Geen onheil zal u overkomen, geen plaag zal uw tent naderen. Want Hij zal voor u Zijn engelen bevel geven dat zij u bewaren op al uw wegen.

Hoe zat het eigenlijk met de martelaren? Christenen die in arena's omkwamen of in opdracht van Nero als levende fakkels werden gebruikt? Bij hen was helaas ook geen sprake van interventie door engelen, psalm 91 heeft voor hen niet veel gedaan. Maar misschien hadden ook zij nét niet genoeg geloof om beschermende engelen neder te doen dalen?

56 minuten geleden zei Robert Frans:

Ik weet van mensen in concentratiekampen die oneindig meer geloof hadden dan jij en ik samen. Iemand als de priester Titus Brandsma onderging vele martelingen in Dachau en stierf daar uiteindelijk door honger en uitputting, maar bleef innig met God verbonden, wist in de barakken mensen te bemoedigen, wist soms zelfs hosties en wijn binnen te laten smokkelen voor een mis en had intens mededogen voor zowel zijn medegevangenen als voor de SS-ers.

Dit wist ik niet. Ik weet wel over Corrie ten Boom en haar zus Betsie die in een concentratiekamp zaten. Betsie bleef vertrouwen maar stierf, Corrie had niet zoveel vertrouwen als haar zus maar overleefde het.

Citaat

Ten Boom en haar zus Betsie kwamen via het Oranjehotel en kamp Vught in het Duitse concentratiekamp Ravensbrück terecht. Er was daar veel ongedierte en toen Ten Boom klaagde over de aanwezigheid van luizen, antwoordde Betsie met je moet God danken voor alles, zelfs voor de luizen. Later bleek dat de bewakers vanwege de luizen op afstand bleven. Het gaf Ten Boom en Betsie de gelegenheid met anderen in hun barak bijbelstudies te houden, absoluut verboden door de nazi's omdat de Bijbel "een boek vol leugens" was. Betsie overleed in Ravensbrück op 16 december 1944. Ten Boom werd enige dagen daarna vrijgelaten, naar later bleek als gevolg van een administratieve fout.

Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Corrie_ten_Boom#Gevangenschap_van_de_familie_Ten_Boom

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Robert Frans:

Ik weet van mensen in concentratiekampen die oneindig meer geloof hadden dan jij en ik samen. Iemand als de priester Titus Brandsma onderging vele martelingen in Dachau en stierf daar uiteindelijk door honger en uitputting, maar bleef innig met God verbonden, wist in de barakken mensen te bemoedigen, wist soms zelfs hosties en wijn binnen te laten smokkelen voor een mis en had intens mededogen voor zowel zijn medegevangenen als voor de SS-ers.
En ik heb persoonlijk ook gelovigen gekend die ernstig ziek waren/zijn, maar toch altijd vrolijk, krachtig en vol vertrouwen bleven, hoe moeilijk en zwaar ze het ook hadden. Zij waren al vele malen meer genezen dan vele kerngezonde christenen en vele malen meer dan ikzelf.

Als jij en ik ook maar één procent van zo'n geloof zouden hebben, dan zouden we niet eens dúrven te speculeren over de veronderstelde mate van geloof van zovele christenen die onder zwaar lijden gebukt gaan.

 Als er iets is dat duidelijk maakt dat jouw God geen God is van almacht en liefde,  dan zijn het wel concentratiekampen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei WdG:

Het onheil zal mij niet raken.

Indien zijn kinderen Mijn wet verlaten, en in Mijn rechten niet wandelen; Indien zij Mijn inzettingen ontheiligen, en Mijn geboden niet houden; Zo zal Ik hun overtreding met de roede bezoeken, en hun ongerechtigheid met plagen. Maar Mijn goedertierenheid zal Ik van hem niet wegnemen, en in Mijn getrouwheid niet feilen. (Ps.89:31-34, SV)

Wie niet luisteren wil, moet voelen.

Zo zegt de HEERE: Zie, Ik zal kwaad over u verwekken uit uw huis, en zal uw vrouwen nemen voor uw ogen, en zal haar aan uw naaste geven; die zal bij uw vrouwen liggen, voor de ogen dezer zon. Want gij hebt het in het verborgen gedaan; maar Ik zal deze zaak doen voor gans Israël, en voor de zon. Toen zeide David tot Nathan: Ik heb gezondigd tegen den HEERE! En Nathan zeide tot David: De HEERE heeft ook uw zonde weggenomen, gij zult niet sterven. Nochtans, dewijl gij door deze zaak de vijanden des HEEREN grotelijks hebt doen lasteren, zal ook de zoon, die u geboren is, den dood sterven. Toen ging Nathan naar zijn huis. En de HEERE sloeg het kind, dat de huisvrouw van Uria David gebaard had, dat het zeer krank werd. (2Sam.12:11-15, SV)

Zelfs David blijft niet vrij van tucht. Er staat expliciet bij vermeld dat de HEERE het kind sloeg zodat het zeer ziek werd en stierf. Nu beweer ik niet dat iedereen zwaar getuchtigd zal worden, maar indien nodig onthoudt God het Zijn kinderen niet. Maar jou zal het onheil niet raken... Jij bent beter dan David en hebt een geloof dat de zijne ver overtreft natuurlijk. David was een man naar Gods hart, jij bent nog meer en bent eigenlijk Jezus zelf! Ownee, want ook Jezus trof onheil... hmmm, dat was dan vast Zijn eigen schuld maar absoluut geen oordeel van God.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn visie staat niet in de opsomming.

Ik vermoed dat Jesjoea wel geleefd heeft en de Meester was die de woorden van Q-lite sprak.

Ik geloof niet in de christelijke visie op Jesjoea, ook niet in Jesjoea als een Joodse Messias of als God (of in de kunstmatige verbinding van zijn leer en leven met de Joodse heiige boeken).

Voor mij is Jesjoea een soort Maharishi geweest, een grote wijze mens, een tot op zekere hoogte spiritueel verlichte tantrische Meester die zijn eigen missie poogde op te zetten, maar daarin faalde. Vanuit de verbrande resten van die missie ontstond het syncretische Christendom, de uiteindelijke staatsgodsdienst van het Romeinse Rijk die Jezus als centrale ikoon of godheid bombardeerde en een eigen cultus rond hem opbouwde.

bewerkt door zendeling
Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zie de titel van het topic (Wie is Jezus) maar vervolgens gaan de vragen daar niet over.
De vragen gaan over hoe je persoonlijk tegen de figuur Jezus aan kijkt, dus 'Wat betekent Jezus voor mij'
En dat is iets anders dan de vraag wie hij is.
Bovendien: als hij leefde, dan was dat 2000 jaar geleden dan zou de correcte vraag dus moeten zijn 'Wie was Jezus'.

37 minuten geleden zei zendeling:

Mijn visie staat niet in de opsomming.

Ik vermoed dat Jesjoea wel geleefd heeft en de Meester was die de woorden van Q-lite sprak.

Ik geloof niet in de christelijke visie op Jesjoea, ook niet in Jesjoea als een Joodse Messias of als God (of in de kunstmatige verbinding van zijn leer en leven met de Joodse heiige boeken).

Voor mij is Jesjoea een soort Maharishi geweest, een grote wijze mens, een tot op zekere hoogte spiritueel verlichte tantrische Meester die zijn eigen missie poogde op te zetten, maar daarin faalde. Vanuit de verbrande resten van die missie ontstond het syncretische Christendom, de uiteindelijke staatsgodsdienst van het Romeinse Rijk die Jezus als centrale ikoon of godheid bombardeerde en een eigen cultus rond hem opbouwde.

De vraag was ook niet 'Wie is Jesjoea' .....

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Dat beloof ik:

 Als er iets is dat duidelijk maakt dat jouw God geen God is van almacht en liefde,  dan zijn het wel concentratiekampen. 

Dat zijn jouw woorden. Ik geloof dat deze kampen voortkomen uit de zonden van de mens, uit het duivelse kwaad dat rondgaat in deze wereld. Maar ieder zijn geloof natuurlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Robert Frans:

Als jij en ik ook maar één procent van zo'n geloof zouden hebben, dan zouden we niet eens dúrven te speculeren over de veronderstelde mate van geloof van zovele christenen die onder zwaar lijden gebukt gaan.

Ook dit is speculeren natuurlijk. Wat zegt Jezus tegen Zijn volgelingen? Ik ben het volledig met je eens dat geloof mensen door ellende heen sleept. Echter, het ontbreken van geloof [of ongeloof!] veroorzaakt vaak ook onnodige ellende, zelfs en ook bij diep-gelovige mensen, zoals bij de volgelingen van Jezus Christus! Wat is het verschil tussen het ontbreken van geloof en ongeloof?

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei WdG:

Ook dit is speculeren natuurlijk. Wat zegt Jezus tegen Zijn volgelingen? Ik ben het volledig met je eens dat geloof mensen door ellende heen sleept. Echter, het ontbreken van geloof [of ongeloof!] veroorzaakt vaak ook onnodige ellende, zelfs en ook bij diep-gelovige mensen, zoals bij de volgelingen van Jezus Christus! Wat is het verschil tussen het ontbreken van geloof en ongeloof?

a0858b_8375d8cd0c164dc78f885e221efbda25~

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid