Spring naar bijdragen

Dingen die Jezus af zou keuren.


Aanbevolen berichten

Door vergelijking van de echte leringen van Jezus in Q-lite met de algemene christelijke onderwijzingen en manieren van doen, kom ik tot de conclusie dat Jezus onder andere de volgende dingen sterk zou hebben afgewezen:

 

* het belijden van zonden of het nadenken over de eigen zondigheid in plaats van het gewoon nalaten van slechte gewoonten

* het vereren van de christelijke boekenverzameling als een "heilige schrift" met (al of niet absolute) autoriteit

* het bidden tot God (anders dan met de spaarse woorden door Jezus voorgescheven)

* speculeren over een imaginaire "wederkomst" van Jezus

* het niet meer regelmatig vasten

* pogen mensen te bekeren die al een (andere) godsdienst hebben

* speculeren of oordelen dat andere godsdiensten niet tot God zouden leiden of minder zouden zijn dat de eigen godsdienst

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 134
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hoe kom je er in vredesnaam bij dat Heilige Geest te vertalen zou zijn met 'kosmisch bewustzijn' ? Wellicht zijn bede begrippen te verklaren vanuit eenzelfde soort van zweverig denken. Maar de meeste

Dat zal vast nog weleens gebeuren. En dan zullen we beiden de Waarheid juichend begroeten. Daarboven in de hemel zien wij elkander weer, daar drinken wij een glaasje met Onze Lieve Heer. Ook

Q & Data:   Persoonlijk kan ik me hier wel in vinden maar hoe lees jij dan een tekst als Johannes 14: 6 Jezus zeide tot hem: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; n

Op 4-4-2019 om 14:57 zei zendeling:

Door vergelijking van de echte leringen van Jezus in Q-lite met de algemene christelijke onderwijzingen en manieren van doen, kom ik tot de conclusie dat Jezus onder andere de volgende dingen sterk zou hebben afgewezen:

Klinkt mij behoorlijk tegendraads in de oren. Zo niet duivels.

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei sjako:

Klinkt mij behoorlijk tegendraads in de oren. Zo niet duivels.

Jezus zou jouw visie afkeuren als te ver afgedwaald van wat Hij leerde.

Hij zou jouw manier van denken niet "duivels" noemen omdat hij zulke irrationele woorden nooit gebruikte en omdat hij nooit kritiek zou leveren op een andere godsdienst dan die Hij zelf onderwees.

Link naar bericht
Deel via andere websites
59 minuten geleden zei zendeling:

Door vergelijking van de echte leringen van Jezus in Q-lite met de algemene christelijke onderwijzingen en manieren van doen, kom ik tot de conclusie dat Jezus onder andere de volgende dingen sterk zou hebben afgewezen:

 

* het belijden van zonden of het nadenken over de eigen zondigheid in plaats van het gewoon nalaten van slechte gewoonten

* het vereren van de christelijke boekenverzameling als een "heilige schrift" met (al of niet absolute) autoriteit

* het bidden tot God (anders dan met de spaarse woorden door Jezus voorgescheven)

* speculeren over een imaginaire "wederkomst" van Jezus

* het niet meer regelmatig vasten

* pogen mensen te bekeren die al een (andere) godsdienst hebben

* speculeren of oordelen dat andere godsdiensten niet tot God zouden leiden of minder zouden zijn dat de eigen godsdienst

 

En daarom wijzen christenen jouw valse beeld dan ook af.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Willempie:

En daarom wijzen christenen jouw valse beeld dan ook af.

Dat wist ik al, dat de meeste christenen de leringen van Jezus niet kennen en af zullen wijzen.

1 uur geleden zei zendeling:

Door vergelijking van de echte leringen van Jezus in Q-lite met de algemene christelijke onderwijzingen en manieren van doen, kom ik tot de conclusie dat Jezus onder andere de volgende dingen sterk zou hebben afgewezen:

 

* het belijden van zonden of het nadenken over de eigen zondigheid in plaats van het gewoon nalaten van slechte gewoonten

* het vereren van de christelijke boekenverzameling als een "heilige schrift" met (al of niet absolute) autoriteit

* het bidden tot God (anders dan met de spaarse woorden door Jezus voorgescheven)

* speculeren over een imaginaire "wederkomst" van Jezus

* het niet meer regelmatig vasten

* pogen mensen te bekeren die al een (andere) godsdienst hebben

* speculeren of oordelen dat andere godsdiensten niet tot God zouden leiden of minder zouden zijn dat de eigen godsdienst

 

Daaraan wil ik nog toevoegen:

* speculeren of fantaseren over de betekenis van gebeurtenissen rond de dood of executie van Jezus.

bewerkt door zendeling
Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei zendeling:

Dat wist ik al, dat de meeste christenen de leringen van Jezus niet kennen en af zullen wijzen.

Het gaat hier helemaal niet over de leringen van Jezus maar om die van de grote misleider. De schapen herkennen de stem van hun herder en zullen nooit een andere (valse) herder gaan volgen. Dus doe je best maar verder. Wij christenen beschouwen het als loze geluiden om ons heen. Door wie laat jij jezelf zo misleiden? En wie denk jij wel dat jij bent dat je zelfs durft anderen te proberen te misleiden? Jouw straf is welverdiend.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Willempie:

Het gaat hier helemaal niet over de leringen van Jezus maar om die van de grote misleider. De schapen herkennen de stem van hun herder en zullen nooit een andere (valse) herder gaan volgen. Dus doe je best maar verder. Wij christenen beschouwen het als loze geluiden om ons heen.

Ik wil je niet van je christelijke godsdienst wegleiden, enkel je bewustmaken dat het niet de leer van Jezus zelf is en Hij zich er van zou distantieren (met name van de punten die ik opsomde).

Of jouw christelijke geloof voldoet, is iets dat je zelf mag ontdekken of ervaren. Ik ga jouw godsdienst niet verketteren.

Voor mij persoonlijk zijn enkel de leringen van Jezus zelf afkomstig waardevol genoeg en daar horen de opgesomde punten niet bij.

bewerkt door zendeling
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Klinkt mij behoorlijk tegendraads in de oren. Zo niet duivels.

Weet je hoe je de Duivel eenvoudig kan herkennen Sjako?

1 uur geleden zei zendeling:

Dat wist ik al, dat de meeste christenen de leringen van Jezus niet kennen en af zullen wijzen.

Pakkend verhaal weliswaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei zendeling:

Door vergelijking van de echte leringen van Jezus in Q-lite met de algemene christelijke onderwijzingen en manieren van doen, kom ik tot de conclusie dat Jezus onder andere de volgende dingen sterk zou hebben afgewezen:

De vier evangeliën zijn gewoon betrouwbaar, en daar zijn wel andere conclusies uit te trekken dan die die jij opsomde.

2 uur geleden zei zendeling:

* het belijden van zonden of het nadenken over de eigen zondigheid in plaats van het gewoon nalaten van slechte gewoonten

Jezus leerde ons vergeving te vragen voor onze zonden (Mat. 6:12; Luk. 11:4).

2 uur geleden zei zendeling:

* het vereren van de christelijke boekenverzameling als een "heilige schrift" met (al of niet absolute) autoriteit

De Joden hebben heilige geschriften, die ook in onze Bijbel staan. Jezus' leer staat in de Bijbel, en aangezien het Gods woorden zijn, is het ook heilig. En 'vereren' vind ik wel niet helemaal aansluiten bij de praktijk. De Bijbel als heilig beschouwen, houdt in dat je de Bijbel als Goddelijk geïnspireerd beschouwd en dus ook volledig serieus neemt en de lessen die erin staan wilt volgen.

2 uur geleden zei zendeling:

* het bidden tot God (anders dan met de spaarse woorden door Jezus voorgescheven)

Jezus leerde Zijn discipelen hoe ze moesten bidden, maar dat deed Hij omdat Zijn discipelen niet wisten hoe het moest. Dat betekent niet dat dat het enige goede gebed is. Jezus kon uren bidden met Zijn Vader, en ik denk dat die mogelijkheid ook voor ons bestemd is. In het Oude Testament was je eigen gebeden bidden al gebruikelijk, en het zou niet logisch zijn als dat in het Nieuwe Testament zou afvallen. Jezus kwam om onze band met God te herstellen, niet om onze scheiding te verergeren.

2 uur geleden zei zendeling:

* speculeren over een imaginaire "wederkomst" van Jezus

Speculeren over de wederkomst moet niet, maar mag wel. Jezus heeft dat volgens mij nooit verboden. Je mag nadenken over hoe de profetieën bedoeld zijn, maar je redding hangt daar niet van af. Dat Jezus gaat terugkomen is in ieder geval duidelijk. Jezus zelf zei het ook een aantal keer.

2 uur geleden zei zendeling:

* het niet meer regelmatig vasten

Jezus zei dat wanneer de Bruidegom weg is van de mensen, de mensen zullen vasten (Mat. 9:15). Vasten lijkt mij iets goeds, maar is niet verplicht. Je moet het uit eigen verlangen doen, niet uit verplichting.

2 uur geleden zei zendeling:

* pogen mensen te bekeren die al een (andere) godsdienst hebben

Jezus is duidelijk dat er maar één God is, en dat er vele valse leringen zullen komen. Door te geloven in de islamitische Allah, zal God je niet zomaar gered laten zijn. En volgens mij had vrijwel iedereen in Jezus' tijd wel een godsdienst. Als je die niet zou mogen proberen te bekeren, bleef er bijna niemand over en zou de kerk misschien ondertussen allang zijn uitgestorven.

2 uur geleden zei zendeling:

* speculeren of oordelen dat andere godsdiensten niet tot God zouden leiden of minder zouden zijn dat de eigen godsdienst

Jezus zegt duidelijk dat er maar één God is. En alleen Jezus is de Weg tot de Vader en alleen Hij zorgt dus voor redding (Johannes 14:6). Je moet geen mensen veroordelen, maar je moet je wel op God richten en de zaken die daar niet bij horen van je af houden.

1 uur geleden zei zendeling:

* speculeren of fantaseren over de betekenis van gebeurtenissen rond de dood of executie van Jezus.

Jezus heeft voor zover ik weet nooit verboden om na te denken over de betekenis van de gebeurtenissen rond Zijn dood. Ik denk dat God niets toevallig liet gebeuren die dag, en dat er ook betekenis achter zit.

bewerkt door Sjofar
Link naar bericht
Deel via andere websites
52 minuten geleden zei zendeling:

Ik wil je niet van je christelijke godsdienst wegleiden, enkel je bewustmaken dat het niet de leer van Jezus zelf is en Hij zich er van zou distantieren (met name van de punten die ik opsomde).

Of jouw christelijke geloof voldoet, is iets dat je zelf mag ontdekken of ervaren. Ik ga jouw godsdienst niet verketteren.

Voor mij persoonlijk zijn enkel de leringen van Jezus zelf afkomstig waardevol genoeg en daar horen de opgesomde punten niet bij.

Indien God mij gered heeft (en dat heeft Hij) en indien Hij mij enig onderscheidingsvermogen heeft geschonken (en dat heeft Hij) ben jij een wolf in schaapskleren die probeert enige schaapjes van de kudde van Jezus te roven, niet eens om die onder jouw hoede te nemen maar alleen maar om ze de woestijn in te leiden, waar ze geen water of voedsel hebben. En daarom zeg ik je nogmaals dat jouw straf welverdiend is. Het ontbreekt je namelijk niet alleen aan kennis, hetgeen je te vergeven is, maar aan goede bedoelingen, hetgeen niet te vergeven is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
44 minuten geleden zei Sjofar:

De vier evangeliën zijn gewoon betrouwbaar, en daar zijn wel andere conclusies uit te trekken dan die die jij opsomde.

Jezus leerde ons vergeving te vragen voor onze zonden (Mat. 6:12; Luk. 11:4).

De Joden hebben heilige geschriften, die ook in onze Bijbel staan. Jezus' leer staat in de Bijbel, en aangezien het Gods woorden zijn, is het ook heilig. En 'vereren' vind ik wel niet helemaal aansluiten bij de praktijk. De Bijbel als heilig beschouwen, houdt in dat je de Bijbel als Goddelijk geïnspireerd beschouwd en dus ook volledig serieus neemt en de lessen die erin staan wilt volgen.

Jezus leerde Zijn discipelen hoe ze moesten bidden, maar dat deed Hij omdat Zijn discipelen niet wisten hoe het moest. Dat betekent niet dat dat het enige goede gebed is. Jezus kon uren bidden met Zijn Vader, en ik denk dat die mogelijkheid ook voor ons bestemd is. In het Oude Testament was je eigen gebeden bidden al gebruikelijk, en het zou niet logisch zijn als dat in het Nieuwe Testament zou afvallen. Jezus kwam om onze band met God te herstellen, niet om onze scheiding te verergeren.

Speculeren over de wederkomst moet niet, maar mag wel. Jezus heeft dat volgens mij nooit verboden. Je mag nadenken over hoe de profetieën bedoeld zijn, maar je redding hangt daar niet van af. Dat Jezus gaat terugkomen is in ieder geval duidelijk. Jezus zelf zei het ook een aantal keer.

Jezus zei dat wanneer de Bruidegom weg is van de mensen, de mensen zullen vasten (Mat. 9:15). Vasten lijkt mij iets goeds, maar is niet verplicht. Je moet het uit eigen verlangen doen, niet uit verplichting.

Jezus is duidelijk dat er maar één God is, en dat er vele valse leringen zullen komen. Door te geloven in de islamitische Allah, zal God je niet zomaar gered laten zijn. En volgens mij had vrijwel iedereen in Jezus' tijd wel een godsdienst. Als je die niet zou mogen proberen te bekeren, bleef er bijna niemand over en zou de kerk misschien ondertussen allang zijn uitgestorven.

Jezus zegt duidelijk dat er maar één God is. En alleen Jezus is de Weg tot de Vader en alleen Hij zorgt dus voor redding (Johannes 14:6). Je moet geen mensen veroordelen, maar je moet je wel op God richten en de zaken die daar niet bij horen van je af houden.

Jezus heeft voor zover ik weet nooit verboden om na te denken over de betekenis van de gebeurtenissen rond Zijn dood. Ik denk dat God niets toevallig liet gebeuren die dag, en dat er ook betekenis achter zit.

Je haalt alleen christelijke teksten aan, wat begrijpelijk is voor een christen. Maar kijk je puur naar de originele leringen van Jezus, dan komt een heel andere instructiewijze naar voren die dat soort christelijke denkwijzen ontbeert of tegenspreekt. Je hoeft ze alleen maar objectief met elkaar te vergelijken, niets zomaar aan te nemen.

Jezus zegt in Zijn leringen duidelijk uit hoe je moet bidden en legt zelfs uit waarom je niet anders moet bidden (je Vader weet al wat je nodig hebt voordat je Hem iets vraagt). Toch negeren christenen dat gewoon en bidden er vervolgens toch maar op los (derhalve is het een andere godsdienst).

Jezus legt keurig uit hoe je je moet gedragen tijdens het vasten en vervolgens laten de meeste christenen het vasten straal vallen alsof het er niet bijhoort.

Het Christendom is een respectabele godsdienst die de invloedsfeer van het Romeinse Rijk prima gediend heeft en nog dient, maar met Jezus heeft het weinig van doen.

bewerkt door zendeling
Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei zendeling:

Je haalt alleen christelijke teksten aan, wat begrijpelijk is voor een christen. Maar kijk je puur naar de originele leringen van Jezus, dan komt een heel andere instructiewijze naar voren die dat soort christelijke denkwijzen ontbeert of tegenspreekt. Je hoeft ze alleen maar te objectief met elkaar te vergelijken, niets zomaar aan te nemen.

Jezus zegt in Zijn leringen duidelijk uit hoe je moet bidden en legt zelfs uit waarom je niet anders moet bidden (je Vader weet al wat je nodig hebt voordat je Hem iets vraagt). Toch negeren christenen dat gewoon en bidden er vervolgens toch maar op los (derhalve is het een andere godsdienst).

Jezus legt keurig uit hoe je je moet gedragen tijdens het vasten en vervolgens laten de meeste christenen het vasten straal vallen alsof het er niet bijhoort.

Waar haal jij je 'originele leringen van Jezus' dan vandaan, als je de evangeliën dus vermijdt?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is heel gemakkelijk om een handje goudkorrels in een hoop zand te strooien, maar het is veel lastiger om de goudkorrels er vervolgens weer zonder het zand uit terug te halen.

ik heb ondermeer hiervan gebruik moeten maken om de originele leringen in handen te krijgen.

https://www.amazon.com/Critical-Synopsis-Including-Gospels-Translations/dp/0800631498

Het gaat er niet om om de evangelien helemaal te vermijden, maar om het zand er korreltje voor korreltje tusenuit te halen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Bastiaan73:

Zou Jezus überhaupt online actief zijn? 

Wie weet, achter de schermen.?

Het is sowieso een prachtig wonder dat wij de Heer nu weer onverdund en krachtig in zijn oorspronkelijke gedaante kunnen ontmoeten en leren kennen, vrij van syncretische invloeden die het beeld vertroebelden en vervaagden.?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 4-4-2019 om 16:00 zei zendeling:

Dat wist ik al, dat de meeste christenen de leringen van Jezus niet kennen en af zullen wijzen.

Daaraan wil ik nog toevoegen:

* speculeren of fantaseren over de betekenis van gebeurtenissen rond de dood of executie van Jezus.

Ook een belangrijke die ik nog vergat:

* De exoterische visie op de Heerschappij van God ("koninkrijk") pushen , d.w.z. net doen alsof die Heerschappij van God iets te maken zou hebben met de verspreiding van het christelijke geloof of de zogenaamde "wederkomst" van Jezus op aarde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 4-4-2019 om 14:57 zei zendeling:

Door vergelijking van de echte leringen van Jezus in Q-lite met de algemene christelijke onderwijzingen en manieren van doen, kom ik tot de conclusie dat Jezus onder andere de volgende dingen sterk zou hebben afgewezen:

 

* het belijden van zonden of het nadenken over de eigen zondigheid in plaats van het gewoon nalaten van slechte gewoonten

* het vereren van de christelijke boekenverzameling als een "heilige schrift" met (al of niet absolute) autoriteit

* het bidden tot God (anders dan met de spaarse woorden door Jezus voorgescheven)

* speculeren over een imaginaire "wederkomst" van Jezus

* het niet meer regelmatig vasten

* pogen mensen te bekeren die al een (andere) godsdienst hebben

* speculeren of oordelen dat andere godsdiensten niet tot God zouden leiden of minder zouden zijn dat de eigen godsdienst

 

Nou, fijn voor je, dat je zo in Hem wenst te geloven. Altijd prettig hè, als Jezus het altijd zo nauwkeurig en onvoorwaardelijk met jou eens is, zonder uitzondering? Zou ik ook weleens willen, maar ja, ik ben helaas niet zo wijs. Jezus blijft toch van tijd tot tijd de gansch Andere voor mij. Tja.

Gelukkig ga je je zelf natuurlijk ook strikt aan die regels houden, dus ook aan regel 6 en 7, zodat we geen (impliciete) oordelen over onze godsdienst van jou meer zullen lezen hier en je ons ook niet meer ervan gaat proberen te overtuigen dat jij de ware Jezus zou belijden en Hij onze manieren van leven zou afwijzen. Scheelt ons weer een hoop tijd en werk hier.
We weten nu inmiddels al volop wat jij gelooft, dus je werk hier zit erop. Dat moet een heerlijk vrij gevoel geven, niet dan? Dus nogmaals, veel devotie toegewenst met je eigen godsdienst en misschien tot ooit, in een ander leven ofzo.

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei Robert Frans:

Nou, fijn voor je, dat je zo in Hem wenst te geloven. Altijd prettig hè, als Jezus het altijd zo nauwkeurig en onvoorwaardelijk met jou eens is, zonder uitzondering? Zou ik ook weleens willen, maar ja, ik ben helaas niet zo wijs. Jezus blijft toch van tijd tot tijd de gansch Andere voor mij. Tja.

Gelukkig ga je je zelf natuurlijk ook strikt aan die regels houden, dus ook aan regel 6 en 7, zodat we geen (impliciete) oordelen over onze godsdienst van jou meer zullen lezen hier en je ons ook niet meer ervan gaat proberen te overtuigen dat jij de ware Jezus zou belijden en Hij onze manieren van leven zou afwijzen. Scheelt ons weer een hoop tijd en werk hier.
We weten nu inmiddels al volop wat jij gelooft, dus je werk hier zit erop. Dat moet een heerlijk vrij gevoel geven, niet dan? Dus nogmaals, veel devotie toegewenst met je eigen godsdienst en misschien tot ooit, in een ander leven ofzo.

Ik weet ook allang hoe jij erin staat en hoe jij "oordeelt"over andersdenkenden. Zit jouw tijd er dan ook op Robert Frans? ;)

Je boosmaken heeft geen zin, keer liever terug naar de kern van de boodschap van Jezus en alles komt goed met je.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 5-4-2019 om 07:53 zei zendeling:

Wie weet, achter de schermen.?

Het is sowieso een prachtig wonder dat wij de Heer nu weer onverdund en krachtig in zijn oorspronkelijke gedaante kunnen ontmoeten en leren kennen, vrij van syncretische invloeden die het beeld vertroebelden en vervaagden.?

Hoe kom je tot de grote zekerheid dat het inderdaad gaat om het ontmoeten van de Heer, nu weer onverdund en krachtig in zijn oorspronkelijke gedaante?

Ik proef althans sterk dat je het niet beschouwt als een interessante hypothese die het overwegen waard is, maar als veel meer dan dat. Zijn er specifieke dingen aan te wijzen die voor jou de doorslag geven om vast te geloven dat het zó zijn moet?

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Trajecto:

Hoe kom je tot de grote zekerheid dat het inderdaad gaat om het ontmoeten van de Heer, nu weer onverdund en krachtig in zijn oorspronkelijke gedaante?

Ik proef althans sterk dat je het niet beschouwt als een interessante hypothese die het overwegen waard is, maar als veel meer dan dat. Zijn er specifieke dingen aan te wijzen die voor jou de doorslag geven om vast te geloven dat het zó zijn moet?

Het is de onderscheidende filosofische inhoud van Q-lite die die doorslag geeft. Die filosofisch-spirituele inhoud is niet religieus, maar universeel.

Dat kan geen toeval zijn. De theologen die Q-lite van de omringende teksten hebben weten te onderscheiden (en reconstrueren) kennen die universele inhoud zelf nauwelijks, ze hebben het er in elk geval nooit over. Ze hebben de tekst dus niet samengesteld om ergens naartoe te werken wat hun op levensbeschouwelijke basis beter uit zou komen. De tekst is op basis van logische redenaties terug gevonden, maar niet vanuit een speciale levensbeschouwelijke visie van de wetenschappers die het vele werk deden. En toch is die tekst inhoudelijk overduidelijk verschillend van het omringende gedachtengoed en inhoudelijk een zeer sterke eenheid en universeel (niet religieus).

Wat ik in deze draad al gedetailleerder aangaf, de Jezus in Q-lite gaat in tegen de christelijke voorschriften en benaderingswijze (in de omringende teksten van Q-lite) en staat aan de kant van meer van zulke niet-christelijke spirituele meesters (die ook aan de universele kant staan).

Het is dus het Christendom dat moet bewijzen dat haar afwijkende levensbeschouwing, ondanks het conflict met de universele visie, toch waar is. Als zelfs de Jezus van Q-lite daar tegenin gaat, dan is de christelijke zaak reddeloos verloren. Maar zullen christenen durven in die spiegel te kijken? Ik denk het niet, op dit forum zie je al dat men het niet wil.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei zendeling:

Ik weet ook allang hoe jij erin staat en hoe jij "oordeelt"over andersdenkenden. Zit jouw tijd er dan ook op Robert Frans? ;)

Niet zo lang heel Credible nog niet is teruggekeerd naar de Moederkerk, beste. ?

En ik heb geen enkel probleem met andersdenkenden. Ik hou ze alleen wel graag aan hun eigen geboden, net zoals zij dat ook bij mij mogen doen. Ik geef je zelfs alle vrijheid om het zware werk hier op Credible neer te leggen. Ik bedoel, wat wil je nog meer? :E

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei sjako:
Op 4-4-2019 om 17:05 zei TTC:

Weet je hoe je de Duivel eenvoudig kan herkennen Sjako?

Doordat de duivel tegendraadse dingen leert. De evangeliën zijn betrouwbaar en de dingen die worden opgesomd gaan er dwars tegenin.

Als de duivel zou zeggen: "ik lieg altijd", spreekt hij dan de waarheid?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei zendeling:

Het is de onderscheidende filosofische inhoud van Q-lite die die doorslag geeft. Die filosofisch-spirituele inhoud is niet religieus, maar universeel.

Dat kan geen toeval zijn. De theologen die Q-lite van de omringende teksten hebben weten te onderscheiden (en reconstrueren) kennen die universele inhoud zelf nauwelijks, ze hebben het er in elk geval nooit over. Ze hebben de tekst dus niet samengesteld om ergens naartoe te werken wat hun op levensbeschouwelijke basis beter uit zou komen. De tekst is op basis van logische redenaties terug gevonden, maar niet vanuit een speciale levensbeschouwelijke visie van de wetenschappers die het vele werk deden. En toch is die tekst inhoudelijk overduidelijk verschillend van het omringende gedachtengoed en inhoudelijk een zeer sterke eenheid en universeel (niet religieus).

Wat ik in deze draad al gedetailleerder aangaf, de Jezus in Q-lite gaat in tegen de christelijke voorschriften en benaderingswijze (in de omringende teksten van Q-lite) en staat aan de kant van meer van zulke niet-christelijke spirituele meesters (die ook aan de universele kant staan).

Het is dus het Christendom dat moet bewijzen dat haar afwijkende levensbeschouwing, ondanks het conflict met de universele visie, toch waar is. Als zelfs de Jezus van Q-lite daar tegenin gaat, dan is de christelijke zaak reddeloos verloren. Maar zullen christenen durven in die spiegel te kijken? Ik denk het niet, op dit forum zie je al dat men het niet wil.

Bestaat Q-lite in boekvorm?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid