Spring naar bijdragen

Opgeruimd staat netjes.


Aanbevolen berichten

1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Onzin. Niemand wist of er kwaad opzet mee gemoeid was toen jij dit topic aanmaakte.

Behalve ik. Dat kun je toch lezen.

37 minuten geleden zei Bastiaan73:

Staat je ouderlijk huis trouwens nog overeind en zo ja, wat als dat in vlammen op zou gaan? 

Even Apeldoorn bellen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 133
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Voel weinig behoefte om rekening te houden met terroristen hierin. We moeten onze cultuur toch gewoon kunnen uitoefenen zoals wij dat willen, zonder bang te zijn dat we mogelijk terroristen in de kaar

Het is een symbool voor het christendom, voor wat samenwerking van mensen vermag, voor menselijke opoffering,  voor een belangrijk deel van Europese en in het bijzonder de Franse geschiedenis, voor de

Het was en wordt hopelijk weer een prachtige kathedraal; de ronde gebrandschilderde ramen zó mooi. De Notre-dame daar genoten veel mensen van; christenen/anders gelovigen en niet gelovigen.

1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Behalve ik. Dat kun je toch lezen.

Even Apeldoorn bellen.

Ja want alles wat hier geschreven staat is de almachtige waarheid. Ik schreef ook dat u meer aarding heeft met de moslimgemeenschap als de christelijke. Dat kan ik hier ook gewoon aflezen van u. De Notre Dam is Europees cultureel erfgoed, beetje staan juichen wanneer het afbrandt lijkt me alles behalve christelijk. Maar zo zijn er veel, zichzelf christelijk noemen maar dan quasi zero genade voor hun naasten meedragen en (on)bewust meeheulen met de anti christenen. Daarom noem ik mezelf geen christen meer, want dan ben ik 1zelfde huichelaar :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik schreef ook dat u meer aarding heeft met de moslimgemeenschap als de christelijke. Dat kan ik hier ook gewoon aflezen van u.

Verbaast me niet aangezien ik een authentieke onvervalste militante Bijbelse fundamentalist ben die geen ongeloof en compromis tolereer. De Bijbel is dan ook mijn SLOOPHAMER geworden en deze ligt uitstekend in mijn jeukende handen. Hehehe :)

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
Citaat

De Franse premier Edouard Philippe heeft woensdag een wedstrijd in het leven geroepen die architecten over de hele wereld moet uitdagen om een ontwerp te maken voor de herbouw van de toren van de afgebrande Notre-Dame, meldt het Franse persbureau AFP.

De Franse minister van Cultuur Franck Riester zei eerder op woensdag dat er genoeg geld uit donaties is binnengekomen om de kathedraal in Parijs te restaureren. Volgens hem is er meer dan 800 miljoen euro opgehaald.

Bron: https://www.nu.nl/buitenland/5848584/frankrijk-kondigt-architectuurwedstrijd-aan-voor-herbouw-van-toren-notre-dame.html?redirect=1

Waar ik persoonlijk erg blij om ben is dat het prachtige orgel niet verloren is gegaan.

Bron: https://www.telegraaf.nl/nieuws/3452074/orgel-notre-dame-ongeschonden

 

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Bastiaan73:

Waar ik persoonlijk erg blij om ben is dat het prachtige orgel niet verloren is gegaan.

Dat is goed nieuws, kunnen ze die op marktplaats zetten en het geld storten op Giro 555.

https://www.ad.nl/buitenland/waarom-moeten-we-ons-de-hongersnood-in-afrika-aantrekken~a3cb9e16/

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Dat is goed nieuws, kunnen ze die op marktplaats zetten en het geld storten op Giro 555.

https://www.ad.nl/buitenland/waarom-moeten-we-ons-de-hongersnood-in-afrika-aantrekken~a3cb9e16/

Ik kan me zo voorstellen dat er wel andere onderwerpen zijn waarop we kunnen bezuinigen ten behoeve van Giro 555 zonder een stukje cultureel erfgoed op marktplaats te zetten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei dingo:

Ik kan me zo voorstellen dat er wel andere onderwerpen zijn waarop we kunnen bezuinigen ten behoeve van Giro 555 zonder een stukje cultureel erfgoed op marktplaats te zetten.

Jazekers, gebouwen zat die slooprijp zijn en mogelijk nog wat kunnen opbrengen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Ik ben 's ochtends op mijn best en een blik op de voorpagina van de Volkskrant die in de winkel lag was voldoende om dit topic aan te maken. Dat stukje geruïneerde erfgoed was al praktisch slooprijp. Helaas voor de kinderen in Eritrea gaat restauratie voor en gaat dat geld aan hun neus voorbij. Wat zal de wereld er toch mooier van worden als men wat meer ging SLOPEN!

Ach, die schenkingen kunnen ze toch aftrekken van de belasting en ze denken dat ze nog een plekje in de hemel krijgen als bonus.

1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Verbaast me niet aangezien ik een authentieke onvervalste militante Bijbelse fundamentalist ben die geen ongeloof en compromis tolereer.

Nee! Wat zeg je nou?! Dat had ik niet achter je gezocht ☺️

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Robert Frans:

Een geordend huis is een geordende geest en schoonheid kan mensen ook inspireren om het goede na te volgen, omdat liefde en schoonheid eigenlijk altijd wel hand in hand gaan. Daarom gaat ook binnen de Kerk al eeuwenlang uitgebreide cultuur en uitgebreide liefdadigheid hand in hand.

Je kan ook overdrijven met al dat goud en pracht en praal. Een eenvoudig nette gebedsplaats nodigt ook uit.

1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Geheel geredeneerd volgens het stramien van de WTG.

Kijk, heb ik het toch goed gedaan.....

Link naar bericht
Deel via andere websites
41 minuten geleden zei sjako:

Kijk, heb ik het toch goed gedaan.....

Citaat

Je kan ook overdrijven met al dat goud en pracht en praal. Een eenvoudig nette gebedsplaats nodigt ook uit.

Je weet inderdaad heel goed hoe het WTG aan zijn geld komt en welk rad ze voor de ogen draaien van hun leden. Wat gaan jullie doen met dat miljard die de verkoop van het hoofdkwartier heeft opgeleverd of gaat opleveren?

https://www.dailymail.co.uk/news/article-3358416/Jehovah-s-Witnesses-set-make-1billion-selling-iconic-New-York-City-Watchtower-headquarters.html

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei sjako:

Je kan ook overdrijven met al dat goud en pracht en praal. Een eenvoudig nette gebedsplaats nodigt ook uit.

Uiteraard en een mooie kerk betekent natuurlijk ook weinig als er geen gelovige, levendige gemeenschap resideert. Dat zal elke katholiek wel be-amen. Maar verder is het gewoon een kwestie van smaak.
Als een gemeenschap een kerk vol kunst, pracht en praal wil neerzetten, dan is ze daar vrij in om dat te doen. Houdt ze het liever eenvoudig, dan is ze daar óók vrij in. In de Schrift kom je beide vormen van bouwen tegen, van de zeer luisterrijke tempel van Salomo tot de al veel meer sobere tempel van Herodus.
Zolang de redenen daartoe maar juist zijn, namelijk uit liefde voor God en zijn Kerk en niet uit machtsvertoon respectievelijk onverschilligheid. Met als mooie vuistregel: wat in je eigen woonhuis mag qua kunst en decoratie, mag des te meer in het huis van God.

Binnen het katholicisme heb je dus grofweg twee stromingen hierin, ook als het gaat om het vieren van de liturgie. Kan het voor God nu juist niet mooi en luisterrijk genoeg zijn, of wordt Hij juist gevonden in de verstilde eenvoud? Beelden we in kerk en liturgie de hemel uit, of de innerlijke beschouwing?
De huidige paus neigt sterk naar de eenvoudige stroming, maar de Kerk was vooral vóór Vaticanum II vrij barok in haar doen en laten. Buiten het katholicisme vindt je in de oosterse-orthodoxie vrij duidelijk de barokke stroming en in vooral het calvinistische protestantisme weer heel sterk de eenvoudige stroming.
Voor beide visies valt veel moois en waars te zeggen, de officiële richtlijnen voor een kerkgebouw schrijven geen specifieke bouwstijl voor, dus het is goed om elkaar daarin vrij te laten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Je weet inderdaad heel goed hoe het WTG aan zijn geld komt en welk rad ze voor de ogen draaien van hun leden. Wat gaan jullie doen met dat miljard die de verkoop van het hoofdkwartier heeft opgeleverd of gaat opleveren?

Allemaal door vrijwillige bijdragen. Er worden geen collectes gehouden en niemand weet wat je in de bus doet. Dus ik snap je niet wat je nu suggereert. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei sjako:

Allemaal door vrijwillige bijdragen. Er worden geen collectes gehouden en niemand weet wat je in de bus doet. Dus ik snap je niet wat je nu suggereert. 

Wat gaan jullie doen met dat miljard die de verkoop van het hoofdkwartier heeft opgeleverd of gaat opleveren?

https://www.dailymail.co.uk/news/article-3358416/Jehovah-s-Witnesses-set-make-1billion-selling-iconic-New-York-City-Watchtower-headquarters.html

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Wat gaan jullie doen met dat miljard die de verkoop van het hoofdkwartier heeft opgeleverd of gaat opleveren?

Er is een nieuw complex gebouwd met drukkerijen distributie etc en aansturing van het wereldwijde predikingswerk. Goed besteed dus. Vrijwel alles is gebouwd door broeders en zusters zelf dus het geld is zo goed mogelijk gebruikt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei sjako:

Er is een nieuw complex gebouwd met drukkerijen distributie etc en aansturing van het wereldwijde predikingswerk. Goed besteed dus. Vrijwel alles is gebouwd door broeders en zusters zelf dus het geld is zo goed mogelijk gebruikt.

Als bijna alles door leden is gebouwd, hebben ze daar dan voor betaald gekregen en bedoel je dat met zo goed mogelijk besteden van het geld?

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Als bijna alles door leden is gebouwd, hebben ze daar dan voor betaald gekregen en bedoel je dat met zo goed mogelijk besteden van het geld?

Nee, alleen kost en inwoning. Ze zien het als een offer voor Jehovah. Iedere cent wordt zo goed mogelijk gebruikt door alles zelf te doen. Ik sta er steeds versteld van wat de broeders in Warwick hebben gebouwd. Alles zo efficiënt mogelijk. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Fundamenteel:

Zei de man die wikipedia nodig heeft om de menselijke bevruchting te bespreken; om dan alsnog de bal er naast te slaan.

Ik heb geen idee waar ik die bal mis sla, maar omdat je mij hier volkomen off-topic aanspreekt.

Kijk even naar deze site en dan met name de conclusies onderaan:

  • Mitose: De nieuwe cellen zijn voor groei, herstel (regeneratie) of ongeslachtelijke voortplanting.
  • Meiose: De nieuwe cellen kunnen alleen gebruikt worden voor geslachtelijke voortplanting.

In jou universum kunnen cellen die uit meiose ontstaan ook dienen voor groei, in mijn universum kunnen ze alleen gebruikt worden voor geslachtelijke voortplanting. Verschil moet er zijn.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Mullog:

Ik heb geen idee waar ik die bal mis sla, maar omdat je mij hier volkomen off-topic aanspreekt.

Kijk even naar deze site en dan met name de conclusies onderaan:

  • Mitose: De nieuwe cellen zijn voor groei, herstel (regeneratie) of ongeslachtelijke voortplanting.
  • Meiose: De nieuwe cellen kunnen alleen gebruikt worden voor geslachtelijke voortplanting.

In jou universum kunnen cellen die uit meiose ontstaan ook dienen voor groei, in mijn universum kunnen ze alleen gebruikt worden voor geslachtelijke voortplanting. Verschil moet er zijn.

 

Je bent nog kleiner dan ik dacht. Er is een meiose I en een meiose II. Hoeveel langer gaat u nog appels met peren vergelijken om uw onkunde te maskeren? Ik citeerde het al reeds uit uw eigen links.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Fundamenteel:

Er is een meiose I en een meiose II.

Citaat

During meiosis II, the sister chromatids within the two daughter cells separate, forming four new haploid gametes. The mechanics of meiosis II is similar to mitosis, except that each dividing cell has only one set of homologous chromosomes. (bron)

Citaat

 

What is the difference between meiosis II and mitosis?

Both produce two daughter cells from each parent cell. However, Meiosis I begins with one diploid parent cell and ends with two haploid daughter cells, halving the number of chromosomes in each cell. ... In meiosis II, these chromosomes are further separated into sister chromatids. (bron)

 

 

12 minuten geleden zei Fundamenteel:

Hoeveel langer gaat u nog appels met peren vergelijken om uw onkunde te maskeren?

Echt wat begrijp jij niet aan dat Meiose geslachtscellen produceert en dat Mitose voor groei zorgt? In jou wereld wordt een eicel bevrucht en gaat dan geslachtscellen produceren in plaats van een mens?! En dat allemaal om het gebruik van de morning-after pil goed te praten

@Kaasjeskruid

Ik dacht dat jij met een sloophamer werkte?

Man met jerrycans benzine opgepakt in St. Patrick's Cathedral New York

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Mullog:

 

Echt wat begrijp jij niet aan dat Meiose geslachtscellen produceert en dat Mitose voor groei zorgt? In jou wereld wordt een eicel bevrucht en gaat dan geslachtscellen produceren in plaats van een mens?! En dat allemaal om het gebruik van de morning-after pil goed te praten

Kerel, ge kunt het verschil tussen een zygotische en gamatische meiose nog niet uitleggen zonder het te googelen. Maar gaat het mij ff uitleggen? Dikke lol. Het is niet omdat er bv kruismutaties zijn je die kunt falsifiëren met puntmutaties he, dat is wat jij nu doet bij die meioses. Ik citeerde reeds uit uw eigen wikipedia (in het abortusonderwerp) dat de meiose II start gaat zodra de menselijke eicel bevrucht is. Je quote daar over en doet gewoon hier verder? Kleingeestig manneke.

Uw onkunde mist het argument. Uw fixatie nog meer maar vooral uw ego staat deze maal in de weg de relevantie te missen met een morning after. Kan bij de pil een eicel bevrucht worden? Ja toch? Ze hecht zich gewoon niet vast aan de baarmoeder. Dit dan ook verbieden? Waar is de lijn? Ik poog ze tenminste duidelijk te maken.

Waarom je er nu mitoses bij betrekt is mij vreemd. Ik heb dat nooit aangehaald, hoe is dat relevant voor de argumentatie?

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei sjako:

Nee, alleen kost en inwoning. Ze zien het als een offer voor Jehovah. Iedere cent wordt zo goed mogelijk gebruikt door alles zelf te doen. Ik sta er steeds versteld van wat de broeders in Warwick hebben gebouwd. Alles zo efficiënt mogelijk.

Een paar berichten terug wist je nog te vertellen dat alles veel eenvoudiger te houden was:

22 uur geleden zei sjako:

Je kan ook overdrijven met al dat goud en pracht en praal. Een eenvoudig nette gebedsplaats nodigt ook uit.

Wat is er zo eenvoudig aan dat peperdure gebouw van jullie dat omringt is met hekken en waar alleen leden welkom zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Wat is er zo eenvoudig aan dat peperdure gebouw van jullie dat omringt is met hekken en waar alleen leden welkom zijn?

Waarom zo negatief? Deze mensen hebben zelf hard gewerkt om dit instituut neer te zetten. Bovendien is het ook milieuvriendelijk, een echt modern eco-gebouw. Ook niet-gelovigen zijn er volgens mij welkom voor een rondleiding.

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Wat is er zo eenvoudig aan dat peperdure gebouw van jullie dat omringt is met hekken en waar alleen leden welkom zijn?

Iedereen is welkom. Er is zelfs een permanente tentoonstelling. Dat gebouw is helemaal door broeders en zusters gebouwd, dus het geld is zo efficiënt mogelijk gebruikt. Aan het milieu wordt ook veel aandacht gegeven. Alles wordt zo duurzaam mogelijk gedaan. Het is wel een gebouw dat Jehovah eer aandoet. Het is niet overdreven, maar wel netjes. Het is vooral bedoeld voor de wereldwijde aansturing van de gemeenten. De ruimte is gewoon nodig om al het werk in goede banen te leiden. Daarnaast zijn er ook nog neven-Bethel-gebouwen. In Nederland is dat in Emmen. Die zijn een heel stuk kleiner. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 uur geleden zei sjako:

Nee, alleen kost en inwoning. Ze zien het als een offer voor Jehovah. Iedere cent wordt zo goed mogelijk gebruikt door alles zelf te doen. Ik sta er steeds versteld van wat de broeders in Warwick hebben gebouwd. Alles zo efficiënt mogelijk. 

Dat geld wat goed wordt besteed, gaat dat naar nieuwe gebouwen, of wordt er zo veel vastgoed verkocht en bij leden om geld gezeurd om het misbruik van kinderen te financieren?

modbreak Trajecto: Filmpje verwijderd. Aub behalve in een speciaal topic ervoor zo min mogelijk filmpjes plaatsen. Het forum is vooral om hier dingen te bespreken met argumenten die je zelf formuleert.

Link naar filmpje voor wie het wil bekijken

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid