Spring naar bijdragen

Opgeruimd staat netjes.


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 133
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Voel weinig behoefte om rekening te houden met terroristen hierin. We moeten onze cultuur toch gewoon kunnen uitoefenen zoals wij dat willen, zonder bang te zijn dat we mogelijk terroristen in de kaar

Het is een symbool voor het christendom, voor wat samenwerking van mensen vermag, voor menselijke opoffering,  voor een belangrijk deel van Europese en in het bijzonder de Franse geschiedenis, voor de

Het was en wordt hopelijk weer een prachtige kathedraal; de ronde gebrandschilderde ramen zó mooi. De Notre-dame daar genoten veel mensen van; christenen/anders gelovigen en niet gelovigen.

Zojuist zei Lobke:

Ach Kaasje probeert ons uit de tent te lokken. Kijk toch eens goed naar die ramen, daar zal zelfs een sloper de schoonheid van inzien. Ben je ooit in de Notre Dame geweest?

Ik zal zorgvuldig om de raampjes heen tikken om ze vervolgens te koop aan te bieden op marktplaats. Ik ben nog nooit in de buurt geweest van de notre dame, laat staan er in. En hopelijk gaat dat ook nooit meer lukken. ;P

Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Och kerel, het is maar een gebouw. Je kunt ook overdrijven hey. Maar goed, speciaal voor jou hebben ze de zakdoekjes in de aanbieding bij de Albert Heijn. En je zou altijd nog een stille tocht kunnen organiseren, ik hou je niet tegen. Dat beloof ik.

Je hebt gelijk dat het een gebouw is, maar sommigen zien dat anders en ze hebben daar verdriet over. Ze zijn er getrouwd oid. Beetje respect voor die mensen zou op zijn plek zijn

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei sjako:

Je hebt gelijk dat het een gebouw is, maar sommigen zien dat anders en ze hebben daar verdriet over. Ze zijn er getrouwd oid. Beetje respect voor die mensen zou op zijn plek zijn

Ik heb zorgvuldig de voordelen tegen de nadelen afwogen en ben niet meer van mijn standpunt af te brengen. Die mooie herinneringen staan gegrift in het geheugen en die nemen ze je nooit meer af.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei sjako:
4 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Och kerel, het is maar een gebouw. Je kunt ook overdrijven hey. Maar goed, speciaal voor jou hebben ze de zakdoekjes in de aanbieding bij de Albert Heijn. En je zou altijd nog een stille tocht kunnen organiseren, ik hou je niet tegen. Dat beloof ik.

Je hebt gelijk dat het een gebouw is, maar sommigen zien dat anders en ze hebben daar verdriet over. Ze zijn er getrouwd oid. Beetje respect voor die mensen zou op zijn plek zijn

Het probleem van @Kaasjeskruid, nl niet kunnen inleven in de gevoelens van anderen, laat zich hier weer eens pijnlijk zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
49 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Het probleem van @Kaasjeskruid, nl niet kunnen inleven in de gevoelens van anderen, laat zich hier weer eens pijnlijk zien.

Blijkbaar heeft onze lieve vrouw ook tenen. Zullen een paar beste tenen zijn, maar ik heb dan ook een beste VOORHAMER! Begin ik eerst met die tenen blauw te meppen, valt de rest vanzelf wel om. Slaan we gelijk die bochel uit Quasimodo's rug.

Al bij de Appie langs geweest? Gaat snel hoor met die zakdoekjes. Morgen maar eens vergunningvrij demonstreren daarzo in Parijs, even spandoekje maken enzo. Er zijn er vast wel die mijn motto kunnen waarderen en ik kan me prima inleven in zulken.

Slopen voor een betere wereld!

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Blijkbaar heeft onze lieve vrouw ook tenen. Zullen een paar beste tenen zijn, maar ik heb dan ook een beste VOORHAMER! Begin ik eerst met die tenen blauw te meppen, valt de rest vanzelf wel om. Slaan we gelijk die bochel uit Quasimodo's rug

Toen de Twin towers omvielen gingen sommige moslim sympathisanten ook blij door de straten. Jij doet nu hetzelfde. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Ik zal zorgvuldig om de raampjes heen tikken om ze vervolgens te koop aan te bieden op marktplaats. Ik ben nog nooit in de buurt geweest van de notre dame, laat staan er in. En hopelijk gaat dat ook nooit meer lukken. ;P

Als ik jou af en toe lees ben je volgens mij zelfs nog nooit buiten je straat geweest

12 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Ik heb zorgvuldig de voordelen tegen de nadelen afwogen en ben niet meer van mijn standpunt af te brengen. Die mooie herinneringen staan gegrift in het geheugen en die nemen ze je nooit meer af.

En waarom zou je anderen dezelfde herinneringen misgunnen?

bewerkt door Mullog
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Mullog:

Als ik jou af en toe lees ben je volgens mij zelfs nog nooit buiten je straat geweest

En waarom zou je anderen dezelfde herinneringen misgunnen?

Zei de man die wikipedia nodig heeft om de menselijke bevruchting te bespreken; om dan alsnog de bal er naast te slaan.

Citaat

@Kaasjeskruid 

Blijkbaar heeft onze lieve vrouw ook tenen. Zullen een paar beste tenen zijn, maar ik heb dan ook een beste VOORHAMER! Begin ik eerst met die tenen blauw te meppen, valt de rest vanzelf wel om. Slaan we gelijk die bochel uit Quasimodo's rug.

Al bij de Appie langs geweest? Gaat snel hoor met die zakdoekjes. Morgen maar eens vergunningvrij demonstreren daarzo in Parijs, even spandoekje maken enzo. Er zijn er vast wel die mijn motto kunnen waarderen en ik kan me prima inleven in zulken.

Slopen voor een betere wereld!

Europeanen die Europa vrijwillig willen afbreken wegens financiele motieven maar zwijgen als er miljoenen staatsgeld verdwijnt naar Hamas om Israëlische burgerslachtoffers te maken waaronder kinderen. 

Moraliteit, ethiek, tolerantie, christelijkheid anno 2019. Alles van ons moet weg en van een ander krijgt de rode loper. Dat heet omvolking.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei sjako:

Toen de Twin towers omvielen gingen sommige moslim sympathisanten ook blij door de straten. Jij doet nu hetzelfde. 

Daar heb je zeker de hele nacht op lopen broeden... Er zijn geen mensen omgekomen bij de brand in de notre dame, dat is een groot verschil en daar sta ik wel om te juichen. Jammer dat je jezelf verlaagd tot de grond met je misselijke opmerking.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Daar heb je zeker de hele nacht op lopen broeden... Er zijn geen mensen omgekomen bij de brand in de notre dame, dat is een groot verschil en daar sta ik wel om te juichen. Jammer dat je jezelf verlaagd tot de grond met je misselijke opmerking.

Het is bedoeld om je even een spiegel voor te houden. Ik heb tijdens een reportage gehoord dat Parijzenaren het hun 9/11 vinden. Vandaar dat ik op deze opmerking kom. Ik kan me namelijk heel goed voorstellen hoe het voelt dat je kerk ten gronde gaat door brand. In Rusland zijn namelijk ook diverse Koninkrijkszalen verbrand, maar niet door een ongeluk maar uit haat. Het is geen misselijke opmerking dus. We moeten oppassen genoegen te hebben in andermans ellende ook al verkondigen ze daar niet jou visie op het geloof. Haat is gereedschap van de duivel. Luister liever naar Gods Geest. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei sjako:

Het is bedoeld om je even een spiegel voor te houden. Ik heb tijdens een reportage gehoord dat Parijzenaren het hun 9/11 vinden. Vandaar dat ik op deze opmerking kom. Ik kan me namelijk heel goed voorstellen hoe het voelt dat je kerk ten gronde gaat door brand. In Rusland zijn namelijk ook diverse Koninkrijkszalen verbrand, maar niet door een ongeluk maar uit haat. Het is geen misselijke opmerking dus. We moeten oppassen genoegen te hebben in andermans ellende ook al verkondigen ze daar niet jou visie op het geloof. Haat is gereedschap van de duivel. Luister liever naar Gods Geest. 

Wat een stupide gezever weer en een totale non vergelijking. Er is geen enkele sprake van opzet of terroristische activiteit. Dit soort gezeur om een punt duidelijk te maken en eigen verdriet mee te verklaren gaan me handen alleen nog maar meer van JEUKEN! Beetje zielig lopen doen en jezelf vergelijken met de slachtoffers van 9/11, wat een stelletje pieperts. Hoe durven ze. Ik heb hier nog een mooie robuuste BREEKIJZER in de schuur liggen, die gaat ook mee.

En ik ben overigens wel heel benieuwd waar jij "een reportage" hebt gehoord waarin die vergelijking werd getrokken, weet je zeker dat je dat niet hebt gedroomd? Ik geloof er helemaal niets van dat men zich waagt aan een dergelijke vergelijking. Mocht men dit wel doen, dan blijkt daar geen enkel respect uit voor de slachtoffers die zijn gevallen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Wat een stupide gezever weer en een totale non vergelijking. Er is geen enkele sprake van opzet of terroristische activiteit. Dit soort gezeur om een punt duidelijk te maken en eigen verdriet mee te verklaren gaan me handen alleen nog maar meer van JEUKEN! Beetje zielig lopen doen en jezelf vergelijken met de slachtoffers van 9/11, wat een stelletje pieperts. Hoe durven ze. Ik heb hier nog een mooie robuuste BREEKIJZER in de schuur liggen, die gaat ook mee.

En ik ben overigens wel heel benieuwd waar jij "een reportage" hebt gehoord waarin die vergelijking werd getrokken, weet je zeker dat je dat niet hebt gedroomd? Ik geloof er helemaal niets van dat men zich waagt aan een dergelijke vergelijking. Mocht men dit wel doen, dan blijkt daar geen enkel respect uit voor de slachtoffers die zijn gevallen.

Uw topic blonk al alvorens de oorzaak ontdekt was. Dus...

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Fundamenteel:

Alsof jij de oorzaak van de brand kon achterhalen honderdtallen km away from the spot? Neen, dat is hoogmoed and you know it.

Ik ben 's ochtends op mijn best en een blik op de voorpagina van de Volkskrant die in de winkel lag was voldoende om dit topic aan te maken. Dat stukje geruïneerde erfgoed was al praktisch slooprijp. Helaas voor de kinderen in Eritrea gaat restauratie voor en gaat dat geld aan hun neus voorbij. Wat zal de wereld er toch mooier van worden als men wat meer ging SLOPEN!

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ik ben 's ochtends op mijn best en een blik op de voorpagina van de Volkskrant die in de winkel lag was voldoende om dit topic aan te maken. Dat stukje geruïneerde erfgoed was al praktisch slooprijp. Helaas voor de kinderen in Eritrea gaat restauratie voor en gaat dat geld aan hun neus voorbij. Wat zal de wereld er toch mooier van worden als men wat meer ging SLOPEN!

Inderdaad, er zal geen cent meer gaan naar de kinderen in Eritrea. Maar dat zou ook niet gebeuren zonder dat de Notre -Dame verwoest was. Het kan beiden; nood ledigen en cultureel erfgoed met een enorme emotionele waarde opbouwen. Ja als er een keuze zou zijn dat alle nood in de wereld opgelost zou worden door de Notre Dame niet meer op te bouwen dan koos ik ook voor het eerste. Maar je weet dat het veel complexer is. We zeiken hier al als er een paar vluchtelingen teveel komen. Maar inderdaad het is een oproep aan ons allen om bijv het Rode Kruis of Unicef te steunen die veel werk doen in de vluchtelingenkampen.https://www.unicef.nl/nieuws/2018-01-19-leven-in-een-vluchtelingenkamp-9-dingen-die-je-nog-niet-wist?gclid=CjwKCAjwndvlBRANEiwABrR32FzQPlfTYwzQua9Yfx-hutoBV8C2C5otCFqhlAWjyrvvpOT1btV7sxoCYewQAvD_BwE

 

bewerkt door Lobke
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Lobke:

Inderdaad, er zal geen cent meer gaan naar de kinderen in Eritrea. Maar dat zou ook niet gebeuren zonder dat de Notre -Dame verwoest was. Het kan beiden; nood ledigen en cultureel erfgoed met een enorme emotionele waarde opbouwen. Ja als er een keuze zou zijn dat alle nood in de wereld opgelost zou worden door de Notre Dame niet meer op te bouwen dan koos ik ook voor het eerste. Maar je weet dat het veel complexer is.

Bij mij zit dat niet zo complex en wordt er gewoon GESLOOPT! En wat mij betreft hebben mensen in moeilijke omstandigheden voorrang op mensen die van verwendheid niet meer weten wat ze met geld moeten doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb me wel eens afgevraagt waarom mensen in arme landen toch zo hun gebedshuizen mooi houden, soms pracht en praal. Kijk bij Boeddhisten, Hindoestanen, Rooms-katholieken. Zelf komend uit de gereformeerde (synodale) traditie waar soberheid voorop staat en wat mij ook aanspreekt- geen pracht en praal- ervaar ik ook respect voor hen die ondanks hun armoede het zo belangrijk vinden om een plek te hebben waar ze kunnen aanbidden, zich verwonderen etc.

@Kaasjeskruid,

Zover ik je ken sta jij er ook zo in; God vindt je niet in een huis; God's huis is je hart. Maar toch als ik denk aan al die mensen die met zoveel geduld en met zoveel kunstenaarsbloed/vakmanschap soms honderde jaren deden over het bouwen van Kathedralen, cultureel erfgoed, dan vind ik dat toch mooi.

Iedere vakantie gaan we alle kerken in die maar te bezichtigen zijn, om God te vinden? Nee, maar toch gebeuren er soms onverwachtse dingen. Kaarsjes aansteken ik deed het nooit; maar een paar jaar geleden in Kroatie bezochten we een prachtige kleine kerk. Mijn man's jongste zusje was ernstig ziek en beiden hadden we zo iets van: zullen we een kaarsje aansteken voor T? Daarna zeiden we; wat voelde dat goed. Is ze genezen? Nee!!

17 minuten geleden zei Willempie:

Misschien wel relevant:

 

@Willempie,

Een klein stukje gekeken. Vanavond de rest.

bewerkt door Lobke
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Lobke:

Ik heb me wel eens afgevraagt waarom mensen in arme landen toch zo hun gebedshuizen mooi houden, soms pracht en praal. Kijk bij Boeddhisten, Hindoestanen, Rooms-katholieken.

Dat komt vanuit een eeuwenoude, mystieke wijsheid, namelijk dat uiterlijke tekenen de innerlijke gesteldheden beïnvloeden en andersom. Een mooie kerk of tempel, of deze nu barok is of modern, nodigt door de sfeer en schoonheid uit tot bidden en of mediteren, met heel je lichaam en dus ook met al je zintuigen. Je betreedt dan een andere wereld, een wereld van mystiek en aanbidding waarin een heel eigen denkwijze volkomen vanzelfsprekend wordt gevolgd en in het hart begrepen.
Een geordend huis is een geordende geest en schoonheid kan mensen ook inspireren om het goede na te volgen, omdat liefde en schoonheid eigenlijk altijd wel hand in hand gaan. Daarom gaat ook binnen de Kerk al eeuwenlang uitgebreide cultuur en uitgebreide liefdadigheid hand in hand.

Er zijn zaken waar we ván leven en zaken waar we vóór leven. En beiden gaan, ook bij de allerarmsten, constant hand in hand. Kunst, cultuur, architectuur, rite, poëzie, muziek, het zijn allemaal zaken die ons mens máken, die ons (al zou het misschien enkel slechts in gedachten zijn) verheffen boven louter het dierlijke.
De menselijke geest heeft deze uiterlijke tekenen, hoe eenvoudig soms misschien ook, nodig om het innerlijke te concretiseren, om de mystiek toegankelijk te maken voor iedereen en niet enkel voor een heel select groepje, (zeer) streng gelovige mensen.
Het teken, van een mooie kerk tot het rozenkransgebed, is als een lamp die het schilderij beschijnt. Het schilderij is alles waar het om draait, maar de lamp zorgt ervoor dat je het kunt zien. Die lamp hoort daardoor net zo goed bij Christus als het schilderij, omdat beiden zo op eigen wijze Hem tegenwoordigstellen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Ik ben 's ochtends op mijn best en een blik op de voorpagina van de Volkskrant die in de winkel lag was voldoende om dit topic aan te maken. Dat stukje geruïneerde erfgoed was al praktisch slooprijp. Helaas voor de kinderen in Eritrea gaat restauratie voor en gaat dat geld aan hun neus voorbij. Wat zal de wereld er toch mooier van worden als men wat meer ging SLOPEN!

Geld geven aan kinderen in Eritrea, zijn dat geen dode werken?

Je zou een open sollicitatie kunnen sturen naar Islamitische Staat, iets in de geest van 'sloper met jeukende handen biedt zich aan om cultureel erfgoed met de grond gelijk te maken'.

Staat je ouderlijk huis trouwens nog overeind en zo ja, wat als dat in vlammen op zou gaan? 

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Ik ben 's ochtends op mijn best en een blik op de voorpagina van de Volkskrant die in de winkel lag was voldoende om dit topic aan te maken. Dat stukje geruïneerde erfgoed was al praktisch slooprijp. Helaas voor de kinderen in Eritrea gaat restauratie voor en gaat dat geld aan hun neus voorbij. Wat zal de wereld er toch mooier van worden als men wat meer ging SLOPEN!

Onzin. Niemand wist of er kwaad opzet mee gemoeid was toen jij dit topic aanmaakte. Pas na grondig onderzoek sloot men kwaad opzet uit, maar toen stond uw misantropie hier al te blinken. 

Dat jij hier je leven opoffert en aldaar de mensen gaat helpen alvorens hier te dicteren hoe het cultureel moet verlopen. Je bent hier ver over de schreef gegaan mijn inziens. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid