Spring naar bijdragen

Enorme aanslag in Sri Lanca op kerken


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 69
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Wij zullen anderen niet beletten hun feest te vieren en als er zoiets gebeurd voelen wij met hen mee.

Het is extra vreselijk, omdat Pasen juist ook voor deze gelovigen zo'n belangrijke, mooie feestdag is. Een beetje alsof op je verjaardag je dierbare overlijdt. Dat is altijd even verschrikkelijk natuu

5 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ja dat is hier de prioriteit. Die moslim zijn naam juist schrijven. 

Dat is geen prioriteit, maar jij schrijft het opzettelijk verkeerd en dat valt op.

OBAMA:
Ik ben Christen. Daardoor heb ik een diep geloof, dat ik ontleen aan het Christelijk geloof. Ik ben geboren in Hawaï waar natuurlijk een hoop Oostelijke invloeden merkbaar zijn. Ik heb in Indonesië geleefd, het grootste moslimland in de wereld, tussen mijn 6e en 10e levensjaar. Mijn vader komt uit Kenia, en hoewel je hem het beste als agnosticus (iemand die beweert dat men van God of van de dingen niet kan weten – red.) kunt typeren, was zijn vader Moslim. En ik zou willen zeggen dat ik waarschijnlijk, intellectueel gezien, net zoveel van het Judaïsme heb meegekregen als van elk ander geloof.

https://www.wanttoknow.nl/politiek/verkiezingen/inverview-met-barack-obama/

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Dat beloof ik:

OBAMA:
Ik ben Christen. Daardoor heb ik een diep geloof, dat ik ontleen aan het Christelijk geloof. Ik ben geboren in Hawaï waar natuurlijk een hoop Oostelijke invloeden merkbaar zijn. Ik heb in Indonesië geleefd, het grootste moslimland in de wereld, tussen mijn 6e en 10e levensjaar. Mijn vader komt uit Kenia, en hoewel je hem het beste als agnosticus (iemand die beweert dat men van God of van de dingen niet kan weten – red.) kunt typeren, was zijn vader Moslim. En ik zou willen zeggen dat ik waarschijnlijk, intellectueel gezien, net zoveel van het Judaïsme heb meegekregen als van elk ander geloof.

https://www.wanttoknow.nl/politiek/verkiezingen/inverview-met-barack-obama/

Als ik daar over begin gaan we off topic en ben ik weer de complotdenker.

maar concreet: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Takiyya

Wie zijn hoofd buigt voor SA en na de Arabische lente het moslimbroederschap bewapent om aan regime changes te doen is alles behalve christelijk. Zo noemt Trump zich ook christen, wat hij vergeet is dat je geen 2 meesters kunt dienen. 1 is 1.

In Amerika worden niet christelijke presidenten amper verkozen. Dat is daar zowat een vereiste en natuurlijk dat daar opportuun wordt ingespeeld. Denk eens verder dan uw eigen neus of NOS journaal.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Fundamenteel:

Als ik daar over begin gaan we off topic en ben ik weer de complotdenker.

maar concreet: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Takiyya

Wie zijn hoofd buigt voor SA en na de Arabische lente het moslimbroederschap bewapent om aan regime changes te doen is alles behalve christelijk. Zo noemt Trump zich ook christen, wat hij vergeet is dat je geen 2 meesters kunt dienen. 1 is 1.

In Amerika worden niet christelijke presidenten amper verkozen. Dat is daar zowat een vereiste en natuurlijk dat daar opportuun wordt ingespeeld. Denk eens verder dan uw eigen neus of NOS journaal.

Dit interview was dan ook toen hij in de senaat was gekozen, er was nog geen sprake van presidentschap. Het is een bekende eigenschap van complotdenkers om zaken in te vullen terwijl die er niet zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Dat beloof ik:

Dit interview was dan ook toen hij in de senaat was gekozen, er was nog geen sprake van presidentschap. Het is een bekende eigenschap van complotdenkers om zaken in te vullen terwijl die er niet zijn.

Welk fing interview? Het gaat over zijn politiek in het midden oosten waar de eu vlijtig in volgde. Hij trok de troepen weg uit Irak en liet het in anarchie achter voor de IS die later nog eens extra arsenaal vanuit het westen kregen om Khadaffi en Assad af te zetten. 

Het is een bekende eigenschap van mainstreamers, niet zelfstandig kunnen denken en steeds dezelfde mantra herhalen. Ook al is die niet relevant en vergelijken ze daarmee appelen met peren. Ge kunt nog niet begrijpend lezen manneke, zie abortustopic.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:
5 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dit interview was dan ook toen hij in de senaat was gekozen, er was nog geen sprake van presidentschap. Het is een bekende eigenschap van complotdenkers om zaken in te vullen terwijl die er niet zijn.

Welk fing interview? Het gaat over zijn politiek in het midden oosten waar de eu vlijtig in volgde. Hij trok de troepen weg uit Irak en liet het in anarchie achter voor de IS die later nog eens extra arsenaal vanuit het westen kregen om Khadaffi en Assad af te zetten. 

Het is een bekende eigenschap van mainstreamers, niet zelfstandig kunnen denken en steeds dezelfde mantra herhalen. Ook al is die niet relevant en vergelijken ze daarmee appelen met peren. Ge kunt nog niet begrijpend lezen manneke, zie abortustopic.

Het interview waaruit ik citeer, waarvan ik de link heb geplaatst en waarop je net al reageerde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Dat beloof ik:

Het interview waaruit ik citeer, waarvan ik de link heb geplaatst en waarop je net al reageerde.

Geloof jij dan Obama en alles wat daar mainstream over gedeeld wordt. Tip, leg de theorie ook eens naast de praktijk en start zo ergens begin 2013

48 minuten geleden zei Fundamenteel:

Op de sociale media hebben hillary clinton en barrack houssein osama verwezen naar de slachtoffers als “paasaanbidders”. Dit om het woord christen te omzeilen.

waanzin hoe Christchurch de wind van voren kreeg, wat dan echt incidenten zijn. Maar daadwerkelijk terreur tegen het christendom jaar en dag onder de mat gevaagd wordt. Zo ook de christelijke genocide in het oosten. Wee als daar ooit transparantie rond komt. Waar ook een legioen aan bezig is. Wee wee wee

Liever kom ik hier op terug.

Waarom worden bv moskeeën beschermd bij islamterreur? Waarom zegt de media niet dat de terrorist een moslim geïnspireerde man is die doelbewust blanken viseerde? Waarom zwijgt men de oorzaak dood en zoekt men daders in eigen cultuur om de slachtoffers in eigen cultuur onzichtbaar te maken? Waarom vergroten ze incidenten en verkleinen ze terrorisme door het incidenten te noemen? Wanneer wordt de staat van oorlog uitgeroepen en komt er een gepast antwoord op terreur? Dit vereist geen tolerantie maar een zero tolerantie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Fundamenteel:

Geloof jij dan Obama en alles wat daar mainstream over gedeeld wordt. Tip, leg de theorie ook eens naast de praktijk en start zo ergens begin 2013

Liever kom ik hier op terug.

Waarom worden bv moskeeën beschermd bij islamterreur? Waarom zegt de media niet dat de terrorist een moslim geïnspireerde man is die doelbewust blanken viseerde? Waarom zwijgt men de oorzaak dood en zoekt men daders in eigen cultuur om de slachtoffers in eigen cultuur onzichtbaar te maken? Waarom vergroten ze incidenten en verkleinen ze terrorisme door het incidenten te noemen? Wanneer wordt de staat van oorlog uitgeroepen en komt er een gepast antwoord op terreur? Dit vereist geen tolerantie maar een zero tolerantie.

'De media' is meervoud. Het is dus: 'media zeggen'. 
En in de media is te lezen dat de daders van de aanslag in Sri Lanka radicale moslims zijn, die opereerden met hulp uit het buitenland.
https://www.ad.nl/dossier-sri-lanka/radicaal-islamitische-groep-pleegde-aanslagen-met-hulp-uit-buitenland~a52ac549/ 
Erg raar dus, dat jij schrijft dat dit nergens te lezen is.
Erg raar, dat je schrijft dat terrorisme wordt verkleind door het incidenten te noemen, terwijl iedereen het hier toch echt heeft over terrorisme.
Erg raar, dat je vraag wanneer de staat van oorlog wordt uitgeroepen, terwijl Rutte in 2015 al zei dat we in oorlog zijn met de IS.

Je roept van alles, maar het slaat de plank volledig mis.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Dat beloof ik:

'De media' is meervoud. Het is dus: 'media zeggen'. 
En in de media is te lezen dat de daders van de aanslag in Sri Lanka radicale moslims zijn, die opereerden met hulp uit het buitenland.
https://www.ad.nl/dossier-sri-lanka/radicaal-islamitische-groep-pleegde-aanslagen-met-hulp-uit-buitenland~a52ac549/ 
Erg raar dus, dat jij schrijft dat dit nergens te lezen is.
Erg raar, dat je schrijft dat terrorisme wordt verkleind door het incidenten te noemen, terwijl iedereen het hier toch echt heeft over terrorisme.
Erg raar, dat je vraag wanneer de staat van oorlog wordt uitgeroepen, terwijl Rutte in 2015 al zei dat we in oorlog zijn met de IS.

Je roept van alles, maar het slaat de plank volledig mis.

Eerst verdachten ze Boeddhisten tot de overheid van Sri Lanka uitsluitsel gaf. Ik zeg niet dat men de daders doodzwijgt, wel reageert men met meer ontzet bij moslimslachtoffers dan bij christenslachtoffers of blanken. Twee maten.

Bij Christchurch werd de oorzaak meteen benoemd, racisme. Men wou hardere sancties. Echter alhier in Europa kan het radicalisme met iedere aanslag alleen maar toenemen. Dat merendeel van de westerlingen de daad veroordeelden in Christchurch zou meer aandacht moeten krijgen dan enkele gekken in onze cultuur. Maar die duizend en 1 gekken die wel op basis van religie handelen en de sympathie van miljoental meer ontvangen krijgen amper aandacht. De media zoomt zelfs doelbewust in op een handjevol moslims die hun sympathie na een aanslag betuigen maar tonen nooit die duizendtallen die claxonneren en daarbij feest vieren. Dan is men verbaasd waarom niemand de media nog gelooft en het liever via livestream op de social media ziet. Wir haben es das gewusst.

En stop uw naïeviteit in de politiek op mij te verhalen aub. Rutte ontving Erdogan. Het is meer dan een oorlog tegen de IS. Alsof het daarna zou stoppen? Benoem het gewoon wat het is, islamisme .

bewerkt door Fundamenteel
Dt
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik zeg niet dat men de daders doodzwijgt

Dat zeg je wel:

38 minuten geleden zei Fundamenteel:

Waarom zegt de media niet dat de terrorist een moslim geïnspireerde man is die doelbewust blanken viseerde? Waarom zwijgt men de oorzaak dood

Ga je lopen draaien, nu ik je er op wijs dat het niet klopt wat je schrijft ?

9 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dat merendeel van de westerlingen de daad veroordeelden in Christchurch zou meer aandacht moeten krijgen dan enkele gekken in onze cultuur.

In Christchurch wordt de naam van de dader niet genoemd, precies om datgene wat hij wil bereiken te voorkomen: massahysterie, wraak en escalatie. En dat laatste gaan we wel krijgen als we jouw plannen zouden uitvoeren.
Een ruzie stopt pas als één van de partijen stopt met geweld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dat zeg je wel:

Ga je lopen draaien, nu ik je er op wijs dat het niet klopt wat je schrijft ?

In Christchurch wordt de naam van de dader niet genoemd, precies om datgene wat hij wil bereiken te voorkomen: massahysterie, wraak en escalatie. En dat laatste gaan we wel krijgen als we jouw plannen zouden uitvoeren.
Een ruzie stopt pas als één van de partijen stopt met geweld.

Dat lijkt me in context meer over die schietpartij in Nederland te gaan. Ik acht u nog hoger dan u werkelijk bent en vergat dat u niet kan begrijpend lezen. Maar ook bij Sri Lanka verdachten ze eerst boeddhisten. Toegegeven, omdat ik niet meer via een klavier typ nuanceer ik veel minder.

Welk geweld raadpleegde de christenen in Sri Lanka tijdens de paasviering?

En kom op, bij Christchurch was er meteen een foto van de blanke dader en verwijzing naar rechtse ideologie omtrent de omvolking. Dat jij die politieke charade niet doorziet is niet mijn probleem.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op ‎22‎-‎4‎-‎2019 om 08:30 zei sjako:

Nee, maar als er niets gebeurd gaat de wereld binnen 50 jaar sowieso kapot aan klimaat problemen oid.

Nou, de wereld gaat daar niet aan kapot, die blijft lekker om de zon draaien, nog een paar miljard jaar. Dat veel mensen er last van gaan krijgen is wel iets way je kunt verwachten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
40 minuten geleden zei Mullog:

Nou, de wereld gaat daar niet aan kapot, die blijft lekker om de zon draaien, nog een paar miljard jaar. Dat veel mensen er last van gaan krijgen is wel iets way je kunt verwachten.

Ja, die blijft z'n rondjes wel draaien, maar zonder mensheid straks. Enkel Gods Koninkrijk kan hier nog wat aan doen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Fundamenteel:

Leesvoer voor wie de 2 maten en gewichten in vraag stellen. 

 

Tsja, je kunt natuurlijk overal wat achter zoeken. Maar als iemand een moskee inloopt en om zich heen begint te schieten dan zou het mogelijk kunnen zijn dat hij moslims wil vermoorden. Als men in Sri Lanka in kerken bommen laat afgaan dan zou het mogelijk kunnen zijn dat men christenen wil vermoorden. Maar als men dan ook nog bommen laat afgaan in hotels waarvan je niet weet welke godsdiensten er zitten dan ou het goed mogelijk kunnen zijn dat men gewoon zoveel mogelijk mensen wilde doden. Dan kun je Hilary natuurlijk verwijten dat ze het woord christenen niet gebruikt, maar misschien had ze dan toch ook moslims en hindoes erbij moeten zeggen (misschien, God betere het, ook atheïsten moeten noemen).

Hier is een overzichtje van de nationaliteiten van de slachtoffers te vinden,

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Mullog:

Tsja, je kunt natuurlijk overal wat achter zoeken. Maar als iemand een moskee inloopt en om zich heen begint te schieten dan zou het mogelijk kunnen zijn dat hij moslims wil vermoorden. Als men in Sri Lanka in kerken bommen laat afgaan dan zou het mogelijk kunnen zijn dat men christenen wil vermoorden. Maar als men dan ook nog bommen laat afgaan in hotels waarvan je niet weet welke godsdiensten er zitten dan ou het goed mogelijk kunnen zijn dat men gewoon zoveel mogelijk mensen wilde doden. Dan kun je Hilary natuurlijk verwijten dat ze het woord christenen niet gebruikt, maar misschien had ze dan toch ook moslims en hindoes erbij moeten zeggen (misschien, God betere het, ook atheïsten moeten noemen).

Hier is een overzichtje van de nationaliteiten van de slachtoffers te vinden,

Lees wat er staat. Wanneer iemand een moskee binnenloopt en iedereen afschiet zijn er pleinen vol met solidariteit, dan is de ideologie oorzaak en wordt slachtoffer en dader meteen benoemd.

wanneer iemand een kerk binnenloopt en aanvalt wordt dit veelal niet vermeld, de achterliggende ideologie verzwegen, Sri Lanka is wel vermeld, geen solidariteit te merken echter maar wordt de aandacht op moslims als slachtoffers geworpen.

Ik weet dat jij graag appels met peren vergelijkt, maar ge zult toch een trappeke sneller moeten fietsen om op niveau te komen hoor. Geen enkele wandaad is gerechtvaardigd een andere wandaad te plegen. Het punt is dat men christenen geen christenen meer noemt als ze slachtoffer zijn en moslims geen moslims als ze dader zijn.

“Paasaanbidder” is de christen degraderen uit zijn/haar geloof en beledigend. We benoemen moslims toch ook gewoon moslims en geen pedo aanbidders?

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vroeg op een ander forum: zijn de Europese moslims de nieuwe fascisten die net zoals vele Duitsers toen niet wisten wat hun ideologie werkelijk inhield? Indien dit aangetoond wordt en men nog steeds niet wil integreren,  wie heeft dan de meeste moraal? Hij die in de dood gelooft of hij die wil leven en zulke mensen opsluit/deporteert?

Link naar bericht
Deel via andere websites

WAANZIN! Sri Lanka had kennis maar ondernam niets?!? 

Hoeveel doden gaat de poco ons nog kosten alvorens we hier de ideologie mede verantwoordelijk durven stellen? Ik ben er echt van overtuigd dat iedere moslim een fascist is waarvan vele niet weten wat hun ideologie werkelijk inhoudt. Tijd dat ik daar eens een vette nuance over uitbreng die niemand op de social media zal ontgaan. This is war! Niet tegen de islam maar de politiek die islam faciliteert. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid