Spring naar bijdragen

Gelijke rechten en plichten bestaan niet.


Aanbevolen berichten

9 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ja maar ik had het me toch anders voorgesteld. De genade reikt zo diep, en daar ik dat niet heb zal ik nooit herboren christen zijn. Laat staan wedergeboren worden in Zijn Koninkrijk.

Het Koninkrijk ligt niet enkel in het hier en nu. Het ligt vooral in de toekomst. Als Christen mag je al een voorproefje krijgen van het Koninkrijk straks. We zijn daarom wel in de wereld, maar niet van deze wereld. Er komt een 'Nieuwe Hemel en een Nieuwe aarde' en daar zal gerechtigheid zijn. Daar zijn geen corrupte leiders meer. De meeste mensen zijn niet wedergeboren, maar dat wilt niet zeggen dat je geen onderdeel bent van Gods Koninkrijk. Je hebt alleen andere bestemming. Wedergeboren Christenen hebben het vooruitzicht om met Jezus te gaan regeren. Het zijn de broeders van Christus. Als Christen kan je die broeders helpen en dat is hetzelfde als Jezus helpen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Bastiaan73:

Wat is volgens jou de definitie van genade?

Bidden voor je vijand, gemeenschapswerk voor behoeftigen, een kruis door mijn bestaan trekken en Christus eerst plaatsen. Hij was de perfecte mens, ik niet.

11 minuten geleden zei sjako:

Het Koninkrijk ligt niet enkel in het hier en nu. Het ligt vooral in de toekomst. Als Christen mag je al een voorproefje krijgen van het Koninkrijk straks. We zijn daarom wel in de wereld, maar niet van deze wereld. Er komt een 'Nieuwe Hemel en een Nieuwe aarde' en daar zal gerechtigheid zijn. Daar zijn geen corrupte leiders meer. De meeste mensen zijn niet wedergeboren, maar dat wilt niet zeggen dat je geen onderdeel bent van Gods Koninkrijk. Je hebt alleen andere bestemming. Wedergeboren Christenen hebben het vooruitzicht om met Jezus te gaan regeren. Het zijn de broeders van Christus. Als Christen kan je die broeders helpen en dat is hetzelfde als Jezus helpen.

Mooi sjako :) 

alleen ken ik mezelf een beetje. Het oordeel zal denk ik niet mals zijn....

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Fundamenteel:
21 minuten geleden zei Bastiaan73:

Wat is volgens jou de definitie van genade?

Bidden voor je vijand, gemeenschapswerk voor behoeftigen, een kruis door mijn bestaan trekken en Christus eerst plaatsen. Hij was de perfecte mens, ik niet.

De genade van God bedoel ik; de christelijke opvatting daarvan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Bastiaan73:

De genade van God bedoel ik; de christelijke opvatting daarvan.

Onverdiende goedheid van Gods zijde. Wij hebben geen vergeving verdient. De mensheid heeft in zijn geheel gezondigd. Toch is God barmhartig en heeft Hij door het zoenoffer van Gods Zoon voor vergeving van onze (erf)zonde en zonden gezorgd, zodat wij toch met een rein geweten God kunnen naderen. Wat een liefde!

46 minuten geleden zei Fundamenteel:

Mooi sjako :) 

alleen ken ik mezelf een beetje. Het oordeel zal denk ik niet mals zijn....

Kom, kom. Niet jezelf zo veroordelen....

Link naar bericht
Deel via andere websites
37 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ja maar God heeft echt duidelijk gesproken hoor, en niet 1x, via verschillende wegen.

Misschien vind je het niks maar toch effe een leestip.

https://www.libris.nl/boek/?authortitle=paul-jones/moordenaar-wordt-monnik--9789043520928

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Bastiaan73:

Ik denk wel dat het een goed boek is, maar ik lees niet snel iets, ik hou hem wel in beraad.

voorbeeld:

Maar als deze man zich bekeerde in de cel, God laat hem weten wat zijn taak op aarde is, maar de bekeerling vervult die taak niet eens deze vrij is.... Dan weet ik instinctief dat God daar niet mee verheugd is.

En dan betwijfel ik sterk of deze eeuwig leven zal ontvangen. En nog roept het mij niet aan er iets aan te veranderen. 

Ik wil eerst rechtvaardigheid alvorens ik er terug in kom.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Fundamenteel:

En dan betwijfel ik sterk of deze eeuwig leven zal ontvangen. En nog roept het mij niet aan er iets aan te veranderen. 

Vergeet niet dat het onverdiende goedheid is van Gods zijde. Hij wil graag dat ook JIJ wordt gered. Geloof heb je wel denk ik. Nu nog er naar leven zodat je je dankbaarheid toont. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei sjako:

Vergeet niet dat het onverdiende goedheid is van Gods zijde. Hij wil graag dat ook JIJ wordt gered. Geloof heb je wel denk ik. Nu nog er naar leven zodat je je dankbaarheid toont. 

God prijs ik alle dagen, hoe slecht het ook gaat ik tel mijn zegens niet op 1 hand. 

Maar ik ga echt niet mijn handen aanbieden in een samenleving die mij uitspuwde omdat ik anders ben terwijl men tolerantie blaat voor terroristen en diens verkrachtingscultuur. (Premod mode: ik kan dit staven met teksten uit de koran, soera 65:4)

Ik weet dat ik dit niet op de hele samenleving mag verhalen, maar je wordt er wel dagelijks mee geconfronteerd he. Zelfs het globalisme is tot in kerken aanwezig. Dat prikkelt me zo hard dat het sterker dan mezelf is dus maar liever in isolatie leef. Ik wil geen eisen aan mijn bestaan toedichten, maar ik kan het echt niet opbrengen in dit klimaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei Fundamenteel:

Maar ik ga echt niet mijn handen aanbieden in een samenleving die mij uitspuwde omdat ik anders ben terwijl men tolerantie blaat voor terroristen en diens verkrachtingscultuur. (Premod mode: ik kan dit staven met teksten uit de koran, soera 65:4)

Je moet je ook niet zo zeer inzitten voor de wereld, maar voor God. De prediking bijv en studie naar Gods woord. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei sjako:

Vergeet niet dat het onverdiende goedheid is van Gods zijde. Hij wil graag dat ook JIJ wordt gered. Geloof heb je wel denk ik. Nu nog er naar leven zodat je je dankbaarheid toont. 

En dit doet dus alweer schade aan de genadegift van God. Je plakt er een eis aan en zodra je dat doet is geen sprake meer van genade. Je predikt een vals evangelie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Willempie:

En dit doet dus alweer schade aan de genadegift van God. Je plakt er een eis aan en zodra je dat doet is geen sprake meer van genade. Je predikt een vals evangelie.

Geloof is voldoende, maar door ontvangst van heilige Geest ga je goede dingen doen. Het is een wisselwerking. Als je enkel maar op zondag naar de kerk gaat en daarbij niks doet moet je jezelf afvragen of je geloof wel levend is. Geloof zonder werken is dood zegt de Bijbel. 

8 minuten geleden zei Fundamenteel:

Nederland Nu heeft een gestoorde film op twitter gedeeld. De Turkse orgaanhandel in Syrië. Onverdoofd op een kind. Ik ga daar lang ziek van zijn.

Moet je niet naar kijken. De wereld is helemaal gestoord. Wees geen deel van de wereld waarschuwt Jezus. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei antoon:

daar ik heel vaag gezichten kende moest ik op het buro enige tientallen opnamen van mensen criminelen bekijken er zat geen enkele autochtoon bij

Dat zullen ze niet doen als jij slechts vaag gezichten kende. De kans op een false positive in dan praktisch 100% en de heren rechercheurs weten dan dat ze kansloos zijn bij een rechter. 

13 uur geleden zei antoon:

criminaliteit komt inderdaad grotendeels van allochtonen en immigranten

In absolute aantallen heb je gelijk (zie deze pagina van het CBS) maar de opmerking op zich vind ik  niet correct. Ruim een kwart van de misdaden wordt door autochtonen gepleegd, en die vertegenwoordigen daarmee de grootste groep. Een opmerking als hieronder raakt kant noch wal

13 uur geleden zei antoon:

Dat het van hen komt heeft ook weer een reden, zij kunnen veel meegemaakt hebben en voelen zich hier niet geaccepteerd, zij weten ook dat we schuld voelen aan de Jodenvervolging waar ook Nederlandse politie aan meedeed en dat we herhaling willen voorkomen, ik vind het een beetje onzin want  het tegenovergestelde is niet ondenkbaar.

Als je statistiekpagina bekijkt dan zie je dat de meeste misdaden door West-Europeanen worden gepleegd, waaronder meer dan 1000 door Belgen, geen idee waarom me dat zo opviel :-). Die zitten allemaal met dezelfde trauma's waar mij mee zitten.

13 uur geleden zei antoon:

Moslims worden vaak geleerd dat wij varkens zijn die het leven niet waard zijn

Waar je dit vandaan haalt weet ik niet maar het is hetzelfde als ik zeg dat alle JG's verkrachters zijn die zich aan iedereen vergrijpen. Goed, jullie proberen dat allemaal binnenskamers te houden maar ik denk dat er ook JG's zijn die wel rechtschapen zijn ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei antoon:

Naar eer en geweten verzin ik dit niet, ik heb een hekel aan liegen omdat er dan niets opgelost wordt, de waarheid is dat het erger is dan ik vermeld, gewoon omdat ik ook een hekel aan een hetze heb.ik heb geen signalement gegeven de politie in Denhaag kwam met de foto's  en ik had er nog meer kunnen zien , maar ik gaf het op.

 

O, Je hebt een hekel aan liegen en aan hetze, maar je schrijft wel

13 uur geleden zei antoon:

criminaliteit komt inderdaad grotendeels van allochtonen en immigranten, zij maken het leven van veel mensen onmogelijk.

Dat valt niet onder hetze?

Link naar bericht
Deel via andere websites
56 minuten geleden zei Mullog:

Dat zullen ze niet doen als jij slechts vaag gezichten kende. De kans op een false positive in dan praktisch 100% en de heren rechercheurs weten dan dat ze kansloos zijn bij een rechter. 

In absolute aantallen heb je gelijk (zie deze pagina van het CBS) maar de opmerking op zich vind ik  niet correct. Ruim een kwart van de misdaden wordt door autochtonen gepleegd, en die vertegenwoordigen daarmee de grootste groep. Een opmerking als hieronder raakt kant noch wal

Als je statistiekpagina bekijkt dan zie je dat de meeste misdaden door West-Europeanen worden gepleegd, waaronder meer dan 1000 door Belgen, geen idee waarom me dat zo opviel :-). Die zitten allemaal met dezelfde trauma's waar mij mee zitten.

Waar je dit vandaan haalt weet ik niet maar het is hetzelfde als ik zeg dat alle JG's verkrachters zijn die zich aan iedereen vergrijpen. Goed, jullie proberen dat allemaal binnenskamers te houden maar ik denk dat er ook JG's zijn die wel rechtschapen zijn ?

https://m.youtube.com/watch?v=X6CQaQGp5mc

49 minuten geleden zei antoon:

Het is echt zo gegaan als ik schreef over de foto serenade Mullog. Als men nu over de schreef was is dat mijn zorg niet. 

Je vind gedeeltes onzin,toch heb ik veel uit onverdachte bron, Moslims zelf 

 

 

Geen zorgen. Mullog en DBI zijn al wel gekend voor regelmatig de bal ernaast te slaan en eigen onkunde op de wereld te vertalen. Wat u zegt is waar, wij zijn als varkens en dhimmie. 

Dat 1 daar weigert onderzoek in te verrichten en verder van zen eigen gelijk overtuigd blijft baten kaars noch bril.

Tip Mullog: youtube eens undercover beelden die lekte, zoals deze - >

 

Youtube ook eens de moskee uit in Den Haag. Ahl us-Soenah, je weet wel, mensen zoals Anjem Choudary. In uw land he... De IS zijn ook Soennieten. 

 

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid