Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden zei TTC:

Het beschikbare is niet altijd gekend door iedereen, dit kan ook indruisen tegen de eigen opvatting hierover waardoor er enige frictie kan ontstaan. Binnen het kader van zelfactualisatie zijn dit bijzondere aandachtspunten die best niet onderschat kunnen worden.

Meestal zijn ze net wel bekend maar krijgen ze geen voorkeur. En daar ontstaat dan nog meer frictie uit.

Ik wil gerust samen eens gaan spreken met de führer om mijn punt te staven :) Maar ik geef toch liever de voorkeur aan mijn kolonie op Mars en een dikke toetert. Dat is tenminste goed gespendeerde tijd. Intussen word ik bediend als God in Frankrijk. Waarom moeilijk doen als makkelijk ook gaat. Money for nothing and chicks for free.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 202
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Gesteld dat zelfactualisatie een nieuw doel wordt en onze hersenen als een soort labyrint waarin het individuele zelf gevangen zit, zou het dan ook niet mogelijk zijn dat er binnenwegen zijn om tot be

Zelfactualisatie is een individueel proces dat kan doorlopen worden, het zegt niet dat anderen dat begrijpen door dit proces niet te doorlopen. Perfectionistisch, heeft hoge standaarden voor zi

Mooi geformuleerd Thom. Iets als "Ken uw beperkingen"?

21 minuten geleden zei Fundamenteel:

Meestal zijn ze net wel bekend maar krijgen ze geen voorkeur. En daar ontstaat dan nog meer frictie uit. Ik wil gerust samen eens gaan spreken met de führer om mijn punt te staven. Maar ik geef toch liever de voorkeur aan mijn kolonie op Mars en een dikke toetert. Dat is tenminste goed gespendeerde tijd. Intussen word ik bediend als God in Frankrijk. Waarom moeilijk doen als makkelijk ook gaat. Money for nothing and chicks for free.

Onderzoek maakt duidelijk dat het toch niet zo is zoals je beweren wil.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei TTC:

Onderzoek maakt duidelijk dat het toch niet zo is zoals je beweren wil.

Onderzoek maakt duidelijk dat mijn gestoordheden van externe bronnen komen. Echter is dat niet voldoende een schadevergoeding te claimen :( dus dan gaan we met een omweggetje. De uitkomst ligt toch vast, laat je meestromen in plaats van tegen de stroom te roeien. Zulke goede spades hebben ze ons niet gegeven, helaas.

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Fundamenteel:

Onderzoek maakt duidelijk dat mijn gestoordheden van externe bronnen komen. Echter is dat niet voldoende een schadevergoeding te claimen :( dus dan gaan we met een omweggetje. De uitkomst ligt toch vast, laat je meestromen in plaats van tegen de stroom te roeien. Zulke goede spades hebben ze ons niet gegeven, helaas.

Zelfactualisatie lijkt minder makkelijk dan de theorie laat vermoeden, eerder angstwekkend wat je dan te zien krijgt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Fundamenteel:

Maar het draait in de christelijke leer om zelfloochening? En iets wat niet christelijk is zal nooit werken, of toch niet in het voordeel van iedereen.

Wat is zelfloochening binnen deze context?

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Jezelf opofferen voor een groter doel. Niet iets voor jezelf bereiken.

Ontkenning is een psychisch afweermechanisme. Het verschijnsel treedt op als iemand wordt geconfronteerd met gevoelens of emoties die moeilijk of helemaal niet te accepteren zijn. De persoon spreekt dan de feiten tegen om het negatieve gevoel niet te hoeven confronteren. (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei TTC:

Ontkenning is een psychisch afweermechanisme. Het verschijnsel treedt op als iemand wordt geconfronteerd met gevoelens of emoties die moeilijk of helemaal niet te accepteren zijn. De persoon spreekt dan de feiten tegen om het negatieve gevoel niet te hoeven confronteren. (bron)

Voila. Maar ook dat die zich niet laat misvormen door zijn/haar eigen gevoelens. Stel u voor we doen dit allemaal? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Fundamenteel:

Voila. Maar ook dat die zich niet laat misvormen door zijn/haar eigen gevoelens. Stel u voor we doen dit allemaal? 

Een en ander wordt snel duidelijk wanneer dat punt zelfactualisatie bereikt wordt, denk daarom ook dat die zogeheten wedergeboorte niet zo prettig is dan men wil voorstellen. Dat zoiets kan zonder aanverwante gevoelens lijkt me twijfelachtig, denk zelfs dat die gevoelens ook veel extremer ervaren kunnen worden.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei TTC:

Het is eigen aan christenen, is een evidentie naar z'n aard.

Daarom dat ik mezelf geen christen noem. Maar het geloof in Hem zal nooit kunnen verdwijnen, ik weet het gewoon. Niets kan mij nog iets anders doen geloven. En dat is gebouwd op ervaring, studie en enorm veel koppigheid waar ik telkens verlies. God is de winnaar, over alles. Maar ik ben de motivatie wat kwijt nog iets te bieden aan deze wereld. Van mij mocht de Armageddon best losbarsten. Maar ook daar zal God me weten te verbazen en zal dat ook niet komen als verwacht. Zeer teleurstellend eigenlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei Fundamenteel:

Daarom dat ik mezelf geen christen noem. Maar het geloof in Hem zal nooit kunnen verdwijnen, ik weet het gewoon. Niets kan mij nog iets anders doen geloven. En dat is gebouwd op ervaring, studie en enorm veel koppigheid waar ik telkens verlies. God is de winnaar, over alles. Maar ik ben de motivatie wat kwijt nog iets te bieden aan deze wereld. Van mij mocht de Armageddon best losbarsten. Maar ook daar zal God me weten te verbazen en zal dat ook niet komen als verwacht. Zeer teleurstellend eigenlijk.

Zelfactualisatie is geen eenvoudig proces, het kan mensen ook totaal ontredderen met gevolgen die niet altijd zo prettig zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Zelfactualisatie is geen eenvoudig proces, het kan mensen ook totaal ontredderen met gevolgen die niet altijd zo prettig zijn.

Het geloof ontreddert mij niet en maar goed dat God het beter weet dan mij. Anders stonden we er slecht voor bahaha...

Maar je leeft er zelf in en tussen he, geef nu toe. De tijden van een schoon uitzicht op een terrasje zijn voorbij? Eigenlijk is alles voorbij, ... Ik kan u dingen tonen waar uw haren recht van komen en waar je echt de vraag stelt of we (de mensheid) al niet reeds een kritiek punt voorbij zijn. Het doet er niet meer toe, het vuur is bij de lont en we moeten door de zuurste appel doorheen de hele menselijke geschiedenis. Wat gaan wij daartussen bereiken? Enkel dictators en de criminelen varen wel op die anarchie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Het geloof ontreddert mij niet en maar goed dat God het beter weet dan mij. Anders stonden we er slecht voor bahaha... Maar je leeft er zelf in en tussen he, geef nu toe. De tijden van een schoon uitzicht op een terrasje zijn voorbij? Eigenlijk is alles voorbij, ... Ik kan u dingen tonen waar uw haren recht van komen en waar je echt de vraag stelt of we (de mensheid) al niet reeds een kritiek punt voorbij zijn. Het doet er niet meer toe, het vuur is bij de lont en we moeten door de zuurste appel doorheen de hele menselijke geschiedenis. Wat gaan wij daartussen bereiken? Enkel dictators en de criminelen varen wel op die anarchie.

Anderen noemen dat het proces van heiliging, het gaat natuurlijk niet om de naam maar om de beleving.

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Fundamenteel:

Daarmee dat niets beleven nog een vrij bedachtzame route is. Smaller kan het pad van zonde niet zijn  Wie niets doet doet niets verkeerd.

Er zijn verschillende visies mogelijk.

4 minuten geleden zei thom:

Er wordt niet over ont-kenning gesproken, maar juist over een kennen. Ken u zelf. Hoe anders kan dit overgegeven worden.

Dit ging over de vraag wat zelfloochening zou kunnen betekenen, denk de kwestie tussen het valse en ware zelf.

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei thom:

Nee, het was een opmerking over zelfloochening waar je dit als een ontkenning ziet, met een verwijzing. 

Het is voor dubbele interpretatie vatbaar, want wie loochent wat binnen de cluster ware/valse zelf? Ontkent het valse zelf het ware zelf of is er enkel het ware zelf dat zichzelf loochent om op die manier de zoektocht naar zichzelf in stand te houden? Ja, het is op z'n minst enorm verwarrend wanneer ontkenning hierin een rol begint te spelen.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei TTC:

Er zijn verschillende visies mogelijk.

Dit ging over de vraag wat zelfloochening zou kunnen betekenen, denk de kwestie tussen het valse en ware zelf.

Ik poog het bij die van Christus te houden. Ik faal alleen waar Hij niet eerst komt, waar Hij telkens eerst komt is de zegen van ons. Maar die zegen is soms wel een jaren proces. Of gaat dan ten koste van iets dat mij enorm veel pijn kan doen. 2015 was een gek jaar.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid