Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik poog het bij die van Christus te houden. Ik faal alleen waar Hij niet eerst komt, waar Hij telkens eerst komt is de zegen van ons. Maar die zegen is soms wel een jaren proces. Of gaat dan ten koste van iets dat mij enorm veel pijn kan doen. 2015 was een gek jaar.

Dat is hetzelfde, nu nog springen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 202
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Gesteld dat zelfactualisatie een nieuw doel wordt en onze hersenen als een soort labyrint waarin het individuele zelf gevangen zit, zou het dan ook niet mogelijk zijn dat er binnenwegen zijn om tot be

Zelfactualisatie is een individueel proces dat kan doorlopen worden, het zegt niet dat anderen dat begrijpen door dit proces niet te doorlopen. Perfectionistisch, heeft hoge standaarden voor zi

Mooi geformuleerd Thom. Iets als "Ken uw beperkingen"?

45 minuten geleden zei Fundamenteel:

Eigenlijk is dat niet hetzelfde, dat zegt mij dat er maar 1 visie mogelijk is :) Zelfloochening. 

Zelfactualisatie kan helpen om te zien dat alle wegen naar Rome leiden, het spreekt denkelijk voor zich dat we die weg dan ook dienen te bewandelen en niet steeds enkel zeggen dat je hem volgt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei TTC:

Zelfactualisatie kan helpen om te zien dat alle wegen naar Rome leiden, het spreekt denkelijk voor zich dat we die weg dan ook dienen te bewandelen en niet steeds enkel zeggen dat je hem volgt. 

Jamaar ik doe niet datgene waarin ik geloof he. Omdat ik nog sterker geloof dat niets doen beter voor mijn welzijn is dan “de weg bewandelen”. Zover de zelfloochening :) Mensen zijn de allerrotste soort op deze aarde. Al wie goed doet doet toch slecht via consumptie, niemand ontsnapt er aan. Het is bouwen op dode werken. Ik geef om weinig mensen en ik beken eerlijk dat de rest van de mensheid weinig empathie in mij loswekt. How we have fallen, humanity.

Link naar bericht
Deel via andere websites
41 minuten geleden zei Fundamenteel:

Jamaar ik doe niet datgene waarin ik geloof he. Omdat ik nog sterker geloof dat niets doen beter voor mijn welzijn is dan “de weg bewandelen”. Zover de zelfloochening :) Mensen zijn de allerrotste soort op deze aarde. Al wie goed doet doet toch slecht via consumptie, niemand ontsnapt er aan. Het is bouwen op dode werken. Ik geef om weinig mensen en ik beken eerlijk dat de rest van de mensheid weinig empathie in mij loswekt. How we have fallen, humanity.

Het gaat goed met de mensheid, misschien heeft dat een reden die we nog niet begrijpen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Fundamenteel:

Jamaar ik doe niet datgene waarin ik geloof he. Omdat ik nog sterker geloof dat niets doen beter voor mijn welzijn is dan “de weg bewandelen”.

Een ambiguïteit of dubbelzinnigheid betreft de mogelijkheid om aan teksten uiteenlopende betekenissen toe te kennen. In ons vaak inherent onbewuste streven naar zelfactualisatie kunnen deze dubbele betekenissen steeds helderder worden en enige verwondering opwekken, alsof het leven zich plots begint te openbaren als een waarachtig mysterie zoals we het eerder nog nooit gezien hebben. Bijzonder genoeg, het leven blijft exact hetzelfde maar toch volledig anders met mogelijks nog veel meer inzichten in het verschiet. Maar ook hier veel valkuilen en aandachtspunten, sterk afhankelijk van de wijze hoe dit proces doorlopen wordt en de autonome geneigdheid van de betrokkene om hierin door te zetten. Niets bestaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Onmogelijk, er is altijd wel iets dat bestaat dus niets bestaat niet.

Dat is wat er staat, een ambiguïteit of dubbelzinnigheid betreft de mogelijkheid om aan teksten uiteenlopende betekenissen toe te kennen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
39 minuten geleden zei TTC:

Dat is wat er staat, een ambiguïteit of dubbelzinnigheid betreft de mogelijkheid om aan teksten uiteenlopende betekenissen toe te kennen.

Daarom is er ook lastig te praten met jou, je brengt niets tot bestaan waardoor het niet meer bestaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ik begrijp je niet. Althans niet in de context van niets dat bestaat.

God is niet te begrijpen als een tijd-ruimtelijke manifestatie maar bestaat wel, door het woord God te gebruiken wordt vaak een en ander geconceptualiseerd wat onmogelijk kan voor iets dat non-duaal is. Hieruit volgt dat God een niet-iets is, van waaruit de stelling 'niets bestaat' kan geopperd worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

God is niet te begrijpen als een tijd-ruimtelijke manifestatie maar bestaat wel

Tot zo ver begrijp ik je.

3 minuten geleden zei TTC:

door het woord God te gebruiken wordt vaak een en ander geconceptualiseerd wat onmogelijk kan voor iets dat non-duaal is. Hieruit volgt dat God een niet-iets is, van waaruit de stelling 'niets bestaat' kan geopperd worden.

Je snapt er helemaal niets van.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Een ambiguïteit of dubbelzinnigheid betreft de mogelijkheid om aan teksten uiteenlopende betekenissen toe te kennen. In ons vaak inherent onbewuste streven naar zelfactualisatie kunnen deze dubbele betekenissen steeds helderder worden en enige verwondering opwekken, alsof het leven zich plots begint te openbaren als een waarachtig mysterie zoals we het eerder nog nooit gezien hebben. Bijzonder genoeg, het leven blijft exact hetzelfde maar toch volledig anders met mogelijks nog veel meer inzichten in het verschiet. Maar ook hier veel valkuilen en aandachtspunten, sterk afhankelijk van de wijze hoe dit proces doorlopen wordt en de autonome geneigdheid van de betrokkene om hierin door te zetten. Niets bestaat.

The Gods must be crazy.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei TTC:

Ja, de bedenker van het denken heeft daar blijkbaar goed over nagedacht, en nu denken we na wie over wie het allemaal bedacht heeft.

Wat als de bedenker van onze gedachten ook nog eens bedacht is ? Dus als deze huidige ontwikkeling bedacht is door een duivel, wat baat zelfactualisatie? De duivel is er maar goed mee.

Geloven veel gnostici niet dat ze deze wereld moeten overstijgen om tot God te komen? En dat zolang dat niet lukt ze altijd terugkomen naar deze wereld? Wat deze wereld dan in 1 opzicht de hel maakt. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Wat als de bedenker van onze gedachten ook nog eens bedacht is ? Dus als deze huidige ontwikkeling bedacht is door een duivel, wat baat zelfactualisatie? De duivel is er maar goed mee. Geloven veel gnostici niet dat ze deze wereld moeten overstijgen om tot God te komen? En dat zolang dat niet lukt ze altijd terugkomen naar deze wereld? Wat deze wereld dan in 1 opzicht de hel maakt. 

Wellicht bedoelen ze het overstijgen van de dualiteit waarin we leven, het is alleen een beetje lastig om te zeggen waar je dan uitkomt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid