Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 202
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Gesteld dat zelfactualisatie een nieuw doel wordt en onze hersenen als een soort labyrint waarin het individuele zelf gevangen zit, zou het dan ook niet mogelijk zijn dat er binnenwegen zijn om tot be

Zelfactualisatie is een individueel proces dat kan doorlopen worden, het zegt niet dat anderen dat begrijpen door dit proces niet te doorlopen. Perfectionistisch, heeft hoge standaarden voor zi

Mooi geformuleerd Thom. Iets als "Ken uw beperkingen"?

1 minuut geleden zei TTC:

Het is misschien iets dat jij niet leuk vindt, het wil niet zeggen dat het niet natuurlijk zou zijn.

Als het regenwater al niet meer in de grond kan zakken maar via de riool naar de zee geleid wordt vind ik dat alles behalve natuurlijk. Moest men wat meer rekening met de natuur houden en grondwater/regenwater slimmer begeleiden zou men nu niet dieper moeten boren en was er geen nakend water tekort. Dat plus illeganezen die ons water massaal gebruiken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Fundamenteel:

Als het regenwater al niet meer in de grond kan zakken maar via de riool naar de zee geleid wordt vind ik dat alles behalve natuurlijk. Moest men wat meer rekening met de natuur houden en grondwater/regenwater slimmer begeleiden zou men nu niet dieper moeten boren en was er geen nakend water tekort. Dat plus illeganezen die ons water massaal gebruiken.

Vuil water is even natuurlijk als ander water, net zoals jouw reactie hierop. Maar hoe verhoudt zich dit tot zelfactualisatie? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Vuil water is even natuurlijk als ander water, net zoals jouw reactie hierop. Maar hoe verhoudt zich dit tot zelfactualisatie? 

De vergelijking is niet terecht. Ik weerleg wat mij tot zelfactualisatie weerhoudt. Jij vond dat wat mij weerhoudt ook een natuurlijk proces is, but it is not. Onze aarde is geïnfecteerd door een duistere macht die industrialiseert en via kunstmatige intelligentie de meeste onder ons zal vervangen.

Wat is er te bereiken als het gros onder ons dus letterlijk uitgeroeid zal worden? Hebt gij een vaccin ontvangen tegen deze mysterieuze ziektes die al tot in de usa tieren? Wij niet. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Fundamenteel:

De vergelijking is niet terecht. Ik weerleg wat mij tot zelfactualisatie weerhoudt. Jij vond dat wat mij weerhoudt ook een natuurlijk proces is, but it is not. Onze aarde is geïnfecteerd door een duistere macht die industrialiseert en via kunstmatige intelligentie de meeste onder ons zal vervangen. Wat is er te bereiken als het gros onder ons dus letterlijk uitgeroeid zal worden? Hebt gij een vaccin ontvangen tegen deze mysterieuze ziektes die al tot in de usa tieren? Wij niet. 

Vind nochtans dat je goed bezig bent op basis van wat daarover gezegd wordt:

  • Probleem-centrisch in plaats van egocentrisch
  • Bezorgd om het welzijn van de mensheid
  • Kijkt objectief naar het leven
  • Woede over onrechtvaardigheid en morele inbreuken, goed gevoel voor rechtvaardigheid
  • Sterke morele overtuigingen, integer, eerlijk
  • ...
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Vind nochtans dat je goed bezig bent op basis van wat daarover gezegd wordt:

  • Probleem-centrisch in plaats van egocentrisch
  • Bezorgd om het welzijn van de mensheid
  • Kijkt objectief naar het leven
  • Woede over onrechtvaardigheid en morele inbreuken, goed gevoel voor rechtvaardigheid
  • Sterke morele overtuigingen, integer, eerlijk
  • ...

Ik voel me wel geroepen eens mijn stempel te drukken en openbaar te worden, ten koste van mijn persoon. God heeft mij daarin al geïnspireerd. Hoe ik bv met een drukkerij en 150 euro al ver kan komen...l

Maar dan zie ik de mensen rond me heen.... Laatst tafelde ik met mensen die zich de laatste dagen van hun leven beklaagden. Verschil is wel dat zij daar op gestemd hebben en degene die ze in deze puinhoop achterlaten ermee blijven zitten. Dan denk je over het daarna, en dan ga je eens globaal kijken... De enige redding is hen aanleren de voortplanting stop te zetten en hopen op het beste. Derwijl voorbereiden op het ergste. The shizzle is about to hit the fan, on global scale. Ik geef dat nog max 7 jaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Ik voel me wel geroepen eens mijn stempel te drukken en openbaar te worden, ten koste van mijn persoon. God heeft mij daarin al geïnspireerd. Hoe ik bv met een drukkerij en 150 euro al ver kan komen...l Maar dan zie ik de mensen rond me heen.... Laatst tafelde ik met mensen die zich de laatste dagen van hun leven beklaagden. Verschil is wel dat zij daar op gestemd hebben en degene die ze in deze puinhoop achterlaten ermee blijven zitten. Dan denk je over het daarna, en dan ga je eens globaal kijken... De enige redding is hen aanleren de voortplanting stop te zetten en hopen op het beste. Derwijl voorbereiden op het ergste. The shizzle is about to hit the fan, on global scale. Ik geef dat nog max 7 jaar.

Het ene idee is al wat doordachter dan het andere, het is dan ook een proces.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Het ene idee is al wat doordachter dan het andere, het is dan ook een proces.

En dat proces stopt zodra je “het” achterhaald. De mensheid dient maar om een economie draaiende te houden, maar AI doet dit weldra beter en goedkoper. Degene die nu de aarde controleren en domineren zien mij er niet bepaald vredelievende mensen uit. Maar door dat aan te wijzen bots je op uw eigen mensen die volledig geconditioneerd zijn door die boze machten. Het zijn als de gatekeepers van de matrix. Eens je dat proces doorhebt ga je ook liever niet meer the matrix in. Maar door er dan als buitenstaander naar te kijken zie je pas hoeveel zieker het is dan je eerst dacht. Het is echt erg gesteld met de mensheid, ik hoef daar echt niet meer tussen te komen. Laat staan dat wij anderen zouden integreren op onze zieke gewoontes. Stop. Dat is het woord dat iemand tegen de gevestigde orde moet roepen, stop! #tothierennietverder

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Fundamenteel:

En dat proces stopt zodra je “het” achterhaald. De mensheid dient maar om een economie draaiende te houden, maar AI doet dit weldra beter en goedkoper. Degene die nu de aarde controleren en domineren zien mij er niet bepaald vredelievende mensen uit. Maar door dat aan te wijzen bots je op uw eigen mensen die volledig geconditioneerd zijn door die boze machten. Het zijn als de gatekeepers van de matrix. Eens je dat proces doorhebt ga je ook liever niet meer the matrix in. Maar door er dan als buitenstaander naar te kijken zie je pas hoeveel zieker het is dan je eerst dacht. Het is echt erg gesteld met de mensheid, ik hoef daar echt niet meer tussen te komen. Laat staan dat wij anderen zouden integreren op onze zieke gewoontes. Stop. Dat is het woord dat iemand tegen de gevestigde orde moet roepen, stop! #tothierennietverder

Het planbureau heeft de plannen, uitvoeren is een optie maar dat vergt eerst het nuchter beschouwen van die plannen zonder dat ze gekaapt worden door allerhande stellingen die slechts doen vermoeden dat ze nog niet gelezen werden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Laat ons de vredespijp roken broeder. Ugh ugh

Zelfactualisatie wil niet zeggen dat de weerzin in de wereld plots zou verdwijnen, het maakt des te transparanter waarom die weerzin er is.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei TTC:

Zelfactualisatie wil niet zeggen dat de weerzin in de wereld plots zou verdwijnen, het maakt des te transparanter waarom die weerzin er is.

Eerder omdat iets niet mag zijn en verdwijnt. Je zal het niet on topic vinden maar volgens mij zijn die mensen achter Hitler nooit verslagen en hebben ze nu pionnen in onze EU. 

Beter is niet te verdeeld te geraken. De islam mag hierin de show niet stelen, daar de islam maar een middel van dit bestuur is zoals dat voor Hitler was. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Fundamenteel:

Eerder omdat iets niet mag zijn en verdwijnt. Je zal het niet on topic vinden maar volgens mij zijn die mensen achter Hitler nooit verslagen en hebben ze nu pionnen in onze EU. Beter is niet te verdeeld te geraken. De islam mag hierin de show niet stelen, daar de islam maar een middel van dit bestuur is zoals dat voor Hitler was. 

Misschien is het leven wel zo bedoeld, dat je na verloop van tijd begint te denken dat je maar beter je euthanasieaanvraag kan indienen. Paradoxaal genoeg niet omdat je geen hoop meer hebt maar simpelweg omdat het ondraaglijk wordt om elke dag te kijken naar een weerzinwekkend schouwspel dat geenszins strookt met je innerlijke beleving. Hierover iets proberen te zeggen is al helemaal uit den boze, zelfs met bronvermeldingen denkt een aantal al gauw dat je een slag van de molen hebt gekregen met in het verlengde allerhande reacties die geenszins laten vermoeden dat het ooit anders zal worden. Sorry dat ik dat als pijnlijk ervaar, het is nu zo.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei TTC:

Misschien is het leven wel zo bedoeld, dat je na verloop van tijd begint te denken dat je maar beter je euthanasieaanvraag kan indienen. Paradoxaal genoeg niet omdat je geen hoop meer hebt maar simpelweg omdat het ondraaglijk wordt om elke dag te kijken naar een weerzinwekkend schouwspel dat geenszins strookt met je innerlijke beleving. Hierover iets proberen te zeggen is al helemaal uit den boze, zelfs met bronvermeldingen denkt een aantal al gauw dat je een slag van de molen hebt gekregen met in het verlengde allerhande reacties die geenszins laten vermoeden dat het ooit anders zal worden. Sorry dat ik dat als pijnlijk ervaar, het is nu zo.

Je lacht ermee maar laatst was hier fel ruzie omdat ik een lobotomie overwoog. Een moderne dan, hersenhelften in twee en welkom prikkelvrij leven :) Mijn psychiater weigert de ingreep goed te keuren.

Als tegen de muur lopen pijn doet is het wijzer u om te draaien en u te vervoegen bij diezelfden die zich reeds gehard hebben aan dezelfde muu ;) 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Je lacht ermee maar laatst was hier fel ruzie omdat ik een lobotomie overwoog. Een moderne dan, hersenhelften in twee en welkom prikkelvrij leven  Mijn psychiater weigert de ingreep goed te keuren. Als tegen de muur lopen pijn doet is het wijzer u om te draaien en u te vervoegen bij diezelfden die zich reeds gehard hebben aan dezelfde muu  

Kwam het over dat ik lachte?

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei TTC:

Kwam het over dat ik lachte?

Neen, mijn perceptie is wat gewijzigd. Kent iemand dat game “we happy few” ? Wel dat is een subliminal mindf... voor deze tijd. Did you take your joy yet?

vertaald in deze tijden: uw pillen al gepakt?

Alsof 1 die zou nodig hebben zonder een wereld waar ze abnormaliteiten als normaal verkopen en uw normale natuur omvormen door goddelozen. Dan verschieten ze dat er een Christchurch plaatsneemt. Dat zijn dan geen lone wolfs maar daar is de hele ideologie oorzaak. Blaast een ander uw familie of geliefden op is dat vrede en wordt ze niet eens vernoemd in de media maar zijn de “daders” slachtoffer en is het nooit de ideologie hoor, dat is vrede. :)

Ik ga toch maar een second opinion vragen voor die lobotomie haha

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Fundamenteel:

Neen, mijn perceptie is wat gewijzigd. Kent iemand dat game “we happy few” ? Wel dat is een subliminal mindf... voor deze tijd. Did you take your joy yet? vertaald in deze tijden: uw pillen al gepakt? Alsof 1 die zou nodig hebben zonder een wereld waar ze abnormaliteiten als normaal verkopen en uw normale natuur omvormen door goddelozen. Dan verschieten ze dat er een Christchurch plaatsneemt. Dat zijn dan geen lone wolfs maar daar is de hele ideologie oorzaak. Blaast een ander uw familie of geliefden op is dat vrede en wordt ze niet eens vernoemd in de media maar zijn de “daders” slachtoffer en is het nooit de ideologie hoor, dat is vrede. Ik ga toch maar een second opinion vragen voor die lobotomie haha

Misschien zijn er ook mensen die nooit nadenken, tenzij in een richting die niet meer toelaat om zichzelf in vraag te stellen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei thom:

Vreemd is in mijn ogen, wanneer men dit zo ervaart dat het ondraaglijk wordt en het niet strookt met de innerlijke beleving, er juist een reden te meer is de innerlijke beleving meer en meer vrij baan te gaan bieden. In plaats van euthanasieaanvraag. Want het leven doorgronden is juist de bedoeling in dit leven; de Matrix overwinnen, en het ware leven openbaren.

Misschien zie je het nog niet, maar ik wens je toch succes en dan spreken we elkaar later nog wel.

2 minuten geleden zei thom:

Schrijf er maar over, dat doe ik ook. Het N.T. heeft er prachtige teksten over. Als bron.

Het is een beetje als zeggen dat een wiskundige verwonderd moet opkijken wanneer je hem zou zeggen dat getallen bestaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Misschien zijn er ook mensen die nooit nadenken, tenzij in een richting die niet meer toelaat om zichzelf in vraag te stellen.

Volgens mij zijn er meer mensen die bewust niet nadenken en het bewust lamleggen. Zo was en is mijn gebruik zelfmedicatie. Als 90% u prikkelt in het leven is het wijs de waarneming naar 10% te beperken. En dat vindt iedereen rond mij een tragische realiteit. “Die jongen kon zo een master halen als hij het maar wou.” Maar ergens in de kleuterschool werd ik geleerd dat ik niet ik mocht zijn. Toen ze mij dwongen te stoppen met gebruiken zijn ze flink verschoten dat deze randdebiel (althans zo achtte ze mij) aan de hand van wat cijferkes de woorden anders aan elkaar kon linken om een nieuwe samenvatting te weerleggen. En nu vriend, nu is pandora’s doos op en word ik gekweld door een legioen demonen die geen middel onzichtbaar maken kan. Ze maken mij tot in de nacht wakker en vragen me gedurig “why are we losing time”

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Fundamenteel:

Volgens mij zijn er meer mensen die bewust niet nadenken en het bewust lamleggen. Zo was en is mijn gebruik zelfmedicatie. Als 90% u prikkelt in het leven is het wijs de waarneming naar 10% te beperken. En dat vindt iedereen rond mij een tragische realiteit. “Die jongen kon zo een master halen als hij het maar wou.” Maar ergens in de kleuterschool werd ik geleerd dat ik niet ik mocht zijn. Toen ze mij dwongen te stoppen met gebruiken zijn ze flink verschoten dat deze randdebiel (althans zo achtte ze mij) aan de hand van wat cijferkes de woorden anders aan elkaar kon linken om een nieuwe samenvatting te weerleggen. En nu vriend, nu is pandora’s doos op en word ik gekweld door een legioen demonen die geen middel onzichtbaar maken kan. Ze maken mij tot in de nacht wakker en vragen me gedurig “why are we losing time”

Misschien hadden ze daar eeuwen geleden geen aandacht voor, en nu proberen ze misschien uit te stellen om zich dat te herinneren?

9 minuten geleden zei thom:

Nee, je moet uitspreken waar het over gaat.

Hier op dit forum? Denk het niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei TTC:

Misschien hadden ze daar eeuwen geleden geen aandacht voor, en nu proberen ze misschien uit te stellen om zich dat te herinneren?

Hier op dit forum? Denk het niet.

Broeder, ze hadden daar eeuwen aandacht voor. Het heeft meer dan een eeuw geduurd Spanje terug te veroveren. 

Maar ik denk dat er wereldbankiers een zot ideetje kregen begin 20e eeuw wat vandaag is uitgemond in globalisme. Daartussen zijn mensen letterlijk in slaap gewiegd. Denken wordt voor ons gedaan, er wordt ons gezegd wie lief te hebben, wie en wat te haten, ... Concreet: do as your told, not as we do.

Ik vind het toch maar raar dat je in het westen ooit alle drugs gewoon kon gebruiken zonder wettelijke zever er rond en waar iedereen zijn wapen meenam naar school en dat daar minder problemen waren dan in onze samenleving vandaag. Sorry voor de lange zin. Geen zin te wijzigen lol

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid