Spring naar bijdragen

Waar gaat dit forum naartoe?


Aanbevolen berichten

Ik voer hier bij tijd en wijle leuke en interessante discussies over geloof, bijbel en religie in zijn algemeenheid (ja, ook een atheïst kan daar interesse in hebben!). Ik heb de indruk dat de laatste tijd veel onderwerpen richting populisme en anti-islam gedreven worden. Met name door de (vaak massale) inbreng van @Fundamenteel

Wat ik mij afvraag is of anderen ook deze indruk hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 138
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Populisme (van het Latijnse populus, "volk") is een politieke stijl (soms een ideologie genoemd) waarin de centrale tegenstelling die tussen "het volk" en "de elite" is, en waarbij de populist de kant

Op dit moment behoor jij met 7797 berichten toch ook tot de veel-posters. Wat let je een interessant onderwerp te plaatsen? Negeer onderwerpen die jou niet interesseert, start discussies die jou inter

Er lijkt een vreemd soort tolerantie te bestaan van linkse, globalistische anti-theïsten voor de islam. Dit uiterst bijzondere verschijnsel is al door verschillende onderzoekers benoemd. Misschien is

57 minuten geleden zei Mullog:

Ik voer hier bij tijd en wijle leuke en interessante discussies over geloof, bijbel en religie in zijn algemeenheid (ja, ook een atheïst kan daar interesse in hebben!). Ik heb de indruk dat de laatste tijd veel onderwerpen richting populisme en anti-islam gedreven worden. Met name door de (vaak massale) inbreng van @Fundamenteel

Wat ik mij afvraag is of anderen ook deze indruk hebben.

Die indruk heb ik niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Mullog:

Wat ik mij afvraag is of anderen ook deze indruk hebben.

Die indruk heb ik ook. Het aantal interessante onderwerpen is de laatste tijd op de vingers van 1 hand te tellen. Dat ligt overigens niet alleen aan Fundamenteel, kennelijk zijn de veel-posters van dit moment ook geïnteresseerd in populisme en anti-islam.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je bedoelt die militante anachoreet met drama fixatie? Met die dikke neus waar regelmatig even aan getrokken moet worden? Hij die de het natuurlijk verval van de notre dame vergelijkt met het opzettelijk saboteren van de twin towers? Hij die geen obscure sites mijdt, maar alle nieuws zorgvuldig onderzoekt? Voor wie geen aluhoedje te groot is en ze graag uit mag delen?

Gewoon met zijn dikke neus op de feiten blijven drukken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei dingo:

kennelijk zijn de veel-posters van dit moment ook geïnteresseerd in populisme en anti-islam.

Op dit moment behoor jij met 7797 berichten toch ook tot de veel-posters. Wat let je een interessant onderwerp te plaatsen? Negeer onderwerpen die jou niet interesseert, start discussies die jou interesseren. Als iedereen dezelfde indruk zou hebben, zou het forum er anders uit zien. De praktijk bewijst iets anders.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Mullog:

Ik voer hier bij tijd en wijle leuke en interessante discussies over geloof, bijbel en religie in zijn algemeenheid (ja, ook een atheïst kan daar interesse in hebben!). Ik heb de indruk dat de laatste tijd veel onderwerpen richting populisme en anti-islam gedreven worden. Met name door de (vaak massale) inbreng van @Fundamenteel

Wat ik mij afvraag is of anderen ook deze indruk hebben.

Anti christendom = ok

De oorzaak van de jihad benoemen = niet ok

want dat hebben we toch allemaal zelf gezocht met Christchurch?

Uw input schiet veelal te kort, ik wijs u dat je nog niet begrijpend lezen kan en wijs u op uw redenatiefout en dan krijgen we dit? Lol

zwak zeer zwak. Het,is als een moederskindje die al tutterend op,zijn duim bij mammie gaat huilen.

1 uur geleden zei dingo:

Die indruk heb ik ook. Het aantal interessante onderwerpen is de laatste tijd op de vingers van 1 hand te tellen. Dat ligt overigens niet alleen aan Fundamenteel, kennelijk zijn de veel-posters van dit moment ook geïnteresseerd in populisme en anti-islam.

Open dan een muziekclubje en speelt kumbaya als het kliekje dat bleef spelen toen de titanic zonk he.

ik maak het nieuws niet, ik vat dat samen. Kan ik er aan doen dat de oorzaak ervan niet benoemd mag, kan durft worden.

1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Je bedoelt die militante anachoreet met drama fixatie? Met die dikke neus waar regelmatig even aan getrokken moet worden? Hij die de het natuurlijk verval van de notre dame vergelijkt met het opzettelijk saboteren van de twin towers? Hij die geen obscure sites mijdt, maar alle nieuws zorgvuldig onderzoekt? Voor wie geen aluhoedje te groot is en ze graag uit mag delen?

Gewoon met zijn dikke neus op de feiten blijven drukken.

Zei de man die als enige samen met wat radicalisten juichte toen de Notre Dam in brand stond? Denk je dat je daarmee mijn sympathie kan houden? Neen, Europa is mij heilig! Het is/was mijn moedersschoot. Het is mijn thuis en cultuur.

Als jullie gevoelloos voor de dood zijn is dat uw zaak. Ik geef er wel,om!

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Mullog:

Ik heb de indruk dat de laatste tijd veel onderwerpen richting populisme en anti-islam gedreven worden.

Populisme (van het Latijnse populus, "volk") is een politieke stijl (soms een ideologie genoemd) waarin de centrale tegenstelling die tussen "het volk" en "de elite" is, en waarbij de populist de kant van "het volk" kiest. Ik begrijp dat jij liever de kant van de elite kiest?

Dan wat de islam betreft: het is en blijft een Christelijk forum. Je kunt van mensen niet verwachten dat ze pro-islam posten. Het erkennen van de Bijbel als woord van God is al anti-islam. Het erkennen van Jezus Christus als Verlosser is al anti-islam. Het benoemen van Mohammed als valse profeet (was hij niet getrouwd met een zes-jarig meisje??) is al anti-islam. Het afwijzen van de koran is anti-islam. Ik heb geen moeite met deze zaken. Jij wel?

26 minuten geleden zei Fundamenteel:

Anti christendom = ok

De oorzaak van de jihad benoemen = niet ok

Helaas verwacht "men" politieke correctheid.

7 minuten geleden zei thom:

Ik heb geen moeite met zijn inbreng, integendeel.

Ik ook niet. Zijn we het toch een keer met elkaar eens.

bewerkt door WdG
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei WdG:

Populisme (van het Latijnse populus, "volk") is een politieke stijl (soms een ideologie genoemd) waarin de centrale tegenstelling die tussen "het volk" en "de elite" is, en waarbij de populist de kant van "het volk" kiest. Ik begrijp dat jij liever de kant van de elite kiest?

Dan wat de islam betreft: het is en blijft een Christelijk forum. Je kunt van mensen niet verwachten dat ze pro-islam posten. Het erkennen van de Bijbel als woord van God is al anti-islam. Het erkennen van Jezus Christus als Verlosser is al anti-islam. Het benoemen van Mohammed als valse profeet (was hij niet getrouwd met een zes-jarig meisje??) is al anti-islam. Het afwijzen van de koran is anti-islam. Ik heb geen moeite met deze zaken. Jij wel?

Helaas verwacht "men" politieke correctheid.

Ik ook niet. Zijn we het toch een keer met elkaar eens.

Het is politiek correct (poco) te zeggen wat je maar wilt in het westen zolang je maar niet tot geweld oproept.

Ipv dat hij eens die discussie dieper bekijkt blijft hij sudderen in oude technieken. Er staan links en film, dit topic volgde. Die links en films ware nooit gedeeld zonder Mullogs negationisme.

Link naar bericht
Deel via andere websites
55 minuten geleden zei WdG:

Op dit moment behoor jij met 7797 berichten toch ook tot de veel-posters. Wat let je een interessant onderwerp te plaatsen? Negeer onderwerpen die jou niet interesseert, start discussies die jou interesseren.

Op dit moment zijn er mijns inziens iets teveel users actief die ofwel totaal niet open staan voor discussie en enkel willen zenden, ofwel vooral vage, pseudo-gnostische tot volstrekt onbegrijpelijke epistels aan het posten (en Wiki-citeren) zijn, ofwel zich dus vooral bezighouden met vage complottheorieën en fundamentalistische christelijke ideeën. Waardoor interessantere users wegblijven en de moderators het steeds lastiger vinden om nog inhoudelijk zo goed mogelijk te modereren.

Het heeft dan weinig zin om zelf topics te openen, omdat de kans dan te groot is dat deze users het topic naar hún stokpaardjes gaan bewegen en het topic daardoor alsnog de nek omdraaien. Voor jou interessante discussies kun je nu eenmaal enkel houden met voor jou interessante deelnemers. Zelf merk ik dan ook dat mijn interesses hier steeds minder tot niet gedeeld worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Robert Frans:

Op dit moment zijn er mijns inziens iets teveel users actief die ofwel totaal niet open staan voor discussie en enkel willen zenden, ofwel vooral vage, pseudo-gnostische tot volstrekt onbegrijpelijke epistels aan het posten (en Wiki-citeren) zijn, ofwel zich dus vooral bezighouden met vage complottheorieën en fundamentalistische christelijke ideeën. Waardoor interessantere users wegblijven en de moderators het steeds lastiger vinden om nog inhoudelijk zo goed mogelijk te modereren.

Het heeft dan weinig zin om zelf topics te openen, omdat de kans dan te groot is dat deze users het topic naar hún stokpaardjes gaan bewegen en het topic daardoor alsnog de nek omdraaien. Voor jou interessante discussies kun je nu eenmaal enkel houden met voor jou interessante deelnemers. Zelf merk ik dan ook dat mijn interesses hier steeds minder tot niet gedeeld worden.

Ik lees je bijdragen altijd met veel interesse. Ook jij bent een veel-poster, met inmiddels 24894 berichten. Wanneer je denkt dat jouw interesses niet of steeds minder gedeeld worden, wat let je dan een topic te openen? Als voldoende gebruikers dezelfde visie hebben wat het forum betreft, zal je zeker gehoord worden.

4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het is politiek correct (poco) te zeggen wat je maar wilt in het westen zolang je maar niet tot geweld oproept.

Ipv dat hij eens die discussie dieper bekijkt blijft hij sudderen in oude technieken. Er staan links en film, dit topic volgde. Die links en films ware nooit gedeeld zonder Mullogs negationisme.

Dat klopt. Ik stoor me eigenlijk niet zo snel aan bijdragen, maar, als ik me stoor aan een bijdrage is het eerder aan de atheistische propaganda van Mullog dan aan jouw bijdragen!

bewerkt door WdG
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei WdG:

Ik lees je bijdragen altijd met veel interesse. Ook jij bent een veel-poster, met inmiddels 24894 berichten. Wanneer je denkt dat jouw interesses niet of steeds minder gedeeld worden, wat let je dan een topic te openen? Als voldoende gebruikers dezelfde visie hebben wat het forum betreft, zal je zeker gehoord worden.

Dat klopt. Ik stoor me eigenlijk niet zo snel aan bijdragen, maar, als ik me stoor aan een bijdrage is het eerder aan de atheistische propaganda van Mullog dan aan jouw bijdragen!

Ik stoor mij enorm aan zijn manier van discussie voeren. Telkens naar ongelijk van mij zoeken en daar desnoods de hele context van verdraaien. Ik heb hem met zijn eigen links aangetoond dat er wel degelijk een jihad in  Europa tegen het christendom gaande is.

Ik denk dat ik wel glansrijk bewezen heb niet te schroom te zijn mijn ongelijk toe te geven. Maar als ik geen ongelijk heb of de andere probeert mij te misleiden door appels als peren te verkopen lukt dat uiteraard niet.

Ik achtte Mullog toch iets volwassener, maar het is wat het is.

@Mullogwat vind je dan van topics als “opgeruimd staat netjes”? Als ik daar voor mijn cultuur op kom ben ik de radicale? Neen wat daar rond gebeurt is radicaal.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei WdG:

Het mag niet gezegd worden, maar de praktijken van IS zijn zeker vergelijkbaar.

Erger. Mein Kampf was lang een verboden boek. Wat als ik kan aantonen dat de koran tot meer geweld, moord en jodenhaat oproept dan de nazi ideologie deed?

Is het omdat een nazi enkel het “goede” uit het nazisme zou toepassen de ideologie en de fuhrer plots goed zijn? Dit is de logica echter wel anno 2019 tegen een cultuur die ons al 1400 jaar aanvalt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Fundamenteel:

Erger. Mein Kampf was lang een verboden boek. Wat als ik kan aantonen dat de koran tot meer geweld, moord en jodenhaat oproept dan de nazi ideologie deed?

Is het omdat een nazi enkel het “goede” uit het nazisme zou toepassen de ideologie en de fuhrer plots goed zijn? Dit is de logica echter wel anno 2019 tegen een cultuur die ons al 1400 jaar aanvalt.

Dat een boek verboden is, maakt het niet erger of minder erg. Probeer wel zuiver te blijven: beperk je tot de islam en deze ideologie, wanneer je deze bespreekt. Besef tegelijk dat er hele fatsoenlijke mensen zijn die misleid zijn door de islam, zoals er ook hele fatsoenlijke Duitsers waren die misleid waren [en dat later ook erkend hebben!]. De koran is inderdaad het boek van satan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Mullog:

Ik voer hier bij tijd en wijle leuke en interessante discussies over geloof, bijbel en religie in zijn algemeenheid (ja, ook een atheïst kan daar interesse in hebben!). Ik heb de indruk dat de laatste tijd veel onderwerpen richting populisme en anti-islam gedreven worden. Met name door de (vaak massale) inbreng van @Fundamenteel

Wat ik mij afvraag is of anderen ook deze indruk hebben.

Ja.
Het is meer islam-bashen dan iets anders.

2 minuten geleden zei antoon:

Leg deze vraag voor aan Desid, die heeft connecties met de beste universiteiten der wereld, wellicht weten zij waar het forum heengaat.

En niet te vergeten de professionele historici daar. 
Jammer alleen dat er geen namen van mensen en universiteiten bij staan, waardoor het allemaal loze kreten blijven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Ja.
Het is meer islam-bashen dan iets anders.

1 citaat van deze bewering?

10 minuten geleden zei WdG:

Dat een boek verboden is, maakt het niet erger of minder erg. Probeer wel zuiver te blijven: beperk je tot de islam en deze ideologie, wanneer je deze bespreekt. Besef tegelijk dat er hele fatsoenlijke mensen zijn die misleid zijn door de islam, zoals er ook hele fatsoenlijke Duitsers waren die misleid waren [en dat later ook erkend hebben!]. De koran is inderdaad het boek van satan.

Dat heb ik ook gezegd hier. Veel moslims weten niet waarvoor hun ideologie staat zoals veel Duitsers dat niet wisten. Maar dat zal nooit beteren als ze de oorzaak van het islamofascisme niet benoemen. Als de Rus de Duitser niet bij het nekvel greep en hen de wandaden toonde hadden ze het ook nooit te weten kunnen komen.

De waarheid zal zegevieren en de waarheid is dat Europa een christelijke natie is. Willen of niet, het is ons cultureel erfgoed! Als ik dan boos word omdat mensen juichen als dit aangevallen wordt ben ik de basher. Lol toch.

bewerkt door Fundamenteel
Dt
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Akkoord dat ik de basher zou zijn.

Wel de islam roept op tot geweld, suprematie, discriminatie, ongelijkheid man en vrouw, ongelijkheid moslim niet moslim. 

Ben ik dan de basher omdat ik dat aanwijs uit hun boek? Zoja, hoe?

En dit is dus precies wat @Mullogmet dit topic bedoelt.

4 uur geleden zei Mullog:

Ik heb de indruk dat de laatste tijd veel onderwerpen richting populisme en anti-islam gedreven worden. Met name door de (vaak massale) inbreng van @Fundamenteel

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid