Spring naar bijdragen

Hoe herkennen we de wil van God in ons (dagelijks) leven?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 325
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het getuigt juist van moed van Fundamenteel dat hij zijn zwakte met ons deelt. 

Jouw ruggengraat bevalt me wel. Het laat jou bijna koud hoe anderen over jou denken. Het is een overlevingsinstinkt waar ik van kan leren. En ja, dat leerde Jezus ons inderdaad. Al vindt de wereld ons

1 uur geleden zei Nicky O:

Ik ben benieuwd naar jullie verhalen over de wil van God.

Hij heeft er een heel Boek mee volgeschreven.

Ik stel mij compatibel op en door juist te kiezen wordt Gods wil gedaan. Enige conditionering speelt daarin ook een rol doordat positieve en negatieve effecten worden ervaren. Ik lees en onderzoek Zijn Woord om te groeien in Zijn geopenbaarde wil en de gehoorzaamheid daaraan. Mocht ik iets niet rechtstreeks uit de Bijbel kunnen halen, dan vertrouw ik alsnog op Hem die Zijn wil uitlegt ook in de nog niet geopenbaarde vrijheid. En zo leef ik voort met de genomen beslissingen en de gevolgen daarvan welke allen zullen meewerken ten goede, ook als ik eens verkeerd kies.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ga je nu de hele tijd als een meisje gedragen? Die door THC geïnspireerde verwijzingen naar eoa tekst boeien mij niet zo manneke.

Lol toch. Een meisje? Is dat een belediging bij u ofzo? Niveau! Ik kaatse uw bal maar terug hoor girlywurly.

Dat kruid is geen zonde en komt zelfs nog regelmatig voor in het OT. Kaneh bosm. 

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Ik zei ni kalmoes, maar kaneh bosm, heilige olie. Mijn interpretatie daarop is gelijkaardig met die van de rastafaris. 

Je grote mond zegt mij niets. Als jij Gods liefde wil ervaren, dan geef jij je verslaving het beste op. De Heilige Geest gaat niet wedijveren met jou stonede gemoedstoestand. Die door THC geïnspireerde spraakwatervallen van jou hebben weinig inhoudelijks te melden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Je grote mond zegt mij niets. Als jij Gods liefde wil ervaren, dan geef jij je verslaving het beste op. De Heilige Geest gaat niet wedijveren met jou stonede gemoedstoestand. Die door THC geïnspireerde spraakwatervallen van jou hebben weinig inhoudelijks te melden.

Och hier, de bron van overlopende naastenliefde heeft gesproken ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Kaasjeskruid:

Natuurlijk, het standaard antwoord van een verslaafde. Met je prikkeltjes.

Mijn psychiater zou niet liever hebben dat hij me dit kon voorschrijven. Ze zijn daar ook aan bezig. Momenteel alleen ms patiënten maar gaat ook voor andere ziektes erkend worden. 

Je bent God niet, genesis 1:29

Maar euh allemaal wat off topic he

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Mijn psychiater zou niet liever hebben dat hij me dit kon voorschrijven. Ze zijn daar ook aan bezig. Momenteel alleen ms patiënten maar gaat ook voor andere ziektes erkend worden. 

Je bent God niet, genesis 1:29

Genezing van de geest, daar draait het om bij God. Daar heeft Hij geen THC voor nodig.

5 minuten geleden zei Fundamenteel:

Maar euh allemaal wat off topic he

Helemaal niet. Door het gebruik van drugs belemmer je het verstaan van de wil van God. Jou door THC geïnspireerde praatjes over God vertellen mij dus bar weinig over de wil van God. Behalve dan dat Hij niet wil dat zijn kinderen drugs gebruiken om problemen mee op te lossen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Genezing van de geest, daar draait het om bij God. Daar heeft Hij geen THC voor nodig.

Helemaal niet. Door het gebruik van drugs belemmer je het verstaan van de wil van God. Jou door THC geïnspireerde praatjes over God vertellen mij dus bar weinig over de wil van God. Behalve dan dat Hij niet wil dat zijn kinderen drugs gebruiken om problemen mee op te lossen.

Ik ga dit topic niet verder gijzelen liefje 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Desid:

Als mensen beweren dat God iets wil en het kan de toets van de liefde niet doorstaan, moet je oppassen.

Ik hoor gelovigen wel eens zeggen; "Ik ga eerst uitzoeken wat God wil en dan kom ik er later op terug."  Meestal blijft het antwoord uit.. is men daar dan ietwat teleurgesteld over.. en maakt dan de keuze/beslissing toch maar zelf. 

Herkennen jullie dit?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid