Spring naar bijdragen

Hoe herkennen we de wil van God in ons (dagelijks) leven?


Aanbevolen berichten

11 uur geleden zei WdG:

Misschien zou je ook eens moeten proberen je niet zo druk te maken, of je geen zorgen te maken. Je beweert misschien wel dat jij je geen zorgen maakt, maar, is dat werkelijk zo? Als je eens nagaat wat God allemaal in jullie leven gedaan heeft. Als je al die dingen eens gaat opschrijven, dan voorspel ik je dat je wel even bezig bent. Ik redeneer als volgt: als God in staat is Noach een ark te laten bouwen, Petrus over water te laten lopen, water in wijn kan veranderen en met een paar broden en vissen duizenden mensen kan voeden, dan is God zeker in staat ons te zegenen met alle zegeningen. En, om eerlijk te zijn, zie ik dat ook wel gebeuren in jullie leven. Het kan best zijn dat je zelf niet alles ziet, maar juist daarom moet je vertrouwen hebben. Wat anderen zeggen doet helemaal niet ter zake. Het gaat om Gods Wil in jullie dagelijkse leven. Dat is overigens ook het onderwerp hier. Gods Wil lees je in de Bijbel. Als jullie je daaraan vasthouden, zal Hij ALLES doen wat jullie van Hem vragen in Zijn Naam! Waarom? Het is een van Gods beloften. God de Vader wordt verheerlijkt in God de Zoon. God geniet ervan als het goed gaat met jullie. De duivel wil jullie rust, vrede en geluk stelen, omdat hij zo vreselijk jaloers is. God houdt oneindig veel van jullie, en die Liefde toont Hij. En, twijfel je wel eens? Kijk daar naar het Kruis, daar hing onze Jezus, onze God en Verlosser, op de plaats waar wij zouden moeten hangen. Hij heeft ALLES voor ons gedaan, en doet dat nog steeds.

En juist daarom moeten wij ons verre houden van allerlei rommel, zoals yoga, reiki, zen-boeddhisme, enz. enz. Immers, God is een jaloers God. Laat de duivel maar jaloers zijn, dan weet je dat het goed zit.

Inderdaad, wat anderen zeggen raakt me niet zo veel. Het is waar dat ik bepaalde personen negeer, maar ook hier is de Bijbel duidelijk: sla het stof van je schoenen. Het is ook een raad naar jullie: mensen die niet willen, moet je laten. Als mensen vast blijven houden aan new-age, yoga, reiki, en zich niet willen bekeren, laat ze. Wanneer mensen echt wanhopig zijn, komen ze wel, en, die wanhoop komt bij iedere ongelovige vroeg of laat wel. De duivel wil stelen, hij wil ook jullie kostbare tijd stelen. Laat dat niet toe, beste broeder!

Ik wens jullie het allerbeste en Gods Zegen!

Dank je voor de bemoedigende woorden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 325
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het getuigt juist van moed van Fundamenteel dat hij zijn zwakte met ons deelt. 

Jouw ruggengraat bevalt me wel. Het laat jou bijna koud hoe anderen over jou denken. Het is een overlevingsinstinkt waar ik van kan leren. En ja, dat leerde Jezus ons inderdaad. Al vindt de wereld ons

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid