Spring naar bijdragen

Hoe herkennen we de wil van God in ons (dagelijks) leven?


Aanbevolen berichten

1 minuut geleden zei Nicky O:

Ik hoor gelovigen wel eens zeggen; "Ik ga eerst uitzoeken wat God wil en dan kom ik er later op terug."  Meestal blijft het antwoord uit.. is men daar dan ietwat teleurgesteld over.. en maakt dan de keuze/beslissing toch maar zelf. 

Herkennen jullie dit?

Nee.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 325
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het getuigt juist van moed van Fundamenteel dat hij zijn zwakte met ons deelt. 

Jouw ruggengraat bevalt me wel. Het laat jou bijna koud hoe anderen over jou denken. Het is een overlevingsinstinkt waar ik van kan leren. En ja, dat leerde Jezus ons inderdaad. Al vindt de wereld ons

1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Nee

Ik snap dat ook niet goed.. alsof God je influistert wat je moet doen. Nu heb ik wel geleerd dat bijvoorbeeld geduld hebben positief kan werken. Daar waar ik geneigd ben te handelen naar mijn gevoel, is het soms goed om niets te doen. Het de tijd te gunnen.  Dan kunnen de zaken ineens een verrassende wending krijgen. 

5 uur geleden zei thom:

Die kunnen wij niet herkennen

Misschien niet direct, maar naderhand toch wel?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Nicky O:

Ik snap dat ook niet goed.. alsof God je influistert wat je moet doen. Nu heb ik wel geleerd dat bijvoorbeeld geduld hebben positief kan werken. Daar waar ik geneigd ben te handelen naar mijn gevoel, is het soms goed om niets te doen. Het de tijd te gunnen.  Dan kunnen de zaken ineens een verrassende wending krijgen. 

Geduld is een schone zaak en brengt vaak aan het licht waaraan het schort: meestal jezelf. Als men beraad nodig heeft om er achter te komen wat de wil van God is, dan neemt men die het beste. Echter kom dan ook terug op je aangeven, of wordt belachelijk gemaakt door je beschaamdheid God niet te kennen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Geduld is een schone zaak en brengt vaak aan het licht waaraan het schort: meestal jezelf. Als men beraad nodig heeft om er achter te komen wat de wil van God is, dan neemt men die het beste. Echter kom dan ook terug op je aangeven, of wordt belachelijk gemaakt door je beschaamdheid God niet te kennen.

Ik snap wat je bedoelt, maar ik heb het ook over keuzes maken. Bijvoorbeeld de mensen die je toelaat in je leven. Hoe komen we erachter wat God wil? Ik heb laatst gelezen dat God mensen stuurt, maar dat ook de duivel dat doet. Dat heeft me aan het nadenken gezet.

bewerkt door Nicky O
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Nicky O:

Ik snap wat je bedoelt, maar ik heb het ook over keuzes maken. Bijvoorbeeld de mensen die je toelaat in je leven. Hoe komen we erachter wat God wil? Ik heb laatst gelezen dat God mensen stuurt, maar dat ook de duivel dat doet.

Reken daar maar op. De mensen die God stuurt zijn veelal niet opvallend op de voorgrond aanwezig. Dit in tegenstelling tot de mensen die door satan gebruikt worden; ze staan vaak met een grote mond vooraan te schreeuwen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Reken daar maar op. De mensen die God stuurt zijn veelal niet opvallend op de voorgrond aanwezig. Dit in tegenstelling tot de mensen die door satan gebruikt worden; ze staan vaak met een grote mond vooraan te schreeuwen.

Ik dacht dat het dan de bedoeling was om die schreeuwerige figuren naar God te brengen. Niet dus..?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Nicky O:

Ik dacht dat het dan de bedoeling was om die schreeuwerige figuren naar God te brengen. Niet dus..?

Volgens mij kun je iemand niet bewegen naar God te gaan, dat doet enkel de Heilige Geest. Wat je kunt doen is getuigen. Die schreeuwerige figuren zouden hun keuze tegen God hebben kunnen gemaakt. Daar valt niet tegen te getuigen en zal als olie op het vuur werken. Het beste negeert men ze m.i. Laat het iig niet ten koste gaan van de minder opvallende goddeloze mens die God net zo hard nodig heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Reken daar maar op. De mensen die God stuurt zijn veelal niet opvallend op de voorgrond aanwezig. Dit in tegenstelling tot de mensen die door satan gebruikt worden; ze staan vaak met een grote mond vooraan te schreeuwen.

Dus iemand als Steven Anderson wordt niet door God gestuurd.

Over geduld: geduld heeft altijd met tijd te maken maar evenveel met wat je kunt verdragen/dulden/'lijden'.

Een patiënt is in het Nederlands een zieke maar in het Engels betekent 'patient' daarnaast ook 'geduldig'.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Bastiaan73:

Dus iemand als Steven Anderson wordt niet door God gestuurd.

Over geduld: geduld heeft altijd met tijd te maken maar evenveel met wat je kunt verdragen/dulden/'lijden'.

Een patiënt is in het Nederlands een zieke maar in het Engels betekent 'patient' daarnaast ook 'geduldig'.

Inderdaad en met een zieke mens heeft men het beste geduld. Steven Anderson is een rare kwibus die haat met liefde verward. Prima dat men tegen homoseksualiteit is, maar haten hoeft men zulken niet, laat staan executeren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei thom:

Als de Geest werkzaam is of is geweest, zal dat doorwerken of door kunnen werken in de mens, als de zaaier die zaait. Maar wat ik ermee bedoel, is dat die werkzaamheid alleen Hem aangaat in zowel geven als ontvangen.

Het her-kennen zal dan ook 'iets' vanuit Hem en tot Hem zijn: om ten eerste geraakt/gewekt te worden, en vervolgens als voeden of dorst lessen voor datgene wat gewekt is in die mens. Wie zoekt zal vinden.

Wat een vaag gebeuzel alweer. Compleet onbewust van God leven, alsof er niets is veranderd. Ik hoop van harte dat je God nog eens leert kennen. Zodat je ook gewoon kunt zeggen: ik leef zoals God dat wil. En ook durft toe te geven als dat een niet lukt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei thom:

Als de Geest werkzaam is of is geweest, zal dat doorwerken of door kunnen werken in de mens, als de zaaier die zaait. Maar wat ik ermee bedoel, is dat die werkzaamheid alleen Hem aangaat in zowel geven als ontvangen.

Heb je het nu over bekering?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei thom:

Daar begint het mee. Het geloof van Jezus Christus bewust worden in jezelf noem ik dit. Of de vonk.

Jij met je vonk. Er is geen vonk te bekennen in een onbekeerd mens. God is niet aanwezig in het leven van de goddeloze. Punt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Kaasjeskruid:

. En zo leef ik voort met de genomen beslissingen en de gevolgen daarvan welke allen zullen meewerken ten goede, ook als ik eens verkeerd kies.

Betekent dat dat je beslissingen uiteindelijk niet verkeerd kunnen zijn omdat je leeft in Hem? Ze werken uiteindelijk mee aan het goede zeg je.

bewerkt door Nicky O
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei thom:

Slopen die hap.

Laat dat slopen maar aan de Heilige Geest over. Die laat niets heel van de oude mens.

2 minuten geleden zei Nicky O:

Betekent dat dat je beslissingen uiteindelijk niet verkeerd kunnen zijn omdat je leeft in Hem? Ze werken uiteindelijk mee aan het goede zeg je.

Ja. Er is dus wel degelijk sprake van een betere keuze op dat moment, maar die verkeerde keuze leidt niet tot het verderf van jezelf of van een ander.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ja. Er is dus wel degelijk sprake van een betere keuze op dat moment, maar die verkeerde keuze leidt niet tot het verderf.

Stel nu dat ik me er niet van bewust zou zijn dat bepaalde schreeuwerige figuren door de duivel gezonden zijn en ik ga volledig voor een vriendschap. Overtuigd dat ik een rol kan spelen in de bekering van deze persoon. Wat zou er kunnen gebeuren? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei thom:

Alleen als die werkzaam is in die mens. En iets moet daarom geraakt worden, tot leven gewekt, om zo ook de oude mens zichtbaar te maken. Hoe anders kan er afgebroken worden.

Die oude mens staat levensgroot op de voorgrond. En daar is geen greintje goedheid in te bekennen waarmee deze een plek in de hemel kan veroveren. Die strijd zal uit handen gegeven moeten worden. De Heilige Geest staat aan de deur van het hart van elk mens te kloppen, maar maakt daarmee geen onderdeel uit van die oude mens.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Nicky O:

Stel nu dat ik me er niet van bewust zou zijn dat bepaalde schreeuwerige figuren door de duivel gezonden zijn en ik ga volledig voor een vriendschap. Overtuigd dat ik een rol kan spelen in de bekering van deze persoon. Wat zou er kunnen gebeuren? 

Dat je er zelf op moet inleveren. Laat aub gaan dat redderssyndroom en red daarmee jezelf. Zodat je ook aandacht kunt schenken aan minder gebekte goddelozen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Die oude mens staat levensgroot op de voorgrond. En daar is geen greintje goedheid in te bekennen waarmee deze een plek in de hemel kan veroveren. Die strijd zal uit handen gegeven moeten worden. De Heilige Geest staat aan de deur van het hart van elk mens te kloppen, maar maakt daarmee geen onderdeel uit van die oude mens.

Helemaal correct! 

 

5 minuten geleden zei thom:

Alleen als die werkzaam is in die mens. En iets moet daarom geraakt worden, tot leven gewekt, om zo ook de oude mens zichtbaar te maken. Hoe anders kan er afgebroken worden.

Dit klopt niet.. het is niet dat er iets tot leven gewekt moet worden, maar het eeuwige Leven gaat in je wonen, namelijk Christus zelf!

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei thom:

Rom. 10

6 Maar de rechtvaardigheid, die uit het geloof is, spreekt aldus: Zeg niet in uw hart: Wie zal in den hemel opklimmen? Hetzelve is Christus van boven afbrengen.

7 Of, wie zal in den afgrond nederdalen? Hetzelve is Christus uit de doden opbrengen.

8 Maar wat zegt zij? Nabij u is het Woord, in uw mond en in uw hart. Dit is het Woord des geloofs, hetwelk wij prediken.

9 Namelijk, indien gij met uw mond zult belijden den Heere Jezus, en met uw hart geloven, dat God Hem uit de doden opgewekt heeft, zo zult gij zalig worden.

10 Want met het hart gelooft men ter rechtvaardigheid en met den mond belijdt men ter zaligheid.

11 Want de Schrift zegt: Een iegelijk, die in Hem gelooft, die zal niet beschaamd worden.

En daarmee zal dat vonkje van jou futiel blijken te zijn. Niets ter zake doende. Als men gehoor geeft aan dat geklop buiten het hart, dan zal er een waar vuur ontstoken worden dat lacht om dat vonkje van jou.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei thom:

Rom. 10

6 Maar de rechtvaardigheid, die uit het geloof is, spreekt aldus: Zeg niet in uw hart: Wie zal in den hemel opklimmen? Hetzelve is Christus van boven afbrengen.

7 Of, wie zal in den afgrond nederdalen? Hetzelve is Christus uit de doden opbrengen.

8 Maar wat zegt zij? Nabij u is het Woord, in uw mond en in uw hart. Dit is het Woord des geloofs, hetwelk wij prediken.

9 Namelijk, indien gij met uw mond zult belijden den Heere Jezus, en met uw hart geloven, dat God Hem uit de doden opgewekt heeft, zo zult gij zalig worden.

10 Want met het hart gelooft men ter rechtvaardigheid en met den mond belijdt men ter zaligheid.

11 Want de Schrift zegt: Een iegelijk, die in Hem gelooft, die zal niet beschaamd worden.

Ik zie het verband niet Thom, sorry..

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei thom:

Geeft niet. Komt wel.

Jezus zei tegen hem: ‘Omdat je me gezien hebt, geloof je. Gelukkig zijn zij die niet zien en toch geloven.’ Joh. 20:29 

Vanaf het moment dat we met hart, ziel en verstand gaan geloven in God, die we niet kunnen zien, dan heeft de Geest ingang gevonden. Dat gebeurt. Daar is geen vonk voor nodig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid