Spring naar bijdragen

Hoe herkennen we de wil van God in ons (dagelijks) leven?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 325
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het getuigt juist van moed van Fundamenteel dat hij zijn zwakte met ons deelt. 

Jouw ruggengraat bevalt me wel. Het laat jou bijna koud hoe anderen over jou denken. Het is een overlevingsinstinkt waar ik van kan leren. En ja, dat leerde Jezus ons inderdaad. Al vindt de wereld ons

Zojuist zei Bastiaan73:

Misschien is het geen vonk maar een soort waakvlammetje. Dat kan uitgaan of oplaaien of een waakvlammetje blijven. Als de 'oude' mens niks waard is, waarom houdt God dan van die waardeloze wezens?

Omdat het Zijn schepsels zijn. Uitgedoofd en duister.

1 minuut geleden zei thom:

De vonk kan je zien als het geloof, de basis waaruit het begint. Wat de Geest doet, is dat vinden in de mens, wat gehoor geeft. Wat gehoor geeft, is uit God.

Wat een nonsens weer. Volgens jou redenatie zou iedereen dus geloven, hoewel ze het niet beseffen. Echt, van den zotte.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei thom:

Kunnen geloven. Als het Woord gebracht wordt. Snap je? En dat Woord.. is Geest.

En het is niet de Heilige Geest die antwoord op Zijn eigen geklop, maar toch echt de geest van de mens. Deze zal dan ook afgebroken worden totdat er niets meer van overblijft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Dan lees ik of een andere Bijbel, of lees Hem met een andere bril. Dat vonkje van jou dat kan mij de pot op.

Citaat:

De Kerk leert dat iedere geestelijke ziel direct door God geschapen wordt: 

 zij wordt niet "voortgebracht" door de ouders; de Kerk leert ons ook dat de ziel onsterfelijk is: zij vergaat niet na haar scheiding van het lichaam bij de dood en zij zal zich opnieuw met het lichaam verenigen bij de uiteindelijke verrijzenis.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Nicky O:

Citaat:

De Kerk leert dat iedere geestelijke ziel direct door God geschapen wordt: 

 zij wordt niet "voortgebracht" door de ouders; de Kerk leert ons ook dat de ziel onsterfelijk is: zij vergaat niet na haar scheiding van het lichaam bij de dood en zij zal zich opnieuw met het lichaam verenigen bij de uiteindelijke verrijzenis.

En die ziel zal als oude ziel de hel beleven, of als nieuwe ziel de hemel.

Zojuist zei thom:

Joh.17

Zij waren Uw, en Gij hebt Mij dezelve gegeven; en zij hebben Uw woord bewaard.

Dus iedereen komt in de hemel... Wat wil je nu bereiken met het aanreiken van dergelijke teksten? Met "zij" worden bedoeld de mensen die geloven. Al het overige dat niet geloofd zal niet het Zijne zijn, maar van de duivel en zijn plek in de eeuwige verderving tegemoet kunnen zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei thom:

De vonk kan je zien als het geloof, de basis waaruit het begint. Wat de Geest doet, is dat vinden in de mens, wat gehoor geeft. Wat gehoor geeft, is uit God.

Wat jij voor vonk ziet, zal ik wellicht als zaadje zien. Gelukkig dat mijn wortel al gezet is, maar vruchten brengt het nog niet voort :D

En dat is mijn eigen schuld want ik herkende Gods wil heel goed. Via de diensten, via ontmoetingen, via gebeden... Gods wil is eigenlijk niet zo moeilijk te achterhalen. Maar God heeft meer gelovers dan werkelijke dienaars. Want een fundamenteel christen die is de hele dag door bezig met goede werken en loochent zichzelf om het kruis op te nemen. En zo ken ik eigenlijk maar heel weinig christenen.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Want een fundamenteel christen die is de hele dag door bezig met goede werken en loochent zichzelf om het kruis op te nemen. En zo ken ik eigenlijk maar heel weinig christenen.

Inderdaad, en die is dus niet bezig met zichzelf de ganse dag suf te blowen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Tuurlijk, het verweer van een verslaafde: kijk maar naar jezelf zodat ik niet naar de mijne hoef te kijken

Het getuigt juist van moed van Fundamenteel dat hij zijn zwakte met ons deelt. 

bewerkt door Nicky O
Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Nicky O:

Citaat:

De Kerk leert dat iedere geestelijke ziel direct door God geschapen wordt: 

 zij wordt niet "voortgebracht" door de ouders; de Kerk leert ons ook dat de ziel onsterfelijk is: zij vergaat niet na haar scheiding van het lichaam bij de dood en zij zal zich opnieuw met het lichaam verenigen bij de uiteindelijke verrijzenis.

Daarboven staat

"De eenheid van lichaam en ziel gaat zo diep dat men de ziel als de "vorm" van het lichaam moet beschouwen, d.w.z. dankzij de geestelijke ziel is het uit stof bestaande lichaam een menselijk en levend lichaam; geest en stof zijn in de mens geen twee met elkaar verenigde naturen, maar hun eenheid vormt een natuur."

Bron: https://www.rkdocumenten.nl/rkdocs/index.php?mi=600&doc=1&id=1045

Op welk moment wordt de 'geestelijke ziel' dan geschapen volgens deze ged8ngang? Bij de conceptie?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Jou een spiegel voorhouden. En daar lachen verslaafden dan zoals gewoonlijk het liefste om. Die zien zichzelf als vermakelijk en niets anders dan een lachspiegel.

Neen uw vooroordelen vinden geen aarding met de realiteit. Moet wel toegeven dat je me aan het denken zette, maar moest ik constant in de verdediging gaan tegen je zou ik zo 90% van uw posten naar mij moeten gaan verantwoorden. Neen bedankt. De linkerwang.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid