Spring naar bijdragen

Hoe herkennen we de wil van God in ons (dagelijks) leven?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 325
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het getuigt juist van moed van Fundamenteel dat hij zijn zwakte met ons deelt. 

Jouw ruggengraat bevalt me wel. Het laat jou bijna koud hoe anderen over jou denken. Het is een overlevingsinstinkt waar ik van kan leren. En ja, dat leerde Jezus ons inderdaad. Al vindt de wereld ons

6 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ja, ik ben zwak en blijf dat het liefste. Zodat ik moedig kan blijven lijken.

We behoren ons als Christen nederig op te stellen, zachtmoedig en liefdevol. We zijn allemaal zondaars.

Handel niet uit geldingsdrang of eigenwaan, maar acht in alle bescheidenheid de ander belangrijker dan uzelf. Filippenzen 2:3

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Nicky O:
12 minuten geleden zei Bastiaan73:

Op welk moment wordt de 'geestelijke ziel' dan geschapen volgens deze ged8ngang? Bij de conceptie?

Daar weet ik ook geen antwoord op. Het lijkt me wel. 

Effe verder gezocht; artikel 2323 geeft het RK antwoord/standpunt weer:

"Omdat het embryo vanaf de conceptie moet worden behandeld als een persoon, moet het als ieder ander menselijk wezen in zijn onschendbaarheid verdedigd, alsmede verzorgd en verpleegd worden."

Bron: https://www.rkdocumenten.nl/rkdocs/index.php?mi=600&doc=1&al=2323&highlight=conceptie

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Nicky O:

We behoren ons als Christen nederig op te stellen, zachtmoedig en liefdevol. We zijn allemaal zondaars.

Handel niet uit geldingsdrang of eigenwaan, maar acht in alle bescheidenheid de ander belangrijker dan uzelf. Filippenzen 2:3

Wie heeft jou wijsgemaakt dat christenen zondaars zijn? Zachte heelmeesters maken stinkende wonden dame. En een dokter die je pijn doet heb ik liever dan een kwakzalver die je wijsmaakt dat het allemaal geen fluit voorstelt. Die kwakzalver vermijd gewoon het pijnpunt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Bastiaan73:

Effe verder gezocht; artikel 2323 geeft het RK antwoord/standpunt weer:

"Omdat het embryo vanaf de conceptie moet worden behandeld als een persoon, moet het als ieder ander menselijk wezen in zijn onschendbaarheid verdedigd, alsmede verzorgd en verpleegd worden."

Bron: https://www.rkdocumenten.nl/rkdocs/index.php?mi=600&doc=1&al=2323&highlight=conceptie

Goed bezig jij!!

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Wie heeft jou wijsgemaakt dat christenen zondaars zijn? Zachte heelmeesters maken stinkende wonden dame. En een dokter die je pijn doet heb ik liever dan een kwakzalver die je wijsmaakt dat het allemaal geen fluit voorstelt. Die kwakzalver vermijd gewoon het pijnpunt.

Ieder zijn talent... maar waar is dan het inzicht? Vooral de empathie. Bv “leren omgaan met prikkels” is niet iemand genezen. Zo kan ik tegen de blinde zeggen “leren kijken” maar daar is die niets mee he. 

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Ieder zijn talent... maar je waar is dan het inzicht? Vooral de empathie. Bv “leren omgaan met prikkels” is niet iemand genezen. Zo kan ik tegen de blinde zeggen “leren kijken” maar daar is die niets mee he. 

Zo kan ik ook tegen een blinde zeggen dat ie maar moet gaan blowen, want dat verruimt zijn zichtveld. Terwijl in werkelijkheid ik enkel hem beperk in zijn visie door hem onverschilligheid aan te raden.

Jij bent verantwoordelijk voor het omgaan met prikkels en niemand anders. En een tip in de juiste richting hoeft niet per se genezing te betekenen inderdaad. Ik zie mezelf dan ook niet als genezer, maar als wegwijzer. Ongeacht hoe een ander over een bepaalde richting denkt... het maakt mij geen enkel verschil. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Wie heeft jou wijsgemaakt dat christenen zondaars zijn? 

Dat mag ik zo niet zeggen hè. Je hebt gelijk. Wij Christenen maken fouten, maar leven onder de Genade van God.

Als u boos wordt, zondig dan niet: laat de zon niet ondergaan over uw boosheid, geef de duivel geen kans.'  Efeziërs 4:26-27 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Nicky O:

Dat mag ik zo niet zeggen hè. Je hebt gelijk. Wij Christenen maken fouten, maar leven onder de Genade van God.

Als u boos wordt, zondig dan niet: laat de zon niet ondergaan over uw boosheid, geef de duivel geen kans.'  Efeziërs 4:26-27 

Wij kunnen zondigen, maar dat maakt ons geen zondaars. Het is zoals het verschil tussen een varken en een schaap: een varken wil niet anders dan wentelen in de modder, terwijl een schaap de modderpoel het liefste mijdt. Toch kan een schaap eens onverhoopt in de modder verzeild raken, maar dat maakt hem nog geen varken.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Wij kunnen zondigen, maar dat maakt ons geen zondaars. Het is zoals het verschil tussen een varken en een schaap: een varken wil niet anders dan wentelen in de modder, terwijl een schaap de modderpoel het liefste mijdt. Toch kan een schaap eens onverhoopt in de modder verzeild raken, maar dat maakt hem nog geen varken.

Zo is het. Ook de Geest zou ons niet toelaten om in de modder te willen wentelen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Zo kan ik ook tegen een blinde zeggen dat ie maar moet gaan blowen, want dat verruimt zijn zichtveld. Terwijl in werkelijkheid ik enkel hem beperk in zijn visie door hem onverschilligheid aan te raden.

Jij bent verantwoordelijk voor het omgaan met prikkels en niemand anders. En een tip in de juiste richting hoeft niet per se genezing te betekenen inderdaad. Ik zie mezelf dan ook niet als genezer, maar als wegwijzer. Ongeacht hoe een ander over een bepaalde richting denkt... het maakt mij geen enkel verschil. 

Wel dan vermijd ik ze gewoon. Want ik zou met de beste wil niet weten hoe mijn menselijke natuur uit te sluiten. 

Als rood je zou prikkelen, en alles is rood gekleurd, dan blijf je toch gewoon waar alles groen gekleurd is?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Wel dan vermijd ik ze gewoon. Want ik zou met de beste wil niet weten hoe mijn menselijke natuur uit te sluiten. 

Als rood je zou prikkelen, en alles is rood gekleurd, dan blijf je toch gewoon waar alles groen gekleurd is?

Wat is er verkeerd aan het vermijden van triggers?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Nicky O:
6 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Wij kunnen zondigen, maar dat maakt ons geen zondaars. Het is zoals het verschil tussen een varken en een schaap: een varken wil niet anders dan wentelen in de modder, terwijl een schaap de modderpoel het liefste mijdt. Toch kan een schaap eens onverhoopt in de modder verzeild raken, maar dat maakt hem nog geen varken.

Zo is het. Ook de Geest zou ons niet toelaten om in de modder te willen wentelen. 

Onder het etiket wellness is het echter wel verantwoord.

b016208e8ddc1f7deb49c37f48dfa8fd.jpg

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Niets, maar soms moet je wel eens de confrontatie aangaan. Dan ben ik toch liever stabiel waar ik voorbereid ben op het onvoorspelbare.

Zo is het nu eenmaal gesteld met fobieën. Waar je bang voor bent overwin je door confronteren. Maar neem het niet gelijk tegen de hele wereld op. Daar ben je nog niet stabiel genoeg voor.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Kaasjeskruid:

Zo is het nu eenmaal gesteld met fobieën. Waar je bang voor bent overwin je door confronteren. Maar neem het niet gelijk tegen de hele wereld op. Daar ben je nog niet stabiel genoeg voor.

Fobie? Neenee het is echt aan de gang. Europa, ons Avondland, gaat de ergste crisis tegemoet sedert WO2. En ik heb ook op wereldschaal gekeken, het ziet er echt niet goed uit. Er gaat iets gebeuren dat geen mens in deze generaties ooit meegemaakt heeft. Bilbical proportion, wat reeds gaande is of de wereld stond niet aan Europa en de VS haar deur. Water tekorten, zand is van onder ons poep geroofd om te bouwen, bouwen, bouwen en nog eens bouwen. Sinkholes, de aarde valt letterlijk in duigen en ze is woest. End times. Dit is geen climat change, dit is global change.

Ik ben daar niet irrationeel angstig voor, dus geen fobie. Maar ik een confrontatie hoeft daarom ook niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Nicky O:

Hahaaha dat wel. Maar dat maakt je dan nog geen varken. 

Citaat

Varkens zijn sociale en erg intelligente dieren en worden in dat kader dan ook vaak in één adem genoemd met dieren als mensapen en dolfijnen. Naar aanleiding van verschillende experimenten worden hun cognitieve vaardigheden vaak vergeleken met kinderen van rond de vier jaar. Lees hieronder wat varkens allemaal kunnen.

Bron: https://www.varkensinnood.nl/hoe-slim-zijn-varkens

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Bastiaan73:

Onder het etiket wellness is het echter wel verantwoord.

Afhankelijk van wat je onder modder verstaat. Laat ik het wat duidelijker formuleren: 

slijk.

https://www.encyclo.nl/begrip/slijk

Met name het component "vuil" wordt dan erg belangrijk.

2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Fobie? Neenee het is echt aan de gang. Europa, ons Avondland, gaat de ergste crisis tegemoet sedert WO2. En ik heb ook op wereldschaal gekeken, het ziet er echt niet goed uit. Er gaat iets gebeuren dat geen mens in deze generaties ooit meegemaakt heeft. Bilbical proportion, wat reeds gaande is of de wereld stond niet aan Europa en de VS haar deur. Water tekorten, zand is van onder ons poep geroofd om te bouwen, bouwen, bouwen en nog eens bouwen. Sinkholes, de aarde valt letterlijk in duigen en ze is woest. End times. Dit is geen climat change, dit is global change.

Ik ben daar niet irrationeel angstig voor, dus geen fobie. Maar ik een confrontatie hoeft daarom ook niet.

Nee, nee, je maakt van deze kwestie gewoon een fobie. Hoeft niet en is ook niet jou zorg. Jou zorg zou moeten zijn: hoe kan ik mezelf profileren zonder haat ook al wordt ik omgeven door rood. Zonder er zelf rood door te worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Nicky O:

@Kaasjeskruid ineens realiseer ik me hoe ik aan het woord zondaars kom.

Wees gegroet Maria.. Heilige Maria, Moeder van God bid voor ons zondaars. Nu en in het uur van onze dood. Amen. 

Ownee he, daar is Maria weer. Die is op een voetstuk geplaatst waar ze niet thuishoort, ze is namelijk Jezus niet. Jezus vergeeft zonden, niet Maria. Hoewel ze een voortreffelijke positie heeft in mogen nemen wbt de geboorte van onze Heiland Jezus Christus, is ze zelf net zo afhankelijk van Jezus als wij dat zijn. Laat dat bidden tot Maria nu maar een achterwege, ze zal van generlei waarde blijken te zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ownee he, daar is Maria weer

Ik respecteer je mening, maar dat is even een andere discussie.

Terug naar de wil van God. Hoe weten we wat Hij met ons ieder persoonlijk van plan is? Heeft iedere Christen een roeping gekregen?

bewerkt door Nicky O
Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Nee, nee, je maakt van deze kwestie gewoon een fobie. Hoeft niet en is ook niet jou zorg. Jou zorg zou moeten zijn: hoe kan ik mezelf profileren zonder haat ook al wordt ik omgeven door rood. Zonder er zelf rood door te worden.

En wat als groen zijn niet aanvaard wordt en rood u daar constant op aanvalt? Dan is het toch automatisch mijn zorg.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

En wat als groen zijn niet aanvaard wordt en rood u daar constant op aanvalt? Dan is het toch automatisch mijn zorg.

Wat denkt u nu zelf? Dat iedereen maar zomaar even groen wordt? Wen er maar aan dat u als christen een minderheid vormt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid