Spring naar bijdragen

Seks voor huwelijk stoppen


Aanbevolen berichten

4 minuten geleden zei sjako:

Je geeft hier echt verkeerd advies. Seks mag alleen tussen man en vrouw binnen een huwelijk. Seks buiten het huwelijk is altijd zonde, ook al vind je dat van niet. Als je echt van elkaar houdt zou ik zeggen: ga trouwen of oefen zelfbeheersing. 

Dat is dus optie 1 in andere bewoordingen. *:}

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 113
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De vraag was simpel. Geen discussie over of het mag, of discussie over wat wel of niet mag.  De vraag was gewoon of er tips waren. Als je die niet kan of wil beantwoorden, reageer dan niet.. 

Je hebt echter geen keuze. Als je Gods wil zo strikt wil navolgen, en dat wil je, dan zul je inderdaad moeten wachten tot na de huwelijksvolstrekking, of in elk geval tot wanneer je klaar bent om, moc

Ik begrijp de verlangens maar al te goed en weet uit ervaring dat afbouwen geen optie is. Alhoewel wij net op tijd getrouwd zijn. ? Mijn vrouw was 18, en zijn reeds 5 jaar getrouwd en hebben twee

4 uur geleden zei RJ23:

De vraag was gewoon of er tips waren. Als je die niet kan of wil beantwoorden, reageer dan niet.. 

Familie? (gezien je naam)

Ik weet niet of je weleens op forums komt, maar iemand de mond snoeren is praktisch onmogelijk. Verder is de vraag al honderd keer beantwoord zijn de atheïsten tot en met de fundamenteel gelovigen en alles er tussenin het in dit specifieke geval het eens een keertje met elkaar eens, daar mogen we toch ook weleens van genieten :? 

Als je verder geen interesse hebt. Er staat nergens dat je alle reacties moet lezen. En deze vraagstelling is te leuk om zomaar voorbij te laten gaan.

Tip: als jij of jullie het beu zijn, vraag dan aan de moderator of ze het topic willen sluiten, of ga naar een ander forum, of zoiets.

Graag gedaan (F)

2 uur geleden zei dingo:

Als laatste jullie kennen elkaar al heel lang het is zeker te overwegen om te gaan trouwen.

19 is ze, en wie weet hoe oud haar vriend is. Mijn advies is dan toch echt om nog even van de huwelijksband af te zien. Zeker omdat er ook net begonnen is met een studie. En wie weet wat het studentenleven brengt. @JR23 dit is serieus advies! Misschien niet op het onderwerp waar je om vraagt. Maar je bent nog jong en een studentenleven, waar je net mee bent begonnen, brengt veranderingen die je niet kunt voorzien. En ook al heb je de beste bedoelingen wacht dat nog een paar jaar af voordat je gaat trouwen (als je begrijpt wat ik bedoel).  

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Mullog:

Familie? (gezien je naam)

Ik weet niet of je weleens op forums komt, maar iemand de mond snoeren is praktisch onmogelijk. Verder is de vraag al honderd keer beantwoord zijn de atheïsten tot en met de fundamenteel gelovigen en alles er tussenin het in dit specifieke geval het eens een keertje met elkaar eens, daar mogen we toch ook weleens van genieten :? 

Als je verder geen interesse hebt. Er staat nergens dat je alle reacties moet lezen. En deze vraagstelling is te leuk om zomaar voorbij te laten gaan.

Tip: als jij of jullie het beu zijn, vraag dan aan de moderator of ze het topic willen sluiten, of ga naar een ander forum, of zoiets.

Graag gedaan (F)

...

Ik ben tegen het sluiten van topics op verzoek van de TS. Als je bij een familiedinner zit en oma vraagt aan je hoe het gaat waarna een groepsgesprek ontstaat, hou je ook niet allemaal op wanneer oma zegt dat ze haar antwoord heeft gekregen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Levi:

Ik ben tegen het sluiten van topics op verzoek van de TS. Als je bij een familiedinner zit en oma vraagt aan je hoe het gaat waarna een groepsgesprek ontstaat, hou je ook niet allemaal op wanneer oma zegt dat ze haar antwoord heeft gekregen. 

Vragen kan altijd. Dat wil nog niet zeggen dat de moderator het doet :-) 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei RJ23:

De vraag was simpel. Geen discussie over of het mag, of discussie over wat wel of niet mag. 

De vraag was gewoon of er tips waren. Als je die niet kan of wil beantwoorden, reageer dan niet.. 

Vriendelijk bedankt.

Maak een afbouwschema, @JR23 of @RJ23

Dat gaat als volgt.
Bepaal een tijdstip in de toekomst waarop je/jullie geen seks meer wil(len) hebben.
Vervolgens reken je uit hoe vaak je het tot dat moment zou doen (afhankelijk van je gemiddelde per week).
Dat doe je door de helft. 
In de eerste helft van het schema bouw je in een door jezelf te bepalen mate 'de daad' af.
In de tweede helft van het schema bouw je het voorspel af. 
Dat gaat door tot het moment dat je elkaar helemaal niet meer aan kijkt, en dan is je doel bereikt.

Succes!
 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

@JR23, ik heb niet allemaal doorgelezen wat andere mensen allemaal hebben gezegd. Wat ik denk dat handig is, is duidelijk formuleren waaorm je wilt stopen en onder woorden brengen wat jullie dat zal opleveren. En of dat meer de moeite waard is dan gewoon te trouwen (wat ik sowieso altijd aanraad, los van of het handig is of niet). Breng dit onder woorden om zeker te weten dat jullie op dezelfde lijn zitten. Ik ben benieuwd wat het aandeel van je vriend is om te stoppen, want jij stelt de vraag hier op het forum en je vriend niet, mannen zijn meer geneigd om seks te initieren, dus welke acties heeft hij ondernomen. 

Daarna, probeer eens een dag van vasten en gebed om Gods hulp te vragen. Vasten is een Bijbelse methode om bij een beslissing te laten zien dat je het meent. En ga eens na hoe het gebeurt dat je seks hebt. Als het is dat je een film zit te kijken en een fles wijn daarbij drinkt met zijn tweeën waardoor je wat losser wordt en van het een komt het ander, dan moet je bijvoorbeeld geen wijn meer drinken om het te voorkomen, bijvoorbeeld. Zijn er dingen die je kan doen om te voorkomen dat het een tot het ander leidt. Er zijn altijd dingen die gewoonweg niet helpen als je wilt stoppen.

En ik zou er heel erg voor op passen dat je kinderen onbewust begint te beschouwen als ongewenst bijproduct van seks. Dat helpt jou en je eventuele kinderen totaal niet.

Succes!

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Andere Jas:

Als het is dat je een film zit te kijken en een fles wijn daarbij drinkt met zijn tweeën waardoor je wat losser wordt en van het een komt het ander, dan moet je bijvoorbeeld geen wijn meer drinken om het te voorkomen, bijvoorbeeld. Zijn er dingen die je kan doen om te voorkomen dat het een tot het ander leidt.

Dat is nu exact de reden dat moslims hun vrouwen een doek over de kop trekken. Zo voorkom je 'zondige' gedachten. Die kant moet je niet op willen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Andere Jas:

Breng dit onder woorden om zeker te weten dat jullie op dezelfde lijn zitten. Ik ben benieuwd wat het aandeel van je vriend is om te stoppen, want jij stelt de vraag hier op het forum en je vriend niet, mannen zijn meer geneigd om seks te initieren, dus welke acties heeft hij ondernomen. 

Bedankt voor de begripvolle reactie! Met mijn vriend zit het helemaal goed hoor. Hij leest mee, en is het met me eens, dit is een beslissing van ons samen. Hij heeft ook eenmaal gereageerd onder de naam RJ23. Wij praten ook samen over de reacties op dit topic want wij kunnen samen over alles praten. Het enige is dat wij samen niet echt een oplossing konden vinden.

Wat wij zeker mee gaan nemen in de komende tijd voor ons huwelijk dat we God hier meer in gaan betrekken, wij vragen God om kracht om ons te weerhouden van de seks.
Dat veel mensen zeggen dat het niet in de Bijbel staat dat je geen seks mag hebben voor het huwelijk, daarover moeten wij ook eerlijk zijn: daar zijn wij ook achter gekomen. Maar de beslissing voor ons dat we dit niet willen blijft hetzelfde, omdat we het een mooie waarden.

34 minuten geleden zei Andere Jas:

En ik zou er heel erg voor op passen dat je kinderen onbewust begint te beschouwen als ongewenst bijproduct van seks. Dat helpt jou en je eventuele kinderen totaal niet.

Wat dit betreft, ik begrijp wat je zegt. Ik doe zelf de PABO, de opleiding tot juf basisonderwijs, en ik ben ontzettend dol op kinderen. Mijn vriend en ik willen dolgraag samen kinderen in de toekomst en zouden hier ontzettend blij mee zijn. Het enige is dat op dit moment wij een kindje geen veilige thuissituatie zouden kunnen bieden, ik woon nog thuis en mijn vriend woont in een éénpersoonsappartementje. Ik wil dus juist vanwege het kind nu nog niet zwanger raken, en ik weet dat hier de middelen voor zijn, maar wat ik al noemde: mijn vriend en ik willen geen seks meer voor ons huwelijk, dit is een beslissing van ons samen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dat is nu exact de reden dat moslims hun vrouwen een doek over de kop trekken. Zo voorkom je 'zondige' gedachten. Die kant moet je niet op willen.

Allereerst is er niks mis, onredelijks of absurds aan het uit de weg gaan van een aanleiding tot ongewenste situaties. Ten tweede is dit geen zaak van denken, je maakt het gebeuren veelste mentaal. Mensen zijn geen hersens op stokjes. Lichamelijkheid en context zijn net zo doorslaggevend in situaties als gedachten, ook de reden waarom ik vasten erij betrek. Ten derde, moslims hebben hier helemaal niks te maken. Ik denk niet dat we de kant op moeten gaan om alles wat er niks mee te maken heeft erbij te betrekken.

6 uur geleden zei JR23:

Bedankt voor de begripvolle reactie! Met mijn vriend zit het helemaal goed hoor. Hij leest mee, en is het met me eens, dit is een beslissing van ons samen. Hij heeft ook eenmaal gereageerd onder de naam RJ23. Wij praten ook samen over de reacties op dit topic want wij kunnen samen over alles praten. Het enige is dat wij samen niet echt een oplossing konden vinden.

Wat wij zeker mee gaan nemen in de komende tijd voor ons huwelijk dat we God hier meer in gaan betrekken, wij vragen God om kracht om ons te weerhouden van de seks.
Dat veel mensen zeggen dat het niet in de Bijbel staat dat je geen seks mag hebben voor het huwelijk, daarover moeten wij ook eerlijk zijn: daar zijn wij ook achter gekomen. Maar de beslissing voor ons dat we dit niet willen blijft hetzelfde, omdat we het een mooie waarden.

Wat dit betreft, ik begrijp wat je zegt. Ik doe zelf de PABO, de opleiding tot juf basisonderwijs, en ik ben ontzettend dol op kinderen. Mijn vriend en ik willen dolgraag samen kinderen in de toekomst en zouden hier ontzettend blij mee zijn. Het enige is dat op dit moment wij een kindje geen veilige thuissituatie zouden kunnen bieden, ik woon nog thuis en mijn vriend woont in een éénpersoonsappartementje. Ik wil dus juist vanwege het kind nu nog niet zwanger raken, en ik weet dat hier de middelen voor zijn, maar wat ik al noemde: mijn vriend en ik willen geen seks meer voor ons huwelijk, dit is een beslissing van ons samen.

Nou ja, een zwangerschap is wel iets anders dan omgaan met andermans kinderen van half negen tot drie. Veel seksuele voorlichting in Nederland is erop gericht om zwangerschap te voorkomen, terwijl juist de Bijbel veronderstelt dat seks en kinderen krijgen samengaan. In die zin is het wel in de lijn van de Bijbel om te wachten met seks voor het huwelijk, maar da's een andere discussie.

Iig succes!

Link naar bericht
Deel via andere websites
45 minuten geleden zei Andere Jas:

Veel seksuele voorlichting in Nederland is erop gericht om zwangerschap te voorkomen, terwijl juist de Bijbel veronderstelt dat seks en kinderen krijgen samengaan.

Dat veronderstelt de Bijbel niet. Als het over seks gaat, dan is dat voornamelijk om de eer van hetersoseksuele mannen veilig te stellen.
Voorbeeld is Richteren 19: 20-29. De mannen van een stad eisen de uitlevering van een mannelijke bezoeker om seks met hem te hebben. De gastheer weigert dit en stelt voor dat zijn maagdelijke dochter en het bijwijf van de gast zijn plaats innemen. Als de mannen blijven aandringen gooit de bezoeker zijn bijwijf naar buiten waarna de mannen haar de hele nacht misbruiken en als zij 's morgens dood voor de deur ligt snijdt hij haar in twaalf stukken.

Een ander voorbeeld hiervan is Genesis 34. Dina, de dochter van Jacob, wordt verkracht door Sichem waarna hij aanbiedt om met haar te trouwen. De familie van Jacob lijkt hier op in te gaan maar Sichem wordt met alle inwoners van de stad waar hij woont vermoord.

Inmiddels leven we in de 21 eeuw en mag een iets ontwikkelder kijk op seks worden verwacht dan 'kijk eens hoe de mannen er het in het bronzen tijdperk over dachten in het Midden Oosten'.

Als het nu zou gaan zoals in die tijd, was @RJ23 nu door de familie van @JR23 vermoord, omdat hij 'tot haar is in gegaan' zonder ook maar een cent bruidsschat te hebben betaald. 

 

 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dat is nu exact de reden dat moslims hun vrouwen een doek over de kop trekken. Zo voorkom je 'zondige' gedachten. Die kant moet je niet op willen.

En strenge moslimmannen hun baard laten staan. Monniken en monialen ook hun haar scheren of sluieren en in habijt gekleed gaan. Geheelonthouders niet naar een café gaan. Vegetariërs niet naar een steakhouse gaan, zeker als ze vlees nog steeds érg lekker vinden. Ex-rokers rookplekken mijden.
Het is dus vrij normaal om eventuele ongewenste verleidingen uit de weg te gaan, dus ook op seksueel gebied. Hoe je dat doet, dat moet je zelf weten, als het maar werkt. In verschillende religieuze tradities zijn er een aantal voorschriften die je dan dient te volgen, maar ook dan komt het wel op jouzelf aan.

Welke kant je op moet willen, hangt dus af van wat juist en waar is om te doen. We hoeven niet terug naar de jaren vijftig, maar ook niet naar de jaren zestig.
Uit verschillende tijdsperioden mogen we de goede vruchten plukken en ik denk dat veel meer discretie en kuisheid op seksueel gebied in het openbare leven en in de media een zeer gezonde ontwikkeling zou zijn. Seks hoort thuis in het privédomein, tussen elkaar liefhebbende mensen, en nergens anders.
Misschien ontdekken we dan wel ineens dat al die schijnbaar veelvuldig aanwezige seksuele verlangens veelal slechts opgeklopt werden door allerlei openbare sensuele uitingen en toespelingen daarop, geuit door partijen die zo plat geld aan onze gevoelens willen verdienen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 2-5-2019 om 18:19 zei Dat beloof ik:

Dat veronderstelt de Bijbel niet. Als het over seks gaat, dan is dat voornamelijk om de eer van hetersoseksuele mannen veilig te stellen.
Voorbeeld is Richteren 19: 20-29. De mannen van een stad eisen de uitlevering van een mannelijke bezoeker om seks met hem te hebben. De gastheer weigert dit en stelt voor dat zijn maagdelijke dochter en het bijwijf van de gast zijn plaats innemen. Als de mannen blijven aandringen gooit de bezoeker zijn bijwijf naar buiten waarna de mannen haar de hele nacht misbruiken en als zij 's morgens dood voor de deur ligt snijdt hij haar in twaalf stukken.

Een ander voorbeeld hiervan is Genesis 34. Dina, de dochter van Jacob, wordt verkracht door Sichem waarna hij aanbiedt om met haar te trouwen. De familie van Jacob lijkt hier op in te gaan maar Sichem wordt met alle inwoners van de stad waar hij woont vermoord.

Inmiddels leven we in de 21 eeuw en mag een iets ontwikkelder kijk op seks worden verwacht dan 'kijk eens hoe de mannen er het in het bronzen tijdperk over dachten in het Midden Oosten'.

Als het nu zou gaan zoals in die tijd, was @RJ23 nu door de familie van @JR23 vermoord, omdat hij 'tot haar is in gegaan' zonder ook maar een cent bruidsschat te hebben betaald. 

 

 

Je haalt twee voorbeelden aan om aan te tonen dat de samenhang tussen huwelijk seks en kinderen krijgen niet wordt verondersteld in de Bijbel. Dat is, los van de betekenis van situaties die jij aanhaalt, statistisch niet echt overtuigend. Wat ik bedoel te zeggen is dat de primaire samenlevingsvorm van mensen uit de tijd van de Bijbel een was van een huishouden. Een huisgezin met een vader als hoofd en een vrouw, kinderen, knechten en slaven. Deze samenlevingsvorm had een meer verbondsachtig kader en veronderstelde de samenhang tussen huwelijk, seks en kinderen krijgen. Dit van de tafel vegen met een ad hominem, 'de eer van heteroseksuele mannen veiligstellen', is veel te makkelijk en veel te cynisch. Dat is misschien dan wel een 'ontwikkelde' visie op seksualiteit, maar vrij recent en eentje die ons vandaag de dag alleen maar heeft geleid tot seks als een consumptiegoed in de neo-liberale samenleving en eerlijk gezegd vrij recent is. En ook de categorieën hetero- en homoseksualiteit zijn vrij recent Plus dat ik denk dat de zelfs in het seculiere denken het gelijk van de bronzen tijdperk wordt aangetoond door evolutionaire (neuro) wetenschappen en psychologie en het sociaal constructivisme aantoont als utopische luchtfietserij. Daarentegen is de veronderstelling dat iets pas ontwikkeld is als het begrepen wordt niet geldig, je gaat er dan vanuit dat het de seksualiteit onontwikkeld was, en eigenlijk eis je pas dat je kan autorijden als je de mechanica en chemische processen van een auto begrijpt.

Ik zie echt niet in waarom het ongeldig is om te stellen dat in de Bijbel er een samenhang wordt verondersteld tussen seks en kinderen krijgen. De betekenis van de teksten wordt veel duidelijker dan uitgaan dat het om eer van heteroseksuele mannen gaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 uur geleden zei Andere Jas:

Je haalt twee voorbeelden aan om aan te tonen dat de samenhang tussen huwelijk seks en kinderen krijgen niet wordt verondersteld in de Bijbel. Dat is, los van de betekenis van situaties die jij aanhaalt, statistisch niet echt overtuigend. Wat ik bedoel te zeggen is dat de primaire samenlevingsvorm van mensen uit de tijd van de Bijbel een was van een huishouden. Een huisgezin met een vader als hoofd en een vrouw, kinderen, knechten en slaven. Deze samenlevingsvorm had een meer verbondsachtig kader en veronderstelde de samenhang tussen huwelijk, seks en kinderen krijgen. Dit van de tafel vegen met een ad hominem, 'de eer van heteroseksuele mannen veiligstellen', is veel te makkelijk en veel te cynisch.

Mooi geformuleerd, maar ik kwam met twee voorbeelden, en jij komt met geen enkel voorbeeld om je mening in deze te onderbouwen.
Je lijk je niet te beseffen dat als je het hebt over 'uit de tijd van de Bijbel' , dat dan grofweg gaat over een periode van duizend jaar.
Een huisgezin met een man en een vrouw? Nou dat lijkt me vrij simplistisch en het zat toen soms ernstig anders in elkaar. Salomo schijnt 700 vrouwen te hebben gehad. Om maar weer eens met een voorbeeld te komen (salomo dus in dit geval).

Met voorbeelden komen doe jij niet, dus ik zou niet weten wat ik van tafel zou moeten vegen. Voordat ik iets van tafel veeg, moet er namelijk wel iets liggen. Het enige dat jij op tafel hebt gelegd is een lege ballon.  Onderbouw eens iets, dan hebben we wellicht een goed gesprek.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Wachten met seks doe je om karakter te kweken, een betere persoonlijkheid. Rebecca st James schreef eens een song over het wachten op de ware. Darling, wait for me. In het refrein zegt ze; But there is always forgivness and a second chance. 

Dat geldt voor jullie ook. Of het makkelijk zal zijn om van elkaar af te blijven? Nee, absoluut niet! Of het mogelijk is? Jazeker wel! 

Zorg voor buddies, vertrouwenspersonen die jullie kunnen helpen en waaraan je verantwoording af moet leggen. 

Blijf uit situaties die je knieën doen knikken, spreek met elkaar een codewoord af voor als het te moeilijk voor je wordt, dan kan de ander daar op reageren.

Succes en God bless.

Link naar bericht
Deel via andere websites
58 minuten geleden zei Liefdeskruiden.nl:

Rebecca st James schreef eens een song over het wachten op de ware. Darling, wait for me.

Yep, dat werd een populaire these in vooral de VS: not dating, just waiting. Niet gaan daten, maar wachten tot God je de ware toebedeelt.
Met als gevolg dat hele kerken gevuld raakten met (gefrustreerde) singles die geen idee hadden hoe ze fatsoenlijk met leden van de andere sekse konden flirten of zelfs gewoon vriendschappelijk omgaan, daardoor nauwelijks tot geen relaties kregen en het aantal gezinnen fors minderde.

Whoops... ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Robert Frans:

Yep, dat werd een populaire these in vooral de VS: not dating, just waiting. Niet gaan daten, maar wachten tot God je de ware toebedeelt.
Met als gevolg dat hele kerken gevuld raakten met (gefrustreerde) singles die geen idee hadden hoe ze fatsoenlijk met leden van de andere sekse konden flirten of zelfs gewoon vriendschappelijk omgaan, daardoor nauwelijks tot geen relaties kregen en het aantal gezinnen fors minderde.

Whoops... ?

Absoluut waar, daarom moeten we als christenen aan 'seksuele voorlichting' gaan doen. (veel te laat) Waar de kerk het al die jaren heeft laten liggen of weggestopt wordt het hoog tijd dat we als christenen ook een 'seksueel discipelschap' gaan volgen. Wil dat zeggen dat er vanalles niet mag? Welnee, maar God is de Schepper en bedenker van seks, Hij weet het beste hoe we daar mee om moeten gaan. En dat mag echt 'Hot en Holy' wezen, zoals Hij het volgens ons ook bedoeld heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Liefdeskruiden.nl:

Absoluut waar, daarom moeten we als christenen aan 'seksuele voorlichting' gaan doen. (veel te laat) Waar de kerk het al die jaren heeft laten liggen of weggestopt wordt het hoog tijd dat we als christenen ook een 'seksueel discipelschap' gaan volgen. Wil dat zeggen dat er vanalles niet mag? Welnee, maar God is de Schepper en bedenker van seks, Hij weet het beste hoe we daar mee om moeten gaan. En dat mag echt 'Hot en Holy' wezen, zoals Hij het volgens ons ook bedoeld heeft.

Maar, als je lang wacht dan.... wordt je een beter persoon?

1 uur geleden zei Liefdeskruiden.nl:

Wachten met seks doe je om karakter te kweken, een betere persoonlijkheid.

En wat bedoel je met 'seksueel discipelschap'  ? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Maar, als je lang wacht dan.... wordt je een beter persoon?

En wat bedoel je met 'seksueel discipelschap'  ? 

We wachten met seks, niet zodat we een extatische tijd kunnen hebben tijdens onze huwelijksnacht (want geloof me, dat is zelden het geval), we wachten omdat door het proces van wachten onze relatie wordt opgebouwd, ons vertrouwen wordt versterkt en onze toewijding aan elkaar wordt uitgeprobeerd, getest en verfijnd.

We wachten met seks, omdat we door het proces van wachten discipline, zelfbeheersing, loyaliteit en eerbied voor het heilige éénworden leren.

We wachten met seks omdat het een daad van aanbidding en gehoorzaamheid is aan een God die precies weet hoe we gemaakt zijn, wat we nodig hebben en wat het beste is voor ons leven.

Ons wachten met seks is een daad van vertrouwen in God, vertrouwen dat Hij ons leidt naar grotere dingen.

We wachten, niet vanwege wat het voor ons zal doen, maar vanwege wat het in ons zal doen .

Omdat je geen goed seksleven kunt opbouwen als je nog geen goed karakter heb gebouwd.

 

Seksueel discipelschap

 

Veel Christenen geloven dat hun seksuele keuzes van een andere (lees minder belangrijke) categorie zijn dan wat ze in hun geestelijk leven najagen. Ze zijn in staat die zaken volledig te scheiden.

Ze gaan op zondagmorgen naar de kerk en kijken zondagavond naar porno. Deels komt dat doordat de kerk zich stilhoudt over seksualiteit en de radicale, wereldongelijkvormige keuzes daarin.

We zijn ten onrechte gaan denken dat God niets te zeggen heeft over onze seksualiteit, dat Hij ons daarin volledig vrij laat om te doen wat we fijn vinden.

Hoewel wij van God een eigen wil hebben gekregen, is dit toch echt een leugen. In feite zijn seksualiteit en spiritualiteit ontworpen om ondeelbaar één te zijn. Als we de seksuele dingen niet gaan bespreken maken we tegelijkertijd onze spiritualiteit armer.

Onze seksuele keuzes laten zien wat we werkelijk geloven over God. Wat denk je bijvoorbeeld dat het betekent om een discipel van Jezus te zijn? Mag het je wat kosten als je Hem wilt volgen? Als je gelooft wat Jezus leerde, dat Hem volgen betekent dat je sterft aan je eigen ik, dan begrijp je dat God van je zou kunnen vragen om je seksuele verlangens te parkeren. Dat betekent niet dat God niet liefdevol is, het betekent dat we beamen dat we geschapen zijn voor meer dan alleen ons eigen leven hier op aarde.

En trouwens: Niets zo mooi als smachten. Is niet de vervulling van het verlangen het eind ervan? Nu komt er iets prachtigs voor in de plek als seks eenmaal een feit is, maar toch, vergeet niet dat de fase van het verlangen een noodzakelijke tussenstap is.

Gesprekken aangaan over seksualiteit is een onderdeel van de Grote opdracht: Maak discipelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Liefdeskruiden.nl:

We wachten met seks, niet zodat we een extatische tijd kunnen hebben tijdens onze huwelijksnacht (want geloof me, dat is zelden het geval), we wachten omdat door het proces van wachten onze relatie wordt opgebouwd, ons vertrouwen wordt versterkt en onze toewijding aan elkaar wordt uitgeprobeerd, getest en verfijnd.

We wachten met seks, omdat we door het proces van wachten discipline, zelfbeheersing, loyaliteit en eerbied voor het heilige éénworden leren.

We wachten met seks omdat het een daad van aanbidding en gehoorzaamheid is aan een God die precies weet hoe we gemaakt zijn, wat we nodig hebben en wat het beste is voor ons leven.

Ons wachten met seks is een daad van vertrouwen in God, vertrouwen dat Hij ons leidt naar grotere dingen.

We wachten, niet vanwege wat het voor ons zal doen, maar vanwege wat het in ons zal doen .

Omdat je geen goed seksleven kunt opbouwen als je nog geen goed karakter heb gebouwd.

 

Seksueel discipelschap

 

Veel Christenen geloven dat hun seksuele keuzes van een andere (lees minder belangrijke) categorie zijn dan wat ze in hun geestelijk leven najagen. Ze zijn in staat die zaken volledig te scheiden.

Ze gaan op zondagmorgen naar de kerk en kijken zondagavond naar porno. Deels komt dat doordat de kerk zich stilhoudt over seksualiteit en de radicale, wereldongelijkvormige keuzes daarin.

We zijn ten onrechte gaan denken dat God niets te zeggen heeft over onze seksualiteit, dat Hij ons daarin volledig vrij laat om te doen wat we fijn vinden.

Hoewel wij van God een eigen wil hebben gekregen, is dit toch echt een leugen. In feite zijn seksualiteit en spiritualiteit ontworpen om ondeelbaar één te zijn. Als we de seksuele dingen niet gaan bespreken maken we tegelijkertijd onze spiritualiteit armer.

Onze seksuele keuzes laten zien wat we werkelijk geloven over God. Wat denk je bijvoorbeeld dat het betekent om een discipel van Jezus te zijn? Mag het je wat kosten als je Hem wilt volgen? Als je gelooft wat Jezus leerde, dat Hem volgen betekent dat je sterft aan je eigen ik, dan begrijp je dat God van je zou kunnen vragen om je seksuele verlangens te parkeren. Dat betekent niet dat God niet liefdevol is, het betekent dat we beamen dat we geschapen zijn voor meer dan alleen ons eigen leven hier op aarde.

En trouwens: Niets zo mooi als smachten. Is niet de vervulling van het verlangen het eind ervan? Nu komt er iets prachtigs voor in de plek als seks eenmaal een feit is, maar toch, vergeet niet dat de fase van het verlangen een noodzakelijke tussenstap is.

Gesprekken aangaan over seksualiteit is een onderdeel van de Grote opdracht: Maak discipelen.

 

En dan heb je een aantal jaren gewacht en dan blijkt dat de sex gewoon waardeloos is. Zit je er mooi voor de rest van je leven aan vast.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 14-6-2019 om 17:15 zei Quest:

 

En dan heb je een aantal jaren gewacht en dan blijkt dat de sex gewoon waardeloos is. Zit je er mooi voor de rest van je leven aan vast.

Ja. En daar hebben ze dan speciale tuigjes voor gemaakt :#  en die kun je toevallig bij hen kopen ook nog?

https://liefdeskruiden.nl/product/holle-voorbind-dildo/

(zie topic "Is masturberen een zonde",en dan pagina 9)

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn laatste keer met mijn vriendin was beter dan onze eerste keer.

Het is net zo mooi en zeldzaam jezelf te bewaren voor het huwelijk. En dat je eerste nacht teleurstellend is? Werk eraan, leer elkaar plaatsjes kennen en onderzoek elkaars erogene zones. 

Ik ken meisjes die niet vaginaal kunnen klaarkomen, bij quasi geen enkele man. Is dat erg? Neen, er us meer dan 1 manier om een poes te villen :)

Als de seks waardeloos is, ligt dat veelal aan jezelf. Praten werkt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 14-6-2019 om 17:15 zei Quest:

 

En dan heb je een aantal jaren gewacht en dan blijkt dat de sex gewoon waardeloos is. Zit je er mooi voor de rest van je leven aan vast.

Een goed seksleven bereik je niet meteen na de huwelijksvoltrekking, het is eerder een proces. Een proces dat veel tijd, moeite, informatie, onbaatzuchtigheid, communicatie en oefening vergt. Het is een proces dat een doelbewuste investering van emoties, tijd en energie kost.

En vooral is het een proces om een beter persoon te worden, net zo goed als het gaat om een betere minnaar te worden. De beste manier om daar werk van te maken is altijd; beginnen met een betere persoon te worden. Is dat makkelijk? Nee! Geluk gegarandeerd? Nee, maar de kans op langdurig huwelijksgeluk wordt er vele malen groter door.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Liefdeskruiden.nl:

En vooral is het een proces om een beter persoon te worden, net zo goed als het gaat om een betere minnaar te worden. 

En die intimiteit heb jij je niet mee te bemoeien. Althans niet middels een seksshop.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Dolce Vita:

Ja. En daar hebben ze dan speciale tuigjes voor gemaakt :#  en die kun je toevallig bij hen kopen ook nog?

https://liefdeskruiden.nl/product/holle-voorbind-dildo/

(zie topic "Is masturberen een zonde",en dan pagina 9)

We hopen dat je die nooit nodig zult hebben als gevolg van een dwarslaesie bv, of omdat je mannelijkheid dienst weigert. Mocht dat wel zo zijn dan zullen we je graag een hulpmiddel daarvoor aanbieden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid