Spring naar bijdragen

reuzen op aarde


Aanbevolen berichten

3 uur geleden zei benzra1:

hoe kan het dat er vroeger reuzen op aarde waren

Dat is een beetje een hekel pint voor veel gelovigen.
In Genesis 6 staat dat er vroeger reuzen waren. 
Tenminste, dat staat in sommige vertalingen. In andere staat weer 'geweldigen' of 'geweldenaars .
Maar er staat meer in dat stukje test (Genesis 6)

Citaat

En het gebeurde, toen de mensen zich op de aardbodem begonnen te vermenigvuldigen en er dochters bij hen geboren werden, dat Gods zonen de dochters van de mensen zagen dat zij mooi waren, en zij namen zich vrouwen uit allen die zij uitgekozen hadden. Toen zei de HEERE: Mijn Geest zal niet voor eeuwig met de mens twisten, omdat ook hij vlees is, maar zijn dagen zullen honderdtwintig jaar zijn. In die dagen, en ook daarna, waren er reuzen op de aarde, toen Gods zonen bij de dochters van de mensen waren gekomen en die kinderen voor hen baarden; dit zijn de geweldenaars van oude tijden af, mannen van naam.

Hier staat 'geweldenaars'  in plaats van reuzen. M.a.w: hier staat niet alleen dat die er waren.
Hier staat ook dat God meerdere zonen heeft, er zijn ook vertalingen waar staat 'de zonen van de Goden' dus in die Bijbels is er sprake van meerdere Goden.
Het is dus allemaal nogal verwarrend en afhankelijk van welke vertaling je er bij pakt. 

Overigens is het volgens mij nooit aangetoond dat er reuzen bestonden, al kennen we uit de recente geschiedenis wel wat voorvallen van mensen met een groeistoornis. Dat is echter iets anders dan een ras van reuzen.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Overigens is het volgens mij nooit aangetoond dat er reuzen bestonden, al kennen we uit de recente geschiedenis wel wat voorvallen van mensen met een groeistoornis. Dat is echter iets anders dan een ras van reuzen.

Voor die dochters der mensen hoop ik in elk geval dat die hypothetische reuzen bij de geboorte een normaal formaat hadden. V.w.b. de er aan voorafgaande geslachtsgemeenschap hoop ik voor die dochters der mensen dat de reuzen niet al te groot geschapen waren.

hqdefault.jpg

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Bastiaan73:

Voor die dochters der mensen hoop ik in elk geval dat die hypothetische reuzen bij de geboorte een normaal formaat hadden. V.w.b. de er aan voorafgaande geslachtsgemeenschap hoop ik voor die dochters der mensen dat de reuzen niet al te groot geschapen waren.

hqdefault.jpg

Dan is masturberen wel zo veilig ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Mullog:
2 uur geleden zei Bastiaan73:

Voor die dochters der mensen hoop ik in elk geval dat die hypothetische reuzen bij de geboorte een normaal formaat hadden. V.w.b. de er aan voorafgaande geslachtsgemeenschap hoop ik voor die dochters der mensen dat de reuzen niet al te groot geschapen waren.

Dan is masturberen wel zo veilig ?

:lol:

Xie trouwens een fout in m'n tweede zin; daarin moet 'reuzen' natuurlijk 'zonen Gods' zijn, aangezien zij volgens het verhaal de dochters der mensen zwanger maakten en daar die reuzen uit zouden zijn voortgekomen.

Genesis 6:

4 De reuzen waren in die dagen op de aarde, en ook daarna, toen de zonen Gods tot de dochters der mensen kwamen, en zij hun [kinderen] baarden; dit zijn de geweldigen uit de voortijd, mannen van naam.

Over de vet gemaakte woorden: ik lees hier een soort bewondering in van de schrijver terwijl in vers 3 en 5-7 God er niet bepaald happy mee leek te zijn:

3 En de Here zeide: Mijn Geest zal niet altoos in de mens blijven, nu zij zich misgaan hebben; hij is vlees; zijn dagen zullen honderd twintig jaar zijn.

5 Toen de Here zag, dat de boosheid des mensen groot was op de aarde en al wat de overleggingen van zijn hart voortbrachten te allen tijde slechts boos was,
6 Berouwde het de Here, dat Hij de mens op de aarde gemaakt had, en het smartte Hem in zijn hart.
...

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 4-5-2019 om 17:53 zei Mullog:

Die waren er niet

Er zijn genoeg aanwijzingen dat die er wel degelijk waren. Ik heb zelfs opgravingen gezien, al weet ik niet zeker of die echt zijn. Op sommige afbeeldingen van oude volken zie je soms ook reuzen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei sjako:

Er zijn genoeg aanwijzingen dat die er wel degelijk waren. Ik heb zelfs opgravingen gezien, al weet ik niet zeker of die echt zijn. Op sommige afbeeldingen van oude volken zie je soms ook reuzen.

Je begrijpt dat deze argumentatie weinig overtuigend is, toch....?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er is pas geleden een reus overleden: Peter Mayhew, de acteur die Chewbacca speelde in Star Wars.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Peter_Mayhew

ZPNBXSTNGQI6TD2E5DMLWHPZQY.jpg

In 1993 overleed André the Giant, een worstelaar die ook een rol speelde in de film The Princess Bride.

Andre-the-Giant-Princess-Bride-hands-Car

Citaat:

"Roussimoff leed door een vergroting van zijn hypofyse aan een zeldzame ziekte, acromegalie. Door overmatige productie van groeihormonen werd hij ontzettend groot en zwaar, en vervormde zijn schedel."

Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/André_the_Giant

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 4-5-2019 om 16:04 zei benzra1:

hoe kan het dat er vroeger reuzen op aarde waren

Volgens Genesis 6 waren het engelen die op de aarde kwamen en als mensen wilden leven. Huwden, kinderen kregen, maar ook God de rug toe gekeerd hadden. Ze trouwen met vrouwen vanwege hun schoonheid en niet vanwege hun liefde. Engelen zijn reusachtig groot en hun nageslacht ook.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:
Op 4-5-2019 om 19:58 zei Bastiaan73:

hqdefault.jpg

Prutswerk, enkel bedoeld om een HOAX de wereld in te helpen. Die man is bezig met een steel zonder schep.... Of is dat soms een enorme wattenstaaf om zijn oor mee te reinigen?

Tuurlijk is het een hoax. Maar ik vind het wel grappig gedaan. Hier nog een mooi photoshopje:

Brazil-Giant-Skeleton1.jpg

En er is zelfs een schedel van een cycloop gevonden!

428523_1ccc.jpg

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Willempie:

Ik plaats deze link zonder oordeel. Dat mag je zelf vellen. Aangezien je hier reageert dacht ik dat jij het misschien wel interessant zou vinden. En mogelijk anderen ook.

http://www.franklinterhorst.nl/reuzen.html

Die man zijn duim is vast even groot als die van de reuzen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
46 minuten geleden zei Gaitema:

Volgens Genesis 6 waren het engelen die op de aarde kwamen en als mensen wilden leven. Huwden, kinderen kregen, maar ook God de rug toe gekeerd hadden. Ze trouwen met vrouwen vanwege hun schoonheid en niet vanwege hun liefde. Engelen zijn reusachtig groot en hun nageslacht ook.

 

20 minuten geleden zei Levi:

Huh? Kun je me teksten citeren waarin staat dat engelen een vleselijk lichaam aan (kunnen) nemen?

En "nefiliem" komt van het woord ´nafal´, dat vallen betekend. De tekst in Beresjiet (Genesis) 6 legt het ook laat ook zien wat er gebeurde: er leefden giganten op aarde. Met als toevoeging of dit letterlijk reuzen waren of heel grote mensen. Niet dus, want er staat: Dat zijn de befaamde helden van het verre verleden. Tenminste, die toevoeging staat er in de NBV. In het Hebreeuws staat er iets soortgelijks ´me-olam anesjee ha-sjem´ me= uit of vanuit / olam=het al, wereld, alles, (al)tijd, tijden of eeuwigheid / anesjee=mensen van / ha-sjeem=de naam. Ofwel: mensen vanuit andere/verre tijden, mensen van naam. En mensen van naam noemen we ook wel helden, dus de NBV heeft een wat vrijere vertaling, maar doet inhoudelijk recht aan de tekst. 

Deze ´helden´, of mensen van naam, worden aangeduid als de nefiliem. Dat zijn ´gevallenen´. Toen de destijds bekende en veelgeprezen operazanger Marco Bakker onder invloed van alcohol met zijn auto iemand dood reed, en van zijn maatschappelijke voetstuk viel, trok niemand de conclusie dat hij de zoon is van een engel die een vleselijk lichaam had aangenomen en een menselijke vrouw. 

Sta me toe mezelf te citeren uit een ander topic... *:}

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Gaitema:

Volgens Genesis 6 waren het engelen die op de aarde kwamen en als mensen wilden leven. Huwden, kinderen kregen, maar ook God de rug toe gekeerd hadden. Ze trouwen met vrouwen vanwege hun schoonheid en niet vanwege hun liefde. Engelen zijn reusachtig groot en hun nageslacht ook.

Hun geslachtsdelen ook? Zo ja dan was dat wel even slikken pittig voor de dochteren der mensen.

15 uur geleden zei Aristarkos:

Nou ja, je hebt verschillende soorten vlees, 1 Cor. 15:39 zegt « Alle vlees is niet hetzelfde vlees; maar een ander is het vlees der mensen, en een ander is het vlees der beesten, en een ander der vissen, en een ander der vogelen ». Dat van engelen staat er hier niet bij maar ook dat is ander vlees. Het lijkt mij tijdelijk vlees.

Aristarkos

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
37 minuten geleden zei Willempie:

Ik plaats deze link zonder oordeel. Dat mag je zelf vellen. Aangezien je hier reageert dacht ik dat jij het misschien wel interessant zou vinden. En mogelijk anderen ook.

http://www.franklinterhorst.nl/reuzen.html

Leuke link, bedankt.

Ik weet van een paar dingen zo uit het blote hoofd:

  • Die eerste schedel met die toeter eraan, zal ik maar zeggen, dat was een wijd verbreide gewoonte in de oudheid, zowel in Zuid Amerika als in Europa;
  • Van die steentjes met die dino's erop is algemeen bekend dat je die daar bij handelaren kunt kopen. Het zijn vervalsingen;
  • Die reuzenschedels is maar de vraag of die zo groot zijn. Dat kun je op de foto's niet zien.

Maar ik vind het altijd leuk dit soort "von Däniken" 'achtige stukken te lezen :-) 

Link naar bericht
Deel via andere websites
46 minuten geleden zei Bastiaan73:
1 uur geleden zei Gaitema:

Volgens Genesis 6 waren het engelen die op de aarde kwamen en als mensen wilden leven. Huwden, kinderen kregen, maar ook God de rug toe gekeerd hadden. Ze trouwen met vrouwen vanwege hun schoonheid en niet vanwege hun liefde. Engelen zijn reusachtig groot en hun nageslacht ook.

Hun geslachtsdelen ook? Zo ja dan was dat wel even slikken pittig voor de dochteren der mensen.

Het zegt weinig over de grote van hun geslacht. Je weet het, hoe patseriger de auto, hoe kleiner...

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Mullog:

Het zegt weinig over de grote van hun geslacht. Je weet het, hoe patseriger de auto, hoe kleiner...

Jesjoea zegt dat engelen geslachtsloos zijn. Dus de interpretatie als zou het hier om engelen gaan botst met het hebben van geslachtsdelen. :#

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Levi:

Jesjoea zegt dat engelen geslachtsloos zijn. Dus de interpretatie als zou het hier om engelen gaan botst met het hebben van geslachtsdelen. :#

Misschien hebben ze dan wel een hele grote, hele patserige auto, met echt heeeel veeeeel chroom. Zoveel dat er niets meer is overgebleven van.....

:B

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid