Spring naar bijdragen
Gaitema

Gods goedetierenheid

Aanbevolen berichten

6 uur geleden zei Willempie:

Alleen al de Bijbelse feesten bewijzen de aanwezigheid en het verlossend ingrijpen van de Schepper. Mijn dubbeltje.

Dat is wel erg simpel.
Dus suikerfeest bewijst de aanwezigheid van Allah, en als indianen rond de totempaal dansen bewijst dat Oeboeboeloe.  
Hoe is het mogelijk dat mensen zó simpel redeneren? 

bewerkt door Dat beloof ik

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Chaim:

Wat is er van Gods goedetierenheid merkbaar behalve dat menselijke interpretatie gebeurtenissen als zodanig opvat?

Niets natuurlijk. Zo zit het nu eenmaal met menselijke interpretaties. Je wilt het zien of je wilt het niet zien. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
51 minuten geleden zei Willempie:

Niets natuurlijk. Zo zit het nu eenmaal met menselijke interpretaties. Je wilt het zien of je wilt het niet zien. 

Duidelijk. Je wilt het blijkbaar zo zien. Waarom?

bewerkt door Chaim

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Chaim:

Duidelijk. Je wilt het dus blijkbaar zo zien. Waarom?

Als het niet te zien is, is er geen reden ervan uit te willen gaan.

Alles wat wij zien of niet zien is m.i. afhankelijk van onze persoonlijke interpretatie. Waarom wil ik het zo zien? Omdat er anders geen hoop is. Het is al lang wetenschappelijk aangetoond dat onze perceptie van deze wereld sterk afhankelijk is van onze wil. Er zijn mensen die het niet zien. Er zijn mensen die het belachelijk maken en er denigrerend over spreken. Er zijn ook mensen die gewoon een hekel hebben aan de Schepper omdat die niet voldoet aan hun morele standaard. Voor de laatsten heb ik nog het meest begrip. Als je bijvoorbeeld een vernietigingskamp hebt overleefd zou het goed kunnen dat je het de Schepper bijzonder kwalijk neemt dat Hij dat niet heeft voorkomen. En de ultieme manier om je boosheid tegen iemand te uiten is het negeren en ontkennen van diens bestaan. Daarentegen zijn er ook overlevenden die, ondanks dat ze het niet begrijpen, gewoon op God blijven vertrouwen. Er is namelijk geen enkel alternatief. Job zei: "Zelfs indien Hij mij wil doden zal ik nog op Hem vertrouwen."        

1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dat is wel erg simpel.
Dus suikerfeest bewijst de aanwezigheid van Allah, en als indianen rond de totempaal dansen bewijst dat Oeboeboeloe.  
Hoe is het mogelijk dat mensen zó simpel redeneren? 

Ik vermoed dat Chaïm wel degelijk begrijpt waar ik het over heb. Van jou verwacht ik dat begrip niet en ik zal dat argument dus ook nooit in een gesprek met jou gebruiken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei Willempie:

Alles wat wij zien of niet zien is m.i. afhankelijk van onze persoonlijke interpretatie. Waarom wil ik het zo zien? Omdat er anders geen hoop is. Het is al lang wetenschappelijk aangetoond dat onze perceptie van deze wereld sterk afhankelijk is van onze wil. Er zijn mensen die het niet zien. Er zijn mensen die het belachelijk maken en er denigrerend over spreken. Er zijn ook mensen die gewoon een hekel hebben aan de Schepper omdat die niet voldoet aan hun morele standaard. Voor de laatsten heb ik nog het meest begrip. Als je bijvoorbeeld een vernietigingskamp hebt overleefd zou het goed kunnen dat je het de Schepper bijzonder kwalijk neemt dat Hij dat niet heeft voorkomen. En de ultieme manier om je boosheid tegen iemand te uiten is het negeren en ontkennen van diens bestaan. Daarentegen zijn er ook overlevenden die, ondanks dat ze het niet begrijpen, gewoon op God blijven vertrouwen. Er is namelijk geen enkel alternatief. Job zei: "Zelfs indien Hij mij wil doden zal ik nog op Hem vertrouwen."        

Waarmee je aantoont dat je claim slechts op je zienswijze is gebaseerd.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 11-5-2019 om 08:47 zei sjako:

Ik weet niet of het verhaal wat erbij staat over deze man gaat

Mooi verhaal @sjako, doet mij denken aan de "American dream" verhalen, van postjongen naar miljonair. Maar waarom vertel je het als het geen relatie met de foto heeft?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Mullog:

Mooi verhaal @sjako, doet mij denken aan de "American dream" verhalen, van postjongen naar miljonair. Maar waarom vertel je het als het geen relatie met de foto heeft?

Deze foto stond erbij, maar ik weet niet of het idd de bedelaar is van het verhaal. Maar het verhaal illustreert wel dat God mensenlevens kan veranderen, ten goede.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid