Spring naar bijdragen

Christus alleen


Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Robert Frans:

Waarom Hij je die geboden dan opdraagt en waarom Hij je zo laat meewerken aan die relatie met Hem en niet genoegen wil nemen met enkel een zondaarsgebed?
Omdat Hij van je houdt en je het beste gunt.

We lopen by default op de brede weg naar het verderf. De toegang tot de nauwe poort is de toegang tot de hemel. De enige manier om op deze weg te belanden is je beseffen dat je een zondaar bent en niet zonder Gods vergeving kunt. Alles wat daarna komt heeft niets met werken voor een plekje in de hemel te maken maar alles met het heiligingsproces. Eenmaal door die nauwe poort kan men onmogelijk van die smalle weg af geraken die zijn uiteindelijke bestemming mag weten in de volmaakte herschepping van alles.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 99
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Inderdaad, broeder! We zijn geen slachtoffers! Wij zijn meer dan overwinnaars door Hem, die ons heeft liefgehad!  

Volgens mij predikt hij (heb in het verleden weleens een preek van hem geluisterd op YouTube) vooral tegen het soort christendom in Amerika, dat leert dat je enkel maar een zondaarsgebed hoeft op te z

Christ Alone is een documentaire over wat volgens een zoon van mijn voormalige wijkdominee de moeite waard is om te kijken, over wat volgens hem het ware evangelie is. Iets wat je in deze tijd door vo

21 uur geleden zei Willempie:

Het betreft ernstige zonden en overtredingen in het verleden, o.a. op seksueel gebied maar ook m.b.t. drankmisbruik en lastering. Ik wordt daar momenteel heel erg op aangevallen. De duivel probeert me wijs te maken dat ik het totaal verknald heb en dat ik Jezus en Zijn Koninkrijk onwaardig ben. Ik moet hem daarin gelijk geven. Tegelijkertijd moet ik blijkbaar steeds meer gaan beseffen en aanvaarden dat Jezus mijn rechtvaardigheid is en dat God zelfs mij, totaal onwaardige zondaar, aanziet in Zijn Zoon die het ook voor mij heeft volbracht en dat Zijn verzoenend en zondebedekkend bloed zelfs voldoende was voor mij. Ook moet ik God steeds meer gaan vertrouwen dat Hij Zelf mij heiligt, innerlijk maar ook in de praktijk van mijn uiterlijke leven. Ik kan het niet zelf, al doe ik nog zo mijn best. Ik kan in mijn vlees nooit voldoen aan God´s morele standaard. Ik wist het eigenlijk al wel maar de laatste weken probeerde de duivel mij totaal te ontmoedigen en te beschuldigen. Gelukkig weet ik ook ontzettend goed dat ik totaal geen alternatief heb dan om God en Jezus te blijven vertrouwen. Opgeven is geen optie. Mocht je meer willen weten, vraag gerust verder. Ik vind het niet erg om mijn zwakheden toe te geven en wil niet schijnheilig zijn door mezelf beter voor te doen dan ik ben. Daarom waardeer ik jou ook zo. Ik proef jouw oprechtheid.

Bro toch. Gedenk dan voor wie Christus Zijn Kerk leidt? Wat jij nu zegt is wat farizeeërs willen dat je zou denken. Iedereen kan tot Christus komen. Je hebt toch geen doodzondes begaan? Je mag de duivel geen gelijk geven en gewoon weten dat God je lief heeft en je zonden vergeven zijn als je ze met oprecht berouw aan Christus opbiechtte. 

Ik was alcoholieker, gebruik drugs, ben niet getrouwd, pleegde niets dan overspel, verbraste duizenden euro’s per maand aan vrouwen, drank en drugs,.... Toch heb ik tijdens de bijbelstudie sterk de HG gevoeld toen men de parabel van het verloren schaap leerde. God spreekt bro, luister goed naar Hem in de signalen rond je heen. Maar dan moet die duivelse ruis wel van je zender :)

maar hoor mij hier mooi praten, ik ben uit het geloof gestapt omdat ik geen werkhand van God wil zijn. Dat zal ook wel een staartje krijgen lol. Hoe dan ook, ik geloof niet dat God ons zal straffen voor fouten op deze wereld die geen doodzonde zijn. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Fundamenteel:

@Willempie when I am down this helps ??

Ik voel uw lijden als het mijne, en ik ga u niet dwingen je kruis te dragen, maar ik wil u wel helpen met het dragen ervan broeder. Solo Christo! Toen, nu, altijd!

Ik ga het mijne opnemen, en jij? 

Inderdaad, broeder! We zijn geen slachtoffers! Wij zijn meer dan overwinnaars door Hem, die ons heeft liefgehad!

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Fundamenteel:

De duivel draait precies overuren.

Dat heeft deze leugenaar ook nodig. Wat wij "moeten" doen? RUSTEN in Christus. Laat de duivel maar zwoegen. Herinner satan aan zijn toekomst: de eeuwige hel, lach hem uit en geniet van je RUST in Christus!

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei WdG:

Dat heeft deze leugenaar ook nodig. Wat wij "moeten" doen? RUSTEN in Christus. Laat de duivel maar zwoegen. Herinner satan aan zijn toekomst: de eeuwige hel, lach hem uit en geniet van je RUST in Christus!

Ja rust in Christus, ik weet dat. Maar hoe moeilijk is dat niet? Zoals de film in de openingspost pijnlijk duidelijk maakt zijn veel christenen niet eens christen. Ik ben zo eentje. Al ben ik wel iets geleerder in het testament omdat ik daar studies in volgde en jaren tijd aan schonk. Zelfloochening is soms heel moeilijk wanneer het allemaal op je afkomt. Maar ik kan niet anders doen dan goede raad ter ore nemen en verder in vorming blijven. It is a battle. Het christendom is het allermooiste geloof ter aarde, te zien vanuit haar ethiek zoals Christus dat leerde. Maar oh zo moeilijk.... en ik wil geen slachtofferrol aannemen, maar mijn geest is echt anders ontwikkeld dat mijn duiveltje soms echt wel dat engeltje overwint. Beware of the dog :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ja rust in Christus, ik weet dat. Maar hoe moeilijk is dat niet? Zoals de film in de openingspost pijnlijk duidelijk maakt zijn veel christenen niet eens christen. Ik ben zo eentje. Al ben ik wel iets geleerder in het testament omdat ik daar studies in volgde en jaren tijd aan schonk. Zelfloochening is soms heel moeilijk wanneer het allemaal op je afkomt. Maar ik kan niet anders doen dan goede raad ter ore nemen en verder in vorming blijven. It is a battle. Het christendom is het allermooiste geloof ter aarde, te zien vanuit haar ethiek zoals Christus dat leerde. Maar oh zo moeilijk.... en ik wil geen slachtofferrol aannemen, maar mijn geest is echt anders ontwikkeld dat mijn duiveltje soms echt wel dat engeltje overwint. Beware of the dog :)

Die film moet je vergeten, broeder. De agenda en bedoeling is totaal anders. Met anekdotisch bewijs [geen bewijs!] proberen ze mensen onderuit te halen. Ga maar eens na wie achter deze "film" zit.

Rusten in Christus is gemakkelijk en moeilijk tegelijk. Kijk in alles naar Christus. Kijk naar Christ alone! Jij bent GEEN slachtoffer, je bent MEER dan een overwinnaar!

CHRIST ALONE

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Alles wat daarna komt heeft niets met werken voor een plekje in de hemel te maken maar alles met het heiligingsproces.

Ik geloof dat de 'werken' waar jij het steeds over hebt, het meebouwen aan Zijn koninkrijk is. Je doet iets voor God om samen met Hem een betere wereld te creëeren: een wereld die liefdevoller, vergevingsgezinder en daarom mooier is. Als Christen wil je toch licht en liefde brengen? Ik heb daar alles voor over.

12 uur geleden zei Fundamenteel:

Bro toch. Gedenk dan voor wie Christus Zijn Kerk leidt? Wat jij nu zegt is wat farizeeërs willen dat je zou denken. Iedereen kan tot Christus komen. Je hebt toch geen doodzondes begaan? Je mag de duivel geen gelijk geven en gewoon weten dat God je lief heeft en je zonden vergeven zijn als je ze met oprecht berouw aan Christus opbiechtte. 

Fundamenteel.. deze woorden uit jouw mond.. ik heb de tranen in mijn ogen staan. Goed zo!

bewerkt door Nicky O
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 7-5-2019 om 10:10 zei Kaasjeskruid:

De docu legt in minuut 7:30 prima uit dat werken voor je heil leidt tot verderf. Voordat je @Willempie van advies gaat voorzien, is het goed om je te beseffen dat jij een jehova getuige bent en geen Christen.

 

modbreak Trajecto: Jehovah's Getuigen vallen binnen het christendom. Zo'n insinuerende opmerking als die van jou is niet toegestaan.

Jehovah dient steeds met een hoofdletter aan het begin te worden geschreven.

Komaan, iemands voorkeuren bepalen zijn/haar christen zijn toch niet? Ik vind Sjako net wel heel christelijk. 

14 minuten geleden zei WdG:

Die film moet je vergeten, broeder. De agenda en bedoeling is totaal anders. Met anekdotisch bewijs [geen bewijs!] proberen ze mensen onderuit te halen. Ga maar eens na wie achter deze "film" zit.

Rusten in Christus is gemakkelijk en moeilijk tegelijk. Kijk in alles naar Christus. Kijk naar Christ alone! Jij bent GEEN slachtoffer, je bent MEER dan een overwinnaar!

CHRIST ALONE

 

Ik vond de film uit de openingspost zo slecht niet? Natuurlijk is dat wat polariserend, maar het is wel pijnlijk waar dat veel zelfverklaarde christenen niet eens naar de kerk gaan. En ook hier roept Hagee op te werken voor Christus en naar de kerk te gaan. 

16 minuten geleden zei Nicky O:

Ik geloof dat de 'werken' waar jij het steeds over hebt, het meebouwen aan Zijn koninkrijk is. Je doet iets voor God om samen met Hem een betere wereld te creëeren: een wereld die liefdevoller, vergevingsgezinder en daarom mooier is. Als Christen wil je toch licht en liefde brengen? Ik heb daar alles voor over.

Fundamenteel.. deze woorden uit jouw mond.. ik heb de tranen in mijn ogen staan. Goed zo!

Christus kan sterk op me afkomen. Nu nog de moed krijgen dat kruis tot de finish te dragen :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik vond de film uit de openingspost zo slecht niet? Natuurlijk is dat wat polariserend, maar het is wel pijnlijk waar dat veel zelfverklaarde christenen niet eens naar de kerk gaan. En ook hier roept Hagee op te werken voor Christus en naar de kerk te gaan. 

Volgens de makers van de "film" is Hagee een van de "welvaart-predikers" waartegen de film waarschuwt. Er is sprake van verdraaiing van woorden en laster.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 7-5-2019 om 09:45 zei Willempie:

De duivel probeert me wijs te maken dat ik het totaal verknald heb en dat ik Jezus en Zijn Koninkrijk onwaardig ben. Ik moet hem daarin gelijk geven. Tegelijkertijd moet ik blijkbaar steeds meer gaan beseffen en aanvaarden dat Jezus mijn rechtvaardigheid is en dat God zelfs mij, totaal onwaardige zondaar, aanziet in Zijn Zoon die het ook voor mij heeft volbracht en dat Zijn verzoenend en zondebedekkend bloed zelfs voldoende was voor mij. Ook moet ik God steeds meer gaan vertrouwen dat Hij Zelf mij heiligt, innerlijk maar ook in de praktijk van mijn uiterlijke leven.

100 procent herkenbaar Willem. Het is precies dezelfde strijd die ik de afgelopen weken gevoerd heb. Ik was ook het vertrouwen kwijt dat ik goed genoeg was. Nu ben ik eruit aan't klimmen en voel ik me weer krachtig. Ik las ergens dat het verschil tussen een zondaar en een kind van God is, dat de zondaar de zonde wil toedekken en de Christen de zonde juist aan het licht wil brengen. Dat herkende ik en het gaf me hoop, ik kon het licht weer voelen van binnen. Ik realiseerde me dat heiliging een proces is, steeds weer opnieuw vergeving vragen en ontvangen. En steeds blijven wandelen met het besef dat Hij onze toevlucht en rots is. Sterkte!

bewerkt door Nicky O
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei WdG:

Volgens de makers van de "film" is Hagee een van de "welvaart-predikers" waartegen de film waarschuwt. Er is sprake van verdraaiing van woorden en laster.

Ik respecteer hun mening. Hij pakt wel veel geld binnen hoor :) Ja ook veel liefdadigheidswerken, maar ik denk dat die wel goed weet te snoepen van zijn inkomsten. Blijft wel een goed schrijver en toppredikant.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik respecteer hun mening. Hij pakt wel veel geld binnen hoor :) Ja ook veel liefdadigheidswerken, maar ik denk dat die wel goed weet te snoepen van zijn inkomsten. Blijft wel een goed schrijver en toppredikant.

Een mening respecteren is iets anders dan mensen lasteren. Feit is dat Hagee een toppredikant is, mensen naar Jezus leidt, enz. Zo'n persoon brandt je niet af, hoe je ook over hem denkt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei WdG:

Een mening respecteren is iets anders dan mensen lasteren. Feit is dat Hagee een toppredikant is, mensen naar Jezus leidt, enz. Zo'n persoon brandt je niet af, hoe je ook over hem denkt.

Ook niet als die enkele bijbelcitaten anders zou interpreteren om sensationeler te kunnen schrijven, ergo verkopen? Iedereen lastert iedereen tegenwoordig :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 8-5-2019 om 20:35 zei WdG:

Volgens de makers van de "film" is Hagee een van de "welvaart-predikers" waartegen de film waarschuwt. Er is sprake van verdraaiing van woorden en laster.

Dat rijdje ben ik het ook niet helemaal mee eens. Het is niet allemaal zo zwart wit.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites

Hij is een goed predikant, maar ik kan me wel inleven waarom het argwaan trekt. Zijn eindtijd vertellingen zijn een -lees 1- interpretatie waarop hij velen boeken schreef.

Het draait uiteindelijk om Christus en niet de predikant. De predikant is belangrijk en de “agressie” van Hagee had ik ook op een tijd nodig me recht te meppen in het leven. Hij is sterk en natuurlijk werkt God ook door hem. Maar eerst Christus en Christus alleen :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
3 minuten geleden zei Dat beloof ik:

He, daar ben je weer! Welkom. Dat was een korte stop hoor.

Dit forum kent de echte christelijke naastenliefde bij een aantal mensen niet. Ze ontvangen je niet met open armen. Willen je niet bij Jezus brengen. Ze jagen je de deur uit en jij trapt die deur hard dicht, samen met Mulloch. Zo spannen jullie samen in dit demonische occulte bolwerk hier.

 

Ik heb een afscheidstopic aangemaakt en daar kan iedereen zien dat ik daarom dit forum verlaat.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei antoon:

Gaitema, je houdt de mensen wel bezig, kan weleens belangrijk zijn op een forum.

Dan kunnen ze naar het andere forum. Ik ben daar ook. Ik houd dit forum wel bij en reageer alleen op mensen  die ergens hulp bij kunnen gebruiken, dat heb ik in overleg met mijn vrouw besloten.

Dus helemaal vertrekken doe ik niet. Maar zoals het de afgelopen dagen gaat, ben ik niet verder van plan om parels nog langer voor de zwijnen te gooien.

13 minuten geleden zei Dat beloof ik:

@Gaitema,

Ik wil hier niemand wegjagen. Het enige dat ik heb gedaan is je verhaal van Gottmers weerleggen en vervolgens er op wijzen dat je daarin dingen hebt verzonnen.
Is dat mijn fout of is dat jouw fout?

Ik had één punt wat aangedikt, omdat ik naar de juiste woorden zocht. Zoals ik Joop inschat zal hij namelijk ook zijn drugsmaten graag bij Jezus willen brengen. Zijn missie als evangelist zal ergens toch ook in zijn privé leven doorklinken. Kijk, als ik naar mijn vrienden ga, hoop ik ook hen bij Jezus eens te kunnen brengen. Dus in hoe verre is het nu werkelijk onjuist wat ik zei? Daarbij, Joop heeft me niet zijn redenen voor het barbezoek verteld. 

Maar goed, jij doet er weer een schep boven op, dat ik alles dan maar verzonnen heb. Mijn integriteit is gisteren behoorlijk ter discussie gebracht. Zowel jij, als WdG in het bijzonder, op de derde plaats Kaasjes kruid en een klein beetje Dolce Vita, hebben toch mijn integriteit behoorlijk ter discussie gesteld. Ik werd neergezet als een meesteroplichter die mensen aftroggelde en ik ben neer gezet als iemand die de Heilige Geest als het ware zou tegen werken. Als een fantast die alles uit zijn duim zuigt ben ik afgeserveerd. En kijk maar eerwaarde buitenstaander, dat is zoals je kan zien de "naastenliefde" van de christenen. Zo moet je dat volgens hen doen. Zo word jij ook vast een goed christen, als je zo gaat leven.

En dan wordt mij verteld dat ik daar dankbaar voor moet zijn.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid