Spring naar bijdragen
The Black Mathematician

Een mens vanaf de conceptie vs de Bijbel

Aanbevolen berichten

Als je vroeger van God voor overspel of homofilie gestenigd werd, hoe zou God dan kijken naar moordende veroordeelde pedofielen? Hoe kijkt God naar een chemische castratie na het eerste gepleegde zedenfeit? Met wie zijn we genadig? Dader of onschuldige? De genade/tolerantie reikt nu zo diep dat dagelijks met doden geconfronteerd worden. Ik herinner mij toch een Europa waar deze zorgen een ver van mijn bed show waren. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Mullog:
Op 10-5-2019 om 15:45 zei Mullog:
Op 10-5-2019 om 15:42 zei Thinkfree:

Omdat de mens fouten kan maken, ben ik er tegen mits 100% bewezen.

Zou je deze zin uit willen leggen want ik begrijp werkelijk niet wat je hier zegt. 

@Thinkfree Ik zou dit echt graag willen weten. Want volgens mij wil je met deze onbegrijpelijke zin zeggen dat je tegen de doodstraf bent behalve als 100% zeker is dat de dader (van wat dan ook) hem verdient. En dat zou dan weer in tegenspraak zijn met bijvoorbeeld

Dit stuk gaat over rechtvaardig oordeel over een schuldige, uiteraard kan men genade schenken.

2 uur geleden zei Mullog:
Op 10-5-2019 om 11:42 zei Thinkfree:

Geen onderscheid onder de mensen, daarbij geldt doden is doden. God geeft en neemt, wij zijn God niet.

of 

Op 10-5-2019 om 12:11 zei Thinkfree:

Net wat ik zeg, God geeft en neemt. Mensen behoren zich qua leven en dood onder God te schikken.

De algemene opdracht is gij zult niet doden, gegeven aan alle mensen.

En dit stuk over het onrechtvaardig doden van de mens in de buik, en daarbuiten. Dat maakt de uivoerder hiervan zich het eerste stuk waardig.

Geen tegenspraak, kwestie van juist interpreteren in rechtvaardigheid en onrechtvaardigheid.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Thinkfree:

Geen tegenspraak, kwestie van juist interpreteren in rechtvaardigheid en onrechtvaardigheid.

En geen antwoord op mijn vraag. Want ik weet nog steeds niet wat ik moet brouwen van

"Omdat de mens fouten kan maken, ben ik er tegen mits 100% bewezen."

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Mullog:

En geen antwoord op mijn vraag. Want ik weet nog steeds niet wat ik moet brouwen van

"Omdat de mens fouten kan maken, ben ik er tegen mits 100% bewezen."

Wij allen hebben de wet gebroken in gedachten woorden en werken, en moeten voorzichtig zijn iemand tot de dood te veroordelen omdat wij teveel fouten maken hierin. Daarom maximale straf is levenslang. Daarmee ontneem je de genade tijd niet en mochten er fouten zijn gemaakt die later hervonden worden, kan dit hersteld worden naar vermogen.

Echter zou bij uitzonderlijke gewetenloze gevallen volledig bewezen bij meerdere de doodsrtaf voltrokken moeten worden wetende dat er geen betere alternatief is als voorbeeld voor het volk hoe het niet moet en afschrik mechanisme, tot vermindering van de wetteloosheid. (Serie moordenaars zonder berouw)

Moeilijk om hier een grens te stellen en daarom hier uitermate wijs en voorzichtig mee om te gaan. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Thinkfree:

Echter zou bij uitzonderlijke gewetenloze gevallen volledig bewezen bij meerdere de doodsrtaf voltrokken moeten worden wetende dat er geen betere alternatief is als voorbeeld voor het volk hoe het niet moet en afschrik mechanisme, tot vermindering van de wetteloosheid

Je bent dus niet tegen de doodstraf. Dus de uitspraken die je doet

Op ‎10‎-‎5‎-‎2019 om 09:15 zei Thinkfree:

Yep, doden is doden.

Op ‎9‎-‎5‎-‎2019 om 18:13 zei Thinkfree:

https://www.ad.nl/buitenland/om-antwerpen-vindt-na-moord-op-julie-geen-andere-risicozaken~a694e881/

🙄 haar moordenaar zoekt nog een advocaat kun jij mooi de rechter vertellen dat hij zich niet aan andere visie moet laten opdringen.

is hypocriet gezwam. Als het je zo uitkomt ga je gewoon op de stoel van God zitten. Misschien moet je dan eerst eens nadenken voordat je anderen in een kwaad daglicht probeert te gaan stellen. Wie weet wat jouw God daarvan gaat vinden als je voor zijn zetel staat.

Malloot.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Mullog

Ik heb er geen moeite mee jouw samen met deze mensen en hun eigen visie op een eiland te zetten, jullie zullen het vast eens zijn: survival of the strongest.

Doden is doden in de allereerste zin van het als eerste breken, eenmaal als eerste gebroken zijt men schuldig en dient gerechtigheid te geschieden.

Je doet bewust zaken verdraaien, iemand die geheel correct leest weet beter.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Thinkfree:

@Mullog

Ik heb er geen moeite mee jouw samen met deze mensen en hun eigen visie op een eiland te zetten, jullie zullen het vast eens zijn: survival of the strongest.

Doden is doden in de allereerste zin van het als eerste breken, eenmaal als eerste gebroken zijt men schuldig en dient gerechtigheid te geschieden.

Prima, dat jij jezelf een rad voor de ogen draait moet je zelf weten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Thinkfree:

@Mullog

Een eind slap in het wilde weg schrijven, en dan ook nog eens Oud-Nederland verkeerd vervoegen. Dat eindigt met compleet onleesbare zinnen.
'Zijt men schuldig',   man man. Schrijf gewoon Nederlands, dan is het misschien nog een beetje te volgen voor anderen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Een eind slap in het wilde weg schrijven, en dan ook nog eens Oud-Nederland verkeerd vervoegen. Dat eindigt met compleet onleesbare zinnen.
'Zijt men schuldig',   man man. Schrijf gewoon Nederlands, dan is het misschien nog een beetje te volgen voor anderen.

Nederlands? 

Als zij zullen ingezien hebben uw kuisen wandel in vreze.

Welker versiersel zij, niet hetgeen uiterlijk is, bestaande in het vlechten des haars, en omhangen van goud, of van klederen aan te trekken;

Maar de verborgen mens des harten, in het onverderfelijk versiersel van een zachtmoedigen en stillen geest, die kostelijk is voor God.

Want alzo versierden zichzelven eertijds ook de heilige vrouwen, die op God hoopten, en waren haar eigen mannen onderdanig;

Gelijk Sara aan Abraham gehoorzaam is geweest, hem noemende heer, welker dochters gij geworden zijt, als gij weldoet, en niet vreest voor enige verschrikking.

Gij mannen, insgelijks, woont bij haar met verstand, aan het vrouwelijke vat, als het zwakste, eer gevende, als die ook mede-erfgenamen der genade des levens met haar zijt; opdat uw gebeden niet verhinderd worden.

Heerrrrrlijk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:
3 uur geleden zei Dat beloof ik:

Nederlands? 

Als zij zullen ingezien hebben uw kuisen wandel in vreze.

Welker versiersel zij, niet hetgeen uiterlijk is, bestaande in het vlechten des haars, en omhangen van goud, of van klederen aan te trekken;

Maar de verborgen mens des harten, in het onverderfelijk versiersel van een zachtmoedigen en stillen geest, die kostelijk is voor God.

Want alzo versierden zichzelven eertijds ook de heilige vrouwen, die op God hoopten, en waren haar eigen mannen onderdanig;

Gelijk Sara aan Abraham gehoorzaam is geweest, hem noemende heer, welker dochters gij geworden zijt, als gij weldoet, en niet vreest voor enige verschrikking.

Gij mannen, insgelijks, woont bij haar met verstand, aan het vrouwelijke vat, als het zwakste, eer gevende, als die ook mede-erfgenamen der genade des levens met haar zijt; opdat uw gebeden niet verhinderd worden.

Heerrrrrlijk

Je begrijpt het dus niet. 
Dan zal ik het uitleggen.

'Zijt men schuldig' kan niet. 
Men is 3e persoon, en 'zijt' is een vervoeging in de 2e persoon, die men bij 'Gij' gebruikte.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Je begrijpt het dus niet. 
Dan zal ik het uitleggen.

'Zijt men schuldig' kan niet. 
Men is 3e persoon, en 'zijt' is een vervoeging in de 2e persoon, die men bij 'Gij' gebruikte.

Dichterlijke vrijheid. Zijt men niet akkoord, het zij zo :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid