Spring naar bijdragen
Meisje93

Op basis waarvan geloven moslims?

Aanbevolen berichten

Op 11-5-2019 om 08:36 zei sjako:

Kijk eens naar de ontstaansgeschiedenis van de Islam. 

Een profeet die reciteert. Volgelingen die het opschrijven en verder gaan uitdragen. In kern verschilt het niet van het christendom. 

Ik zie eerlijk gezegd ook niet hoe je het verspreiden van een religie, of in bredere zin een idee, anders zou moeten doen. En kom me niet aan dat het christendom het allemaal heel vreedzaam heeft gedaan want dat was zeker niet het geval.  

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
55 minuten geleden zei Mullog:

Ik zie eerlijk gezegd ook niet hoe je het verspreiden van een religie, of in bredere zin een idee, anders zou moeten doen. En kom me niet aan dat het christendom het allemaal heel vreedzaam heeft gedaan want dat was zeker niet het geval.  

Nee, zeker niet. Daarom zeg ik ook als het Christendom zich gehouden had aan wat ze opgedragen hebben gekregen, de zuivere leer verspreiden, vreedzaam met je naaste omgaan etc dan had de Islam waarschijnlijk helemaal geen voedingsbodem gehad. Macht en heidense invloeden hebben het Christendom vervormt tot iets wat het niet is. 

Ik vind trouwens dat de Islam enorm verschilt van het Christendom. De Christenen zien Jezus als hun Redder en Messias, de enige weg om in het reine te komen met God. Dit essentieel punt heeft de Islam niet. Ik vind het eerder op het Judaisme lijken dan op het Christendom. Ze zien Jezus wel als een profeet, maar moeten een heleboel wegredeneren om Jezus te degraderen tot die status. Zou zou Hij niet terechtgesteld zijn, geen opstanding hebben gehad enz. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Ik vind trouwens dat de Islam enorm verschilt van het Christendom.

Eens, ik beschouw de islam als een godsdienst waarbij je door je aan de regels te houden rechtstreeks de hemel in gaat. Het enige wat je hoeft te doen is:

• De geloofsbelijdenis
  • 5 keer per dag bidden op de juiste tijd
  • Aalmoezen geven
  • De ramadan
  • De een keer in je leven naar Mekka

Als je dat doet is het geregeld. Misschien iets voor JG's? Makkelijker en minder regels dan waaraan jullie je te hebben houden :#

Maar het zou zomaar kunnen dat ik de zaken wat al te eenvoudig voorstel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Mullog:

Eens, ik beschouw de islam als een godsdienst waarbij je door je aan de regels te houden rechtstreeks de hemel in gaat. Het enige wat je hoeft te doen is:

• De geloofsbelijdenis
  • 5 keer per dag bidden op de juiste tijd
  • Aalmoezen geven
  • De ramadan
  • De een keer in je leven naar Mekka

Als je dat doet is het geregeld. Misschien iets voor JG's? Makkelijker en minder regels dan waaraan jullie je te hebben houden :#

Maar het zou zomaar kunnen dat ik de zaken wat al te eenvoudig voorstel.

Er zijn nog binnenwegen via de jihad hoor.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 13-5-2019 om 09:03 zei sjako:

Nee, zeker niet. Daarom zeg ik ook als het Christendom zich gehouden had aan wat ze opgedragen hebben gekregen, de zuivere leer verspreiden, vreedzaam met je naaste omgaan etc dan had de Islam waarschijnlijk helemaal geen voedingsbodem gehad. Macht en heidense invloeden hebben het Christendom vervormt tot iets wat het niet is. 

Ik vind trouwens dat de Islam enorm verschilt van het Christendom. De Christenen zien Jezus als hun Redder en Messias, de enige weg om in het reine te komen met God. Dit essentieel punt heeft de Islam niet. Ik vind het eerder op het Judaisme lijken dan op het Christendom. Ze zien Jezus wel als een profeet, maar moeten een heleboel wegredeneren om Jezus te degraderen tot die status. Zou zou Hij niet terechtgesteld zijn, geen opstanding hebben gehad enz. 

Wie is de naaste dan, met wie je vreedzaam moet omgaan, in het JG geloof? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 13-5-2019 om 09:03 zei sjako:

Er is nauwelijks verschil.
Moslims zien Mohammed als hun redder en de enige weg om in het reine te komen met Allah.
Zoals jij van de opstanding en hemelvaart uitgaat, geloven moslims dat Mohammed op een gevleugeld paard omhoog is gevaren.
In feite beide net zo ongeloofwaardig.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
42 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Er is nauwelijks verschil.
Moslims zien Mohammed als hun redder en de enige weg om in het reine te komen met Allah.
Zoals jij van de opstanding en hemelvaart uitgaat, geloven moslims dat Mohammed op een gevleugeld paard omhoog is gevaren.
In feite beide net zo ongeloofwaardig.

Hoe wereldvreemd ben je als je het verschil niet ziet?

Christendom - de wraak komt God toe.

Islam - hak iedere goddeloze de kop af en implementeer islam wereldwijd als politiek stelsel waar de moslims de straf uitvoeren. Dat is sharia, dan heb je nog da’wa.

bewerkt door Fundamenteel

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 9-5-2019 om 18:46 zei Fundamenteel:

Moslims geloven niet Jezus de Zoon van God is maar een profeet. Ze geloven volgens mij ook dat de teksten van het OT en NT aangepast zijn. Christenen zijn de misleide geesten volgens hen, volgens de christen andersom :)

De moslims zijn op zich niet zo verdeeld als christenen dat zijn. Voornamelijk soennieten in Europa, maar je hebt ook sjiïeten. De soenniet vertaalt de koran naar alle tijden, de sjiïet laat interpretatie toe, maar dan wel vanuit een hoger gezag zoals de imam. Volgens moslims komt er ook een verlosser terug, de Mahdi, en ook een “anti christ” figuur de dajjal. Sjiïeten denken dat die er al is, maar soennieten geloven dat deze nog moet komen. Deze komt als Jezus om volgens hen dan een islamitisch vredesrijk op te stichten. 

De profetieën over de eindtijd in de islam zijn nochtans ook wel de aandacht waardig. Maar ik begrijp wel dat andere teksten de interesse daarnaar doen vervagen.

Ja, ze geloven inderdaad dat de Evangelien zijn vervalst. 

Alleen, het grote probleem met de Islam, in de Koran wordt er heel vaak gerefereerd naar de Evangelien en naar de Thora. En in de Koran staat dat dit goede boeken zijn, geïnspireerd door Allah. 

Ten tijde van het schrijven van de Koran hadden ze dezelfde Evangeliën als wij nu hebben. 

Het probleem is natuurlijk dat de rest van de Koran de Evangeliën helemaal tegenspreekt. 

Dus de Koran is heel tegenstrijdig. En daarom hebben moslims gezegd dat het is vervalst. Maar, als het zou zijn vervalst, waarom heeft Mohammed het er dan wel over in de Koran? Want ten tijde van het opschrijven van de Koran waren de Evangelien hetzelfde als nu. Dan zou Mohammed dus refereren naar vervalste Evangelien? En sowieso, in de Koran wordt niks gezegd over vervalsing. Als het echt vervalst zou zijn, zou er wel wat over worden gezegd, toch?

Plus dat er 0.0 bewijs is dat de Evangeliën zijn vervalst, maar ze moeten iets verzinnen natuurlijk. 

Ik ben wel oprecht benieuwd wat een Moslim hiervan vindt. 

Verdere verschillen Koran en Bijbel: 

Bijbel is véél dikker, de Koran is ongeveer 15 procent de lengte van de Bijbel. 

De Bijbel heeft het NT en het OT uiteraard, veel profetieën uit het OT komen uit in het NT. 

De Bijbel is op een veel betrouwbaardere manier tot stand gekomen. Om een voorbeeld te geven: Er zijn in verschillende landen manuscripten gevonden van de Evangeliën en de brieven in het NT. Al deze manuscripten zijn zeer identiek. Dat houdt in dat er niet veel is aangepast want anders waren er grotere verschillen, en met al die vele manuscripten is het makkelijk om te herleiden wat er origineel heeft gestaan. Alle variaties staan ook netjes in de Bijbel vermeld. Ze doen er -itt de Islam- niet geheimzinnig over dat er af en toe een kleine variatie is.

Ik kan nog wel honderden voorbeelden noemen. 

Ohja, en als reactie op de stelling dat ik in de Bijbel geloof omdat ik hier ben geboren...

Dat klopt wel een beetje natuurlijk, maar dat is aan de andere kant niet een reden om het christelijke geloof meteen weg te schuiven. Het kan natuurlijk gewoon heel goed dat het Christendom het ware geloof is. 

En kijkende naar de enorme verschillen tussen de Koran en de Bijbel, en de fouten en onlogische dingen in de Koran, heb ik wel een hele bewuste keuze voor het Christendom gemaakt.

Natuurlijk nog gebaseerd op 100 andere dingen ook. 

Ohja, en de Evangeliën zijn juist heel betrouwbaar, juist omdat ze zo ontzettend vaak zijn overgeschreven en verspreid over meerdere gebieden. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

In plaats van te zoeken naar de dingen die ons verdelen zoeken we beter de eenheid op.

Ik zeg niet dat de een zich moet onderwerpen aan de ander. Maar nu we in de eindtijd leven blijkt dat de islam daarin ook interessante gegevens over te delen heeft. De eindtijd profetieën van christenen, joden en moslims zouden ons in geloof kunnen verenigen. Al wat we moeten doen is de Verlosser afwachten en Gods wil geschiede, Inch’Allah

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid