Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Afgaande op getuigenissen en signalen rond me heen zijn de duivel en zijn minions overuren aan het draaien. Toen @Willempie zijn gedachten deelde was dat zeer herkenbaar. De donkere zijde kan zijn weg soms naar boven vinden en ons te zwak doen voelen die strijd aan te gaan. De weg naar beneden is sneller dan de weg omhoog. Bij mij is dat een duivel van alcohol en ideologie. Ideologie is vergif, toch is dat de gateway tot mijn dark side die veelal te verleidelijk is te weerstaan. En voor je het weet ga je aan jezelf voorbij, althans ik toch.

Iedereen rond mij zei dat ik echt getransformeerd was, en ja ik voelde de HG echt stromen, God waken over mijn schouder en Jezus helemaal voorop in de ervaring. Echter, de duivel moet mij maar met 1 plaatje confronteren en “klik” in mijn hoofd. Heaven to hell. Mensen rond ons sterven waaronder zelfmoorden, ontbering, overdosissen, moord, ... Dit baart zorgen om het zacht uit te drukken. Mijn ideologie is zodanig gevormd dat de EU ons dit bewust aandoet. Een gebouw hier wat verder wat christelijk erfgoed was wordt omgevormd vluchtelingen te helpen. Ik zie daar geen oplossing in maar na alle voorgaande ellende enkel maar problemen. Als mijn vriendin gaat wandelen durf ik ze niet meer alleen op pad te sturen. Laatst moest mijn oudste als schooltaak alleen naar de winkel, my ass. Ik ben die gewoon gevolgd. En zelfs dan rijden er gekken rond die ons regelmatig bijna omver rijden. Concreet: ons bestuur is te laks voor de crimineel en te streng voor onschuldigen die ze dan criminaliseren. 

Maar dus, terug naar af. De feeling met het geloof zwakte af, ik stopte met naar de kerk gaan en eindigde bijbelstudie. Alles met respect afgesloten, toch te beschaamd ooit terug te keren. De wortel is wel gezet, ik kan nooit meer anders dan van Christus getuigen. Toch staat ideologie/de duivel snel weer voor Hem en die kracht trekt enorm hard. Ja, ik weet dat ik me moet wapenen met de HG en de boze moet weerstaan. Ik ga er niet te neig in op, maar ik merk toch op dat mijn interacties irl zeer duister geaard zijn. Ik kan mensen echt compleet in shock achterlaten. Zonder daar de impact van te begrijpen?

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites

Ter bemoediging: 1 Korintiërs 10 (NBG51)

13 Gij hebt geen bovenmenselijke verzoeking te doorstaan. En God is getrouw, die niet zal gedogen, dat gij boven vermogen verzocht wordt, want Hij zal met de verzoeking ook voor de uitkomst zorgen, zodat gij ertegen bestand zijt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Fundamenteel:

Als mijn vriendin gaat wandelen durf ik ze niet meer alleen op pad te sturen. Laatst moest mijn oudste als schooltaak alleen naar de winkel, my ass. Ik ben die gewoon gevolgd.

Ofwel je vertrouwt je vriendin en oudste niet, ofwel je bent veel te controlerend. Heb enkel vertrouwen ( noem het geloof in jouw geval) dat het goed komt.
En zie onder ogen je niet alles kunt regelen.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Ofwel je vertrouwt je vriendin en oudste niet, ofwel je bent veel te controlerend. Heb enkel vertrouwen ( noem het geloof in jouw geval) dat het goed komt.
En zie onder ogen je niet alles kunt regelen.

Weer een analyse :) ik kom later op de rest terug. Mijn vriendin gaat regelmatig weg. Maar ik geef eerlijk toe dat er zorgen zijn als zij in haar eentje op pad gaat. Niet omdat ik ze niet vertrouw, eerder dat ze nooit meer terugkomt. Zo zegt ze ook regelmatig als wij ‘s avonds van ergens terugkomen “ben blij dat ik hier niet alleen sta”. Als er effectief zaken gebeuren kan je niet betrouwen dat het goedkomt, en al zeker niet wanneer incapabele politici weigeren ontslag te nemen blunder na blunder.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Weer een analyse :) 

Daar vraag te toch ook om? : 

Citaat

Ik kan mensen echt compleet in shock achterlaten. Zonder daar de impact van te begrijpen?

3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Zo zegt ze ook regelmatig als wij ‘s avonds van ergens terugkomen “ben blij dat ik hier niet alleen sta”. Als er effectief zaken gebeuren kan je niet betrouwen dat het goedkomt, en al zeker niet wanneer incapabele politici weigeren ontslag te nemen blunder na blunder.

Als politici allemaal ontslag nemen loop je wél gerust met je vriendin over straat ?
Natuurlijk niet, heet één heeft niets met het ander te maken.
Zeg dat dan ook niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei thom:

Moet de mens hiertussen willen staan? Tussen Christus en de duivel? Of is het mogelijk hiertussen te staan? Is het niet de ambitie van datgene wat uit de wereld bestaat, deze wereld te willen redden, of veranderen? Hoe kan Christus groeien, als het ik zich volledig geeft aan inderdaad zijn eigen ideologieën van willen veranderen, terwijl datgene wat geraakt is in de mens geen voeding en aandacht krijgt; er geen Licht toeneemt door de onrust en ijver de wereld te willen redden.

De boze weerstaan begint en volhardt door inzicht, waaruit 'de boze' bestaat en waarin en waarom het de levende ziel wil handhaven, juist om wat deze kan zijn of worden; wereldheerser.

Wie zijn leven geeft om Mijn wil.. is juist die strijd die gevoerd moet worden tussen het Nieuwe leven, en het bestaande. 

Dat is ook wat Jezus doormaakte, met de verzoekingen die gericht waren op de 3 ego's die de mens in zijn positie willen handhaven; hoofd-hart-en ziel(karma) handhaving.

Het is volledige overgave wil de mens transformeren, net als het verhaal van Ananias en Saffira, kan dit alleen bij totale overgave; werkt er iets niet mee, dan trekt Geest zich terug en is de mens in zijn (eigen) volle glorie actief.

Daarom, is het woord Christen zo bijzonder, waarbij de mens Christus vertegenwoordigt. Wie kan dat van zichzelf zeggen te zijn, dan alleen.. Ik ben.

 

Neen dat moet niet. Maar zwegen onze voorouders en hielden die zich niet bezig met ideologie was er vandaag oa geen vrijheid van meningsuiting. Rechten zijn ons niet op een presenteerblaadje gegeven. Als niemand zijn ongenoegen zou uiten zou men nog lakser met veiligheid omgaan. En nu is dat enkel show omdat hier verkiezingen naderen.

Een volledige overgave zou dan zijn zulke mensen (vluchtelingen oa) gaan helpen waarvan er sowieso mensen bij zijn die dat niet verdienen en schuldig zijn aan de ergste misdaden. Dit is geen vooroordeel, dit is de ervaring na het zoveelste slachtoffer dat spreekt. Zelfs bij ons eigen volk lopen zotten rond die genadeloos weerloze mensen vermoorden. Ik kan daar niet bepaald de linkerwang toe keren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Fundamenteel:

Het is bijna als twee meesters dienen.

Zo is het precies!! Belangrijk is nu dat je gaat herkennen en onderscheiden. Dat is niet zo moeilijk, maar het vraagt alertheid.

Heb de wereld en wat in de wereld is niet lief. Als iemand de wereld liefheeft, is de liefde van de Vader niet in hem.

1 Johannes 2:15 

 

Maar de vrucht van de Geest is liefde, vreugde en vrede, geduld, vriendelijkheid en goedheid, geloof, zachtmoedigheid en zelfbeheersing. Er is geen wet die daar iets tegen heeft.

Galaten 5:22-23

bewerkt door Nicky O
Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei thom:

Er tussen staan, is de oude mens, de onwetende, maar dit kan dus in principe niet, het is of het een of het ander. Of diegene die menen Hem te dienen, maar de in-eigen god groot maken, zichzelf verheffen, ook dán is er dus geen tussenpositie mogelijk.

Je medemens helpen is uiteraard de mens dienen, maar.. is Hij daarmee gediend. Het humanisme is niet de invulling van Hem dienen. Op die manier.

Misschien is het omdat ik zeer beïnvloedbaar ben. Maar ik heb God echt waargenomen in mijn leven. Niet op mijn netvlies in fysieke vorm, maar aan de manier waarop alles zich elkaar opvolgde toen ik tot Hem keerde. En met tot Hem keren bedoel ik me laten vormen in een kerk waar Christus eerst staat. Niet vanop afstand, niet halvelings maar er volledig in ondergedoopt. Hetzij niet zo letterlijk, maar God vraagt van mij barmhartigheid en dat ik me dienstbaar opstel tegenover het lijden in de wereld. Dat is dus bv een zieke helpen of een arme. Niet door deze geld te geven, want dat vond God blijkbaar te makkelijk van mij. Barmhartigheid is geen geld toeschuiven en verder lopen, barmhartigheid is je openstellen voor dat lijden en dat kruis opnemen waarin uw licht de ander ontlast en de weg tot Christus toont. Door mijn beïnvloedbare aard is dit een gigantische overgangsfase waar ik duidelijk ongemakkelijk van word :)

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei thom:

Ik zie je streven Fundamenteel. Iedereen gaat zijn eigen weg hierin, om te ervaren en te ontdekken wat de mens in wezen voorstelt en hoe deze functioneert in deze wereld. Die gigantische overgangsfase waar iemand ongemakkelijk van wordt, lijkt mij inherent hieraan. Neem de Matrix maar weer als voorbeeld; 3 delen strijd.

Daar is het gevaar waar de duivel toeslaat. Het eerste wat de duisternis doet is de gedachten corrumperen. En dan ga je in “sit back mode” en dan neem je uw kruis weer op en ga je er voor. Maar 100% christen is ook 100% bewust van de omgeving en de duisternis is enorm sterk ontwikkeld in deze matrix en deze tijd. Het is een strijd die langs alle kanten op je afkomt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei thom:

Ik vind dat dit mooi weergegeven wordt in de volgende voorstelling van het oude symbool labyrint; http://www.destralendegnosis.be/ons.php?action=labyrint 

In de Griekse mythe wordt verhaalt hoe Theseus moet vechten met de Minotaurus die in het labyrint huist, maar ook hoe hij hulp krijgt van Ariadne(de dochter van de koning) die buiten het labyrint op hem wacht. Want indien hij erin slaagt het centrum te bereiken en de Minotaurus te doden mag hij met haar huwen. Doch hiervoor krijgt hij hulp van haar, door middel van een kluwen draad die hij ontrolt als hij het labyrint binnengaat om zo zijn weg terug te vinden.

Theseus staat voor de ziel die 'geroepen' wordt door God, door de Gnosis en het Pad aanvangt. Daardoor het gevecht aangaat, moet aangaan, met de lagere natuur van de mens in het labyrint van het leven. De draad van Ariadne staat als symbool van onze eigen Poolster, Goddelijke Vonk die het Pad voor ons verlicht, als Erfenis en Belofte voor de Thuiskomst, waardoor het 'Alchemistische Huwelijk' voltrokken kan worden.

Wat is die geest dan die ons op dat pad negatief beínvloedt? Of ben ik daar alleen in? Hopelijk niet lol

bewerkt door Fundamenteel
Dt
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei thom:

De oude natuur wordt juist getriggerd door het geloof, omdat er voor deze natuur 'een tegenstander', en vormt daarom ook een 'tegenstander' voor het Licht; een niet uit deze natuur opgewekte 'bedreiging' is gekomen wat 'zijn voortbestaan' aantast. Een logische reactie zou je zeggen.

Het geloof is van Jezus Christus schrijf ik wel eens. Dat is het fundament van het bestaan in Hem. En tot geloof komen, is wakker worden in de wereld van de Matrix.

Er komt overigens een Matrix 4 uit door dezelfde regisseurs, ja dit is feest.

Maar deze wereld heeft ook comfortzones he, ze prikkelen me wel meer daar uit te komen. Maar daaruit komen is jezelf blootstellen. Ik dacht dat mijn geloof voldoende bescherming bood, maar eens uit mijn comfortzone is die “klik” daar snel. Ik vermijd nu bewust het gros omdat er overal verkiezingscampagne gaande is. Zelfs op een Nederlands forum elders flashen ze reclame van de Belgische verkiezingen. 

Ik zal nooit meer in het systeem komen zolang het systeem is wat het is. Want dat is gelijk aan de duivel dienen. Maar het pad tot Hem leidt wel recht door dat systeem en ik had wellicht liever een omweg gehad.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei thom:

Het geloof is van Jezus Christus schrijf ik wel eens.

Ik heb 'van' in jouw citaat even vet gemaakt. Het is maar één woordje maar in de SV staat dit ook zo in Romeinen 3:

21 Maar nu is de rechtvaardigheid Gods geopenbaard geworden zonder de wet, hebbende getuigenis van de wet en de profeten:
22 Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.

In andere vertalingen hebben ze gekozen voor 'in'.

Ik koppel dit aan Romeinen 12:

3 Want door de genade die mij gegeven is, zeg ik ieder onder u niet hoger te denken dan hij moet denken, maar laat hij denken in bescheidenheid, naar de mate van geloof zoals God die aan ieder heeft toebedeeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Bastiaan73:

22 Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.

In andere vertalingen hebben ze gekozen voor 'in'.

Η σωτήρια αυτή επέμβαση του Θεού απευθύνεται, δια μέσου της πίστεως στον Ιησού Χριστό, σε όλους τους ανθρώπους και ο Θεός σώζει όλους όσοι πιστεύουν, χωρίς να κάνει διάκριση Ιουδαίων και εθνικών. 
 - ΠΡΟΣ ΡΩΜΑΙΟΥΣ 3:22

Het geloof in Christus zegt het Grieks. Als het van Christus zou zijn, zou er 'του Χριστόυ' staan.

9 uur geleden zei thom:

En tot geloof komen, is wakker worden in de wereld van de Matrix.

Bedoel je in de wereld van God?

bewerkt door Nicky O
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei thom:

Dat is wat het geloof bewerkstelligt; gewekt worden

Waarom is het zo belangrijk voor je dat het geloof van Jezus is? Wil je me dat uitleggen?

5 minuten geleden zei thom:

Dat is wat het geloof bewerkstelligt; gewekt worden

Ik zie dat echt heel anders. Ik zorg ervoor dat mijn hart open staat, Christus klopt aan, ik laat Hem binnen. Ik laat me dopen, Hij neemt het over.

Link naar bericht
Deel via andere websites
41 minuten geleden zei Nicky O:

Η σωτήρια αυτή επέμβαση του Θεού απευθύνεται, δια μέσου της πίστεως στον Ιησού Χριστό, σε όλους τους ανθρώπους και ο Θεός σώζει όλους όσοι πιστεύουν, χωρίς να κάνει διάκριση Ιουδαίων και εθνικών. 
 - ΠΡΟΣ ΡΩΜΑΙΟΥΣ 3:22

Het geloof in Christus zegt het Grieks. Als het van Christus zou zijn, zou er 'του Χριστόυ' staan.

Welke Griekse tekst is dit?

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei thom:

Omdat iedereen er mee aan de haal gaat, en graag de ander wil overtuigen met 'wat ik geloof is' het willen toe-eigenen van iets, wat van Hem is.

Het enige essentiële is dat een ieder gelooft dat Jezus werkelijk God is.

Het toe-eigenen is ergens heel mooi, want Jezus is van ons allen en voor ons allen.

bewerkt door Nicky O
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei thom:

Omdat het geloof datgene vertegenwoordigt wat uit God komt

Ja, maar toch is er een nuance verschil. Vergeet de zondeval niet. Sindsdien zijn we namelijk los van Hem, hetgeen betekent dat we werkelijk een keuze moeten maken voor Hem.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei thom:

Van.. als van Hem.

U hebt hem lief zonder Hem ooit gezien te hebben; en zonder Hem nu te zien gelooft u in Hem en ervaart u een onuitsprekelijke, hemelse vreugde, omdat u het einddoel van uw geloof bereikt: uw redding.

1 Petrus 1:8-9

Dáár gaat het om..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid