Spring naar bijdragen
ABGodskind

Zullen Joden in de hemel terechtkomen?

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei sjako:

Er was nog geen traditie, dus konden ze er ook niet uit voortkomen. Het zijn vroege verslagen van Jezus handelen en woorden. Alle 4 komen ze overeen, onafhankelijk van elkaar.

Er was nog geen Schrift in het prille begin van het Christendom. Waar kwam de Schrift uit voort?

1 uur geleden zei sjako:

Alle 4 komen ze overeen, onafhankelijk van elkaar.

Nogmaals: hoe weet je wie de schrijver is van het evagelie van Markus? Hoe weet je wie de auteur is van het evangelie van Mattheus? Traditie.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Chaim:

Er was nog geen Schrift in het prille begin van het Christendom. Waar kwam de Schrift uit voort?

Geschreven door de evangelieschrijvers geïnspireerd door Gods heilige Geest. In het begin door mondelinge vertellingen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
39 minuten geleden zei sjako:

Geschreven door de evangelieschrijvers geïnspireerd door Gods heilige Geest.

Wat was het Christendom toen het nog niet de geschreven boeken en brieven had die nu de Christelijke Canon vormen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 18-5-2019 om 10:06 zei sjako:

Het zou ook niet mijn woordkeuze zijn, al was het maar om verwarring te voorkomen. Ik heb hier toevallig een beetje onderzoek naar gedaan. De naam Lucifer in dit gezang wordt Jezus mee bedoelt. 

Neen ik ga daar niet akkoord met je. Maar dat is prima hoor.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid