Spring naar bijdragen

Plastische chirurgie als christen


Aanbevolen berichten

Hé beste mensen, jullie hebben mij de afgelopen vaker geholpen met vragen die ik had, nou heb ik er weer één.

Sinds het uit is met mijn vriendin wil mijn hele leven veranderen, ik wil nog dichterbij Jezus komen, ik wil een kerk uitzoeken, ik wil zelf een spreker worden zoals Clayton Jennings bijvoorbeeld, hij motiveert mij enorm en ik vind hem geweldig.

Wel zit ik met een onzekere probleem, ik heb een grote neus en zou daar heel graag verandering in brengen, heel veel mensen in mijn familie hebben dit ook gedaan en ik zou dat ook willen doen alleen vraag ik me af of dit mag? Of dit kan? Mag ik mijn uiterlijk aanpassen? Ik ben God dankbaar voor alles maar ik ben onzeker over mijn neus, ik laat vaker een baard langer staan om mijn neus zo minder groot te lijken. Ik heb inmiddels aantal artsen gesproken en zij willen een operatie uitvoeren maar voor ik het echt ga doen wil ik weten wat de meningen zijn van andere Christenen, dat is enorm belangrijk voor mij. Ik wil niet egoïstisch en hypocriet overkomen bij mensen, ik ben God dankbaar voor alles, ik wil mij later niet schuldig voelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je moet het zelf weten natuurlijk, er zijn geen vaste regels over wat wel of niet zou mogen als het om dit soort kwesties gaat. Je kunt bij het nadenken hierover dan ook jezelf de volgende vragen stellen:

Stel dat God het uitdrukkelijk zou verbieden, zou dat dan een probleem voor je zijn? Zo niet, waarom dan laten opereren?
Heb je ooit daadwerkelijk vervelend commentaar van mensen buiten je familie gehad op je neus?
Wat zijn de risico's van de operatie en wegen die, samen met de kosten, op tegen de eventuele voordelen?
Heb je al met ervaringsdeskundigen gepraat, ook buiten je familie, en werden die daadwerkelijk gelukkiger na de operatie?
Waarin zou jouw neus je belemmeren in het zoeken van een goede kerk en het navolgen van een eventuele roeping?
Maakt je neus je onzeker, of maakt een al bestaande onzekerheid over jezelf dat je teveel aandacht erop vestigd?

Aan jou om voor jezelf deze vragen te beantwoorden. Dat hoeft dus niet per se op dit forum; ze zijn bedoeld voor eigen overweging. Succes ermee. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Robert Frans:

Stel dat God het uitdrukkelijk zou verbieden, zou dat dan een probleem voor je zijn? Zo niet, waarom dan laten opereren?

Als God dit had verbied zou ik niet denken aan een operatie maar denken aan fillers met botox etc.. Gods wil betekend veel voor mij.

 

22 minuten geleden zei Robert Frans:

Heb je ooit daadwerkelijk vervelend commentaar van mensen buiten je familie gehad op je neus?

 Niet direct, ik ben nooit gepest geweest om mijn neus, wel af en toe gehoord dat ik een grote neus heb maar dat weet ik ook van mij zelf, dus vervelend was/is het niet maar ik doe het ook niet voor andere mensen maar voor mijzelf.

 

24 minuten geleden zei Robert Frans:

Waarin zou jouw neus je belemmeren in het zoeken van een goede kerk en het navolgen van een eventuele roeping?
Maakt je neus je onzeker, of maakt een al bestaande onzekerheid over jezelf dat je teveel aandacht erop vestigd?

Ja klopt het is een zelfvertrouwen kwestie, ik ben vaak onzeker en mijn neus is daar 1 van de redenen ervan, een bestaande onzekerheid legt de focus daarom vaak ook op mijn neus, ik denk wanneer deze ‘probleem’ is opgelost ik misschien vrijer en met meer zelfvertrouwen door het leven zal kunnen gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 13-5-2019 om 19:05 zei ABGodskind:

Hé beste mensen, jullie hebben mij de afgelopen vaker geholpen met vragen die ik had, nou heb ik er weer één.

Sinds het uit is met mijn vriendin wil mijn hele leven veranderen, ik wil nog dichterbij Jezus komen, ik wil een kerk uitzoeken, ik wil zelf een spreker worden zoals Clayton Jennings bijvoorbeeld, hij motiveert mij enorm en ik vind hem geweldig.

Wel zit ik met een onzekere probleem, ik heb een grote neus en zou daar heel graag verandering in brengen, heel veel mensen in mijn familie hebben dit ook gedaan en ik zou dat ook willen doen alleen vraag ik me af of dit mag? Of dit kan? Mag ik mijn uiterlijk aanpassen? Ik ben God dankbaar voor alles maar ik ben onzeker over mijn neus, ik laat vaker een baard langer staan om mijn neus zo minder groot te lijken. Ik heb inmiddels aantal artsen gesproken en zij willen een operatie uitvoeren maar voor ik het echt ga doen wil ik weten wat de meningen zijn van andere Christenen, dat is enorm belangrijk voor mij. Ik wil niet egoïstisch en hypocriet overkomen bij mensen, ik ben God dankbaar voor alles, ik wil mij later niet schuldig voelen.

God is ongetwijfeld boos op je.
Niet vanwege je neus maar vanwege je baard en omdat je je vrouw hebt verlaten.
Kennelijk had je die baard kort en dat mag niet:
 Leviticus 19:27: “Gij zult de hoeken uws hoofds niet rond afscheren; ook zult gij de hoeken uws baards niet verderven.”


Bovendien heb je je vriendin achter gelaten. Nu heb je pas echt een probleem. (deut 22: 13-21)
Als er wordt getwijfeld over haar maagdelijkheid, moet ze worden gestenigd. Als die twijfel er niet is, moet je haar terug nemen en zo lang je leeft mag je niet van haar scheiden.

En jij, je maakt je druk om je neus ?!

modbreak Trajecto: Hm..., je wilt de draak steken met het geheel...?

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Dat beloof ik:

God is ongetwijfeld boos op je.
Niet vanwege je neus maar vanwege je baard en omdat je je vrouw hebt verlaten.
Kennelijk had je die baard kort en dat mag niet:
 Leviticus 19:27: “Gij zult de hoeken uws hoofds niet rond afscheren; ook zult gij de hoeken uws baards niet verderven.”


Bovendien heb je je vriendin achter gelaten. Nu heb je pas echt een probleem. (deut 22: 13-21)
Als er wordt getwijfeld over haar maagdelijkheid, moet ze worden gestenigd. Als die twijfel er niet is, moet je haar terug nemen en zo lang je leeft mag je niet van haar scheiden.

En jij, je maakt je druk om je neus ?!

 

Oh ik wil mijn baard wel lang houden hoor alleen krijg ik overal gezeik van.. :(

En ik heb mijn vriendin niet verlaten, zij heeft mij verlaten voor een andere, wat een leven ook.

Nee ik snap je punt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei ABGodskind:
27 minuten geleden zei Dat beloof ik:

God is ongetwijfeld boos op je.
Niet vanwege je neus maar vanwege je baard en omdat je je vrouw hebt verlaten.
Kennelijk had je die baard kort en dat mag niet:
 Leviticus 19:27: “Gij zult de hoeken uws hoofds niet rond afscheren; ook zult gij de hoeken uws baards niet verderven.”


Bovendien heb je je vriendin achter gelaten. Nu heb je pas echt een probleem. (deut 22: 13-21)
Als er wordt getwijfeld over haar maagdelijkheid, moet ze worden gestenigd. Als die twijfel er niet is, moet je haar terug nemen en zo lang je leeft mag je niet van haar scheiden.

En jij, je maakt je druk om je neus ?!

 

Oh ik wil mijn baard wel lang houden hoor alleen krijg ik overal gezeik van.. :(

En ik heb mijn vriendin niet verlaten, zij heeft mij verlaten voor een andere, wat een leven ook.

Nee ik snap je punt. 

Ik hoop dat je mijn punt snapt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Ik hoop dat je mijn punt snapt.

Iedereen snapt je punt, hoewel het eigenlijk geen punt is. Je vermeende punt is dat je bepaalde aanwijzingen voor een bepaald volk in een bepaalde tijd met een bepaald doel universeel van toepassing acht op alle mensen in alle tijden, maar zonder doel. En dat snappen we dan weer niet. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 14-5-2019 om 16:23 zei Dat beloof ik:
Op 13-5-2019 om 19:05 zei ABGodskind:

Hé beste mensen, jullie hebben mij de afgelopen vaker geholpen met vragen die ik had, nou heb ik er weer één.

Sinds het uit is met mijn vriendin wil mijn hele leven veranderen, ik wil nog dichterbij Jezus komen, ik wil een kerk uitzoeken, ik wil zelf een spreker worden zoals Clayton Jennings bijvoorbeeld, hij motiveert mij enorm en ik vind hem geweldig.

Wel zit ik met een onzekere probleem, ik heb een grote neus en zou daar heel graag verandering in brengen, heel veel mensen in mijn familie hebben dit ook gedaan en ik zou dat ook willen doen alleen vraag ik me af of dit mag? Of dit kan? Mag ik mijn uiterlijk aanpassen? Ik ben God dankbaar voor alles maar ik ben onzeker over mijn neus, ik laat vaker een baard langer staan om mijn neus zo minder groot te lijken. Ik heb inmiddels aantal artsen gesproken en zij willen een operatie uitvoeren maar voor ik het echt ga doen wil ik weten wat de meningen zijn van andere Christenen, dat is enorm belangrijk voor mij. Ik wil niet egoïstisch en hypocriet overkomen bij mensen, ik ben God dankbaar voor alles, ik wil mij later niet schuldig voelen.

God is ongetwijfeld boos op je.
Niet vanwege je neus maar vanwege je baard en omdat je je vrouw hebt verlaten.
Kennelijk had je die baard kort en dat mag niet:
 Leviticus 19:27: “Gij zult de hoeken uws hoofds niet rond afscheren; ook zult gij de hoeken uws baards niet verderven.”


Bovendien heb je je vriendin achter gelaten. Nu heb je pas echt een probleem. (deut 22: 13-21)
Als er wordt getwijfeld over haar maagdelijkheid, moet ze worden gestenigd. Als die twijfel er niet is, moet je haar terug nemen en zo lang je leeft mag je niet van haar scheiden.

En jij, je maakt je druk om je neus ?!

modbreak Trajecto: Hm..., je wilt de draak steken met het geheel...?

Modbreak nog wel.
Hm..., 
Kijk, @ABGodskind is benieuwd naar de mening van God, want hij wil zich niet schuldig voelen.
Dat is enigszins vreemd, want er staat in de Bijbel uiteraard helemaal niets over plastische chirurgie.
Dan mag ik er toch wel op wijzen dat er in zijn bericht nog andere zaken staan waar wel wat over is te vinden, en waardoor er ook schuldgevoel kan ontstaan?

Ik kan me heel goed voorstellen dat dit overkomt als 'de draak steken met',  en natuurlijk is het zo dat dit ook wel mee speelde. De vraag leende zich daar ook voor. Alsof iemand vraag: "Ik rijd 200 over de snelweg zonder gordels te dragen. Moet ik bij het inhalen wel richting aangeven ?" 
De regels uit de Bijbel zijn inderdaad uit een heel andere tijd. Een tijd waarin vrouwen eigendom waren van hun man of van hun vader, en beslist niet zelf konden bepalen of ze hun man verlieten.
Dat is hier wél het geval geweest. Simpelweg omdat we nu minstens 2000 jaar verder zijn. Het heeft geen zin om je af te vragen hoe de bijbelse god over zaken denkt die in de tijd van de bijbel niet aan de orde waren. Omdat die niet aan de orde waren is daar ook niets over opgeschreven. Je zult het dus in dat soort gevallen moeten doen met je eigen mening. Tenzij God je in een visioen duidelijk maakt hoe het moet, dat was in de meeste gevallen zo hoe het in de Bijbel ging (althans, hoe het werd opgeschreven en uitgedragen dat het ging).

Dat hierdoor de vraag van de topic starter als belachelijk over komt, daar kan ik ook niets aan doen. Wellicht komt dat omdat die vraag dat is ?

Als je als mod er aan wilt beginnen om iedereen terecht te wijzen die de draak steekt met berichten van anderen, dan ga je toch al gauw op tientallen modbreaks per week komen hoor.  

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Trajecto aansluitend op het epistel van @Dat beloof ik wil ik dan even wijzen op het bericht van @Lobke die niet alleen de draak steekt met de vraag maar zelfs met het uiterlijk van de vraagsteller, wat volgens mij nog een stapje verder gaat.

@Lobke excuses hiervoor, je zult het zo vast niet bedoeld hebben maar het kan wel zo gelezen worden en soms zijn dingen in mij sterker dan mezelf (F)

bewerkt door Mullog
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Mullog:

@Trajecto aansluitend op het epistel van @Dat beloof ik wil ik dan even wijzen op het bericht van @Lobke die niet alleen de draak steekt met de vraag maar zelfs met het uiterlijk van de vraagsteller, wat volgens mij nog een stapje verder gaat.

@Lobke excuses hiervoor, je zult het zo vast niet bedoeld hebben maar het kan wel zo gelezen worden en soms zijn dingen in mij sterker dan mezelf (F)

@Mullog,

Je hebt gelijk, ik vertrouw die personen die steeds met een nieuwe vraag komen nauwelijks. Het had inderdaad met een leugenneus te maken, maar later dacht ik ook: "het is te gewaagt''. En als @Dat beloof ik een mod break kreeg dan heb ik hem ook zeker verdient.

Sorry ABGodskind als dit een serieuse vraag is dan heb ik je misschien gekwetst. 

bewerkt door Lobke
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Mullog:

Ik ook niet. Als je de vragen leest lijken het vaak trollen op zoek naar reuring. En om eerlijk te zijn is de vraag die in dit topic gesteld wordt een vraag van die categorie.

Hoezo lijkt het vaak op trollen? Sommige mensen willen vaak meningen van andere christenen horen, natuurlijk staat er niets letterlijk in de Bijbel over plastische chirurgie maar ik was wel nieuwsgierig naar meningen van andere christenen, studies, hoe zij erop naar kijken.

spijt me als ik overkom als een troll. 

13 uur geleden zei Dat beloof ik:

De regels uit de Bijbel zijn inderdaad uit een heel andere tijd.

Zegt de Bijbel dat deze niet meer geldig is over x aantal jaren? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Mullog:

Ik ook niet. Als je de vragen leest lijken het vaak trollen op zoek naar reuring. En om eerlijk te zijn is de vraag die in dit topic gesteld wordt een vraag van die categorie.

Kweeniet. Vroeger kwamen dit soort praktische vragen veel vaker langs op Credible.nl. Credible was toen nog veel meer een jongerenforum en jonge gelovigen stellen juist vaak van dit soort vragen, om zo geoefend te raken in gewetensvorming.
Nu zijn de nog actieve users volgens mij gemiddeld wat ouder geworden hier, zodat dit soort vragen steeds minder voorkomen, omdat volwassenen vaak toch een stuk meer verdieping zoeken in het geloof en inmiddels wel weten hoe zij hun leven met God willen vormgeven.

Ik denk dan ook dat er altijd ruimte moet blijven voor dit soort vragen en niet alleen voor de topics die we nu zien langsdwarrelen. Misschien kan het zelfs wel een beetje verfrissend zijn om eens even praktisch na te denken over de dagelijkse aspecten in het geloof en niet enkel over de diepe lagen erachter.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Robert Frans:

Kweeniet. Vroeger kwamen dit soort praktische vragen veel vaker langs op Credible.nl. Credible was toen nog veel meer een jongerenforum en jonge gelovigen stellen juist vaak van dit soort vragen, om zo geoefend te raken in gewetensvorming.
Nu zijn de nog actieve users volgens mij gemiddeld wat ouder geworden hier, zodat dit soort vragen steeds minder voorkomen, omdat volwassenen vaak toch een stuk meer verdieping zoeken in het geloof en inmiddels wel weten hoe zij hun leven met God willen vormgeven.

Ik denk dan ook dat er altijd ruimte moet blijven voor dit soort vragen en niet alleen voor de topics die we nu zien langsdwarrelen. Misschien kan het zelfs wel een beetje verfrissend zijn om eens even praktisch na te denken over de dagelijkse aspecten in het geloof en niet enkel over de diepe lagen erachter.

@Robert Frans,

Je hebt gelijk al is het maar om onszelf te "toetsen''.

Link naar bericht
Deel via andere websites

moderatie:

Helaas kan ik natuurlijk ook niet controleren of iemand die hier met een vraag als die hier in het topic een rol speelt oprecht zit met de zaak in kwestie of dat iemand wil trollen. De opmerking van @Lobke was natuurlijk als het gewoon om de zaak gaat zoals in de topicstart staat wel kwetsend, en daarvoor zijn ook inmiddels excuses aangeboden.

De post van @Dat beloof ik was natuurlijk sowieso wat gekscherend, maar daarbij een modbreak plaatsen en bij het andere niets doen, doet natuurlijk wat vreemd aan. Daarin heb je beslist gelijk, @Mullog

Mijn streven is natuurlijk om de zaken reëel en niet de ene keer streng en de andere keer heel lankmoedig te behandelen. Dat het weleens lastig is wanneer het niet zo duidelijk is of iets nou serieus bedoeld is of dat er misschien iemand wil trollen is ook zo, maar als je hierin iets ziet misgaan is aan de bel trekken natuurlijk steeds mogelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei ABGodskind:
23 uur geleden zei Dat beloof ik:

De regels uit de Bijbel zijn inderdaad uit een heel andere tijd.

Zegt de Bijbel dat deze niet meer geldig is over x aantal jaren? 

Nee, maar als je daar van uitgaat is het gevolg weer dat je vriendin niet het recht heeft om zelf te besluiten bij je weg te gaan.
Dat is toch het geval geweest, en wel omdat we nu in een tijd leven waarin vrouwen dat wél kunnen beslissen, ondanks dat ze die mogelijkheid volgens de Bijbel nadrukkelijk niet hebben. Die regels zijn wat dit betreft dus wel degelijk uit een andere tijd.
Als je denkt dat dit niet zo is, moet je gewoon haar terug halen, en anders bij haar vader klagen dat zijn dochter zich niet gedraagt.
Ook dit zal wellicht overkomen als 'de draak steken met' , maar het is simpel weg het gevolg van jouw redenatie.

Conclusie: als JIJ je neus wil laten opereren, moet je dat gewon doen en je vooral niets aantrekken van mensen die daar persoonlijk een andere mening over hebben.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
46 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Nee, maar als je daar van uitgaat is het gevolg weer dat je vriendin niet het recht heeft om zelf te besluiten bij je weg te gaan.
Dat is toch het geval geweest, en wel omdat we nu in een tijd leven waarin vrouwen dat wél kunnen beslissen, ondanks dat ze die mogelijkheid volgens de Bijbel nadrukkelijk niet hebben. Die regels zijn wat dit betreft dus wel degelijk uit een andere tijd.
Als je denkt dat dit niet zo is, moet je gewoon haar terug halen, en anders bij haar vader klagen dat zijn dochter zich niet gedraagt.
Ook dit zal wellicht overkomen als 'de draak steken met' , maar het is simpel weg het gevolg van jouw redenatie.

Conclusie: als JIJ je neus wil laten opereren, moet je dat gewon doen en je vooral niets aantrekken van mensen die daar persoonlijk een andere mening over hebben.

Ik ben van mening dat de Bijbel geldig is in elke tijdperk, er staat nergens geschreven dat de Bijbel na aantal x jaren niet meer geldig is omdat de mensheid anders is gaan denken.

Mijn vriendin heeft mij verlaten en koos voor een andere, heel pijnlijk en ik geraak er niet over en ik heb alles gedaan om haar terug te halen maar zonder resultaat. 

God veranderd niet, de mensen wel.

Ik ben gestopt met haar te overtuigen om terug te komen omdat ik de wetten van het land respecteer, ik ben aangeklaagd geweest voor stalking en ik moest daarmee stoppen, zo gezegd, zo gedaan.

Nu is het tussen haar en God.

Over mijn neus : Ik trek mij zeker aan wat andere mensen denken, tenslotte ben je niet de enige op de wereld en maakt het mij zeker uit hoe andere christenen denken over een cosmetische ingreep.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei ABGodskind:

Over mijn neus : Ik trek mij zeker aan wat andere mensen denken, tenslotte ben je niet de enige op de wereld en maakt het mij zeker uit hoe andere christenen denken over een cosmetische ingreep.

U moet uzelf niet aanpassen aan deze wereld, maar veranderen door uw gezindheid te vernieuwen, om zo te ontdekken wat God van u wil en wat goed, volmaakt en Hem welgevallig is. Romeinen 12:2 

Maar de HEER zei tegen Samuel: ‘Ga niet af op zijn voorkomen en zijn rijzige gestalte. Ik heb hem afgewezen. Het gaat niet om wat de mens ziet: de mens kijkt naar het uiterlijk, maar de HEER kijkt naar het hart.’  1 Samuel 16:7 

Zoals je zelf al schrijft: je bent Gods kind, Hij houdt onvoorwaardelijk van jou.

bewerkt door Nicky O
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid