Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 491
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Eens bracht men Hem een bezetene die blind en stom was. Hij genas hem, zodat de stomme weer sprak en zag. Al het volk was buiten zichzelf en zei: “Zou dit niet de zoon van David zijn?” Maar de Far

Ik heb de eerste  10 minuten van de eerste link gekeken. De goeie man heeft geen idee waar hij het over heeft. Het zou beter zijn als hij bij de bijbel zou blijven. Dat is al verwarrend genoeg, zoals

Posted Images

Zojuist zei Fundamenteel:

Dat de RKK het christendom aanpasten op heidense tradities en Luciferianen zijn.

Ik ben het met je eens dat de kerstening heel wat dwalingen de kerk in heeft geholpen, echter de negatieve connotatie die het woord "Lucifer" met zich meebrengt voor jou heeft zijn wortels liggen in de literatuur. Deze is Jesaja 12 geheel gaan isoleren en heeft er zijn eigen visie op los gelaten wat resulteerde in werken als bijvoorbeeld het volslagen idiote treurspel van Vondel. We laten ons toch zeker niet leiden door wat fantasietjes? Vertaaltechnisch is er niets aan de hand wat mij betreft en laat jij je voornamelijk leiden door je emotie. Je gaat veel te veel met vrouwen om.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Fundamenteel:

Hij zei reeds dat het weerlegd is door meeste theologen. Ik vraag zo ene bij naam te noemen maar Desis acht zichzelf belangrijker. Alsof ik nog tijd in zulke narcisten ga steken? Thx but no thx.

- Nee dat heb ik niet gezegd, dat het weerlegd is door meeste theologen. Niet jokken hè?

- "maar Desis (sic) acht zichzelf belangrijker"? Nee, ik vind schermen met namen minder belangrijk dan een inhoudelijke discussie. Jij begon over theologen. En wat ik belangrijk vind, zijn feiten en logica. Bijvoorbeeld m.b.t. Horus heb ik dat ook geboden, zelfs met verwijzingen naar wetenschappelijk verantwoorde literatuur. Maar daar ga je dan weer niet op in! Sad.

- Je antwoord komt neer op een op de man spelen. Wederom een drogreden, en een aanwijzing dat je niet tegen mij bent opgewassen in deze discussie. Dat je er dan ook mee wilt stoppen is natuurlijk begrijpelijk, maar wees dan eerlijk en geef gewoon toe dat je maar wat uit je nek kletst en niet in staat bent je beweringen te staven.

5 uur geleden zei Fundamenteel:

Door research kwam ik erachter

Je bedoelt: het lezen van een paar uiterst dubieuze websites.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Desid:

- Nee dat heb ik niet gezegd, dat het weerlegd is door meeste theologen. Niet jokken hè?

- "maar Desis (sic) acht zichzelf belangrijker"? Nee, ik vind schermen met namen minder belangrijk dan een inhoudelijke discussie. Jij begon over theologen. En wat ik belangrijk vind, zijn feiten en logica. Bijvoorbeeld m.b.t. Horus heb ik dat ook geboden, zelfs met verwijzingen naar wetenschappelijk verantwoorde literatuur. Maar daar ga je dan weer niet op in! Sad.

- Je antwoord komt neer op een op de man spelen. Wederom een drogreden, en een aanwijzing dat je niet tegen mij bent opgewassen in deze discussie. Dat je er dan ook mee wilt stoppen is natuurlijk begrijpelijk, maar wees dan eerlijk en geef gewoon toe dat je maar wat uit je nek kletst en niet in staat bent je beweringen te staven.

Je bedoelt: het lezen van een paar uiterst dubieuze websites.

Mijn excuses ik mocht dat niet zo verwoorden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 uur geleden zei Desid:

- Nee dat heb ik niet gezegd, dat het weerlegd is door meeste theologen. Niet jokken hè?

- "maar Desis (sic) acht zichzelf belangrijker"? Nee, ik vind schermen met namen minder belangrijk dan een inhoudelijke discussie. Jij begon over theologen. En wat ik belangrijk vind, zijn feiten en logica. Bijvoorbeeld m.b.t. Horus heb ik dat ook geboden, zelfs met verwijzingen naar wetenschappelijk verantwoorde literatuur. Maar daar ga je dan weer niet op in! Sad.

- Je antwoord komt neer op een op de man spelen. Wederom een drogreden, en een aanwijzing dat je niet tegen mij bent opgewassen in deze discussie. Dat je er dan ook mee wilt stoppen is natuurlijk begrijpelijk, maar wees dan eerlijk en geef gewoon toe dat je maar wat uit je nek kletst en niet in staat bent je beweringen te staven.

Je bedoelt: het lezen van een paar uiterst dubieuze websites.

Weet je Desid, sommige zaken kan ik niet zo goed verwoorden. En voor je denkt dat ik beargumenteer met link nu en het mezelf gemakkelijk maak. Deze film vat de essentie van deze discussie samen in 1 minuut.

De eerste minuut kijken kan je hopelijk wel opbrengen? :D Dit is echt niet zomaar op flauwekul gebouwd hoor. Deze Nederlandse theoloog legt ook links tussen oud Egypte en het christendom. Misschien heb je er al van gehoord? Er is toch iets van? Ik vind de “paashaas” met eieren gesymboliseerd bij Ishtar ook maar een vreemd toeval hoor. Daarbij de Romeinse goden en je hebt toch een voltooide cirkel? 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Is dit geschreven voor de katholieke kerk? Is zij de hoer van Babylon? En het zevenkoppige beest haar infrastructeren? 

Openbaringen 18:-10

En ik hoorde een andere stem uit den hemel, zeggende: Gaat uit van haar, Mijn volk, opdat gij aan haar zonden geen gemeenschap hebt, en opdat gij van haar plagen niet ontvangt. Want haar zonden zijn de ene op de andere gevolgd tot den hemel toe, en God is harer ongerechtigheden gedachtig geworden. Vergeldt haar, gelijk als zij ulieden vergolden heeft, en verdubbelt haar dubbel, naar haar werken; in den drinkbeker, waarin zij geschonken heeft, schenkt haar dubbel. Zoveel als zij zichzelve verheerlijkt heeft, en weelde gehad heeft, zo grote pijniging en rouw doet haar aan; want zij zegt in haar hart: Ik zit als een koningin, en ben geen weduwe, en zal geen rouw zien.D aarom zullen haar plagen op een dag komen, namelijk dood, en rouw, en honger, en zij zal met vuur verbrand worden; want sterk is de Heere God, Die haar oordeelt. En de koningen der aarde, die met haar gehoereerd en weelde gehad hebben, zullen haar bewenen, en rouw over haar bedrijven, wanneer zij den rook haar brands zullen zien; Van verre staande uit vreze van haar pijniging, zeggende: Wee, wee, de grote stad Babylon, de sterke stad, want uw oordeel is in een ure gekomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Fundamenteel:

Is dit geschreven voor de katholieke kerk? Is zij de hoer van Babylon? En het zevenkoppige beest haar infrastructeren? 

Openbaringen 18:-10

En ik hoorde een andere stem uit den hemel, zeggende: Gaat uit van haar, Mijn volk, opdat gij aan haar zonden geen gemeenschap hebt, en opdat gij van haar plagen niet ontvangt. Want haar zonden zijn de ene op de andere gevolgd tot den hemel toe, en God is harer ongerechtigheden gedachtig geworden. Vergeldt haar, gelijk als zij ulieden vergolden heeft, en verdubbelt haar dubbel, naar haar werken; in den drinkbeker, waarin zij geschonken heeft, schenkt haar dubbel. Zoveel als zij zichzelve verheerlijkt heeft, en weelde gehad heeft, zo grote pijniging en rouw doet haar aan; want zij zegt in haar hart: Ik zit als een koningin, en ben geen weduwe, en zal geen rouw zien.D aarom zullen haar plagen op een dag komen, namelijk dood, en rouw, en honger, en zij zal met vuur verbrand worden; want sterk is de Heere God, Die haar oordeelt. En de koningen der aarde, die met haar gehoereerd en weelde gehad hebben, zullen haar bewenen, en rouw over haar bedrijven, wanneer zij den rook haar brands zullen zien; Van verre staande uit vreze van haar pijniging, zeggende: Wee, wee, de grote stad Babylon, de sterke stad, want uw oordeel is in een ure gekomen.

Hoewel het boek onthulling/openbaring (ἀποκάλυψις) heet, verhult het meer dan het openbaart. Via creatieve interpretaties kan ieder naar hartelust heerlijk eisegetisch z'n gang gaan. Passages uit het boek hanteren om de Katholieke Kerk in een kwaad daglicht te zetten, lijkt me een beetje raar, aangezien juist de traditie zegt dat Openbaringen is geschreven door apostel Johannes, terwijl we feitelijk niet weten we wie de auteur van het boek is, behalve dat hij Jochanan zal hebben geheten, een Joodse Christen was die nergens te kennen geeft dat hij Jezus persoonlijk heeft gekend, op het eiland Patmos terecht kwam (Openbaring 1:9) en het boekwerk heeft geschreven rond de tijd van keizer Titus Flavius Domitianus, die van 81 tot 96 keizer van het Romeinse Rijk was. Via quasi-mystiek geknustel met het nummer 666 kun je alle kanten uit: 60+400+6+200= סתור, wat ''verhuld/verborgen'' betekent, of 10+400+200+6+50= יתרון, wat ''voordeel'' betekent, etc., etc., etc.,... Zo kan men uiteraard kinderlijk eenvoudig een beetje met letterwaarden stoeien met als doel de Paus aan 666 te koppelen.

Nadat Nero was gestorven, toen Titus Flavius Domitianus reeds keizer was, dacht men dat de kwaadaardige keizer Nero terug zou komen: de Nero Redivivus legende -- een gedachte die de Sibillijnse orakelen aantonen (een collectie van joodse en christelijke teksten). Daarnaast bestaat er een alternatief nummer voor 666, namelijk 616. In Koptische manuscripten vinden we zowel ⲭ + ⲝ + ⲋ (600+60+6) als het nummer ⲭ + ⲓ + ⲋ (600+10+6), welke beiden hetzelfde getal zijn als waarmee keizer Nero wordt geschreven: קסר נרון en קסר נרו.

Het boek Openbaring had niet tot doel een zeer zeer verre toekomst te verbeelden, maar dienden om de gelovigen uit de dagen van de auteur Jochanan hoop te geven -- een vrij veelvoorkomend genre in die tijd: houd nog even vol en blijf volharden totdat God het kwaad op de knieën heeft gebracht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Fundamenteel:

De eerste minuut kijken kan je hopelijk wel opbrengen? :D Dit is echt niet zomaar op flauwekul gebouwd hoor.

Jawel, het is nergens op gebaseerd. Flauwekul.

7 uur geleden zei Fundamenteel:

Deze Nederlandse theoloog legt ook links tussen oud Egypte en het christendom. Misschien heb je er al van gehoord? Er is toch iets van?

Ja, ik ken het. Van den Berk is Jungiaan, en die zien overal dieptepsychologische verbanden. Maar als er al verbanden zijn, dan liggen die op het menselijke vlak; overal zijn mensen met vergelijkbare angsten, ambities en verwachtingen. Er is geen sprake van directe verbanden.

7 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik vind de “paashaas” met eieren gesymboliseerd bij Ishtar ook maar een vreemd toeval hoor. 

Er is geen sprake van toeval, er is sprake van leugens en bedrog. Paashaas en eieren hebben niets te maken met Ishtar. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens mij is er reeds voldoende duidelijkheid. Bovendien lijkt me van Jesaja 14 naar de paashaas een vrij radicale omweg om uiteindelijk onsuccesvol Jezus los proberen te koppelen van de term lucifer. Lucifer is - alle paaseieren en latere samenzweringstheorieën ten spijt - simpelweg een toepasselijk woord voor Jezus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei thom:

En de gevallen Lucifer is dan ...Lucifer..

Net zoals Jezus niet de enige adam was, of de enige die zoon van God werd genoemd, of de enige die zoon van David werd genoemd, of zelfs maar de enige was die messias werd genoemd, zo is Jezus evenmin de enige die door Christenen lucifer wordt genoemd -- op zich een toepasselijke term voor Jezus.

bewerkt door Chaim
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Chaim:

Volgens mij is er reeds voldoende duidelijkheid. Bovendien lijkt me van Jesaja 14 naar de paashaas een vrij radicale omweg om uiteindelijk onsuccesvol Jezus los proberen te koppelen van de term lucifer. Lucifer is - alle paaseieren en latere samenzweringstheorieën ten spijt - simpelweg een toepasselijk woord voor Jezus.

Neen ze worden niet gebruikt om Lucifer te ontkrachten. Maar het lijkt me wel heel sterk dat de RKK het 1 en ander veranderd heeft.

2 uur geleden zei Desid:

Jawel, het is nergens op gebaseerd. Flauwekul.

Ja, ik ken het. Van den Berk is Jungiaan, en die zien overal dieptepsychologische verbanden. Maar als er al verbanden zijn, dan liggen die op het menselijke vlak; overal zijn mensen met vergelijkbare angsten, ambities en verwachtingen. Er is geen sprake van directe verbanden.

Er is geen sprake van toeval, er is sprake van leugens en bedrog. Paashaas en eieren hebben niets te maken met Ishtar. 

Mja dan komen wij er denk ik nooit uit zo. Volgens mij is er toch meer aan, maar ik ben te groen in deze informatie om ze al reeds tot kennis samen te vatten. Duidelijk is het niet bepaald. 

4 uur geleden zei Chaim:

Hoewel het boek onthulling/openbaring (ἀποκάλυψις) heet, verhult het meer dan het openbaart. Via creatieve interpretaties kan ieder naar hartelust heerlijk eisegetisch z'n gang gaan. Passages uit het boek hanteren om de Katholieke Kerk in een kwaad daglicht te zetten, lijkt me een beetje raar, aangezien juist de traditie zegt dat Openbaringen is geschreven door apostel Johannes, terwijl we feitelijk niet weten we wie de auteur van het boek is, behalve dat hij Jochanan zal hebben geheten, een Joodse Christen was die nergens te kennen geeft dat hij Jezus persoonlijk heeft gekend, op het eiland Patmos terecht kwam (Openbaring 1:9) en het boekwerk heeft geschreven rond de tijd van keizer Titus Flavius Domitianus, die van 81 tot 96 keizer van het Romeinse Rijk was. Via quasi-mystiek geknustel met het nummer 666 kun je alle kanten uit: 60+400+6+200= סתור, wat ''verhuld/verborgen'' betekent, of 10+400+200+6+50= יתרון, wat ''voordeel'' betekent, etc., etc., etc.,... Zo kan men uiteraard kinderlijk eenvoudig een beetje met letterwaarden stoeien met als doel de Paus aan 666 te koppelen.

Nadat Nero was gestorven, toen Titus Flavius Domitianus reeds keizer was, dacht men dat de kwaadaardige keizer Nero terug zou komen: de Nero Redivivus legende -- een gedachte die de Sibillijnse orakelen aantonen (een collectie van joodse en christelijke teksten). Daarnaast bestaat er een alternatief nummer voor 666, namelijk 616. In Koptische manuscripten vinden we zowel ⲭ + ⲝ + ⲋ (600+60+6) als het nummer ⲭ + ⲓ + ⲋ (600+10+6), welke beiden hetzelfde getal zijn als waarmee keizer Nero wordt geschreven: קסר נרון en קסר נרו.

Het boek Openbaring had niet tot doel een zeer zeer verre toekomst te verbeelden, maar dienden om de gelovigen uit de dagen van de auteur Jochanan hoop te geven -- een vrij veelvoorkomend genre in die tijd: houd nog even vol en blijf volharden totdat God het kwaad op de knieën heeft gebracht.

666 is reeds rond ons heen in de numerologie. Maar het is wel waar dat je er alle kanten mee kan uitgaan. Maar volgens mij is de RKK geen christendom, verre van. Er is iets gebeurd in het verleden, maar daar dat donker is vrees ik het nooit te kunnen staven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
39 minuten geleden zei Fundamenteel:

Maar het lijkt me wel heel sterk dat de RKK het 1 en ander veranderd heeft.

Ik zit te wachten op het breekpunt; het moment waarop je gewoon toegeeft dat Lucifer simpelweg een schitterend woord is -- een zeer toepasselijke term voor Jezus. Maar blijkbaar moet het Katholicisme het koste-wat-het-kost ontgelden, zodanig zelfs dat de paashaas, paaseieren en Isjtar er kunstmatig bij worden gehaald.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Chaim:

Ik zit te wachten op het breekpunt; het moment waarop je gewoon toegeeft dat Lucifer simpelweg een schitterend woord is -- een zeer toepasselijke term voor Jezus. Maar blijkbaar moet het Katholicisme het koste-wat-het-kost ontgelden, zodanig zelfs dat de paashaas, paaseieren en Isjtar er kunstmatig bij worden gehaald.

Nooit. Lucifer is de satan voor zijn val. En het Neo Vulgaat waarin men de morgenster tot Lucifer en niet stella mutatina vertaald is achteraf geschreven. Wellicht door zo een valse apostel. Want Paus Damasus liet zichzelf vader noemen en men kon enkel via hem tot God komen. = afgodderij. Gedenk daarbij de inquisitie van de RKK en het leed veroorzaakt hun (RKK) christendom te vormen. Tiental miljoen doden bij de inquisitie. Ik denk oprecht dat die vorige citaat (hoer van babylon) naar het Vaticaan en haar RKK kan verwijzen. 

2 Korintiërs 11:13-15 Want zulke valse apostelen zijn bedriegelijke arbeiders, zich veranderende in apostelen van Christus. En het is geen wonder; want de satan zelf verandert zich in een engel des lichts. Zo is het dan niets groots, indien ook zijn dienaars zich veranderen, als waren zij dienaars der gerechtigheid; van welke het einde zal zijn naar hun werken.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
53 minuten geleden zei Fundamenteel:

Wellicht door zo een valse apostel, want Paus Damasus liet zichzelf vader noemen.

Paus komt van het latijnse papa en in het Grieks is het πάππας, hetgeen beide "vader" betekent. Natuurlijk stelt de Paus zich niet gelijk aan God, maar claimt simpelweg het plaatsbeklederschap van Christus.
 

Citaat

Gedenk daarbij de inquisitie van de RKK en het leed veroorzaakt hun (RKK) christendom te vormen. Tiental miljoen doden bij de inquisitie. Ik denk oprecht dat die vorige citaat (hoer van babylon) naar het Vaticaan en haar RKK kan verwijzen.

 

De apocalyptische auteur van Openbaring verwachtte aannemelijkerwijs een spoedige vervulling. Het ontbreekt je aan voldoende onderbouwing je stelling hard te maken, hetgeen telkens sterker doet vermoeden dat je suggestie voornamelijk op aversie rust i.p.v. op argumentatie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Chaim:

Paus komt van het latijnse papa en in het Grieks is het πάππας, hetgeen beide "vader" betekent. Natuurlijk stelt de Paus zich niet gelijk aan God, maar claimt simpelweg het plaatsbeklederschap van Christus.
 

De apocalyptische auteur van Openbaring verwachtte aannemelijkerwijs een spoedige vervulling. Het ontbreekt je aan voldoende onderbouwing je stelling hard te maken, hetgeen telkens sterker doet vermoeden dat je suggestie voornamelijk op aversie rust i.p.v. op argumentatie.

Tjah dan is dat maar zo. Ik toets vooral af op de bijbel en wat pausen doorheen de geschiedenis deden. Als een dag bij God als duizend jaar hier is kan je geen spoedige vervulling verwachten, niemand weet het uur Chaim, niemand.

Pope Pius V blasphemed,  “The Pope and God are the same, so he has all power in Heaven and earth.” (2)

Pope Innocent III said “We may according to the fullness of our power, dispose of the law and dispense above the law. Those whom the Pope of Rome doth separate, it is not a man that separates them but God. For the Pope holdeth place on earth, not simply of a man but of the true God.” (3)

Pope Leo XIII declared, “We hold upon this earth the place of God Almighty.” (4)

Pope Boniface VIII said “We declare, assert, define and pronounce to be subject to the Roman Pontiff is to every creature altogether necessary for salvation… I have the authority of the King of Kings. I am all in all, and above all, so that God Himself and I, the Vicar of Christ, have but one consistory, and I am able to do almost all that God can do. What therefore, can you make of me but God?” (5) 

Pope Pius IX said, “I alone… am the successor of the apostles, the vicar of Jesus Christ. I am the way, the truth, and the life…” (6)

Pope Pius X declared, “The Pope is not simply the representative of Jesus Christ. On the contrary, he is Jesus Christ Himself, under the veil of the flesh. Does the Pope speak? It is Jesus Christ who is speaking, hence, when anyone speaks of the Pope, it is not necessary to examine but to obey.” (7)

Pope Pius XII said, “…recognize the Holy, Catholic, Roman Church to be the only true Church of Jesus Christ, outside of which neither sanctity nor salvation can be found. Call them to the unity of the one fold, granting them the grace to believe every truth of our holy faith and to submit themselves to the Supreme Roman Pontiff, the Vicar of Jesus Christ on earth.”  (8)

Een een ellenlange grotere lijst op deze site. Site wordt gemarkeerd als geen veilige verbinding nochtans.

2 Tessalonicenzen 2:3-7  Dat u niemand verleide op enigerlei wijze; want die komt niet, tenzij dat eerst de afval gekomen zij, en dat geopenbaard zij de mens der zonde, de zoon des verderfs; Die zich tegenstelt, en verheft boven al wat God genaamd, of als God geeerd wordt, alzo dat hij in den tempel Gods als een God zal zitten, zichzelven vertonende, dat hij God is. Gedenkt gij niet, dat ik, nog bij u zijnde, u deze dingen gezegd heb? En nu, wat hem wederhoudt, weet gij, opdat hij geopenbaard worde te zijner eigen tijd. Want de verborgenheid der ongerechtigheid wordt alrede gewrocht; alleenlijk, Die hem nu wederhoudt, Die zal hem wederhouden, totdat hij uit het midden zal weggedaan worden

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

Tjah dan is dat maar zo. Ik toets vooral af op de bijbel en wat pausen doorheen de geschiedenis deden. Als een dag bij God als duizend jaar hier is kan je geen spoedige vervulling verwachten, niemand weet het uur Chaim, niemand.

Als gezegd, had het apocalyptische boek Openbaring niet tot doel een zeer zeer verre toekomst te verbeelden, maar diende om de gelovigen uit de dagen van de auteur Jochanan hoop te geven -- een vrij veelvoorkomend genre in die tijd: houd nog even vol en blijf volharden totdat God het kwaad op de knieën heeft gebracht.

Citaat

2 Tessalonicenzen 2:3-7  Dat u niemand verleide op enigerlei wijze; want die komt niet, tenzij dat eerst de afval gekomen zij, en dat geopenbaard zij de mens der zonde, de zoon des verderfs; Die zich tegenstelt, en verheft boven al wat God genaamd, of als God geeerd wordt, alzo dat hij in den tempel Gods als een God zal zitten, zichzelven vertonende, dat hij God is. Gedenkt gij niet, dat ik, nog bij u zijnde, u deze dingen gezegd heb? En nu, wat hem wederhoudt, weet gij, opdat hij geopenbaard worde te zijner eigen tijd. Want de verborgenheid der ongerechtigheid wordt alrede gewrocht; alleenlijk, Die hem nu wederhoudt, Die zal hem wederhouden, totdat hij uit het midden zal weggedaan worden

Paulus' gemeenten werden bezocht door andere Christenen, onder andere vanuit Jehoedah (waar de apostelen - die toen nog steeds leefden - woonachtig waren). Deze Christenen waren het niet eens met het gedachtengoed van Paulus en hij klaagde dat deze andersdenkende Christenen de besten onder zijn volgelingen overtuigden. Logisch dat Paulus in deze bekerings-praktijken de anti-Christus zag en daar over schreef.

bewerkt door Chaim
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

Mja dan komen wij er denk ik nooit uit zo. Volgens mij is er toch meer aan, maar ik ben te groen in deze informatie om ze al reeds tot kennis samen te vatten. Duidelijk is het niet bepaald. 

7 uur geleden zei Chaim:

Het is volstrekt duidelijk. Jij bent inderdaad te groen, en je trapt in allerlei praatjes van mensen die het christendom en de RKK per se in een kwaad daglicht willen stellen.

Nu valt er best wat aan te merken op de RKK, maar er bestaat een eeuwenlange traditie van papenhaat, waarin allerlei leugens en clichés de ronde doen. Jij gaat daar nu vrolijk aan mee doen. En het is niet verbazend dat de Jehovah's Getuigen alhier kraaiend van plezier je staan aan te moedigen, omdat die precies dezelfde leugentjes verkopen.

1 uur geleden zei Fundamenteel:

En het Neo Vulgaat waarin men de morgenster tot Lucifer en niet stella mutatina vertaald is achteraf geschreven. Wellicht door zo een valse apostel.

Wat klets je nou? de Neo-Vulgaat komt uit de 20e eeuw.

Hieronymus vertaalde rond 400 phosphoros met lucifer omdat dit precies de goede vertaling is. Punt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Desid je bent fout,  de gebruiken moeten ergens vandaan komen, en aangezien de RK.  tot de 15e eeuw gefloreerd heeft, is het  aannemelijk  dat het in die tijd gebeurd is, het kan echter ook een begin gehad hebben voor de tijd van Constantijn en de officiële kerk deze gewoonten overgenomen of ingeburgerd heeft.

In ieder geval komt het niet uit de lucht vallen, in de tijd  van de apostelen werd ook al voor afval gewaarschuwd, de Bijbel legt zichzelf ook in deze weer voortreffelijk uit.. De geleerde heren geleerd wel tussen aanhalingstekens moeten eerst hard bewijs hebben, een oude geschiedkundige bv. die het beschrijft, die is er blijkbaar niet ,het zal een zeer langzaam groeiproces geweest zijn waarvan niemand de moeite nam op het duidelijk op te tekenen.

De omstandigheden liegen echter niet geen enkel nadenkend mens kan ontkennen dat er verbanden moeten zijn tussen de hedendaagse gebruiken en oude heidense traditie. dat ontkennen is ook ontkennen dat de aarde rond is. deze persoon die dat denkt zou dan ook uit moeten leggen hoe het komt dat deze gewoonten er zijn.

laat het je in ieder geval  duidelijk zijn dat het geen aanval op de RK  kerk is van JG. we registreren de koel en zakelijk dingen zonder aanziens van persoon of ding.

Ongefundamenteerde uitlatingen zoals kraaien van plezier slaat nergens op, dan alleen een mogelijk onderbuikgevoel van jou, niemand staat te kraaien van plezier, wel hopen we dat er duidelijke dingen aan het licht komen, en echt jij hebt gewoon niets toegevoegd.

 

 

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites

Desondanks de data tegen mij kan spelen, ik blijf bij mijn standpunt. Jezus Christus gaf ons waarschuwingen, die je best ook letterlijk mag nemen.

zoals: Noem niemand op aarde uw vader want 1 is uw Vader, die in de hemelen.

Je kan dan zeggen dat paus vader betekent, maar ze noemen zich “holy father” en die voorgaande quotes van eerdere pausen onderstrepen het godslasterlijke en afgoderij erin. Het Neo Vulgaat is in opdracht van paus Damasus geschreven, net hij sierde de kerk op. Maar Christus’ Kerk predikt nederigheid en bepleit leiders door voorbeeld. Geen Luciferisme van pedofielen. Iedere luciferiaan/katholiek die het bewust onder de mat vaagde zal zijn beker krijgen in veelvoud. 

Voor mij zijn ze de hoer van Babylon. Dat is dan maar mijn godsdienstvrijheid en ik ben ook vrij dit door te geven. Ik ga ook nooit meer voor katholiek onderwijs kiezen, dan nog liever een stedelijke waar ze zedenleer krijgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Desondanks de data tegen mij kan spelen, ik blijf bij mijn standpunt.

Hét kenmerk van de blinde gelovige, in dit geval in anti-paapse verzinsels.

4 uur geleden zei antoon:

Desid je bent fout,  de gebruiken moeten ergens vandaan komen, en aangezien de RK.  tot de 15e eeuw gefloreerd heeft, is het  aannemelijk  dat het in die tijd gebeurd is, het kan echter ook een begin gehad hebben voor de tijd van Constantijn en de officiële kerk deze gewoonten overgenomen of ingeburgerd heeft.

In ieder geval komt het niet uit de lucht vallen, in de tijd  van de apostelen werd ook al voor afval gewaarschuwd, de Bijbel legt zichzelf ook in deze weer voortreffelijk uit.. De geleerde heren geleerd wel tussen aanhalingstekens moeten eerst hard bewijs hebben, een oude geschiedkundige bv. die het beschrijft, die is er blijkbaar niet ,het zal een zeer langzaam groeiproces geweest zijn waarvan niemand de moeite nam op het duidelijk op te tekenen.

De omstandigheden liegen echter niet geen enkel nadenkend mens kan ontkennen dat er verbanden moeten zijn tussen de hedendaagse gebruiken en oude heidense traditie. dat ontkennen is ook ontkennen dat de aarde rond is. deze persoon die dat denkt zou dan ook uit moeten leggen hoe het komt dat deze gewoonten er zijn.

laat het je in ieder geval  duidelijk zijn dat het geen aanval op de RK  kerk is van JG. we registreren de koel en zakelijk dingen zonder aanziens van persoon of ding.

Ongefundamenteerde uitlatingen zoals kraaien van plezier slaat nergens op, dan alleen een mogelijk onderbuikgevoel van jou, niemand staat te kraaien van plezier, wel hopen we dat er duidelijke dingen aan het licht komen, en echt jij hebt gewoon niets toegevoegd.

 

 

Het is altijd lachen met jou hè.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Citaat

Het is altijd lachen met jou hè.

lachen is gezond, maar het is duidelijk je weet niet nu  waar je om lacht. ik en veel anderen proberen de realiteit te benaderen met een logische gedachtegang, een gedachtegang die ieder mens heeft gekregen maar weinigen gebruik van maken.

Het inburgeren van een nieuwe goede of ook verkeerde gewoonte zien we allemaal in ons dagelijks leven, het kan zijn dat over 30 jaar bijna niemand nog iets van zwarte piet weet, dat is een evolutie die zich voltrekt , dit om een voorbeeld te geven, het inburgeren van commercie in het kerstfeest kunnen we ook waarnemen, en er is meer misschien weet jij er ook nog een.

Zo kan het gebeurd zijn, er kwamen valse leraren volgens de schrift, deze leraren kunnen heidense gewoonten ingevoerd hebben en mogelijk heeft een deel van de kerk zich in de beginfase nog verzet tegen deze gang van zaken, maar het proces ging door , mensen in het algemeen willen graag iets tastbaars hebben en dat vonden ze in oude gebruiken.

 

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid