Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

14 minuten geleden zei Desid:

Waaruit blijkt dat het in 2 Petrus 1:19 of in Openbaring over Venus gaat?

Die "alle andere theologen" bestaan alleen in jouw fantasie. Verreweg de meeste theologen gaan niet mee met dit soort gefröbel.

Welke theoloog heeft dit dan weerlegt? Bron? Eentje is voldoende, welke schiet er het meeste uit bij jou? Zou wel baten voor de discussie als je ze erbij betrekt. Die in mijn fantasie bestaan komen echter aan bod in die wikipedia link. Waar je dan maar 1 voorbeeld van “debunked” hoewel ik daar nog later op terugkom. Want kerst is wel degelijk op de kruising van de zon gebaseerd. Komt daarvan het kruis? ?

Lucifer is lichtbrenger, maar wordt ook vertaald naar Venus. Althans zo liet u mij toch zien. In het NT wordt inderdaad meerdere malen naar Christus verwezen als de morgenster. Maar zeggen dat dit is omdat de dageraad volgt vind ik echt niet voldoende. Als men Venus niet bedoelt is de vertaling “Lucifer” misplaatst. Je gaat uzelf nu toch niet tegenspreken? Is er een connectie, ja of neen? Indien neen is Lucifer fout vertaald. Je zegt nu dat daar Venus niet bedoeld wordt, of laat dit blijken. Wat is dan de werkelijke betekenis achter 2 Petrus 1:19? Wat is het verschil tussen blinkende morgenster en morgenster alleenstaand? 

Gemakkelijk alles flauwekul te noemen en de andere domheid te verwijten, maar u faalt hier. Arrogantie of een master is geen argument, in feite eerder slechte reclame voor uw unief.

bewerkt door Fundamenteel
Bijvoegingen en dt :)
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 491
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Eens bracht men Hem een bezetene die blind en stom was. Hij genas hem, zodat de stomme weer sprak en zag. Al het volk was buiten zichzelf en zei: “Zou dit niet de zoon van David zijn?” Maar de Far

Ik heb de eerste  10 minuten van de eerste link gekeken. De goeie man heeft geen idee waar hij het over heeft. Het zou beter zijn als hij bij de bijbel zou blijven. Dat is al verwarrend genoeg, zoals

Posted Images

9 minuten geleden zei Fundamenteel:

Welke theoloog heeft dit dan weerlegt? Bron? Eentje is voldoende, welke schiet er het meeste uit bij jou? Zou wel baten voor de discussie als je ze erbij betrekt. Die in mijn fantasie bestaan komen echter aan bod in die wikipedia link. Waar je dan maar 1 voorbeeld van “debunked” hoewel ik daar nog later op terugkom.

Ehm.. jij begint over 'alle theologen', en nu moet ik opeens met namen aankomen? Volgens mij wil jij hier iets ter sprake brengen, dus onderbouw het dan ook maar.

 

9 minuten geleden zei Fundamenteel:

Lucifer is lichtbrenger, maar wordt ook vertaald naar Venus. Althans zo liet u mij toch zien.

Nee, je snapt het nog steeds niet. Phosphoros = lucifer = 'lichtbrenger'/'lichtdrager'/'lichtgever' is een benaming voor de planeet Venus in een bepaalde astronomische situatie. Phosphoros/lucifer is dus in eerste instantie gewoon een benaming van een planeet.

Dus er is geen sprake van 'vertaald naar Venus'. Niemand vertaald phosphoros/lucifer met Venus. Phosphoros/lucifer is wel een benaming voor de planeet Venus. Maar je kunt het, los van de planeet Venus, ook gewoon over de phosphoros/lucifer, de morgenster, hebben.

16 minuten geleden zei Fundamenteel:

Maar zeggen dat dit is omdat de dageraad volgt vind ik echt niet voldoende.

En waarom vind je dit niet voldoende? Wat wordt er niet aan de tekst verklaard als je deze eenvoudige verklaring inzet?

 

17 minuten geleden zei Fundamenteel:

Als dit niet zo is, is de vertaling “Lucifer” misplaatst. Je gaat uzelf nu toch niet tegenspreken? Is er een connectie, ja of neen? Indien neen is Lucifer fout vertaald. Je zegt nu dat daar Venus niet bedoeld wordt, of laat dit blijken. Wat is dan de werkelijke betekenis achter 2 Petrus 1:19?

Lees nog eens rustig wat ik schrijf en probeer dan een logische conclusie te trekken. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Desid:

Een fabeltje.

Het was zeker de laatste mode in de eerste eeuw.....

Volgens Wikkepedia

De oorsprong van de mijter moet in diverse andere religies worden gezocht. De hoofdtooi die "infula" heette, was een wit diadeem of tulband met twee afhangende linten. In een ver verleden was de infula de hoofdtooi van mensenoffers en later werd deze gedragen wanneer men de goden om bescherming vroeg. Volgens sommigen is er ook verwantschap tussen de hoofddeksels van de priesters van Dagan of Dagon in de Kanaänietische religie, die een vissenbek op hun hoofd droegen.

Dusssssss......

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Desid:

Ehm.. jij begint over 'alle theologen', en nu moet ik opeens met namen aankomen? Volgens mij wil jij hier iets ter sprake brengen, dus onderbouw het dan ook maar.

 

Nee, je snapt het nog steeds niet. Phosphoros = lucifer = 'lichtbrenger'/'lichtdrager'/'lichtgever' is een benaming voor de planeet Venus in een bepaalde astronomische situatie. Phosphoros/lucifer is dus in eerste instantie gewoon een benaming van een planeet.

Dus er is geen sprake van 'vertaald naar Venus'. Niemand vertaald phosphoros/lucifer met Venus. Phosphoros/lucifer is wel een benaming voor de planeet Venus. Maar je kunt het, los van de planeet Venus, ook gewoon over de phosphoros/lucifer, de morgenster, hebben.

En waarom vind je dit niet voldoende? Wat wordt er niet aan de tekst verklaard als je deze eenvoudige verklaring inzet?

 

Lees nog eens rustig wat ik schrijf en probeer dan een logische conclusie te trekken. 

Even niet zeveren, je zegt dat theologen de connectie tussen christendom en oudere mythes ontkrachtten en het in mijn hoofd is. Wel, noem er zo eens 1? Dan kan ik daar ook op researchen.

Het gaat niet over de Griekse vertaling, maar de Latijnse. Maar goed, met morgenster wordt dan niet Venus bedoelt in het NT? Dat is momenteel de enige betekenis die echter naar voren wordt gepropt. Venus is de helderste ster in de ochtend dus de dag volgt, ergo Jezus is Lucifer aldus de katholieken. 

Dus wat bedoel je met “los de morgenster”? Graag concreet en niet de google uitleg of ik was er al lang zelf wijzer uit geworden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik ga dat maandag eens aanbrengen, hoeveel en welke christelijke tradities met de mythologie verbonden zijn. Zo is de echte (?) betekenis achter pasen gewoon huiveringwekkend. 

Word ik misleid of speelt er echt meer? 

 Nee je ziet het goed, als kerst, pasen etc idd Bijbels zouden zijn dan zou daar toch een beschrijving van moeten staan in de Bijbel. Niks van dat alles. Het is algemeen bekend dat het om een kerstening gaat van heidense feestdagen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei sjako:

 Nee je ziet het goed, als kerst, pasen etc idd Bijbels zouden zijn dan zou daar toch een beschrijving van moeten staan in de Bijbel. Niks van dat alles. Het is algemeen bekend dat het om een kerstening gaat van heidense feestdagen. 

De beproeving  is enorm: Was Jezus dan wel wie ze zeggen dat Hij is? Heeft Hij überhaupt wel bestaan? En als Hij bestond, was Hij dan wel de Zoon van God daar deze mythe tot aan de Egyptenaren terug,gaat, en wellicht daarvoor bij de Soemeriërs. Hoewel ik daar nog niet rond ben. Egypte: Osiris was ook de zoon van een god. Zijn vrouw was ook een godin waaruit dan Horus kwam. Lees dan de relatie tussen Horus en zijn broer Seth, alsof het Kaïn en Abel is. Wellicht denk ik nu te ver. Horus is overigens ook geboren op de winterzonnewende. Toen was dat 21/12, nu 25/12. En het stopt daar niet hoor, de draad is in quasi iedere cultuur daarna te vinden. Zo ook nu in het christendom. Dan heb je nog pasen, Ishtar. Wederom een connectie want deze godin was ook van Venus.

Enorme beproeving wel allemaal...

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei sjako:

Volgens Wikkepedia

De oorsprong van de mijter moet in diverse andere religies worden gezocht. De hoofdtooi die "infula" heette, was een wit diadeem of tulband met twee afhangende linten. In een ver verleden was de infula de hoofdtooi van mensenoffers en later werd deze gedragen wanneer men de goden om bescherming vroeg. Volgens sommigen is er ook verwantschap tussen de hoofddeksels van de priesters van Dagan of Dagon in de Kanaänietische religie, die een vissenbek op hun hoofd droegen.

Dusssssss......

Het staat op wiki dus is het waar. Juist.

Dit is toch lariekoek?

19 minuten geleden zei Fundamenteel:

Even niet zeveren, je zegt dat theologen de connectie tussen christendom en oudere mythes ontkrachtten en het in mijn hoofd is.

Dat heb ik niet gezegd.

 

20 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het gaat niet over de Griekse vertaling, maar de Latijnse. Maar goed, met morgenster wordt dan niet Venus bedoelt in het NT? Dat is momenteel de enige betekenis die echter naar voren wordt gepropt. Venus is de helderste ster in de ochtend dus de dag volgt, ergo Jezus is Lucifer aldus de katholieken. 

Grieks of Latijn maakt niet uit. Phosphoros = lucifer. En in het Grieks hebben we het niet over een vertaling (diepe zucht...) maar over de oorspronkelijke taal.

Met de morgenster in het NT kunnen de schrijvers aan de planeet Venus gedacht hebben, al is het moeilijk te achterhalen hoeveel astronomische kennis ze hadden. Dus of ze wisten dat de morgenster ook de planeet Aphrodite/Venus is, is niet zeker.

De schrijver van 2 Petrus en de schrijver van Openbaring zagen in de morgenster een mooie symboliek over het licht, en daarom vergeleken ze Christus met de morgenster. Dat is vervolgens door vrijwel alle christenen overgenomen.

25 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dus wat bedoel je met “los de morgenster”? Graag concreet en niet de google uitleg of ik was er al lang zelf wijzer uit geworden.

Dat schreef ik niet dus weet ik niet wat je bedoelt.

4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Enorme beproeving wel allemaal...

Je bent óf aan het trollen, óf je moet even nuchter nadenken. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
55 minuten geleden zei Desid:

Waaruit blijkt dat het in 2 Petrus 1:19 of in Openbaring over Venus gaat?

Die "alle andere theologen" bestaan alleen in jouw fantasie. Verreweg de meeste theologen gaan niet mee met dit soort gefröbel.

Je hebt dat wel gezegd, wie zijn de meeste en wat is daar dan concreet over gedeeld?

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei sjako:

Nou, zo'n waanzin is het niet. Je ziet het enkel al aan de kleding van religieuze leiders. Hun mijters bijv komen van de vissengod Dagon, de staf en de hele kledij zijn copiëen van Romeinse kledij.

Tsja ze hadden natuurlijk in de loop der tijd met de mode mee kunnen gaan ergens in maillot met pruiken  op kunnen gaan rondlopen en nu m et Armani maatpakken of jeans. Maar toen waren ze al zo conservatief als de neten en zijn in de jurken blijven steken. Zou  dat freudiaans zijn vraag ik mij dan af?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Desid:

Het staat op wiki dus is het waar. Juist.

Dit is toch lariekoek?

Dat heb ik niet gezegd.

 

Grieks of Latijn maakt niet uit. Phosphoros = lucifer. En in het Grieks hebben we het niet over een vertaling (diepe zucht...) maar over de oorspronkelijke taal.

Met de morgenster in het NT kunnen de schrijvers aan de planeet Venus gedacht hebben, al is het moeilijk te achterhalen hoeveel astronomische kennis ze hadden. Dus of ze wisten dat de morgenster ook de planeet Aphrodite/Venus is, is niet zeker.

De schrijver van 2 Petrus en de schrijver van Openbaring zagen in de morgenster een mooie symboliek over het licht, en daarom vergeleken ze Christus met de morgenster. Dat is vervolgens door vrijwel alle christenen overgenomen.

Dat schreef ik niet dus weet ik niet wat je bedoelt.

Je bent óf aan het trollen, óf je moet even nuchter nadenken. 

Niets trollen, zie zelf hoeveel gelijkaardigheden er zijn? Venus blijft terugkomen, why oh why. Ik moet weten wat de link in het christendom is. Een morgenster/Venus geeft zoveel licht niet hoor. Voor zulke wijsheden in het NT zou dit dan wel de domste zijn.

Hoe kan Venus in mijn hart opkomeN? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Niets trollen, zie zelf hoeveel gelijkaardigheden er zijn?

Ga er dan eens op één in, of ga in op mijn reactie erop. Je blijft maar blaten dat het zo bijzonder is en zo, maar als je er verder niet over nadenkt kan ik me indenken dat je ervan onder de indruk bent. Als je er argumenten voor moet zoeken echter zul je zien dat verreweg het meeste flauwekul is of volstrekt overdreven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Desid:

Ga er dan eens op één in, of ga in op mijn reactie erop. Je blijft maar blaten dat het zo bijzonder is en zo, maar als je er verder niet over nadenkt kan ik me indenken dat je ervan onder de indruk bent. Als je er argumenten voor moet zoeken echter zul je zien dat verreweg het meeste flauwekul is of volstrekt overdreven.

Ik heb u meer dan 1 voorbeeld gegeven. Zoals dat kerstmis meer op de winterzonnewende gebaseerd is dan de effectieve,geboorte van Christus. (Zie ook mijn laatste post naar sjako). Je begrijpt toch dat ik meer nodig heb dan uw arrogantie om iets van uw logica te kunnen plaatsen. Dat je het flauwekul vindt is iedereen duidelijk, nu nog nuanceren waarom.

Geef zo eens een naam van een theoloog die dat benaderde. Uit de meeste zal je voldoende keuze hebben. Ik ga in op uw reactie maar jij laat vragen open: wat is de morgenster “los”? Wat bedoel je daarmee? Als men Venus niet bedoelt, wat dan wel?

bewerkt door Fundamenteel
repeating the question
Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Fundamenteel:

Geef zo eens een naam van een theoloog die dat benaderde. Uit de meeste zal je voldoende keuze hebben. Ik ga in op uw reactie maar jij laat vragen open: wat is de morgenster “los”? Wat bedoel je daarmee? Als men Venus niet bedoelt, wat dan wel?

Ik begrijp werkelijk niet wat je bedoelt. 

 

16 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik heb u meer dan 1 voorbeeld gegeven.

Dat is het probleem. Neem één voorbeeld, dan kunnen we dat uitdiepen. Als je hier van alles neerplempt, dan komt er niks van terecht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Desid:

Ik begrijp werkelijk niet wat je bedoelt. 

 

Dat is het probleem. Neem één voorbeeld, dan kunnen we dat uitdiepen. Als je hier van alles neerplempt, dan komt er niks van terecht.

Je zegt dat 2 Petrus 1:19 geen connectie met Venus is. Wat wordt daar dan bedoeld? Ik heb die vraag nu in 10 vormen geformuleerd, hopelijk nu doorgedrongen? 

Wel diep de mythe rond Christus eens uit voor je de ander onkunde verwijt. Het is dan volgens u toeval dat Christus op chanukah geboren is wat dan op keer ook de geboorte van Horus was? De winterzonnewende dus. “Flauwekul” antwoorden is niet uitdiepen. Zo ook is dat met pasen. Is het dan ver gezocht dat ze andere heidense praktijken erbij mengde zoals de mythologie rond de zongod en Venus?

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Fundamenteel:

Je zegt dat 2 Petrus 1:19 geen connectie met Venus is. Wat wordt daar dan bedoeld? Ik heb die vraag nu in 10 vormen geformuleerd, hopelijk nu doorgedrongen? 

En ik heb het al uitgelegd. De schrijver van 2 Pet gebruikt het beeld van de morgenster als omschrijving van het aanbreken van de dag, nl. inzicht in of de vervulling van de profetieën. In Openbaring is Christus zelf de stralende morgenster, die de nieuwe dag aankondigt. 

Meer zit er niet in.

39 minuten geleden zei Fundamenteel:

Wel diep de mythe rond Christus eens uit voor je de ander onkunde verwijt. Het is dan volgens u toeval dat Christus op chanukah geboren is wat dan op keer ook de geboorte van Horus was? De winterzonnewende dus. “Flauwekul” antwoorden is niet uitdiepen. Zo ook is dat met pasen. Is het dan ver gezocht dat ze andere heidense praktijken erbij mengde zoals de mythologie rond de zongod en Venus?

We weten helemaal niet wanneer Jezus is geboren.

En 25 december is ook niet de geboortedag van Horus. 

Dus daar ga je al.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Desid:

En ik heb het al uitgelegd. De schrijver van 2 Pet gebruikt het beeld van de morgenster als omschrijving van het aanbreken van de dag, nl. inzicht in of de vervulling van de profetieën. In Openbaring is Christus zelf de stralende morgenster, die de nieuwe dag aankondigt. 

Meer zit er niet in.

We weten helemaal niet wanneer Jezus is geboren.

En 25 december is ook niet de geboortedag van Horus. 

Dus daar ga je al.

Dan wordt Venus wel bedoeld, want zij is de helderste ster alvorens de dag aanbreekt. Wat is anders de connectie? Geen zeg je, ook dat er niets achter zit. Ik vind het allemaal wat veel toeval om een connectie uit te sluiten. Zeker als je kijkt naar de tradities van Romeinen voor Christus. Evenzo is dat met joden en Egyptenaren, die conecties zijn geen toeval. Dat zal ik maandag ook beter benadrukken. 

De geboortedag van Horus was ook op de zonnewende, maar door de Gregoriaanse kalender schuift dat op he. Daar heb je toch geen master voor nodig? Op de zonnewende vierde de Egyptenaren de geboorte van Horus. Nu is me nog niet volledig duidelijk of deze ook uit een maagd geboren zou zijn.

https://books.google.be/books?id=Iaqe9CG_s6cC&pg=PA111&lpg=PA111&dq=horus+isis+virgin+winter+solstice&source=bl&ots=HYm6umJ0xI&sig=ACfU3U2oqch5_uiE5ObhgffRElV-L4y-0A&hl=nl&sa=X&ved=2ahUKEwjQ0o2SgbriAhVI46QKHcPhCwQQ6AEwBXoECAkQAQ#v=onepage&q=horus isis virgin winter solstice&f=false

De christenen vieren Zijn geboorte ook op de zonnewende. Toeval?

Link naar bericht
Deel via andere websites
52 minuten geleden zei Fundamenteel:

De geboortedag van Horus was ook op de zonnewende, maar door de Gregoriaanse kalender schuift dat op he. Daar heb je toch geen master voor nodig?

Jawel, want dan zie je gelijk dat de bron die je gebruik 100% onbetrouwbaar is. Het is onzin.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Desid:

Jawel, want dan zie je gelijk dat de bron die je gebruik 100% onbetrouwbaar is. Het is onzin.

Want de bijbel is wel een 100% betrouwbare bron? Wel consequent blijven he man :)

En nu graag een concreet antwoord op mijn vragen. Want het is u die tekort komt, ik beweeg hemel en aarde mijn punt duidelijk,te maken. Vanaf ik dan anderen voor mij liet spreken via links riep u op de moderatie. Dit is een forum he man, geen kindergarden of school.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei sjako:

Het was zeker de laatste mode in de eerste eeuw.....

Volgens Wikkepedia

De oorsprong van de mijter moet in diverse andere religies worden gezocht. De hoofdtooi die "infula" heette, was een wit diadeem of tulband met twee afhangende linten. In een ver verleden was de infula de hoofdtooi van mensenoffers en later werd deze gedragen wanneer men de goden om bescherming vroeg. Volgens sommigen is er ook verwantschap tussen de hoofddeksels van de priesters van Dagan of Dagon in de Kanaänietische religie, die een vissenbek op hun hoofd droegen.

Dusssssss......

De mijter heeft zijn oorsprong in het judaïsme (van Aäron) en is gedurende de eeuwen tot rond de 14de eeuw iets meegegaan met zijn tijd, vooral de hoofdtooi van koningen. (één van de bronnen: The Evolution of the Mitre. FEASEY, HENRY PHILIBERT. The Reliquary and illustrated archaeologist : a quarterly journal and review devoted to the study of early pagan and christian antiquities of Great Britain; London Vol. 10,  (Apr 1904): [74]-82.) Om er de omgekeerde vis van het DAgonisme in te zien moet je veel fantasie hebben.

bewerkt door ZENODotus
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Want de bijbel is wel een 100% betrouwbare bron? Wel consequent blijven he man

Zeg ik dat? Nee.

 

2 minuten geleden zei Fundamenteel:

En nu graag een concreet antwoord op mijn vragen. Want het is u die tekort komt, ik beweeg hemel en aarde mijn punt duidelijk,te maken. Vanaf ik dan anderen voor mij liet spreken via links riep u op de moderatie. Dit is een forum he man, geen kindergarden of school.

Je roept maar wat, maar komt helemaal niet met bewijs. Linken naar een boekje is geen bewijs. Ik ga jouw huiswerk niet maken. En het is ook helemaal niet duidelijk wat nou precies je vragen zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Desid:

Zeg ik dat? Nee.

 

Je roept maar wat, maar komt helemaal niet met bewijs. Linken naar een boekje is geen bewijs. Ik ga jouw huiswerk niet maken. En het is ook helemaal niet duidelijk wat nou precies je vragen zijn.

Ik roep niets, ik weerleg de connectie met christendom en Egypte. Jij zegt dat het niet waar is.

Ik zeg het u nogmaals: Joden vieren de winterzonnewende, christenen vieren dat, Egyptenaren vierden dat en andere culturen ook. Maar er is nergens connectie? Kom op nou, jij roept maar wat of toon aan dat Egyptenaren de geboorte van Horus niet op de winterzonnewende  vierde? 

Ik sta hier door te verwijzen naar docus, wikipedia, mythologie uit het verleden, ... Al wat jij roept: flauwekul.

Derde maal: je zei dat de meeste theologen die “flauwekul” al weerlegde, noem zo eens 1?

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik sta hier door te verwijzen naar docus, wikipedia, mythologie uit het verleden, ... Al wat jij roept: flauwekul.

Dat zijn geen betrouwbare bronnen. Je moet met échte bronnen komen. Dus een tekst of een inscriptie of zo, waaruit blijkt dat Horus op 25 december werd geboren. die kun je eventueel vinden in wetenschappelijk verantwoorde boeken en encyclopedieën.

 

13 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik zeg het u nogmaals: Joden vieren de winterzonnewende, christenen vieren dat, Egyptenaren vierden dat en andere culturen ook. Maar er is nergens connectie?

Ze leven allemaal op dezelfde planeet?

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Desid:

Dat zijn geen betrouwbare bronnen. Je moet met échte bronnen komen. Dus een tekst of een inscriptie of zo, waaruit blijkt dat Horus op 25 december werd geboren. die kun je eventueel vinden in wetenschappelijk verantwoorde boeken en encyclopedieën.

 

Ze leven allemaal op dezelfde planeet?

Vierde keer: noem eens een theoloog die uw visie deelt? Deel ik de links van wie neigt naar mijn visie ga je roepen op de moderatie.

Ik zei niet dat Horus op 25/12 geboren is maar op de winterzonnewende en die datum verschuift door tijd omdat onze kalender niet perfect is (schrikkeljaren)

Eerlijk, gij hebt echt geen master he? Zoja, welke expertise? Theologie alvast niet, of het was niet in de KU Leuven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
46 minuten geleden zei Bastiaan73:

De mening van een paranoïde complotdenkende wietroker, een 'master' die zichzelf iets te serieus neemt maar zich ondertussen afhankelijk opstelt van die paranoïde complotdenkende wietroker. 

Hoe heet dat ook alweer? Symbiose?

 

Zelfs deze wietroker wiens moedertaal niet Nederlands is kan beter begrijpend lezen dan het gros alhier aanwezig? Wat zegt dat? 

De RKK heeft wel degelijk het christendom verandert en gedragen zich anti christelijk door zichzelf via de paus god de vader te noemen. Dat zij Christus Lucifer willen noemen, het zij zo. Eens ik er achter kom dat de hele persoon Christus op een mythe gebouwd is kan ik niet anders doen dan de moslims gelijk geven. Ik wil dat niet, maar ben gedwongen tot consequentie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid