Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

4 uur geleden zei Fundamenteel:

De RKK heeft wel degelijk het christendom verandert en gedragen zich anti christelijk door zichzelf via de paus god de vader te noemen.

Heb jij wel enig begrip van de geschiedenis van het christendom? Wat jij RKK noemt is eeuwenlang de enige kerk geweest. Met dit verwijt verwijt je eigenlijk dat christenen het christendom gecorrumpeerd hebben. Petrus, één van de apostelen, was de eerste paus. Als jou redenering gevolgd wordt dan is het fout gegaan op het moment dat Jezus aan het kruis genageld is. Als dat waar is wat blijft er dan nog over van je geloof? Dan is alles corrupt, tot en met de schriften waar jij je geloof op baseert aan toe. Dat je dan überhaupt nog in Jezus geloofd die in dat geval alleen als leugen tot je kan zijn gekomen. Snap je dat?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 491
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Eens bracht men Hem een bezetene die blind en stom was. Hij genas hem, zodat de stomme weer sprak en zag. Al het volk was buiten zichzelf en zei: “Zou dit niet de zoon van David zijn?” Maar de Far

Ik heb de eerste  10 minuten van de eerste link gekeken. De goeie man heeft geen idee waar hij het over heeft. Het zou beter zijn als hij bij de bijbel zou blijven. Dat is al verwarrend genoeg, zoals

Posted Images

9 uur geleden zei Fundamenteel:

Vierde keer: noem eens een theoloog die uw visie deelt? Deel ik de links van wie neigt naar mijn visie ga je roepen op de moderatie.

Dat is oninteressant. Het gaat om de juiste bronnen.

 

9 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik zei niet dat Horus op 25/12 geboren is maar op de winterzonnewende en die datum verschuift door tijd omdat onze kalender niet perfect is (schrikkeljaren)

Dat is onjuist. De geboortedag van Horus viel in het begin van onze jaartelling in de zomer. De Alexandrijnse kalender (thans nog de Koptische kalender) begon/begint namelijk in de zomer.

 

9 uur geleden zei Fundamenteel:

Eerlijk, gij hebt echt geen master he? Zoja, welke expertise? Theologie alvast niet, of het was niet in de KU Leuven.

Grappig, ik ben een paar maanden terug nog bij de KU Leuven geweest om een lezing te geven voor zeer- en hooggeleerden.

 

6 uur geleden zei Fundamenteel:

Eens ik er achter kom dat de hele persoon Christus op een mythe gebouwd is 

Welnu, dat is niet het geval.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Desid:

Het staat op wiki dus is het waar. Juist.

Dit is toch lariekoek?

Ze zullen het ook niet uit hun duim zuigen denk ik? Bij jou is nogal gauw iets lariekoek.

13 uur geleden zei Fundamenteel:

De beproeving  is enorm: Was Jezus dan wel wie ze zeggen dat Hij is? Heeft Hij überhaupt wel bestaan?

Jezus was wie Hij was, de Zoon van God. In de loop der eeuwen is helaas de simpele boodschap van Gods Koninkrijk gekaapt door gnostische lieden, die in die tijd nogal Grieks georiënteerd waren. Ze hebben dus Griekse filosofie geprojecteerd op de Christelijke boodschap, waardoor er ineens een onsterfelijke ziel, drieëenheid etc gepredikt werd. De Bijbel zegt iets heel anders. Gelukkig zien steeds meer groeperingen dit in. Paulus waarschuwde hier al voor. Hij voorzei al dat er 'andere Jezus' gepredikt zou worden. Je moet zoveel mogelijk uitgaan van de betrouwbare Bijbel, waarin nog steeds de waarheid terug te vinden is. 

12 uur geleden zei Desid:

We weten helemaal niet wanneer Jezus is geboren.

Nee, maar waarom wordt het dan op 25 december gevierd denk je. En 'toevallig' komt het aantal dagen van de advent overeen met het aantal dagen van de Romeinse Saturnaliën. Bij mij is 1+1 2. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Desid:

Dat is oninteressant. Het gaat om de juiste bronnen.

 

Dat is onjuist. De geboortedag van Horus viel in het begin van onze jaartelling in de zomer. De Alexandrijnse kalender (thans nog de Koptische kalender) begon/begint namelijk in de zomer.

 

Grappig, ik ben een paar maanden terug nog bij de KU Leuven geweest om een lezing te geven voor zeer- en hooggeleerden.

 

Welnu, dat is niet het geval.

Wie waren die zeer hoog geleerden dan? De ex rector Rik Torfs? Zo slim is hij niet hoor. Veel bla bla niets boom boom bij u. 

Vijfde maal: noem zo eens een theoloog die onktracht dat men oudere mythes aan het christendom linkte. Dat jij een lezing gaf boeit me niet, het was klaar en duidelijk niet in theologie want u kan enkel google herkauwen terwijl anderen puntjes verbinden om een beter beeld te krijgen. 

1 uur geleden zei sjako:

Ze zullen het ook niet uit hun duim zuigen denk ik? Bij jou is nogal gauw iets lariekoek.

Jezus was wie Hij was, de Zoon van God. In de loop der eeuwen is helaas de simpele boodschap van Gods Koninkrijk gekaapt door gnostische lieden, die in die tijd nogal Grieks georiënteerd waren. Ze hebben dus Griekse filosofie geprojecteerd op de Christelijke boodschap, waardoor er ineens een onsterfelijke ziel, drieëenheid etc gepredikt werd. De Bijbel zegt iets heel anders. Gelukkig zien steeds meer groeperingen dit in. Paulus waarschuwde hier al voor. Hij voorzei al dat er 'andere Jezus' gepredikt zou worden. Je moet zoveel mogelijk uitgaan van de betrouwbare Bijbel, waarin nog steeds de waarheid terug te vinden is. 

Nee, maar waarom wordt het dan op 25 december gevierd denk je. En 'toevallig' komt het aantal dagen van de advent overeen met het aantal dagen van de Romeinse Saturnaliën. Bij mij is 1+1 2. 

Sjako, die de bijbel uiteindelijk drukten hadden al allerlei heidense taferelen in de bijbel gemengd. Iedereen deed het nadat men de oorspronkelijke christenen vermoord had. 

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei antoon:

Gewoon nuchter onderzoek leert ons wanneer Jezus is geboren,misschien  tot op de dag precies maar wel er aardig dicht bij, daar heb je geen KU  voor nodig, en al helemaal geen zeer geleerde heren

Maar is Hij wie zeggen wat Hij is? Namelijk Lucifer. 

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Mullog:

Heb jij wel enig begrip van de geschiedenis van het christendom? Wat jij RKK noemt is eeuwenlang de enige kerk geweest. Met dit verwijt verwijt je eigenlijk dat christenen het christendom gecorrumpeerd hebben. Petrus, één van de apostelen, was de eerste paus. Als jou redenering gevolgd wordt dan is het fout gegaan op het moment dat Jezus aan het kruis genageld is. Als dat waar is wat blijft er dan nog over van je geloof? Dan is alles corrupt, tot en met de schriften waar jij je geloof op baseert aan toe. Dat je dan überhaupt nog in Jezus geloofd die in dat geval alleen als leugen tot je kan zijn gekomen. Snap je dat?

 

Kerel, de enige die weigert de data te volgen zijt gij. Je gaf zelf toe af te haken, ik kauwde het u daarna nog voor. Uw reactie bleef uit. 

Het gaat niet over jou, mij of Jezus al dan niet bestond. Het gaat er mij om hoe de katholieken het geloof gijzelde en hervormde. 

7 minuten geleden zei antoon:

daarvan denk ik dat het uit een gewoonte gegroeid is  om hem of iemand Lucifer te noemen.

Neen dat is op exegese rond de morgenster gebouwd. 

2 uur geleden zei thom:

Lucifer is de afspiegeling van Christus, de oorspronkelijke fakkeldrager. Lucifer is het hoogst haalbare in deze wereld, maar blijft een projectie, en daarmee behorende bij deze illusionaire wereld; een Joh. de Doper; 'het hoogst haalbare in deze wereld, maar niet toegankelijk voor de hemel'.

Christus is het Die overwint door uiteindelijk Zich te openbaren, waarna Lucifer verdwijnt, en de Oorspronkelijkheid verder gaat.

Het is het verhaal van de geboorte van Jezus, en Johannes; de projectie en de Ware, groeien samen op, maar 'kennen' elkaar niet, dan pas bij het gekend worden van de Zoon Gods zelf, bij de doop in de Jordaan door Johannes; en de taak van de Joh.-mens van reinigen en overgave aan 'Hij die na mij komt' en 'de Weg des Heren voorbereiden' zit er op.

Het is alles een innerlijke beleving dat zich uiterlijk zal manifesteren in de mens die een leven vanuit het geloof volbrengt.

Wat bedoelt men dan letterlijk in 2 Petrus 1:19.

Het Vaticaan gedraagt zich uiterlijk en spreekt wereldwijd in het christendom haar naam. Ik denk niet dat wij als christen een Vaticaan van doen hebben. Research brengt heel wat vuile was boven, maar zou ik dat aankaarten ben ik weer een complotdenker... Alsof er dan geen samenzweringen bestaan in het westen waar machtige pedofielen elkaar beschermen? Ik doorstond Dutroux en er was ook een groot netwerk aan verbonden. Als men wat meer zou nagaan of er meer is eerder dan het label nutcracker te vrezen had rechtvaardigheid geschied. 

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Fundamenteel:

Sjako, die de bijbel uiteindelijk drukten hadden al allerlei heidense taferelen in de bijbel gemengd. Iedereen deed het nadat men de oorspronkelijke christenen vermoord had. 

Dat is beperkt zo. Er zijn idd toevoegingen in de Bijbel zoals 1Joh 5:7. Maar als je naar oudere codexen kijkt, dan haal je die er zo uit. Daar staan ze niet in.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei sjako:

Dat is beperkt zo. Er zijn idd toevoegingen in de Bijbel zoals 1Joh 5:7. Maar als je naar oudere codexen kijkt, dan haal je die er zo uit. Daar staan ze niet in.

En Pasen? De winterzonnewende? Kerstmis.. Alles toont teveel gelijkaardigheden met oudere tradities uit andere culturen. 

Er is iets gebeurd, de duivel verwierf zijn eigen kerk en misleidt nu velen via katholicisme. Ik ga dat nog concreet maken. Even de geest vertragen en dan zal ik die lange tekst uit typen. Ik ben dat ontwijkend gedrag van een handjevol trolls spuugzat. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Mullog:

Petrus, één van de apostelen, was de eerste paus.

Dat is dus een fabeltje. De Rots waar Jezus het over had was Hijzelf. Diverse teksten erkennen dat Jezus zelf de Rots is waar Hij Zijn kerk op heeft gebouwd, niet Petrus.

44 minuten geleden zei Fundamenteel:

En Pasen? De winterzonnewende? Kerstmis.. Alles toont teveel gelijkaardigheden met oudere tradities uit andere culturen. 

Er is iets gebeurd, de duivel verwierf zijn eigen kerk en misleidt nu velen via katholicisme. Ik ga dat nog concreet maken. Even de geest vertragen en dan zal ik die lange tekst uit typen. Ik ben dat ontwijkend gedrag van een handjevol trolls spuugzat. 

Je hebt gelijk. Deze feesten zijn van oorsprong heidens (zijn ze eigenlijk nog). Jehovah's Getuigen vieren die feesten dan ook niet. Het punt is dat de 'kerk' in de loop der eeuwen een 'andere Jezus' zijn gaan prediken. Die er anders over dachten werden uitgeroeid (de Kataren bijv). Gelukkig wordt de waarheid nu zo goed mogelijk hersteld. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Het gaat niet over jou, mij of Jezus al dan niet bestond. Het gaat er mij om hoe de katholieken het geloof gijzelde en hervormde. 

En dat begon, als we jou mogen geloven, al bij de eerste apostel die paus werd.

13 minuten geleden zei sjako:

Dat is dus een fabeltje. De Rots waar Jezus het over had was Hijzelf. Diverse teksten erkennen dat Jezus zelf de Rots is waar Hij Zijn kerk op heeft gebouwd, niet Petrus.

Volgens mij was Petrus een apostel, en daarmee een van de eerste christenen. Aangezien de JG claimen "het oorspronkelijke christendom te vertegenwoordigen" beweer je nu al iets over een van de eerste christenen dat daar niet mee in lijn is.

Verder heb ik het niet over rotsen of wat dan ook maar over de onzin van @Fundamenteel die een soort van privé hetze tegen de RKK is begonnen vanwege de wanen in zijn hoofd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei sjako:

Je hebt gelijk. Deze feesten zijn van oorsprong heidens (zijn ze eigenlijk nog). Jehovah's Getuigen vieren die feesten dan ook niet. Het punt is dat de 'kerk' in de loop der eeuwen een 'andere Jezus' zijn gaan prediken. Die er anders over dachten werden uitgeroeid (de Kataren bijv). Gelukkig wordt de waarheid nu zo goed mogelijk hersteld. 

Wat moet ik dan doen om tot het ware christendom te komen? 

Hoe is de waarheid hersteld? 

1 minuut geleden zei Mullog:

En dat begon, als we jou mogen geloven, al bij de eerste apostel die paus werd.

Volgens mij was Petrus een apostel, en daarmee een van de eerste christenen. Aangezien de JG claimen "het oorspronkelijke christendom te vertegenwoordigen" beweer je nu al iets over een van de eerste christenen dat daar niet mee in lijn is.

Verder heb ik het niet over rotsen of wat dan ook maar over de onzin van @Fundamenteel die een soort van privé hetze tegen de RKK is begonnen vanwege de wanen in zijn hoofd.

Neen niet bij de eerste paus. Vanaf de paus zichzelf God de vader noemde. Ook al geloof je niet in Christus, dit is anti christelijk. Je kunt niet begrijpend lezen, is samenvatten u dan wel gegeven? 

En ja ik heb enorme problemen met de RKK. Moet ik me dan anders voordoen? Dit zijn meer dan wanen in mijn hoofd, mijn reden is voornamelijk operatie kelk. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik denk niet dat wij als christen...

Je bent nu opeens wel christen? Want je hebt toch echt beweerd

Op ‎6‎-‎5‎-‎2019 om 11:15 zei Fundamenteel:

Inderdaad, daarom dat ik geen christen ben.

Verwarrend allemaal :?

3 minuten geleden zei Fundamenteel:

mijn reden is voornamelijk operatie kelk

Nooit van gehoord. Wat is dat?

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei thom:

19 En wij hebben het profetische woord, dat zeer vast is, en gij doet wel, dat gij daarop acht hebt, als op een licht, schijnende in een duistere plaats, totdat de dag aanlichte, en de Morgenster opga in uw harten.

Dat is de Christus.

Waarom moet er een morgenster in mijn hart opgaan? Het is toch niet abnormaal te denken dat daar meer achter schuilt? 

Waarom Jezus symbolisch verwoorden als de morgenster? 

9 minuten geleden zei Mullog:

Bedoel je nu dat je in de war bent of dat je bedoelde te zeggen dat je christen wilt zijn maar dat niet kunt? Het wordt er allemaal niet duidelijker op.

Ik ben dan ook niet de uwe om te analyseren. Blijf maar gewoon on topic en staaf uw eigen praatjes. Ik hoef me nergens voor te verantwoorden. 

12 minuten geleden zei Mullog:

Je bent nu opeens wel christen? Want je hebt toch echt beweerd

Verwarrend allemaal :?

Nooit van gehoord. Wat is dat?

Ben jij een trol, dom of lui? Pochte jij niet met uw actuale kennis omdat u beide staatszenders volgt? Of gebruiken ze te moeilijke woorden toen op dat moment? 

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Operatie_Kelk

Het gaat mij om die doofpot er rond. Maar bespreek ik niet met iemand die overal waanideeën ziet omdat die zelf te dom of te lui voor research is. 

Ik heb trouwens in worstelen met God duidelijk gemaakt dat ik mijn kruis gewoon terug opneem. Wekenn nadat ik me geen christen meer noemde. 

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei thom:

 

Lucifer is ons wezen zoals wij zijn geworden; de mens als kleine planeet vergezelt en geleidt door de eigen Lucifer, de eigen satan, de eigen natuurgod. Maar deze is in wezen ook onze ondergeschikte dienaar, onze dienaar, onze liefste vriend, onze imitatie-jezusverschijning, onze hemelse maagd, meester, want hij bedient ons op onze wenken.(JvR)

Dit is een vuur, een Luciferiaans vuur, maar.. een imitatie verschijning.

Echter.. is dit waardig de Hemel, Gods Koninkrijk in te kunnen gaan. Nee.

Daarom moet er iets ontstoken worden in het hart, in het oorspronkelijke zaad, Jezus Christus, en oplaaien. 2 vuren in de mens die tot geloof gekomen is en de Weg gaat van overgave en hoop.

Het gevallen Luciferiaans systeem zal zich moeten overgeven aan het door Geest ontstokene in de mens, opdat Christus weer geopenbaard kan worden door de mens; de Oorspronkelijke fakkeldrager; het Leven was het Licht der mensen, de Christus, de Gezalfde.

Wanneer de Morgenster verrijst, is dat een teken dat de Geest woonachtig in de mens is geworden, en zichtbaar in het aura, de aloude Lucifer.

 

Klinkt mij echt Luciferiaans occult hoor. 2 vuren...?Het is dus echt aangepast naar de duivel. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei thom:

2 vuren waarbij het ene zich over moet geven, uitdoven, ten gunste van het Ander, de Geest.

Misschien had ik het niet moeten schrijven.

 

Die uitleg is wel de beste die ik al las hoor Thom. Maar ik kan dat niet rijmen. De morgenster is niet de enige connectie naar heidense taferelen in het NT. 

Luciferianen hebben die er naar mijn observatie zelf aan toegevoegd nadat ze de echte Kerk uitgeroeid hadden, of wat overbleef massaal moest onderduiken. 

Tegen de avond begin ik aan die tekst, eerst wat tot rust komen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Het gaat mij om die doofpot er rond.

Het was een operatie in België, Brussel, in 2010. Je moet niet van een Nederlander verwachten dat hij dat (nog) weet zo hij er al van gehoord heeft.

1 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik heb trouwens in worstelen met God duidelijk gemaakt dat ik mijn kruis gewoon terug opneem.

Sorry, ik volg hier niet alle topics. Maar goed, duidelijk, ik zal de referentie niet meer gebruiken. Had je ook eerder kunnen zeggen :-) 

Link naar bericht
Deel via andere websites
41 minuten geleden zei Mullog:

Het was een operatie in België, Brussel, in 2010. Je moet niet van een Nederlander verwachten dat hij dat (nog) weet zo hij er al van gehoord heeft.

Sorry, ik volg hier niet alle topics. Maar goed, duidelijk, ik zal de referentie niet meer gebruiken. Had je ook eerder kunnen zeggen :-) 

Maar je had dat ook even kunnen googelen he, luiaard ?

42 minuten geleden zei thom:

Wat zijn zogenaamde heidense taferelen kun je je ook afvragen. Ik bedoel daarmee; wie bepaalt dat.

Als men Christus' leer omdraait en eigen (niet christelijke) tradities inmengt is dat enorm heidens :)

25 minuten geleden zei sjako:

Neem eens een bijbelstudie bij de JG. Je zult verrast worden denk ik. 

Ik heb dat maanden gehad broeder :) Ik ben gezegend met een goede dominee in de buurt. Een godsgeschenk. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid