Spring naar bijdragen

Zelfs niet in geval van verkrachting en incest!


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 141
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nu begrijp ik je beter inderdaad en kan ik me ook wel voorstellen dat je in die context wat cynisch naar dergelijke protesten kijkt. Ik vermoed alleen wel dat die cijfers de sterfte van ongeboren kind

Verschillende staten in de VS zijn nu in het nieuws door het introduceren van zeer zware anti-abortus maatregelen. Het doel lijkt duidelijk te zijn: de zaak voor het hoge gerechtshof te brengen, waarv

52 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dat is geen concreet antwoord.

Maar even de hele tekst gekopieerd.

Citaat

 

Ik heb voor mezelf een hele harde grens, namelijk het geboren kind. En dan kun je natuurlijk vraag, wat als één uur voor de geboorte, en dat soort dingen en daar heb ik geen zinnig antwoord op. Niemand niet, denk ik. Alhoewel er misschien vast wel gevallen te bedenken zijn waar dit een vraagstuk zou kunnen zijn (ik weet er zo geen) maar die zijn dan denk ik zo extreem dat je ze voor de discussie buiten beschouwing kunt laten.

Ik heb ook wel een ondergrens, die wat minder hard is. Ik ben van mening dat een te vroeg geboren kind het zelf moet kunnen redden zonder heel nadrukkelijk medisch ingrijpen. Ik heb geen idee waar die grens precies ligt maar couveuses, operaties, longmachines en andere hulpmiddelen om een baby in leven te houden zie ik niet zo zitten. Ik weet niet waar je dan tijdtechnissch uitkomt maar ik denk dat als een vrouw een maand of 7 of 8 zwanger is dat je dan nog van hele goede huizen moet komen als je nog een abortus (zonder medische noodzaak) zou willen. Je hebt dan ook meer dan tijd genoeg gehad om er als vrouw over na te denken.

Maar de bottom line blijft voor mij dat de vrouw beslist en dat buitenstaanders zoals jij en ik er van alles van kunnen vinden maar niks over te vertellen hebben.

 

Ik ga ervan uit dat de eerste alinea geen toelichting behoeft.

Voor de tweede alinea kan ik alleen als extra zeggen dat het niet mogelijk is om een exacte tijd aan te geven, mocht je dat verwachten. Je kunt van een baby ook niet zeggen hoe zwaar hij moet zijn of hoe lang, laat staan op welk moment een foetus zelfstandig buiten de moeder zou kunnen overleven. Bij vroeggeboortes wordt hier in Nederland de grens van 22 weken (als ik mij niet vergis, zou ook 24 weken kunnen zijn) aangehouden dat er nog een redelijke kans is om het kind in leven te houden via couveuses en allerlei andere medische ingrepen. Maar dat valt dus buiten wat ik schrijf.

Uiteindelijk is het altijd de moeder die het laatste woord heeft. Dat zal ik blijven herhalen.

1 uur geleden zei Fundamenteel:

Wat is het probleem met de wet uit Alabama? 

Dat de vrouw geen zeggenschap meer heeft over haar eigen lichaam. Dat de wet de nuancering en het mededogen heeft die middeleeuwse wetgeving kenmerkte, namelijk geen. Dat de wet vergelijkbaar is met de islamitische sharia. Dat de wet de vrouw weer terugduwt in de positie waar ze volgens deze christelijke fundamentalisten klaarblijkelijk thuishoort, achter het aanrecht. Dat de vrouw in gevallen tot dader wordt gebombardeerd in plaats van slachtoffer.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Mullog:

Maar even de hele tekst gekopieerd.

Ik ga ervan uit dat de eerste alinea geen toelichting behoeft.

Voor de tweede alinea kan ik alleen als extra zeggen dat het niet mogelijk is om een exacte tijd aan te geven, mocht je dat verwachten. Je kunt van een baby ook niet zeggen hoe zwaar hij moet zijn of hoe lang, laat staan op welk moment een foetus zelfstandig buiten de moeder zou kunnen overleven. Bij vroeggeboortes wordt hier in Nederland de grens van 22 weken (als ik mij niet vergis, zou ook 24 weken kunnen zijn) aangehouden dat er nog een redelijke kans is om het kind in leven te houden via couveuses en allerlei andere medische ingrepen. Maar dat valt dus buiten wat ik schrijf.

Uiteindelijk is het altijd de moeder die het laatste woord heeft. Dat zal ik blijven herhalen.

Dat de vrouw geen zeggenschap meer heeft over haar eigen lichaam. Dat de wet de nuancering en het mededogen heeft die middeleeuwse wetgeving kenmerkte, namelijk geen. Dat de wet vergelijkbaar is met de islamitische sharia. Dat de wet de vrouw weer terugduwt in de positie waar ze volgens deze christelijke fundamentalisten klaarblijkelijk thuishoort, achter het aanrecht. Dat de vrouw in gevallen tot dader wordt gebombardeerd in plaats van slachtoffer.

Dus ik kan dan lezen dat een moeder zelfs nog mag aborteren de dag voor de geboorte? Je zegt dat niet rechtstreeks, maar als de moeder mag beslissen, dan ontneem je dat kind haar/zijn fundamenteel geboorterecht

Gelden dokters hun evaring dan plots niet meer? Hier is dat verlaagt naar circa 16 weken. Maar eerlijk, dat is nog te veel. Kijk zelf die foetussen... 

Is het nu zo enethisch ervoor te zorgen dat mensen wat sneller zijn, eerder dan het te laten aanslepen? Waarom pas aborteren na de hartslag en niet ervoor? 

Dan vergeet je nog de vader. Stel je meisje is zwanger, ze twijfelt. Jij wilt het kind. Je ziet samen de pindanoot op de echo en het hartje klopt levendig. Na 3 maand besluit ze te aborteren, daar sta je dan als vader... Een vrouw is niet meer of minder dan de man he. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
55 minuten geleden zei Fundamenteel:

dan ontneem je dat kind haar/zijn fundamenteel geboorterecht.

Voor zover mij bekend is er geen fundamenteel recht op geboorte.

57 minuten geleden zei Fundamenteel:

Kijk zelf die foetussen... 

Klopt, foetussen, geen baby's, geen mensen maar foetussen.

57 minuten geleden zei Fundamenteel:

Is het nu zo enethisch ervoor te zorgen dat mensen wat sneller zijn, eerder dan het te laten aanslepen? Waarom pas aborteren na de hartslag en niet ervoor? 

Er zijn vrouwen die bevallen terwijl ze zelf en hun omgeving niet eens in de gaten hadden dat ze zwanger zijn. Er zijn vrouwen die er zo mee zitten dat ze er niet mee naar buiten durven te komen, bevallen en dan hun baby vermoorden, of anoniem bij een klooster inleveren. Het is allemaal nogal makkelijk vanuit een luie christelijke stoel achterover leunend maar even een besluit over iemand anders zijn leven te nemen. Iedereen die ermee te maken krijgt en het vaak al moeilijk genoeg heeft snel even in het verdomhoekje te plaatsen. Met kut oplossingen te komen die toch niet gaan werken, ondersteunende gesprekken door de stichting help de moeder de winter door of met z'n allen gaan adopteren (wat ik tot op heden nog maar weinig christenen heb zien doen) wat logistiek praktisch onmogelijk is en wat vooral door anderen gedaan moet worden. En dat gaat mijnheer liggen mekkeren over hoe makkelijk het niet is om ff te aborteren voordat het hartje gaat kloppen. Alsof het op dat moment makkelijker is voor een vrouw als nadat een hartje klopt. Lekker kil allemaal zonder empathie, vooral door oude mannen met jurken aan en uit heidense gebruiken geleende mijters op bedachte regeltjes.  

1 uur geleden zei Fundamenteel:

Dan vergeet je nog de vader. Stel je meisje is zwanger, ze twijfelt. Jij wilt het kind. Je ziet samen de pindanoot op de echo en het hartje klopt levendig. Na 3 maand besluit ze te aborteren, daar sta je dan als vader... Een vrouw is niet meer of minder dan de man he. 

Inderdaad een vervelende situatie. Maar laten we eens omkeren. Zullen we de vaders eens tellen die vol goede moed de uit een one-night-stand voort gekomen zwangerschap mee uitlopen en met de beste bedoeling zodra ze het kind zien gillend wegrennen en alsnog de moeder alleen in de shit laten zitten. En dan en-passsent ff vergeten het vaderschap te erkennen zodat ze ook nergens op aangesproken kunnen worden. Of na een jaartje uit de relatie stappen omdat het nu eenmaal niet werkt als je met een borrel teveel op opeens jezelf gedwongen ziet de rest van je levensdagen te slijten met iemand die je eigenlijk liever niet naast je blijkt te hebben. Volgens mij zijn dat er een stuk meer dan het romantische beeld dat jij hier schetst.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik kom later op de rest terug, loopt evenveel tegelijk. Toch wil ik het hele forum confronteren met een abortus van een baby (niet foetus) die 17 weken oud is. Kijk en zeg mij nog eens dat het ethisch is na een hartslag te aborteren. 

Natuurlijk niet, het is een laffe satanische moord.

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei sjako:

Natuurlijk niet, het is een laffe satanische moord.

Zeker weten. Moet je je eens inbeelden hoe dat eruit ziet na 24w. Dat is de uiterlijke tijdsduur in Nederland. In BE 12 weken. Moeten beide omlaag zoals in Alabama. Reagan zei al: “Ik merk op dat degene tegen abortus al reeds geboren zijn.”

2m4xi68.jpg

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Fundamenteel:

Zeker weten. Moet je je eens inbeelden hoe dat eruit ziet na 24w. Dat is de uiterlijke tijdsduur in Nederland. In BE 12 weken. Moeten beide omlaag zoals in Alabama. Reagan zei al: “Ik merk op dat degene tegen abortus al reeds geboren zijn.”

Afschuwelijke beelden, maar dit is wat het is. Een volledig mensje in stukken..... Hoe kan je dit ooit goed praten en daar mee leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
52 minuten geleden zei sjako:

Afschuwelijke beelden, maar dit is wat het is. Een volledig mensje in stukken..... Hoe kan je dit ooit goed praten en daar mee leven.

Ik dacht, laat de beelden voor zich spreken. Vanaf je door vraagt op ethiek bij andere, wordt het stil of veel tekst met weinig concreet. Gevoelloos deze tijden, zou de AI  ons als mens al reeds vormen? 

Ik werd gisteren woedend toen ik die beelden zelf opzocht, dat raakt mij echt. Ik sta dus de volle 100% achter Alabama. 6 tot 8 weken is ruim voldoende tijd. 24w ver “my body my choice” zeggen getuigt hoe diep onze samenleving in zonde is gevallen.

19 uur geleden zei Mullog:

Voor zover mij bekend is er geen fundamenteel recht op geboorte.

Klopt, foetussen, geen baby's, geen mensen maar foetussen.

Er zijn vrouwen die bevallen terwijl ze zelf en hun omgeving niet eens in de gaten hadden dat ze zwanger zijn. Er zijn vrouwen die er zo mee zitten dat ze er niet mee naar buiten durven te komen, bevallen en dan hun baby vermoorden, of anoniem bij een klooster inleveren. Het is allemaal nogal makkelijk vanuit een luie christelijke stoel achterover leunend maar even een besluit over iemand anders zijn leven te nemen. Iedereen die ermee te maken krijgt en het vaak al moeilijk genoeg heeft snel even in het verdomhoekje te plaatsen. Met kut oplossingen te komen die toch niet gaan werken, ondersteunende gesprekken door de stichting help de moeder de winter door of met z'n allen gaan adopteren (wat ik tot op heden nog maar weinig christenen heb zien doen) wat logistiek praktisch onmogelijk is en wat vooral door anderen gedaan moet worden. En dat gaat mijnheer liggen mekkeren over hoe makkelijk het niet is om ff te aborteren voordat het hartje gaat kloppen. Alsof het op dat moment makkelijker is voor een vrouw als nadat een hartje klopt. Lekker kil allemaal zonder empathie, vooral door oude mannen met jurken aan en uit heidense gebruiken geleende mijters op bedachte regeltjes.  

Inderdaad een vervelende situatie. Maar laten we eens omkeren. Zullen we de vaders eens tellen die vol goede moed de uit een one-night-stand voort gekomen zwangerschap mee uitlopen en met de beste bedoeling zodra ze het kind zien gillend wegrennen en alsnog de moeder alleen in de shit laten zitten. En dan en-passsent ff vergeten het vaderschap te erkennen zodat ze ook nergens op aangesproken kunnen worden. Of na een jaartje uit de relatie stappen omdat het nu eenmaal niet werkt als je met een borrel teveel op opeens jezelf gedwongen ziet de rest van je levensdagen te slijten met iemand die je eigenlijk liever niet naast je blijkt te hebben. Volgens mij zijn dat er een stuk meer dan het romantische beeld dat jij hier schetst.

Wil je aub eens stoppen met al die persoonlijke aantijgingen? Ik leun niet achterover in de christelijke stoel. Deze materie gaat me aan en ik heb me er dan als ook in verdiept. Als ik lui achterover zou liggen dan mogen ze van mij best verder aborteren, dat is inderdaad lekker makkelijk. Maar er zijn reeds voldoende middelen een ongewenste zwangerschap tijdig af te breken. Indien het kind alsnog geboren wordt zijn er 10tal wegen om dat kind ergens veilig af te staan. Niet perfect, wel waar het eten en pampers krijgt. Het kind krijgt de kans. Leven. We streven dan beter naar een wereld waar we alleenstaande moeders beter helpen eerder dan onbekenden uit een vreemd land waarvan velen ons haten. Het zijn die pro abortus mensen die echt empathieloos te keer gaan enk kan u daar voldoende beeldmateriaal in delen. Het zijn de christenen in Amerika die niet op hun luie stoel leunde maar vochten voor het recht op leven. Als er geen geboorterecht meer is zijn we zeer ver heen. Maar geef mij vooral lessen in empathie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Fundamenteel:

Wil je aub eens stoppen met al die persoonlijke aantijgingen?

Ik bedoel het niet persoonlijk tegen jou maar ik ben wel blij dat je je aangesproken voelt.

3 uur geleden zei Fundamenteel:

Maar er zijn reeds voldoende middelen een ongewenste zwangerschap tijdig af te breken.

Klinkt als abortus. 

3 uur geleden zei Fundamenteel:

Indien het kind alsnog geboren wordt zijn er 10tal wegen om dat kind ergens veilig af te staan.

Voor 30.000 kinderen per jaar (alleen in Nederland)? Heb je nog enige realiteitszin? 

Op de foto's die je zo treffend heb geplaatst staat links onder een munt. Deze munt (de liberty) heeft een doorsnede van 17.91 mm. Een foetus van 10 weken is ongeveer 20 mm groot. Kun jij mij uitleggen waar ze die enorme armen vandaan hebben gehaald op die foto? Of dat enorme hoofd op de rechtse foto? Worden wij hier niet gewoon belazerd? 

Wat mij doet realiseren dat je er blijkbaar heel veel moeite mee hebt om een foetus van 10 weken geaborteerd te zien maar tot en met 8 weken is het geen probleem. Hoe kronkelig zit jij in elkaar? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik werd gisteren woedend toen ik die beelden zelf opzocht, dat raakt mij echt. Ik sta dus de volle 100% achter Alabama. 6 tot 8 weken is ruim voldoende tijd. 24w ver “my body my choice” zeggen getuigt hoe diep onze samenleving in zonde is gevallen.

Mijn hart gaat er ook van bonzen. Het is kindermoord dat gewoon wordt goed gepraat. Schaam me soms dat ik mens ben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Mullog:

Ik bedoel het niet persoonlijk tegen jou maar ik ben wel blij dat je je aangesproken voelt.

Klinkt als abortus. 

Voor 30.000 kinderen per jaar (alleen in Nederland)? Heb je nog enige realiteitszin? 

Op de foto's die je zo treffend heb geplaatst staat links onder een munt. Deze munt (de liberty) heeft een doorsnede van 17.91 mm. Een foetus van 10 weken is ongeveer 20 mm groot. Kun jij mij uitleggen waar ze die enorme armen vandaan hebben gehaald op die foto? Of dat enorme hoofd op de rechtse foto? Worden wij hier niet gewoon belazerd? 

Wat mij doet realiseren dat je er blijkbaar heel veel moeite mee hebt om een foetus van 10 weken geaborteerd te zien maar tot en met 8 weken is het geen probleem. Hoe kronkelig zit jij in elkaar? 

Als je mij quote en aanspreekt met de derde persoon voel ik me aangesproken ja. Een aantal per jaar is geen argument abortus verder uit te voeren. Als je bereid bent heel Afrika en het MO te helpen moet dit zeker kunnen. Abortus wordt overigens niet verboden, ze mogen het gewoon niet laten aanslepen. 

En gast. Niets te kronkelig, mijn argument blijft dat een abortus na de meiose waar een hartslag is het om pure moord gaat. Dat het daarvoor ook is kan goed zijn, maar dat kind is zich van geen pijn bewust in vergelijking met een kind van 24w te aborteren. 

Maar als dit uw reactie is na de confrontatie van een abortus is alles gezegd. Dan zou ik als autist geen empathie hebben, maar ik voel hier toch meer bij dan de meeste neurotypicals. 

2 uur geleden zei sjako:

Mijn hart gaat er ook van bonzen. Het is kindermoord dat gewoon wordt goed gepraat. Schaam me soms dat ik mens ben.

Wat kunnen we doen dan? Zijn we als mens nog wel verbonden in eendracht? Of als christen? 

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Vechten christenen nog voldoende tegen den bozen? Wie pro abortus is van een gezonde 24w oude foetus/baby is toch duister en dient toch geweerd te worden?

Hoe kan je beter vechten tegen het kwaad dan door het goede nieuws te prediken. Gods Koninkrijk is de enige oplossing.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei sjako:

Hoe kan je beter vechten tegen het kwaad dan door het goede nieuws te prediken. Gods Koninkrijk is de enige oplossing.

Ervoor te zorgen dat een abortus na een hartslag verboden wordt zoals christelijke Amerikanen deden? 

Indien iemand ongewenst zwanger wordt heeft deze nog minstens 6 weken tijd. Wat zou dan nog het probleem kunnen zijn? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
41 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ervoor te zorgen dat een abortus na een hartslag verboden wordt zoals christelijke Amerikanen deden? 

 

Door zoveel mogelijk mensen de waarheid over Gods Woord leren. Als je die eenmaal aangenomen hebt zal je nooit en te nimmer abortus te hoeven plegen. Je morele standaard zal dat voorkomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei sjako:

Door zoveel mogelijk mensen de waarheid over Gods Woord leren. Als je die eenmaal aangenomen hebt zal je nooit en te nimmer abortus te hoeven plegen. Je morele standaard zal dat voorkomen.

Broeder, als JG heb je reeds ervaren dat het Woord verkondigen te timide is*, De Geest heeft mij enorm geraakt afgelopen week, en ze is nog niet gedaan.

Die abortussen, 5G, geo engineering, globalisme, ik moet er niet meer van weten door mijn Godsgeweten en ik bepleit het schokeffect. Ik moet iets doen.

*Edit: daarmee bedoel ik dat de meesten er niet voor open staan, hun hart is gesloten. Daarom geloof ik dat het beter is hen te confronteren met de gevolgen. Gevolgen die het beestensysteem verzwijgt en ons verder misleidt.

7 uur geleden zei Lobke:

Afschuwelijke beelden; liever zag ik ze niet. Maar het is wel wat het is, en dat is bijzonder triest.

Dus we volgen beter in het voorbeeld van Alabama eerder dan de media ons te laten voorkauwen hier wat van te denken. Laat uw eigen geweten spreken en durf dat ook hardop zeggen. De tijd is nu Lobke, nu.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Edit: daarmee bedoel ik dat de meesten er niet voor open staan, hun hart is gesloten. Daarom geloof ik dat het beter is hen te confronteren met de gevolgen. Gevolgen die het beestensysteem verzwijgt en ons verder misleidt

Juist juist juist!

1 uur geleden zei Fundamenteel:

Laat uw eigen geweten spreken en durf dat ook hardop zeggen.

Als we nu eens 1 Lichaam vormden wij Christenen, dan werden we ook minder voor gek verklaard..

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 27-5-2019 om 13:32 zei Mullog:

Dat de wet de vrouw weer terugduwt in de positie waar ze volgens deze christelijke fundamentalisten klaarblijkelijk thuishoort, achter het aanrecht.

God beslist over leven en dood, Hij stelt het leven heilig en het gezin bovenaan de samenleving. Vind jij dan dat kinderen goed af zijn met een moeder die niet thuis is? Wat is er mis met het aanrecht? Waar moet ik anders een maaltijd klaarmaken voor mijn gezin?

Och.. waar gaat het toch heen...?

Christus ontferm U. Jezus ontferm U.

 

bewerkt door Nicky O
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid