Spring naar bijdragen

Met welke doel ben je op aarde?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 113
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Bedankt, ik wist dat ik op een christelijke forum begrepen en geholpen zou worden. Waarder dit enorm

Ik kan je dan sowieso aanraden om naar een goede kerk te gaan bij jou in de buurt. Ongericht in je eentje geloven is nooit een goed idee en daar zul je misschien ook vriendschappen opdoen op basis van

Het gaat niet om onze eigen werken, het gaat om het volbrachte en perfecte werk van Christus. Ik denk dat @ABGodskind en @Nicky O daar ook in geloven. Ik wil Christus alle eer geven. Hoe zit het dan m

4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ja Godskind. Ga met uw moeke naar de kerk en laat u vormen. 

Onnodig om te provoceren.. 

Zojuist zei Nicky O:

Ben je Orthodox gedoopt?

Katholiek, mijn moeder was een vluchteling en werd opgevangen in een soort van klooster, daar hebben zij mij gedoopt toen ik geboren was. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei ABGodskind:

Katholiek, mijn moeder was een vluchteling en werd opgevangen in een soort van klooster, daar hebben zij mij gedoopt toen ik geboren was. 

Jeetje, dan hebben jullie het niet makkelijk gehad, je moeder zeker niet.. Godzijdank houden jullie je beiden vast aan het geloof. Mooi dat je in een klooster gedoopt bent. Ik heb mijn eerste H. Communie in een klooster gehad en heb regelmatig een persoonlijk gesprek met de hoofdzuster, altijd heel bijzonder is dat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei ABGodskind:

Onnodig om te provoceren.. 

Katholiek, mijn moeder was een vluchteling en werd opgevangen in een soort van klooster, daar hebben zij mij gedoopt toen ik geboren was. 

Ik meen het dan ook. Wat dacht je, dat ik het voor te lachen zeg?

God heeft gesproken en spreekt duidelijke taal. Aan u de oren er naar te richten of verder in uw ldvd te sudderen. Maar eens ga je rechtstaan en dan is het aan u om dezelfde fouten te te herhalen of sterker gevormd in het leven te staan door ze niet te herhalen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Nicky O:

Jeetje, dan hebben jullie het niet makkelijk gehad

Je moest is weten.

Nooit mijn biologische vader gekend omdat hij het zo nodig vond om mijn moeder te verlaten tijdens mijn geboorte in een vreemd land, zij kende niemand en sprak de taal niet, gelukkig werd ze goed opgevangen, God was er altijd voor ons.

het is allemaal goed gekomen dankzij Hem.

7 minuten geleden zei Nicky O:

heb regelmatig een persoonlijk gesprek met de hoofdzuster, altijd heel bijzonder is dat.

Helaas herinnert mijn moeder nog heel weinig wie mij heeft gedoopt, wel was het iemand die op mannen viel, maar daar ben ik weinig mee haha.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei ABGodskind:

Nooit mijn biologische vader gekend omdat hij het zo nodig vond om mijn moeder te verlaten tijdens mijn geboorte in een vreemd land, zij kende niemand en sprak de taal niet, gelukkig werd ze goed opgevangen, God was er altijd voor ons.

Dat is heel verdrietig.. gelukkig heeft haar trouwste Bruidegom haar altijd bijgestaan en dat zal Hij altijd blijven doen.

@ABGodskind Had je de filmpjes bekeken? Wat vond je ervan?

bewerkt door Nicky O
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei ABGodskind:

Vond het filmpje van Marc De Haan echt geweldig, sprak mij gelijk aan en ik voelde hem helemaal, ik heb hem ook per direct gevolgd op sociaal media.

En het filmpje dat WdG had geplaatst? Kon je het volgen? De Wet en de Genade?

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei ABGodskind:

Mijn geluk zit inderdaad daar als ik zie dat mijn moeder de Bijbel leest en elke weekend naar de kerk gaat, mijn geluk zit daar wanneer ik zie dat mijn naaste het goed en wel hebben.

Hoe kun je dan zeggen dat je moeder je niet serieus zal nemen als je het probleem bij haar aankaart?

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei ABGodskind:

Mijn geluk zit inderdaad daar als ik zie dat mijn moeder de Bijbel leest en elke weekend naar de kerk gaat, mijn geluk zit daar wanneer ik zie dat mijn naaste het goed en wel hebben.

Een beetje vrouwelijke inslag waar niets mis mee is, ik heb het ook.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Besef dat deze wereld eigenlijk het omgekeerde is dan wat God heeft bedoeld met dit leven. We werden geschapen in een volmaakte omgeving. Er was ruimte voor liefde, God. Maar er kwam een kink in de kabel. Satan heeft er voor gezorgd dat deze wereld in zijn handen kwam. Christenen staan los van deze wereld. We zijn dus wel in deze wereld, maar niet van deze wereld. Dus het is logisch dat we ons niet echt thuisvoelen in deze maatschappij die steeds meer achteruit gaat. 

God heeft een Nieuwe wereld beloofd met Nieuwe hemelen, Gods Koninkrijk. Christenen kijken er naar uit en verlangen er naar. Christen zijn doe je vanuit je binnenste, waar Gods geest aanwezig is. De wereld en deze Geest zijn vaak niet compatible met elkaar. Daarom moet je ook met geestelijke zaken bezig zijn. Prediking van Gods Koninkrijk, Bijbelstudie, goede daden verrichten zoals mensen bezoeken of helpen enz. Je leeft dan vanuit het goede. Dan leef je als het ware al in Gods Koninkrijk en daar vind je liefde en hoop. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Daarom moet je ook met geestelijke zaken bezig zijn. Prediking van Gods Koninkrijk, Bijbelstudie, goede daden verrichten zoals mensen bezoeken of helpen enz. Je leeft dan vanuit het goede.

Ik begrijp wat je bedoelt, sjako, maar ben het toch niet helemaal met je eens. We "moeten" natuurlijk geen goede daden verrichten. @ABGodskind constateert iets dat ik ook constateer. Verschil tussen jou (sjako) en mij is toch wel fundamenteel. Jij gelooft niet dat Jezus God is, jij gelooft ook dat Jezus geschapen is (!), jij gelooft niet in de hel, jij gelooft ook niet in de Drie-ene God, jij gelooft ook niet dat we naar de hemel gaan, jij gelooft ook niet dat de Gaven van de Geest nog actief zijn in de huidige tijd, dus je hebt niet hetzelfde godsbeeld dat @ABGodskind heeft. Dat durf ik met zekerheid te zeggen. Het zegt niks over de personen. Ik heb veel respect voor jou, maar niet voor je zienswijze.

Het is net iets anders: we zijn rechtvaardig in Christus, en daarbij is het van essentieel belang te beseffen Wie Christus is. Hij is eeuwig, Hij is God. God Zelf (Heilige Geest) leeft in ons. Die Geest heeft Jezus uit de dood opgewekt, Die Geest leeft dus IN ons. We leven dus puur uit genade, totaal geen eigen verdienste. De werken zijn een gevolg, een vrucht van de Geest, en geen eigen inzet (dan wordt het humanisme). We zijn een nieuwe Schepping, en mogen dus nu al weten dat de Hemel op ons wacht. Jezus aannemen als God en Verlosser resulteert in het ontvangen van (God) de Heilige Geest. En, beste sjako, ik gun jou dat ook van harte. Ik bid dat je wijsheid zult ontvangen.

Met alle respect, sjako, de leer van de Jehovah's getuigen is toch sterk afwijkend. Maar, daar moet @ABGodskind zelf maar op reageren.

Ik wens jou een fijne dag sjako, en boven alles Gods Zegen!

13 uur geleden zei ABGodskind:

Ook bekeken ja, ook geweldig ja, wel een totaal ander stijl. Ik kon het wel volgen niet alles tot in details maar ik begreep wel waar hij telkens heen ging. 

Fijn dat je er iets aan hebt!

13 uur geleden zei Nicky O:

Dat is heel verdrietig.. gelukkig heeft haar trouwste Bruidegom haar altijd bijgestaan en dat zal Hij altijd blijven doen.

@ABGodskind Had je de filmpjes bekeken? Wat vond je ervan?

Wat vond je zelf eigenlijk van de filmpjes?

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei ABGodskind:

Ja dat klopt, zo te lezen hebben wij dat niet, maar alsnog respecteer ik zijn mening en denkwijze, of ik ermee eens ben is een ander vraag.

Jezus is God en dat kan niemand van mij afpakken.

Exact. En, het is juist de taak van Christenen deze God te brengen. Deze Liefde (Waarheid) is het Licht in de wereld. Nu zijn er mensen met de beste bedoelingen die zich voordoen als Christenen, maar het niet zijn. Ze zijn niet onze broeders of zusters, maar, ze hebben deze Waarheid net zo hard nodig als jij en ik.

Wat maakt iemand een Christen? Erkennen dat Jezus onze God en Verlosser is! Erkennen dat God in het vlees gekomen is, om ons te redden. Het is God Zelf die naar aarde gekomen is om ons te redden. God heeft Zichzelf vernederd, door Mens te worden, zodat wij door Zijn perfecte werk vergeving, genezing, rust en vrede mogen ontvangen. Slechts weinigen ervaren dit zo, en dat maakt de wereld zo duister.

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei ABGodskind:

Ja dat klopt, zo te lezen hebben wij dat niet, maar alsnog respecteer ik zijn mening en denkwijze, of ik ermee eens ben is een ander vraag.

Je hoeft trouwens een denkwijze niet te respecteren! Ik respecteer anderen, maar hun denkwijze respecteer ik lang niet altijd. Respecteerde Jezus "andere denkwijzen"? Deed Paulus dat? Hij vermaande ze. Zo zou jij dus anderen - ondanks hun dwalingen - wel moeten respecteren, maar, de dwaling moet je nooit respecteren. Er zijn mensen die geloven dat Jezus een geschapen wezen is. Moslims geloven dat, zoals je weet (je hebt immers tussen de moslims gewoond), maar Jehovah's getuigen geloven ook dat Jezus een geschapen wezen is. Die visie respecteren gaat mij te ver. Ik respecteer moslims en Jehovah's getuigen, maar nogmaals, hun visie niet. Pas er dus mee op andere meningen of denkwijzes te respecteren. Mijn advies is ook je er niet teveel in te verdiepen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei sjako:

Maar stel eens dat het toch anders is,

Stel dat Mohammed gelijk had? Stel dat dat wij koeien moesten aanbidden? Stel dat wij de zon moesten aanbidden? 

Waarom moet ik het anders ‘voorstellen’ als ik het zeker weet? Ik hoef er niet anders op te kijken met alle respect. Ik ben niet kortzichtig ik heb veel stromingen binnen christendom ‘bestudeert’ veel jehova getuigen over de vloer gehad, ik heb veel gesprekken gehad met moslims, veel dingen gelezen over de islam.

Jezus is DE waarheid, DE weg.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei ABGodskind:

Jezus is DE waarheid, DE weg.

Amen!

Ik geef ze eeuwig leven: ze zullen nooit verloren gaan en niemand zal ze uit mijn hand roven. Wat mijn Vader mij gegeven heeft gaat alles te boven, niemand kan het uit de hand van mijn Vader roven, en de Vader en ik zijn één. Johannes 10:28-30

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei sjako:

Maar stel eens dat het toch anders is, dan heb je toch een probleem. Dus ik denk dat het wel een onderzoek waard is toch?

Stel dat imam mahdi gelijk had? Stel dat we een schepsel moeten aanbidden of een instituut?

Waarom moet ik het anders "voorstellen" als ik het zeker weet? Dat hoeft niet, met alle respect. Ik ben niet kortzichtig en ook ik heb veel stromingen binnen het Christendom bestudeerd, mormonen, jehovah's-getuigen en moslims, ik heb ze allemaal over de vloer gehad.

Jezus, Die God is, is de Weg, de Waarheid en het Leven! Ik gun jou dat zo, sjako. Maak je los van het juk. Je bent geen slaaf, je bent vrij in Christus! Ik wens je wijsheid en Gods Zegen!

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei WdG:

Wat vond je zelf eigenlijk van de filmpjes?

Ik vond het filmpje van Joseph Prince leerzaam. Vooral het laatste stuk over leven in het vlees en hoe je dat kunt herkennen was nieuw; heel fijn om te weten. Het eerste stuk over de wet en de genade was mooi.. toch hoor ik liever zijn broer, Derek Prince, hij is zo fijn bescheiden..

 

bewerkt door Nicky O
Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Nicky O:

Ik vond het filmpje van Joseph Prince leerzaam. Vooral het laatste stuk over leven in het vlees en hoe je dat kunt herkennen was nieuw; heel fijn om te weten. Het eerste stuk over de wet en de genade was mooi.. toch hoor ik liever zijn broer, Derek Prince, hij is zo fijn bescheiden..

 

Ook geweldig!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid