Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

34 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ja tegen de listigheden van de duivel die op u afkomen als vurige pijlen.

Weersta de duivel, en hij zal van je vluchten. Hoe weersta je de duivel? Met het Woord, neem ik aan?

Citaat

Maar je kan geen halftijds christen zijn en verwachten dat die wapenuitrusting werkt. En om dan terug te komen op die openingspost, ik zie de christenen geen mirakels verrichten (zieken genezen, den boze verdrijven). Dus er is geen autoriteit verleend onder aarde nu Hij daarboven is. 

Het gaat niet slechts om wat je ziet, maar [ook] om wat je gelooft. Ik neem je even mee naar Marcus 16, waar we lezen in vers 19: "De Heere dan, nadat Hij tot hen gesproken had, is opgenomen in den hemel, en is gezeten aan de rechter hand Gods." Op dat moment was Hij dus "daarboven", zoals jij dat formuleert. Wat gebeurt er in vers 20, dus NADAT Hij opgenomen was in de hemel? "En zij, uitgegaan zijnde, predikten overal, en de Heere wrocht mede, en bevestigde het Woord door tekenen, die daarop volgden. Amen." Welke tekenen? Dat lezen we in de verzen 17 en 18: "En degenen, die geloofd zullen hebben, zullen deze tekenen volgen: in Mijn Naam zullen zij duivelen uitwerpen; met nieuwe tongen zullen zij spreken. Slangen zullen zij opnemen; en al is het, dat zij iets dodelijks zullen drinken, dat zal hun niet schaden; op kranken zullen zij de handen leggen, en zij zullen gezond worden."

Zelfs als je gelooft dat dit slechts van toepassing was op "toen", dan moet je nog erkennen dat het NADAT Jezus opgenomen was in de hemel dus nog van toepassing was. Dan kan je je ook afvragen hoe het met Stefanus zat, of de 70 die uitgezonden werden, of diverse andere groeperingen.

En, zelfs als je dat negeert, dan blijft staan dat er een wapenuitrusting is, dat er geestelijke gaven zijn. Je kunt niet alles weg redeneren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

En dat is dan de politiek loochenen, maar niet mijn menselijke natuur nietwaar?

Loochenen van jou politieke aspiraties als onderdeel van jou menselijke natuur. Die hele menselijke natuur moet dood en bestaat uit veel meer verlangens. Jou verstand en eigen inzicht beperkt zich vast niet tot alleen de politiek.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Die hele menselijke natuur moet dood.

Gebeurt dit niet in feite bij de wedergeboorte? De mens wordt een nieuwe schepping. Daarna moet het denken vernieuwd worden, en inderdaad, moet ons"zelf" verloochend worden. Het is een kwestie van toestaan dat de Heilige Geest [Persoon!] in ons werkt, toch?!

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Ja tegen de listigheden van de duivel die op u afkomen als vurige pijlen.

Maar je kan geen halftijds christen zijn en verwachten dat die wapenuitrusting werkt. En om dan terug te komen op die openingspost, ik zie de christenen geen mirakels verrichten (zieken genezen, den boze verdrijven). Dus er is geen autoriteit verleend onder aarde nu Hij daarboven is. 

Wellicht is dat waar. Maar de verleiding is er wel altijd he. En mijn natuur is wat ze is, tot hoe ver moet de zelfloochening dan gaan? 

Waar  is  je  geloof  ???

Dat varken is niets tegenover Jezus. De wereld gaat ten onder omdat de wereld niet gelooft. Wij geloven waarlijk in Jezus, onze Redder, onze Rots, Hij die Licht, Liefde en Vrede is. Wij zijn gered. Klaar. 

bewerkt door Nicky O
Link naar bericht
Deel via andere websites
50 minuten geleden zei WdG:

Gebeurt dit niet in feite bij de wedergeboorte? De mens wordt een nieuwe schepping. Daarna moet het denken vernieuwd worden, en inderdaad, moet ons"zelf" verloochend worden. Het is een kwestie van toestaan dat de Heilige Geest [Persoon!] in ons werkt, toch?!

Ik geloof niet dat een wedergeborene niet meer kan zondigen. Die zonde komt m.i. voort uit de oude natuur die nog steeds aanwezig is. De wedergeboorte maakt dat ik mij afhankelijk wil opstellen van God, niet dat ik niet meer kan zondigen. Het maakt een proces op gang. Een proces waarbij ik, en zeker in het begin, regelmatig met mijn oude natuur God meen te moeten dienen, dat is wat ik gewend ben immers: zelf doen. Dat stervensproces zal een leven lang duren.

Een iegelijk, die uit God geboren is, die doet de zonde niet, want Zijn zaad blijft in hem; en hij kan niet zondigen, want hij is uit God geboren. (1Joh.3:9, SV)

Indien wij zeggen, dat wij geen zonde hebben, zo verleiden wij ons zelven, en de waarheid is in ons niet. (1Joh.1:8, SV)

Hoe zou men anders de bovenstaande ogenschijnlijke tegenstelling willen verklaren? Eerst zegt Johannes dat een wedergebore niet kan zeggen dat wij geen zonden hebben om vervolgens twee hoofdstukken verder te beweren dat een wedergeboren persoon niet kan zondigen...

Dan heeft Johannes het m.i. over twee naturen: eentje die niet kan zondigen en eentje die wel zondigd als we deze de ruimte geven. Daarom vergelijk ik mezelf ook wel eens met twee honden die vechten om een bot.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Nicky O:

Waar  is  je  geloof  ???

Dat varken is niets tegenover Jezus. De wereld gaat ten onder omdat de wereld niet gelooft. Wij geloven waarlijk in Jezus, onze Redder, onze Rots, Hij die Licht, Liefde en Vrede is. Wij zijn gered. Klaar. 

Gaat u zich ook gered wanen als je kinderen niet meer veilig over straat kunnen dan? Wanneer steeds meer van onze kinderen aangerand, verkracht worden en nooit meer thuiskomen, dan mogen wij toch terecht zorgen hebben?

En bijna iedere keer lezen we erbij: dader was bekende bij het gerecht. Of ook: dader was op penitentiair verlof. 

En telkens moeten we meer van dat soort volk opnemen. De helft is nog niet eens toegekomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Ik geloof niet dat een wedergeborene niet meer kan zondigen.

Dat geloof ik ook niet.

Citaat

 

Die zonde komt m.i. voort uit de oude natuur die nog steeds aanwezig is.

 

Ik zie het zo: bij de wedergeboorte krijgen we een nieuwe geest (kleine letter), die perfect is. Dat hebben we op meerdere plekken gelezen en besproken. Maar in de meeste gevallen is het zo dat de situatie vlak voor en vlak na de wedergeboorte nog hetzelfde is. Het denken is vaak nog verrot, mensen hebben nog te maken met een veslaving, met slechte eigenschappen. Jij noemt dit "oude natuur". Ik begrijp wat je bedoelt, ik noem dit het "oude denken". En helaas blijven veel gelovigen ook in deze "zielse" staat leven, ze laten zich leiden door emoties, door wat "men" zegt, door wat ze geleerd is op school. Dat oude denken moet dus vernieuwd worden. De evolutieleer moet eruit, schepping erin, enz. enz. Hoe vernieuwen we het denken? Heel simpel: door het horen en lezen van het Woord (Bijbel). Als we ons daarmee voeden, wordt het denken vernieuwd. We moeten ons dus meer op het geestelijke richten, en niet op het zielse. Je formuleert het misschien iets anders, maar, ik denk dat ik het gewoon met je eens ben.

Citaat

De wedergeboorte maakt dat ik mij afhankelijk wil opstellen van God, niet dat ik niet meer kan zondigen.

Klopt helemaal. We zijn niet zondeloos. De wedergeboorte maakt ons dat wij ons afhankelijk willen opstellen van God. Dat betekent in alle gevallen vertrouwen op God, of we iets nu zien of niet. Als God zegt "rechtsaf", dan ga je "rechtsaf", wie of wat daar ook staat. De "wereld" zal jou voor gek verklaren als jij je volledig afhankelijk opstelt van God. Je bent niet zondeloos. Maar, als het goed is moet het wel zo zijn dat je niet meer WIL zondigen. Dus ook hier ben ik het gewoon met je eens!

Citaat

Het maakt een proces op gang. Een proces waarbij ik, en zeker in het begin, regelmatig met mijn oude natuur God meen te moeten dienen, dat is wat ik gewend ben immers: zelf doen. Dat stervensproces zal een leven lang duren.

Het is een kwestie van keuzes maken, toch? Sta je toe dat de Heilige Geest jou stuurt? Sta je toe dat de Heilige Geest in jou leeft? Leidt je een geestelijk leven of een vleselijk leven? Dit proces is een levenslang proces. Ik noem dit dus het vernieuwen van het denken. Volgens mij spreekt de Bijbel hier ook over. Hoe werkt dit proces? Heel simpel: God in alles aanvaarden, de Bijbel lezen, voeden met Zijn Woord.

Citaat

 

Een iegelijk, die uit God geboren is, die doet de zonde niet, want Zijn zaad blijft in hem; en hij kan niet zondigen, want hij is uit God geboren. (1Joh.3:9, SV)

Indien wij zeggen, dat wij geen zonde hebben, zo verleiden wij ons zelven, en de waarheid is in ons niet. (1Joh.1:8, SV)

Hoe zou men anders de bovenstaande ogenschijnlijke tegenstelling willen verklaren? Eerst zegt Johannes dat een wedergebore niet kan zeggen dat wij geen zonden hebben om vervolgens twee hoofdstukken verder te beweren dat een wedergeboren persoon niet kan zondigen...

 

De geest is uit God geboren. Ons vlees (lichaam en ziel) niet. "Straks" ontvangen we een perfect, zondeloos, lichaam. Onze geest is bij de wedergeboorte perfect, en doet de zonde niet. Dan is dus de vraag in hoeverre wij ons door de geest laten leiden, door de Heilige Geest? Of laten wij ons leiden door het vlees? Blijven we in een zielse staat? Er zijn zeer veel zielse Christenen.

Citaat

Dan heeft Johannes het m.i. over twee naturen: eentje die niet kan zondigen en eentje die wel zondigd als we deze de ruimte geven. Daarom vergelijk ik mezelf ook wel eens met twee honden die vechten om een bot.

Je kunt het zo zien. Het komt steeds op hetzelfde neer: vertrouw je God of vertrouw jij "jezelf"? Wijzelf zijn niet te vertrouwen, God is in alles te vertrouwen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei WdG:

De geest is uit God geboren. Ons vlees (lichaam en ziel) niet. "Straks" ontvangen we een perfect, zondeloos, lichaam. Onze geest is bij de wedergeboorte perfect, en doet de zonde niet. Dan is dus de vraag in hoeverre wij ons door de geest laten leiden, door de Heilige Geest? Of laten wij ons leiden door het vlees? Blijven we in een zielse staat? Er zijn zeer veel zielse Christenen.

Je kunt het zo zien. Het komt steeds op hetzelfde neer: vertrouw je God of vertrouw jij "jezelf"? Wijzelf zijn niet te vertrouwen, God is in alles te vertrouwen.

Zonde levert mij nu meer conflict op dan vroeger. Zonde kan nu ook twijfels geven omtrent de zekerheid van het behoud en maakt ongelukkig, want hoe kan het toch dat ik zondig en God niet de eer geef die Hem toekomt? Ik ben immers gered. Ben ik dan misschien toch niet gered? Dat soort vragen kunnen gaan spoken.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Zonde levert mij nu meer conflict op dan vroeger. Zonde kan nu ook twijfels geven omtrent de zekerheid van het behoud en maakt ongelukkig, want hoe kan het toch dat ik zondig en God niet de eer geef die Hem toekomt? Ik ben immers gered. Ben ik dan misschien toch niet gered? Dat soort vragen kunnen gaan spoken.

Maak je geen zorgen, broeder! Je BENT gered! De mens bestaat uit "drie delen": geest, ziel en lichaam. Jouw geest is uit God geboren en is dus perfect! Dat is bij de wedergeboorte gebeurd. Het zou goed kunnen dat juist omdat jij geestelijk wil leven, de zonde meer conflict oplevert. Jouw wil en verstand [het denken] moet vernieuwd worden. Hoe? Heel simpel door het lezen en horen van het woord. Hoe je God eer kunt geven? Heel simpel door Hem te danken, door te belijden dat je de gerechtigheid Gods in Christus bent, door naar het Kruis te kijken. Wanneer jij faalt (zondigt), kijk dan naar het Kruis. De duivel heeft geen enkele recht op jou, herinner deze aanklager aan zijn toekomst. Jouw toekomst is verzekerd, dankzij het perfecte Werk van Christus aan het Kruis. Daar kan jij niks aan veranderen, noch jouw goede werken, noch jouw falen. Richt je op Hem, vertrouw God in alles!

bewerkt door WdG
Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei thom:

Dat spreekt elkaar toch tegen? Hoe kan men blijven opkomen voor ''wat van ons is'', als het voor de rups tijd is om te verpoppen.

In stilte terugtrekken, de weg van het midden opzoeken, de weg voorbereiden voor Hem. 

Dat morsdood wensen van het ego, begrijp ik als het ego als vijand wordt gezien, maar kan niet anders dan alleen door de verandering of overgave van het ego door inwerking van het Licht, omdat het ego onze mede onderhouder is van het systeem ter verandering. Heb uw vijand lief.

11 En indien de Geest Desgenen, Die Jezus uit de doden opgewekt heeft, in u woont, zo zal Hij, Die Christus uit de doden opgewekt heeft, ook uw sterfelijke lichamen levend maken, door Zijn Geest, Die in u woont.

Hoe kan de pop ontstaan, als de rups, het natuurlijke, dood is. De hoopfase is die fase waarin er innerlijk gewerkt wordt aan het vooruitzicht van de openbaring van datgene wat zich Vrijmaakt in ons, waarbij de rups is verdwenen.

Zo is daar het geloof, de hoop en uiteindelijk de Liefde.

Wie wil de gouden beker ledigen
en openen de ziel voor het Licht?
Wie durft op eenzame hoogte te waken,
terwijl anderen slapen zo diep?

Hoort! In den beginne was het Woord!
En het sprong op uit de diepte van het heilige Zwijgen.
Hoort! Het Woord was bij God
En het Woord was God, Leven in Licht!

Ach,
mocht dit Licht eens schijnen
in het duister van onze ziel,
om te getuigen van de goddelijke Zevenstraal,
die de tempel van leven vervult.

©Marcel Messing

 

Jaja verandering voor het betere, zeer zeker. Maar als vlinder ontwaken in een continent dat de leiding om zeep helpt en er humanitair voor beloond wordt is de waanzin voorbij. 

Als men dit met een strenge hand durfde doen, zeker! Maar waarom nemen die agenten massaal ontslag in Den Haag? Ook in Frankrijk en zelfmoorden in de korpsen. Al was dit wel altijd enigszins zo.

Je kan geen vlinder zijn in een kooi he. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei thom:

Nee.

Daarom is Hij vrij van de kooi. 

''Ik ben niet van deze wereld''.

Ik ben van Vlaanderen man. En het was hier ooit een paradijs om in te leven. Tot la Belziek het in haar bol kreeg alles op de Vlaming af te duwen en onze steden liet verrotten tot vuilbakken. Als ik de verhalen van mijn grootouders over ons Vlaanderen hoorde tijdens en na de oorlog kreeg ik daar oprecht heimwee naar. 

We zijn niet meer wie we zijn omdat we niet mogen zijn wie we zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei thom:

Klopt.

Het is nooit anders geweest toch, dan onderdrukking en vertrekken. 

De mens is een nomade.

Vertrekken? No way in hell, tenzij naar ergens in Vlaanderen waar het beter leven is.

Het is wel anders geweest, als ik mijn grootouders mag geloven. Politieke agenda’s hebben ons aan de kant geschoven en de welvaart uitgedeeld aan zij die meer dan 1000 jaar op ons continent azen.

Ik denk dat u de Vlaming nog niet goed kent, onze kamer zit tsjokvol goede rechtse mensen die hun zetels verworven hebben. En dat zal vanaf nu alleen maar bergop gaan. 

Maar wie is dan de duivel hierin he? De partijen die ons verandering beloven maar niet mogen meedoen of zij die weigeren naar de democratie te luisteren? (Links)

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei WdG:

Maak je geen zorgen, broeder! Je BENT gered! De mens bestaat uit "drie delen": geest, ziel en lichaam. Jouw geest is uit God geboren en is dus perfect! Dat is bij de wedergeboorte gebeurd. Het zou goed kunnen dat juist omdat jij geestelijk wil leven, de zonde meer conflict oplevert. Jouw wil en verstand [het denken] moet vernieuwd worden. Hoe? Heel simpel door het lezen en horen van het woord. Hoe je God eer kunt geven? Heel simpel door Hem te danken, door te belijden dat je de gerechtigheid Gods in Christus bent, door naar het Kruis te kijken. Wanneer jij faalt (zondigt), kijk dan naar het Kruis. De duivel heeft geen enkele recht op jou, herinner deze aanklager aan zijn toekomst. Jouw toekomst is verzekerd, dankzij het perfecte Werk van Christus aan het Kruis. Daar kan jij niks aan veranderen, noch jouw goede werken, noch jouw falen. Richt je op Hem, vertrouw God in alles!

Het is zaak om niet op mijn ervaring te vertrouwen maar op de belofte van God. Die geld ongeacht mijn gevoelens en denken daar over.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Kaasjeskruid:

Het is zaak om niet op mijn ervaring te vertrouwen maar op de belofte van God. Die geld ongeacht mijn gevoelens en denken daar over.

Inderdaad! Jij gelooft, net als ik, dat Jezus God is. Dat Hij onze Verlosser is. Je gelooft ook, net als ik, dat ieder mens de eeuwige hel verdient.

Gelukkig is Jezus gestorven en opgestaan uit de dood voor ALLE zonden van ALLE mensen. HIJ is dus ook gestorven voor de mensen die zich in de eeuwige hel bevinden. De mensen in de hel weten dat Jezus voor hun gestorven is. God vergeeft ons alles, behalve de afwijzing van Zijn Zoon, van Christus als God en Verlosser. Dat betekent dat het eeuwige leven [gerechtigheid] een GESCHENK is, waar jij en ik NIKS voor kunnen doen, behalve in dankbaarheid aannemen. We kunnen er ook niks aan afdoen. En, juist die dankbaarheid resulteert in een geestelijke honger, vrucht dragen, en daardoor ook minder zonde. Dat jij een conflict ervaart is naar mijn mening volkomen logisch. Maar, wees niet bang. God laat jou NOOIT vallen. ZIJN Liefde voor jou is onvoorstelbaar groot! Hoe groot? Kijk naar het Kruis!

Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei WdG:

Dat jij een conflict ervaart is naar mijn mening volkomen logisch.

Ik ervaar op dit moment geen conflict. Ik wou slechts duidelijk maken dat er momenten van twijfel kunnen zijn, ondanks de geredde positie.

Zo vind ik dan deze wet in mij; als ik het goede wil doen, dat het kwade mij bijligt. Want ik heb een vermaak in de wet Gods, naar den inwendigen mens; Maar ik zie een andere wet in mijn leden, welke strijdt tegen de wet mijns gemoeds, en mij gevangen neemt onder de wet der zonde, die in mijn leden is. Ik ellendig mens, wie zal mij verlossen uit het lichaam dezes doods? Ik dank God, door Jezus Christus, onzen Heere. Zo dan, ik zelf dien wel met het gemoed de wet Gods, maar met het vlees de wet der zonde. (Rom.7:21-26, SV)

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei thom:

Dit is beschrijving van de bewustwording van het conflict dat alleen kán ontstaan, doordat het geloof is omarmd; 2 naturen in één lichaam.

Juist. En iemand die mediteert, (of yoga doet, of zentekeningen maakt) die wordt stil en ontspant zich, en  kan zich van een grote zachtheid in het hart bewust worden en zo ook van die hogere  natuur bewust worden. Die kan zich bovendien bewust worden van de geestelijke dimensie met daarin een onvoorstelbare liefde, die hem of haar de nieuwsgierigheid maar vooral de moed geeft om zich steeds verder uit te strekken naar God, die Liefde is.  Het vertrouwen in God en de nieuwsgierigheid naar God, groeien,  waardoor in veel gevallen (ik ben er meerdere tegengekomen die langs die weg christen werden, of terugkeerden tot het christelijk geloof dat zij verlaten hadden) de persoon door de Vader aan de voeten van de Zoon wordt gelegd. God is in de Stilte!  Er moet éérst groot vertrouwen zijn in de Liefde van God, wil een mens tot bekering kunnen komen en door de Vader aan de voeten van de Zoon kunnen worden gelegd, waarna mensen werkelijk diepgaand hun zondetoestand kunnen inzien en belijden!

Het demoniseren van meditatie, yoga en van de boeddhistische praktische levensbeschouwing (en andere dingen zoals mandala tekenen)  vind ik dan ook des duivels.  Ook al omvatten deze zaken de gehele waarheid niet, ze hebben velen wel tot de hele waarheid geleid.  Zogenaamde christenen (zo ernstig vind ik het, want zij noemen kwaad wat goed is) die deze dingen blijven doen, die bombarderen de door Christus gevormde brug. Want de elementen die wel degelijk VAN Christus zijn in andere levensfilsosofieën worden door hen vernietigd. 

Voorts: mede door de secularisering maar ook door verschraling in het christendom zelf is de christelijke cultuur kwa praxis sterk verarmd. Contemplatie is, zeker in het protestantisme, een ondergeschoven kindje en wat rest is veelal een verstandsgeloof en cultuurchristendom.  De boeddhistische filosofie geeft aan het Westen terug wat in het christendom min of meer verloren is gegaan. Christenen jachten en jagen net zo hard als seculieren. En sommige christenen hebben -zoals regelmatig op de fora blijkt - net zo'n kort lontje als sommige niet-gelovigen.  Een van de grote zegeningen van een contemplatief leven is dat je leert om ruimte te maken en te houden tussen stimulus en respons, en binnen in die ruimte ontstaat dan keuze-vrijheid: de vrijheid om bewust te kiezen om te antwoorden op een situatie in plaats van te re-ageren, de vrijheid om bewust te kiezen hoe men antwoordt en dus niet meer geleid te worden door allerlei primaire instincten, emoties en gevoelens. Dat is hartstikke des Christus!!

Innerlijke Stilte is een randvoorwaarde om überhaupt Gods Stem te kunnen verstaan. En alles wat die innerlijke stilte traint, aanraakt, in herinnering brengt, schraagt - hetzij yoga, hetzij meditatie, hetzij het hart van Boeddha's Leer - is dus goed.  Wee hem die het goede kwaad noemt.

Ik prijs dan ook de katholieke kloosters waar men Zenmeditatie aanbiedt. Het is op een Benedictijner abdij waar ik met deze  meditatie kennismaakte. 

 

 

Menig explosief kort lontje ontwikkelde door te leren mediteren  de vrijheid om te kiezen voor een liefdevol, vreedzaam antwoord in plaats van agressief te re-ageren uit de onderbuik.   En wie het in zijn botte kop haalt dat te demoniseren, die is niet goed snik.

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 18-6-2019 om 10:26 zei Fundamenteel:

Lukas 9:1 En Zijn twaalf discipelen samengeroepen hebbende, gaf Hij hun kracht en macht over al de duivelen, en om ziekten te genezen.

Luke 9:1 Then he called his twelve disciples together, and gave them power and authority over all devils, and to cure diseases.

Veel christenen gebruiken deze tekst zichzelf het recht toe te eigenen ten strijde te trekken. Maar geeft Jezus die autoriteit niet uitsluitend aan Zijn apostelen? Als christen heb je toch niets macht over de duivelen? Enkel bescherming.

Er zat een gereformeerd vrijgemaakte christen op een ander forum, die me vertelde op zijn werk (hij werkte met verstandelijk beperkten) een cliënt zichzelf telkens in de vingers zag knippen. Hij sloot vervolgens deuren en ramen. Was alleen met de cliënt en gebood satan haar te verlaten. Daarop begon ze te schuimbekken enzo en sinds dien knipte zij zich niet meer in de vingers. Dergelijke voorbeelden hoor ik af en toe. Ik ga er van uit dat iedere christen daartoe bevoegd kan zijn.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid