Spring naar bijdragen

De gave van het geloof.


Aanbevolen berichten

7 minuten geleden zei Gaitema:

Overal heb je geloof voor nodig, om bergen te kunnen  verzetten,  zoals bij ziekenzalving en demonenuitdrijvingen of evangelisatie. En dat geloof dat bergen verzet is niet vanzelfsprekend onder christenen.

Hier raak je naar mijn mening meer de kern.

8 minuten geleden zei Gaitema:

Ik heb het al eerder gezegd, dat ik geen moeite heb om te geloven dat Jezus God is en voor ons aan het kruis is gegaan.

En dit maakt je een wedergeboren Christen: Jezus als God en Verlosser te aanvaarden. Dan zijn we het toch met elkaar eens?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 564
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

En groot gelijk heeft ze. De Heilige Geest klopt aan de deur van elk hart, maar wacht totdat er open gedaan wordt en beukt Zichzelf niet ongewenst een weg naar binnen.

Ik beweer dan ook niet dat men zondaren moet mijden als de pest. Maar ik weet wel zeker dat Jezus niet de kroeg in dook om onder het genot van een biertje eens te filosoferen over Zijn functie in deze

3 uur geleden zei WdG:

Je lapt hiermee dus de forumregels aan je laars. Bericht gemeld!

Ik zie niet goed hoe de uitspraak 

3 uur geleden zei antoon:

Daar heb je geen emotionele argumenten voor nodig, de schrift geeft argumentatie over wel of geen drie eenheid 

De regels overtreedt. Antoon doet strikt genomen geen uitspraak over het al dan niet bestaan van de drie-eenheid maar verwijst slechts naar de argumentatie in de Schrift. Jou vooringenomenheid laat je een conclusie trekken die je op basis van deze uitspraak niet kan trekken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei WdG:

Hier raak je naar mijn mening meer de kern.

En dit maakt je een wedergeboren Christen: Jezus als God en Verlosser te aanvaarden. Dan zijn we het toch met elkaar eens?

Nou, deels of zo? Je zegt dat deze post meer de kern raakt, dan mijn voorgaande post. Naar mijn idee niet. Het komt "allemaal" aan op vertrouwen hebben in Jezus. Dat Hij wat gaat doen op cruciale momenten.

2 uur geleden zei thom:

Hij heeft geen verdriet.

Maar Hij heeft Lief, doorheen de Zoon, omdat Die ons gegeven is.

Dat lijkt me stug eerlijk gezegd. Toen Lazarus dood was, weenden velen en Jezus weende met hen mee. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei WdG:

En ook om die reden is het van groot belang te begrijpen dat we het altijd over de Drie-ene God hebben, wanneer we over God spreken! God de Vader sloot het verbond met God de Zoon [en niet met Abram) ten tijde van Abraham. De gaven, werkingen en bedieningen is een samenspel van de Drie-ene God, alles door Dezelfde Heilige Geest, Dezelfde [God de] Zoon en Dezelfde [God de] Vader. Wanneer we spreken over Dezelfde God, weten we dus ook dat zowel Christus, als de Vader als de Heilige Geest Dezelfde waren, zijn en zullen zijn. Bij de schepping zien we de aanwezigheid. Gods Liefde komt in uiting in de Drie-ene God, richting mens.

De gaven worden door de Heilige Geest verstrekt aan het Lichaam van Christus. Als we Hem [Christus] vragen, zal Hij antwoorden, opdat de Vader in de Zoon verheerlijkt wordt.

God is goed. God is betrouwbaar. God is rechtvaardig! Dat geldt voor elk van de drie Personen van de Drie-ene God, en voor de Drie-ene God!

Inderdaad. Het is Gods Wil dat IEDEREEN zich bekeert. Helaas zijn er mensen die onze Drie-ene God afwijzen. Helaas zijn er mensen die Jezus als God en Verlosser afwijzen, of Hem slechts als mens aanvaarden, of als engel, of als profeet, of als voorbeeld, maar niet als God en Verlosser. Alleen de Heilige Geest kan de mens overtuigen. Het is dan aan de mens om hierop te antwoorden, en ik hoop en bid dat zoveel mogelijk mensen bevestigend zullen antwoorden!

Ik vind het altijd zo raar klinken als mensen mijn God de "drie ene God" noemen. Het is net zo iets als mensen over mij en mijn vrouw praten in de zin van het twee ene echtpaar. Aangezien we voor God één zijn. De discipelen hadden het er ook niet over dat ze geloofden in een drie ene God. 

2 minuten geleden zei thom:

Eet God ook een boterhammetje, of een visje?

Wat heeft dat er nu mee te maken?

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei thom:

De volmaakte Liefde.

Sluit angst uit, maar niet verdriet.

Er is in de liefde geen vrees, maar de volmaakte liefde drijft de vrees buiten; want de vrees heeft pijn, en die vreest, is niet volmaakt in de liefde. (1Joh.4:18, SV)

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Je brabbelt maar wat. Een onbekeerde mens is per definitie dood en gaat door het leven als een wandelend lijk.

Soms moet je de grens weten tussen beeldspraak en realiteit. 
Ik voel me bepaald geen wandelend lijk.

33 minuten geleden zei Gaitema:

In de Romeinenbrieven las ik eergisteren nog: "verblijd u met hen die blij zijn en huil met wie huilen".

Je kan uit zelfmedelijden huilen, dat is niet goed. Maar je kan ook huilen om het lot van anderen en dat is wat de liefde doet. Het gaat hem aan het hart.

Aan het hart? Waar haal je deze onzin vandaan ?
Absoluut niet hoor, de Bijbel zegt anders:

Citaat

Deuteronomium 7:4  Want zij zouden uw zonen van Mij doen afwijken, dat zij andere goden zouden dienen; en de toorn des HEEREN zou tegen ulieden ontsteken, en u haast verdelgen.

3 uur geleden zei Nicky O:

Dat zie je verkeerd. God heeft een gigantisch verdriet om de wereld die ten onder gaat en de mensen die niet voor Hem kiezen.

Absoluut niet dus. Ook hier: waar haal je het vandaan ? 

6 uur geleden zei WdG:

Wat denk je zelf? Wil je een serieus antwoord? De Heilige Geest is bedroefd wanneer jij niet open doet. Het probleem is dat jij "emotionele" argumenten zoekt om niet in de Drie-ene God hoeven te geloven. Dat de Drie-ene God bestaat, is een feit. Waarom bepaalde zaken in het leven lopen zoals ze lopen, kan je als een interne discussie beschouwen. Jij hebt moeite met de aard van God, en in feite is dat jouw probleem.

Als je gelooft in de drie-eenheid, zul je moeten accepteren (zie hier boven) dat hij in het geheel geen verdriet heeft als er niet wordt open gedaan. Hij ontsteekt dan in vernietigende toorn.
Een andere passage dan, om dat te onderstrepen:

Citaat

Deuteronomium 13:6-9  Wanneer uw broeder, de zoon uwer moeder, of uw zoon, of uw dochter, of de vrouw van uw schoot, of uw vriend, die als uw ziel is, u zal aanporren in het heimelijke, zeggende: Laat ons gaan, en dienen andere goden, die gij niet gekend hebt, gij noch uw vaderen;  Van de goden der volken, die rondom u zijn, nabij u, of verre van u, van het ene einde der aarde tot aan het andere einde der aarde;  Zo zult gij hem niet ter wille zijn, en naar hem niet horen; ook zal uw oog hem niet verschonen, en gij zult u niet ontfermen, noch hem verbergen;  Maar gij zult hem zekerlijk doodslaan;

Wie is degene die hier moeite heeft met de aard van God, @WdG

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Nicky O:

God heeft een gigantisch verdriet om de wereld die ten onder gaat en de mensen die niet voor Hem kiezen.

Als mijn dochters wat dreigde te overkomen dan zou ik ik weet niet wat doen omdat te voorkomen. Verdriet zou pas komen als ik alles geprobeerd had en het onvermijdelijk zou zijn. Ook als ze zich van mij af zouden hebben gekeerd (die leeftijd hebben ze nog niet, dat gaat pas komen in de pubertijd :-) ). Ik vind een God die ons als zijn kinderen op aarde heeft geplempt en dan een beetje verdrietig gaat zitten zijn terwijl hij in zijn almacht alles in een keer op kan lossen, een waardeloze God, het geloof niet waard (waarom ik dan ook afscheid van hem heb genomen)

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei thom:

Als ik 'verdriet' in de zoekterm plaats, zie ik geen herkenning in het NT.

Hij heeft de mensheid geschapen naar Zijn beeld. Ieder mens is uniek en bijzonder, niet 1 mens gelijk aan de ander.. denk daar eens over na. Hij geeft de wéreld voor een ieder van ons.

Jij bent zo kostbaar in mijn ogen,
zo waardevol, en ik houd zo veel van je
dat ik de mensheid geef in ruil voor jou,
ja alle volken om jou te behouden. Jesaja 43:4 

bewerkt door Nicky O
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Gaitema:

Ik snap geen moer van wat je zegt. Ik denk dat de gave van geloof,  gewoon het krijgen van geloof is op momenten dat geloof moeite kost. 

Ik denk dat de gave van het geloof de Genade is die we ontvangen op het moment dat we aannemen dat Jezus aan het kruis is gestorven voor ons, uit Liefde, om ons te redden uit de dood. Jezus die God zélf is. 

Beste Gaitema, geloof kost geen moeite, het is het aannemen van iets dat je niet kunt zien of kunt voelen.

Het is het weten (verstand) dat de leegte in ons alleen door Hem gevuld kan worden, het weten dat niets anders dan Hij in staat is tot het creëeren van zo'n géniale schepping.  Het is het hart dat vervult wordt van Liefde en hoop (zonder achteruit of vooruit te kijken), het is de Geest die brandt omdat deze de dood heeft overwonnen en het eeuwig leven heeft in Hem.

 

bewerkt door Nicky O
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Gaitema:

Ik vind het altijd zo raar klinken als mensen mijn God de "drie ene God" noemen. Het is net zo iets als mensen over mij en mijn vrouw praten in de zin van het twee ene echtpaar.

Man en vrouw zijn EEN, dus inderdaad een twee-eenheid! Goed voorbeeld. Maar, daar houdt het vergelijk ook op. Verder is het hier niet aan de orde. De Drie-eenheid kan elders besproken worden.

bewerkt door WdG
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Gaitema:

Dat Hij wat gaat doen op cruciale momenten.

Soms laat Hij je 40 jaar door de woestijn wandelen..

29 minuten geleden zei Mullog:

Ik vind een God die ons als zijn kinderen op aarde heeft geplempt en dan een beetje verdrietig gaat zitten zijn terwijl hij in zijn almacht alles in een keer op kan lossen, een waardeloze God, het geloof niet waard (waarom ik dan ook afscheid van hem heb genomen)

Hier draait mijn maag van om.

18 minuten geleden zei thom:

Joh. 1 vers 4

In Hetzelve was het Leven, en het Leven was het Licht der mensen.

Dáár denk ik alleen maar over na.. 

Dit gaat over de tijd vóór de zondeval.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Gaitema:

Ik vind het altijd zo raar klinken als mensen mijn God de "drie ene God" noemen. Het is net zo iets als mensen over mij en mijn vrouw praten in de zin van het twee ene echtpaar.

Zo wordt er door mij niet gepraat over God. Zoals jij het nu formuleert breng je het dubbelop. Dan zou ik moeten beweren over God dat Hij de Drie-Ene Triniteit is.

21 minuten geleden zei Nicky O:

Wat was de uitkomst van het onderzoek?

Ik hoop dat @TTC in huilen is uitgebarsten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
46 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Gemak dient de mens en die moeten we niet dienen. Hehehe.

Dacht ik een broertje te hebben die me wel ff wilde helpen..

Ach het doet er ook niet toe. Ik weet hoeveel zakdoeken ik al heb gewassen met tranen uit de Geest. Zo zout. 

bewerkt door Nicky O
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Gaitema:

Passief geloven is wat anders dan actief geloven.

Dat is waar, maar, het heeft niks met de gave van het geloof te maken. De gave van het geloof is een gave die door de Heilige Geest [God] gegeven wordt. De gave wordt uitgedeeld, zoals de Heilige Geest wil. Deze geestelijke gave gaat vaak samen met een andere gave. De gave van het geloof heeft niks te maken met "even moeite hebben met geloven" o.i.d. Het is een geestelijke gave, net als de andere geestelijke gaven uit 1 Korinthiërs 12.

En er is verscheidenheid der gaven, doch het is dezelfde Geest; En er is verscheidenheid der bedieningen, en het is dezelfde Heere; En er is verscheidenheid der werkingen, doch het is dezelfde God, Die alles in allen werkt.

En zo zijn er meer gaven. Besef tevens dat het genadegaven zijn. Je kunt er niet voor werken, je kunt ook niet oefenen. Je ontvangt ze om niet, je geeft om niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid