Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

4 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Ze is overleden en thuis!

http://kingaban.nl/

 

Ja, al eerder vermeldde ik dat ze ziek was en postte muziek van haar. Je ging toen echt te keer Kaasje, over emo muziek etc. Je bent een onvoorspelbaar mens maar dat is misschien ook wel leuk. Ja ze had een vast vertrouwen en ervoer veel kracht uit haar geloof en dat is mooi!

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei Lobke:

Ja, al eerder vermeldde ik dat ze ziek was en postte muziek van haar. Je ging toen echt te keer Kaasje, over emo muziek etc. Je bent een onvoorspelbaar mens maar dat is misschien ook wel leuk. Ja ze had een vast vertrouwen en ervoer veel kracht uit haar geloof en dat is mooi!

Aan de andere kant heb ik ook regelmatig wat van haar gepost. Kan je me aanwijzen waar ik dan zo tekeer ben gegaan? Deze mevrouw is gestorven aan een ziekte waar ze niet van genas, ondanks alle mooie beloftes van vele charismaten en dergelijke dat God fysieke genezing voor je in petto heeft. Mocht ik tekeer zijn gegaan (ik ben erg benieuwd naar je definitie van "tekeer") dan spijt me dat. Maar ik denk dat onze definities behoorlijk verschillen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Lobke:

Ja ze had een vast vertrouwen en ervoer veel kracht uit haar geloof en dat is mooi!

Lobke, ik hoop werkelijk waar dat ook jij eens de zekerheid mag ervaren die zij beleefd. Hier nog een liedje, zoals je kunt zien is ze behoorlijk te pakken genomen door de ziekte. En toch zingt ze! Ik vind het prachtig.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
46 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Lobke, ik hoop werkelijk waar dat ook jij eens de zekerheid mag ervaren die zij beleefd. Hier nog een liedje, zoals je kunt zien is ze behoorlijk te pakken genomen door de ziekte. En toch zingt ze! Ik vind het prachtig.

 

Kaasje ik ken deze liederen misschien beter dan jij. En zo'n vast vertrouwen, ja fijn dat je het mij gunt.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Hoe kan het toch zo zijn dat je de liedjes zo mooi vind, maar de clou mist?

Ik mis de clou niet...... Jezus ik vermoed dat Hij mij beter begrijpt dan sommige christenen. Ik kan niet zonder Jezus maar ik kan geen mensen afwijzen; zoiets als de rijke jongeling?

bewerkt door Lobke
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Lobke:

Ik mis de clou niet......ik geloof maar kan geen mensen afwijzen. Jezus ik vermoed dat Hij mij beter begrijpt dan mensen. 

Nou, als ik zo lees op geloofsgesprek in de topic "godsbeelden" ervaar en ventileer je aardig wat onzekerheid. Eigenlijk hetzelfde als dat ik jou hier ken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Nou, als ik zo lees op geloofsgesprek in de topic "godsbeelden" ervaar en ventileer je aardig wat onzekerheid. Eigenlijk hetzelfde als dat ik jou hier ken.

Ja, waar ik ook post, of ik nu Storm of Lobke heet mijn reacties zullen hetzelfde zijn. En ik schaam me daar niet voor.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Lobke:

Ja, waar ik ook post, of ik nu Storm of Lobke heet mijn reacties zullen hetzelfde zijn. En ik schaam me daar niet voor.

Dat weet ik en kan ik waarderen. Maar ik zou het echt fijn vinden als je de zekerheid van het geloof weet te vinden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Mwoa, dat vind ik wel meevallen. Ik zou graag willen weten hoe jij met twijfels omgaat.

Ik wil wel antwoorden, maar ik vind het een vage vraag.
Ik heb geen speciale manier om met twijfels om te gaan.
Het is me nog nooit overkomen dat ik denk: "Oei, ik twijfel, wat nu"
Het onderwerp waarover ik twijfel, is belangrijker om te bepalen wat ik ga doen, dan het feit dat ik er over twijfel.
Twijfel is voor mij geen reden om ineens anders te gaan handelen, of de zaak anders aan te pakken.
Twijfel hoeft op zich ook helemaal niet verkeerd te zijn: verdieping, iets goed overdenken en afwegen kan later nuttig blijken.
Zo twijfel ik bv al een jaar over aan andere motorfiets, maar ik ben gehecht aan die ouwe.

10 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Dat weet ik en kan ik waarderen. Maar ik zou het echt fijn vinden als je de zekerheid van het geloof weet te vinden.

Waarin geeft het jou dan zekerheid? 

Mij bekruipt nu het vermoeden dat je twijfel en zekerheid als tegenpolen ziet. En dat zie je verkeerd.
Bij twijfel gaat het om het maken van keuzes (ga ik links- of rechtsaf) , bij onzekerheid over iets wel of niet weten (bestaat God wel of niet).
Zekerheid is de tegenpool van onzekerheid.
Twijfel en onzekerheid zijn verschillende zaken, al lijken ze wel op elkaar.
Ik zie als het tegengestelde van twijfelachtig meer: Vol vertrouwen of vastberaden.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Ik wil wel antwoorden, maar ik vind het een vage vraag.
Ik heb geen speciale manier om met twijfels om te gaan.
Het is me nog nooit overkomen dat ik denk: "Oei, ik twijfel, wat nu"
Het onderwerp waarover ik twijfel, is belangrijker om te bepalen wat ik ga doen, dan het feit dat ik er over twijfel.
Twijfel is voor mij geen reden om ineens anders te gaan handelen, of de zaak anders aan te pakken.
Twijfel hoeft op zich ook helemaal niet verkeerd te zijn: verdieping, iets goed overdenken en afwegen kan later nuttig blijken.
Zo twijfel ik bv al een jaar over aan andere motorfiets, maar ik ben gehecht aan die ouwe.

Waarin geeft het jou dan zekerheid? 

Mij bekruipt nu het vermoeden dat je twijfel en zekerheid als tegenpolen ziet. En dat zie je verkeerd.
Bij twijfel gaat het om het maken van keuzes (ga ik links- of rechtsaf) , bij onzekerheid over iets wel of niet weten (bestaat God wel of niet).
Zekerheid is de tegenpool van onzekerheid.
Twijfel en onzekerheid zijn verschillende zaken, al lijken ze wel op elkaar.
Ik zie als het tegengestelde van twijfelachtig meer: Vol vertrouwen of vastberaden.

Ik vind de vraag dan wel weer concreet maar je antwoord vaag. Onzekerheid is het gevoel van twijfel over jezelf, je twijfelt of dat je dingen wel goed doet. Die twijfel kan over van alles gaan. Ook het woordenboek geeft duidelijk de relatie weer tussen twijfel en onzekerheid:

onzeker gevoel over wat je moet doen of denken

http://www.woorden.org/woord/twijfel

Geen verschillende begrippen dus, maar juist overeenkomst.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Ik vind de vraag dan wel weer concreet maar je antwoord vaag. Onzekerheid is het gevoel van twijfel over jezelf, je twijfelt of dat je dingen wel goed doet. Die twijfel kan over van alles gaan. Ook het woordenboek geeft duidelijk de relatie weer tussen twijfel en onzekerheid:

onzeker gevoel over wat je moet doen of denken

http://www.woorden.org/woord/twijfel

Geen verschillende begrippen dus, maar juist overeenkomst.

Ik begrijp nu iets beter wat je bedoelt als je het hebt over twijfel. Ik schreef ook dat ze op elkaar leken, wellicht dat die wat beter bij je aansluit.
Overigens kan ik me heel goed voorstellen dat als je zelf het onderwerp bent van de twijfel (in plaats van , zoals bij mij, mijn motorfiets) dit dan leidt tot onzekerheid over jezelf.
Als dat het geval is, dan is dat niet best en zou je bij jezelf goed moeten nagaan wat het nu precies is waar je aan twijfelt en of dat wel iets waardoor je jezelf onzeker moet voelen.
"Ik twijfel aan mezelf" zegt me namelijk niet zoveel. 
Wat is het dan precies aan jezelf, waar je aan twijfelt , waardoor je jezelf onzeker bent gaan voelen?

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Dat beloof ik:

Ik schreef dan ook dat ze op elkaar leken.
Overigens kan ik me heel goed voorstellen dat als je zelf het onderwerp bent van de twijfel (in plaats van , zoals bij mij, mijn motorfiets) dit dan leidt tot onzekerheid over jezelf.
Als dat het geval is, dan is dat niet best en zou je bij jezelf goed moeten nagaan wat het nu precies is waar je aan twijfelt.
"Ik twijfel aan mezelf" zegt me namelijk niet zoveel. 
Wat is het dan precies aan jezelf, waar je aan twijfelt , waardoor je jezelf onzeker bent gaan voelen?

Oke, laat ik de vraag dan herformuleren:

Ik zou graag van jou willen weten hoe jij omgaat met twijfels over jezelf.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Oke, laat ik de vraag dan herformuleren:

Ik zou graag van jou willen weten hoe jij omgaat met twijfels over jezelf.

Die heb ik niet. Althans niets waardoor ik mezelf onzeker voel. 
De laatste keer dat ik twijfelde over mezelf, was dat over mijn kapsel.
Vorige maand was dat.
Dat heb ik toen maar aan de kapster over gelaten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid