Spring naar bijdragen

Ontmaskerd de werken van satan


Aanbevolen berichten

8 minuten geleden zei Aristarkos:

Je bent natuurlijk niet de eerste ongelovige die denkt het beter te weten dan God.

Om te denken dat je het beter weet dan God, zul je toch echt eerst in God moeten geloven.
Een ongelovige kan dat dus niet denken.

17 minuten geleden zei Aristarkos:

Ik mag hopen van niet een klein citaat:

* « More intriguing are the dramatic positive changes that occur when techniques are applied that increase coherence in rhythmic patterns of heart rate variability. These include shifts in perception and the ability to reduce stress and deal more effectively with difficult situations. We observed that the heart was acting as though it had a mind of its own and was profoundly influencing the way we perceive and respond to the world. In essence, it appeared that the heart was affecting intelligence and awareness ».

Ik ben 10 minuten bezig geweest om te zoeken naar degene van wie dit citaat is. Op de site staat domweg geen schrijver vermeld. Wel nonsens tegen gekomen die in dat boek staan als "het magnetisch veld is de drager van biologische informatie" en andere onzin.
Als je nog een wat hebt: graag in het Nederlands en duidelijk maken wat je nu precies wil zeggen. Een Engels citaat plaatsen zonder erbij te zeggen wat je er mee bedoelt, is discussietechnisch gezien van geen enkel nut. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 103
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Je mag nooit zo over je medemensen en over de wereld spreken! Voor God zijn ze allen levend en zijn ze allen in staat de goede weg te gaan. Uiteindelijk zal elk mens van goede wil, die werkelijk van

Je vrouw heeft vandaag weer een openbaring gehad. Dat de nieuwe tv die je gekocht hebt een geste van satan is. Doe dat ding weg, en jouw vrouw zal een openbaring krijgen dat Jezus er erg blij mee is..

En de werkelijke leider van de oergemeente, het vroegste christendom. Zeer de moeite waard: Het verguisde Christendom    Er zijn heel weinig boeken geschreven over het vroegste christen

7 uur geleden zei Dat beloof ik:

Een ongelovige kan dat dus niet, denken.

Nee dat is waar en dank je wel voor de bevestiging dat ik echt niet met ongelovigen moet discussiëren over de Bijbel.

Aristarkos

modbreak Trajecto: Je doet iets wat beslist niet is toegestaan: je plaatst een gemanipuleerde quote van iets dat een andere forummer zei, waardoor het lijkt of die iets zei wat hij helemaal niet bedoelde te zeggen. Je geeft alleen de laatste zin weer van iets dat @Dat beloof ik schreef en plaatst er een komma in waardoor het op zich een goede zin wordt die er zo alleen kan staan, maar die wat anders weergeeft dan wat de schrijver bedoelde.

Niet meer doen, anders ga ik strafpunten noteren.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
47 minuten geleden zei Aristarkos:
54 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Een ongelovige kan dat dus niet, denken.

Nee dat is waar en dank je wel voor de bevestiging dat ik echt niet met ongelovigen moet discussiëren over de Bijbel.

Wat je ook niet moet doen is iemand citeren en vervolgens in dat citaat iets toevoegen (in dit geval een komma) waardoor er ineens iets heel anders lijkt te staan dan oorspronkelijk werd bedoeld.
Dat is een laag bij de gronds trucje. Liever discussieer ik met mensen die dat eerlijk en oprecht doen, zonder zich van dergelijke moddergooi praktijken te  bedienen.
Het is duidelijk dat we op dit gebied nogal verschillende morele normen en waarden hanteren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei nikie90:

Thx voor het citeren gaitema en thom maar ik heb er uitleg bij nodig ik snap het niet 

Zijn er meer verzen ?

Dit is waar ik zo aan moet denken: 'Zie Ik sta aan de deur én Ik klop', maar daar stond niks over je hart. Er zijn wel meer plaatsen. Volgens mij staat het overal ongeveer net zo. Ook wel ergens dat het Gods tempel is, waarin Hij woont. Ik zal daar naar moeten zoeken.

Maar als ik je zeggen mag, God is denk ik ook niet goed te vatten. De mensen zelf ook niet. Een klein iemand is net zo veel Gods kind dan een groot persoon, maar je zou menselijk gezien denken dat in een groot persoon meer zit ?

17 uur geleden zei Dat beloof ik:

Als volwassene die naar school is geweest weet je toch ook wel dat je hart alleen je bloed rond pompt en dat gedachten zich in je hersenen af spelen, mag ik hopen. 

Ja, maar als gelovige weet ik dat ik ook een ziel en een geest heb.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 31-12-2019 om 11:02 zei Gaitema:

 

Ja, maar als gelovige weet ik dat ik ook een ziel en een geest heb.

Voor de mensen die de vierde weg volgen geldt het andersom,  omdat ik weet dat ik een ziel en een geest heb ben ik gelovig (geworden). Maar dat is eigenlijk meer wetenschap.
 

https://www.zelfkennis.nu/de-vierde-weg/

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 30-12-2019 om 17:07 zei Dat beloof ik:

Als volwassene die naar school is geweest weet je toch ook wel dat je hart alleen je bloed rond pompt en dat gedachten zich in je hersenen af spelen, mag ik hopen. 

Je weet als volwassene toch wel dat het denkvermogen los staat van de hersenen hè, of ben jij na school opgehouden je geestelijk te ontwikkelen? Buiten het lichaam blijkt de mens in staat te zijn te denken. En niet alleen dat, ook mensen die nagenoeg zonder hersenen zijn geboren kunnen een bovengemiddeld hoog IQ hebben. Maarja, het zoveelste feit dat naturalisten liever negeren. 

De hersenen zijn niet meer dan een soort radio. Impulsen van buiten komen in het lichaam binnen via de hersens, die deze doorstuurt naar het zenuwstelsel, alwaar ze worden verwerkt. Ontbreken de hersenen geheel of gedeeltelijk dan neemt een ander orgaan zoals bijvoorbeeld de hersenstam deze functie over. Hersenen zijn slechts fysieke organen in dienst van de psychische / geestelijke.

De ziel bouwt het lichaam op en stuurt alles aan. Een mens denk ook niet door het verstand maar door de geest, Het zijn ook niet de ogen die zien. De ogen geven wat de geest ziet alleen maar via de ogen door aan de hersenen. Mensen met verworven blindheid zowel als blindgeborenen konden zien toen ze zich buiten hun lichaam bevonden ten tijde van een bijnadoodervaring.

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Plume:

Ontbreken de hersenen geheel of gedeeltelijk dan neemt een ander orgaan zoals bijvoorbeeld de hersenstam deze functie over. Hersenen zijn slechts fysieke organen in dienst van de psychische / geestelijke.

Koekoek 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Plume:

Voor de mensen die de vierde weg volgen geldt het andersom,  omdat ik weet dat ik een ziel en een geest heb ben ik gelovig (geworden). Maar dat is eigenlijk meer wetenschap.
 

https://www.zelfkennis.nu/de-vierde-weg/

Ik probeer het te snappen, de materie, maar het is knap ingewikkeld. Kan je het in Jip en Janneke taal uitleggen? ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Plume:

Buiten het lichaam blijkt de mens in staat te zijn te denken.

Waar blijkt dat uit?

5 uur geleden zei Plume:

En niet alleen dat, ook mensen die nagenoeg zonder hersenen zijn geboren kunnen een bovengemiddeld hoog IQ hebben.

Idem: waar blijkt dat uit? Waar is deze bewering op gebaseerd? Hoe meten ze dat IQ dan?

5 uur geleden zei Plume:

Ontbreken de hersenen geheel of gedeeltelijk dan neemt een ander orgaan zoals bijvoorbeeld de hersenstam deze functie over. Hersenen zijn slechts fysieke organen in dienst van de psychische / geestelijke.

Idem: waar blijkt dat uit? Waar is deze bewering op gebaseerd? Je degradeert de hersenen bijna tot vervangbare accessoires. Dat zijn de hersenen nou juist niet. Zonder hersenen geen persoonlijkheid, geen gedachten. Heb je onlangs nog iets over een hersentransplantatie gelezen?

5 uur geleden zei Plume:

Mensen met verworven blindheid zowel als blindgeborenen konden zien toen ze zich buiten hun lichaam bevonden ten tijde van een bijnadoodervaring.

Je doet allerlei ongeloofwaardige beweringen. Waar zijn de bronnen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Valse profeten   Matteus 7 : 15 - 23

Jezus-Christus spreekt hier niemand individueel aan , dus denk ik dat je niemand persoonlijk pijn doet , door te oordelen of te meten of te beledigen .Je broeder en zuster … HIJ wil ons waarschuwen voor de valse profeten en je herkent ze aan hun vruchten .Een goede boom brengt goede vruchten voort , maar een zieke boom heeft distels en doorns . Aan hun vruchten kunnen wij hen herkennen .

Dan denk ik dat valse profeten , hoog oplopen met hun theologie maar de uitkomst van hun bediening veroorzaakt chaos , verdeeldheid en verwarring .Mensen die zulks lieden bewonderen en navolgen dienen niet God de Vader , die in de hemelen is . Is het niet de taak van volgelingen van de Heer om deze werken van de satan te ontmaskeren , zodat de misleide mensen weg gaan uit deze zieke omgeving ? 

Men kan het kwade overwinnen met het goede en liefde maakt harde harten zacht , maar … er is de nauwe poort ,

en er is : de Weg , de Waarheid en het Leven .

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei Gaitema:

Nou ja, dan ga ik maar in een gevoel mee, omdat ik het na vaak gelezen te hebben, nog niet snap.

Omdat je dit zegt laat je zien dat je het toch begrijpt, onbewust bekwaam.?  Wat ik bedoelde aan te geven is dat men (blijkbaar) tot het geloof kan komen door eerst de bijbel te lezen en/of met kerk en bijbel  in aanraking te zijn gekomen door bijvoorbeeld geboren te zijn geworden in een christelijk gezin, waarna de Geest je steeds meer heeft kunnen gaan raken .  Dat is een route die de Weg kan nemen. Dezelfde Weg kan ook via andere routes lopen, waarvan een route de vierde Weg is, zoals beschreven door Gurdjeff en Ouspensky. Dat is een route die niet begint bij tekst en kerk maar bij meditatie, contemplatie, eenvoud van leven. Wat God via aanvankelijk tekst  bereiken kan bij mensen bij wie het begint met verstandsgeloof,  bereikt God via schriftloze geest eveneens bij mensen die een contemplatief leven leiden.    Eveneens geldt dat zoals sommige mensen via tekst en instituut toch niet verder komen dan een vorm van verstandsgeloof,  er ook sommige mensen zijn die op de vierde weg toch niet verder komen dan een vaag  gevoelsgeloof. De moraal van dit verhaal: vele routes leiden naar het Nieuwe Jeruzalem, zoals er ook vele wegen naar Rome leiden.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei Plume:
1 uur geleden zei Gaitema:

Nou ja, dan ga ik maar in een gevoel mee, omdat ik het na vaak gelezen te hebben, nog niet snap.

Omdat je dit zegt laat je zien dat je het toch begrijpt, onbewust bekwaam.?  Wat ik bedoelde aan te geven is dat men (blijkbaar) tot het geloof kan komen door eerst de bijbel te lezen en/of met kerk en bijbel  in aanraking te zijn gekomen door bijvoorbeeld geboren te zijn geworden in een christelijk gezin, waarna de Geest je steeds meer heeft kunnen gaan raken .  Dat is een route die de Weg kan nemen. Dezelfde Weg kan ook via andere routes lopen, waarvan een route de vierde Weg is, zoals beschreven door Gurdjeff en Ouspensky. Dat is een route die niet begint bij tekst en kerk maar bij meditatie, contemplatie, eenvoud van leven. Wat God via aanvankelijk tekst  bereiken kan bij mensen bij wie het begint met verstandsgeloof,  bereikt God via schriftloze geest eveneens bij mensen die een contemplatief leven leiden.    Eveneens geldt dat zoals sommige mensen via tekst en instituut toch niet verder komen dan een vorm van verstandsgeloof,  er ook sommige mensen zijn die op de vierde weg toch niet verder komen dan een vaag  gevoelsgeloof. De moraal van dit verhaal: vele routes leiden naar het Nieuwe Jeruzalem, zoals er ook vele wegen naar Rome leiden.

Variatie op de topictitel: Ontmaskert de werken van Gurdjieff.

"Critici beschouwen Gurdjieff als een charlatan of fantast.[2] Gurdjieff beweerde dat hij ergens in Azië een oud Sarmoungklooster ontdekte en daar zijn wijsheden opdeed. Het klooster zou reeds dateren van voor 2000 voor Christus en priesteressen zouden er heilige dansen uitvoeren. Dit alles is fantasie. Het Soefisme bestaat nog niet zo lang, tempeldanseressen komen er niet voor en het Sarmoungklooster is onbestaand.[3]

Gurdjieff oogstte succes en kreeg vele giften van bewonderaars. Daarmee kocht hij de Prieuré des Basses Loges in Fontainebleau (Frankrijk), waarin hij Het Instituut voor de Harmonische Ontwikkeling van de Mens vestigde. Gurdjieff was niet enkel uit op financiële giften, hij had seksueel contact met heel wat vrouwelijke volgelingen. Als gevolg daarvan had hij kinderen bij verschillende vrouwen.[4][5] Hij hield ervan macht te gebruiken en volgelingen te vernederen. Sommigen situeren Gurdjieff en zijn beweging dan ook bij de sekten.[6]"

https://nl.wikipedia.org/wiki/George_Gurdjieff#Kritiek

Noot 2 verwijst naar een Engelstalige pdf. Letterlijk met Google vertaald dus niet helemaal mooi Nederlands:

"De methoden en technieken die Gurdjieff in zijn onderwijs gebruikte, met name de
moeilijke fysieke en emotionele eisen die hij aan zijn studenten stelde, beïnvloedden sommigen negatief van hen. Er zijn verslagen van studenten die psychische problemen ervaren of de
ontbinding van hun huwelijk. Gurdjieff werd zelfs beschuldigd van het bijdragen aan de zelfmoord van
bepaalde studenten, hoewel een oorzakelijk verband uiteindelijk nooit is bewezen.
Gurdjieff's methoden en gedrag gedurende zijn loopbaan wekten vaak op
twijfel zelfs bij zijn meest toegewijde studenten. Vroeg in hun relatie uitte P.D. Ouspensky
bedenkingen over Gurdjieff als leraar. Zijn twijfels groeiden door de jaren heen tot
ten slotte verbrak Ouspensky in 1924 formeel alle relaties met Gurdjieff. Vele andere
studenten verlieten het Werk, sommigen vrijwillig en anderen op initiatief van Gurdjieff. In de jaren
Na zijn ernstig auto-ongeluk in 1924 oefende Gurdjieff opzettelijk druk uit
aan zijn meest vertrouwde en bekwame studenten, die velen van hen wegjagen, waaronder Thomas en Olga de Hartmann, Alexander de Salzmann en A.R. Orage.
De motieven van Gurdjieff om zijn volgelingen te vervreemden, waren voedsel voor speculatie in Werk
voor vele decennia. De verslagen van zijn naaste studenten en onderzoek door onafhankelijke wetenschappers suggereren verschillende mogelijke verklaringen voor het puzzelen van Gurdjieff
gedrag: het was een middel om leerlingen te dwingen hun afhankelijkheid van hem te verliezen; hij was aan het creëren voorwaarden om zijn eigen spirituele ontwikkeling te ondersteunen; het hielp zijn missie om uit te zenden esoterische wijsheid voor het westen. Hoewel er geen duidelijke antwoorden worden gegeven, is er wel bewijs dat suggereert dat veel van zijn gedrag, hoewel moeilijk voor velen om te begrijpen het moment, was bewust berekend om zijn taak te vergemakkelijken om een oude vierde weg te brengen aan de hedendaagse wereld."

Bron: http://gurdjiefffourthway.org/pdf/negative.pdf

Noot 5 verwijst naar een andere pdf. Eveneens met Google vertaald uit het Engels:

"Gurdjieff's persoonlijke seksleven blijkt uit alle accounts complex en soms tegenstrijdig, met gevarieerde uitdrukkingen gedurende zijn leven. Soms was hij celibatair, andere periodes sterk seksueel geladen. Hij verwekte talloze kinderen buiten het huwelijk, waaronder velen met zijn eigen vrouwelijke discipelen."

Bron: http://gurdjiefffourthway.org/pdf/sexual.pdf

Aldus de zogenaamde vierde weg. Inspirerend Plume!

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Bastiaan73:

Variatie op de topictitel: Ontmaskert de werken van Gurdjieff.

"Critici beschouwen Gurdjieff als een charlatan of fantast.[2] Gurdjieff beweerde dat hij ergens in Azië een oud Sarmoungklooster ontdekte en daar zijn wijsheden opdeed. Het klooster zou reeds dateren van voor 2000 voor Christus en priesteressen zouden er heilige dansen uitvoeren. Dit alles is fantasie. Het Soefisme bestaat nog niet zo lang, tempeldanseressen komen er niet voor en het Sarmoungklooster is onbestaand.[3]

Gurdjieff oogstte succes en kreeg vele giften van bewonderaars. Daarmee kocht hij de Prieuré des Basses Loges in Fontainebleau (Frankrijk), waarin hij Het Instituut voor de Harmonische Ontwikkeling van de Mens vestigde. Gurdjieff was niet enkel uit op financiële giften, hij had seksueel contact met heel wat vrouwelijke volgelingen. Als gevolg daarvan had hij kinderen bij verschillende vrouwen.[4][5] Hij hield ervan macht te gebruiken en volgelingen te vernederen. Sommigen situeren Gurdjieff en zijn beweging dan ook bij de sekten.[6]"

https://nl.wikipedia.org/wiki/George_Gurdjieff#Kritiek

Noot 2 verwijst naar een Engelstalige pdf. Letterlijk met Google vertaald dus niet helemaal mooi Nederlands:

"De methoden en technieken die Gurdjieff in zijn onderwijs gebruikte, met name de
moeilijke fysieke en emotionele eisen die hij aan zijn studenten stelde, beïnvloedden sommigen negatief van hen. Er zijn verslagen van studenten die psychische problemen ervaren of de
ontbinding van hun huwelijk. Gurdjieff werd zelfs beschuldigd van het bijdragen aan de zelfmoord van
bepaalde studenten, hoewel een oorzakelijk verband uiteindelijk nooit is bewezen.
Gurdjieff's methoden en gedrag gedurende zijn loopbaan wekten vaak op
twijfel zelfs bij zijn meest toegewijde studenten. Vroeg in hun relatie uitte P.D. Ouspensky
bedenkingen over Gurdjieff als leraar. Zijn twijfels groeiden door de jaren heen tot
ten slotte verbrak Ouspensky in 1924 formeel alle relaties met Gurdjieff. Vele andere
studenten verlieten het Werk, sommigen vrijwillig en anderen op initiatief van Gurdjieff. In de jaren
Na zijn ernstig auto-ongeluk in 1924 oefende Gurdjieff opzettelijk druk uit
aan zijn meest vertrouwde en bekwame studenten, die velen van hen wegjagen, waaronder Thomas en Olga de Hartmann, Alexander de Salzmann en A.R. Orage.
De motieven van Gurdjieff om zijn volgelingen te vervreemden, waren voedsel voor speculatie in Werk
voor vele decennia. De verslagen van zijn naaste studenten en onderzoek door onafhankelijke wetenschappers suggereren verschillende mogelijke verklaringen voor het puzzelen van Gurdjieff
gedrag: het was een middel om leerlingen te dwingen hun afhankelijkheid van hem te verliezen; hij was aan het creëren voorwaarden om zijn eigen spirituele ontwikkeling te ondersteunen; het hielp zijn missie om uit te zenden esoterische wijsheid voor het westen. Hoewel er geen duidelijke antwoorden worden gegeven, is er wel bewijs dat suggereert dat veel van zijn gedrag, hoewel moeilijk voor velen om te begrijpen het moment, was bewust berekend om zijn taak te vergemakkelijken om een oude vierde weg te brengen aan de hedendaagse wereld."

Bron: http://gurdjiefffourthway.org/pdf/negative.pdf

Wie de eigen innerlijke tekortkomingen wil blijven maskeren waar de inhoud van de vierde weg hem mee zou confronteren, kan altijd nog overgaan tot het opduikelen van zoveel mogelijk slijk over het leven van de beschrijvers van de Weg om zo de aandacht af te leiden van de kern. En zo zijn er bedenkingen te vinden over de moordenaar Paulus, de vrouwenhater Petrus etcetera.

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Plume:

Wie de eigen innerlijke tekortkomingen wil blijven maskeren waar de inhoud van de vierde weg hem mee zou confronteren, kan altijd nog overgaan tot het opduikelen van slijk over het leven van de beschrijvers van de Weg om zo de aandacht af te leiden van de kern.

Die zogenaamde vierde weg (kleine w, geen hoofdletter) is een dwaalweg. En jij gelooft daar in en probeert Gaitema hier mee te misleiden.

1 uur geleden zei jessalien:

Valse profeten   Matteus 7 : 15 - 23

Jezus-Christus spreekt hier niemand individueel aan , dus denk ik dat je niemand persoonlijk pijn doet , door te oordelen of te meten of te beledigen .Je broeder en zuster … HIJ wil ons waarschuwen voor de valse profeten en je herkent ze aan hun vruchten .Een goede boom brengt goede vruchten voort , maar een zieke boom heeft distels en doorns . Aan hun vruchten kunnen wij hen herkennen .

Dan denk ik dat valse profeten , hoog oplopen met hun theologie maar de uitkomst van hun bediening veroorzaakt chaos , verdeeldheid en verwarring .Mensen die zulks lieden bewonderen en navolgen dienen niet God de Vader , die in de hemelen is . Is het niet de taak van volgelingen van de Heer om deze werken van de satan te ontmaskeren , zodat de misleide mensen weg gaan uit deze zieke omgeving ? 

Men kan het kwade overwinnen met het goede en liefde maakt harde harten zacht , maar … er is de nauwe poort ,

en er is : de Weg , de Waarheid en het Leven .

Amen.

6 minuten geleden zei Plume:

Wie de eigen innerlijke tekortkomingen wil blijven maskeren (...)

Ik maskeer mijn innerlijke of uiterlijke tekortkomingen niet.

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei Plume:

Vergeet niet nog met een paar bijbelteksten te smijten, zodat het tenminste lijkt alsof je Christus begrepen hebt.

Gevalletje balk en splinter c.q. projectie. Ik smijt niet met bijbelteksten, ik citeer ze. Jij daarentegen:

Op 30-12-2019 om 22:23 zei Plume:

Efeziërs 3 (NBV)

14Daarom buig ik mijn knieën voor de Vader, 15die de vader is van elke gemeenschap in de hemelsferen en op aarde. 16Moge hij vanuit zijn rijke luister uw innerlijke wezen kracht en sterkte schenken door zijn Geest, 17zodat door uw geloof Christus kan gaan wonen in uw hart, en u geworteld en gegrondvest blijft in de liefde. 18Dan zult u met alle heiligen de lengte en de breedte, de hoogte en de diepte kunnen begrijpen, 19ja de liefde van Christus kennen die alle kennis te boven gaat, opdat u zult volstromen met Gods volkomenheid.

Efeziërs 3 (HSV)

14Om deze reden buig ik mijn knieën voor de Vader van onze Heere Jezus Christus,

15naar Wie elk geslacht in de hemelen en op de aarde genoemd wordt,

16opdat Hij u geeft, naar de rijkdom van Zijn heerlijkheid, met kracht gesterkt te worden door Zijn Geest in de innerlijke mens,

17opdat Christus door het geloof in uw harten woont en u in de liefde geworteld en gefundeerd bent,

18opdat u ten volle zou kunnen begrijpen, met alle heiligen, wat de breedte en lengte en diepte en hoogte is,

19en u de liefde van Christus zou kennen, die de kennis te boven gaat, opdat u vervuld zou worden tot heel de volheid van God.

20Hem nu Die bij machte is te doen ver boven alles wat wij bidden of denken, overeenkomstig de kracht die in ons werkzaam is,

21Hem zij de heerlijkheid in de gemeente, door ChristusJezus, in alle geslachten, tot in alle eeuwigheid. Amen.

Niet voor niets gaf Jezus maar 1 Gebod. 

Een ander gedeelte uit de brief aan de Efeziërs (hoofdstuk 4):

7 Maar aan een ieder onzer afzonderlijk is de genade gegeven, naar de mate, waarin Christus haar schenkt.
8 Daarom heet het: opgevaren naar den hoge voerde Hij krijgsgevangenen mede, gaven gaf Hij aan de mensen.
9 Wat betekent dit: Hij is opgevaren, anders dan dat Hij ook nedergedaald is naar de lagere, aardse gewesten?
10 Hij, die nedergedaald is, Hij is het ook, die is opgevaren ver boven alle hemelen, om alles tot volheid te brengen.
11 En Hij heeft zowel apostelen als profeten gegeven, zowel evangelisten als herders en leraars,
12 Om de heiligen toe te rusten tot dienstbetoon, tot opbouw van het lichaam van Christus,
13 Totdat wij allen de eenheid des geloofs en der volle kennis van de Zoon Gods bereikt hebben, de mannelijke rijpheid, de maat van de wasdom der volheid van Christus.
14 Dan zijn wij niet meer onmondig, op en neder, heen en weder geslingerd onder invloed van allerlei wind van leer, door het valse spel der mensen, in hun sluwheid, die tot dwaling verleidt,
15 Maar dan groeien wij, ons aan de waarheid houdende, in liefde in elk opzicht naar Hem toe, die het hoofd is, Christus.

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 30-12-2019 om 06:00 zei Gaitema:

Enkele teksten wijzen in die richting:

"Een nieuw hart zal Ik u geven 
en een nieuwe geest in uw binnenste
het hart van steen zal Ik uit uw lichaam verwijderen en Ik zal u een hart van vlees geven" 
(Ez.36:26) 

"Ik zal Mijn wet in hun binnenste leggen en die in hun hart schrijven, 
Ik zal hun tot een God zijn en zij zullen Mij tot een volk zijn" 
(Jer.31:33)

Ik denk dat God heel je lichaam bezit, maar in je hart speelt je geweten zich af. Daarom spreekt God jouw hart aan.

Juist. Met geheel uw hart, geheel uw ziel, geheel uw verstand en geheel uw kracht zult u God liefhebben.

De vierde weg is een methode voor innerlijke ontwikkeling waarvan we in ons dagelijks leven gebruik kunnen maken. Het is een combinatie van de drie traditionele ontwikkelingswegen: die van de Rede (de filosoof of denker), die van het Hart (de monnik of toegewijde) en die van het Lichaam (de fakir of yogi).   Deze drie Wegen, die elk vanuit hun respectievelijke Centrum (het redelijk-, gevoeld-, of bewegings/instinct-centrum) onze ontwikkeling mogelijk maken, dienen ervoor om alle verkeerde werkingen van die Centra te elimineren.

https://www.zelfkennis.nu/de-vierde-weg/

 

 


 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Plume:

Wie de eigen innerlijke tekortkomingen wil blijven maskeren waar de inhoud van de vierde weg hem mee zou confronteren, kan altijd nog overgaan tot het opduikelen van zoveel mogelijk slijk over het leven van de beschrijvers van de Weg om zo de aandacht af te leiden van de kern. En zo zijn er bedenkingen te vinden over de moordenaar Paulus, de vrouwenhater Petrus etcetera.

En vergeet de roofzuchtige moordenaar Judas niet. Jezus noemde hem zijn vriend en nam hem in zijn kring op. Lekkere Meester, die Jezus? Of wees juist Jezus de Christus op die smalle Weg die naar het eigen allerbinnenste heiligdom leidt waar Hij woning maakt? De vierde weg, die 1) hart 2) ziel 3) verstand 4) kracht omvat, zoals God opdroeg.

Heel veel christenen hebben zich misdragen, dus klopt de inhoud van de leer van Christus niet? Er zijn monniken die zich vergrepen aan mensen, dus klopt de weg van de monnik niet? Of gaat Christus met ieder die Hem van harte zoekt Zijn Weg? Verborgen voor hen die aan de buitenkant blijven hangen en daarom ondoorgrondelijk tenzij van binnenuit gekend.

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid