Spring naar bijdragen

fine tuning universum


Aanbevolen berichten

9 uur geleden zei Thinkfree:

12 Want wij hebben den strijd niet tegen vlees en bloed, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de geweldhebbers der wereld, der duisternis dezer eeuw, tegen de geestelijke boosheden in de lucht.

alles achter die maar duidt absoluut niet op vlees en bloed, waar het wel op duidt zijn de geestelijke boosheden in de lucht  welke zijn overheden en machten.

Zoals ik al zei: dat laatste is dus volledig verzonnen. Geestelijke overheid staat niet in de Bijbel genoemd.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 745
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Wedden dat ook deze op den duur dood gaat zonder water.

Het probleem met God als antwoord: Het is niet te falsificeren. Het is natuurlijk slim bedacht door die gelovigen om God alles te kunnen laten doen. Er zijn geen grenzen, hij kan alles. En dat

Ik ook. Laat maar overblijven wat echt is en laat alles wat niet echt is maar verdwijnen, ook in mij.

9 uur geleden zei Thinkfree:

12 Want wij hebben den strijd niet tegen vlees en bloed, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de geweldhebbers der wereld, der duisternis dezer eeuw, tegen de geestelijke boosheden in de lucht.

alles achter die maar duidt absoluut niet op vlees en bloed, waar het wel op duidt zijn de geestelijke boosheden in de lucht  welke zijn overheden en machten.

Misschien komt het door de hitte dat je dit allemaal schrijft. maar als ik jou was zou ik eens met een priester of dominee gaan praten over de betekenis van deze teksten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Mullog:

Misschien komt het door de hitte dat je dit allemaal schrijft. maar als ik jou was zou ik eens met een priester of dominee gaan praten over de betekenis van deze teksten.

Sv met kanttekeningen

12 Want wij hebben den strijd 21niet tegen 22vlees en bloed, maar tegen 23de overheden, htegen de machten, tegen de geweldhebbers der wereld 24der duisternis dezer eeuw, tegen 25de geestelijke boosheden 26in de lucht.

21 Namelijk alleen, of voornamelijk. Want ook de wereld en ons eigen vlees leveren ons gedurigen strijd, maar onze voornaamste vijand, die ook de wereld en ons vlees daartoe gebruikt, is de satan. Zie 1 Petr. 5:8. 

22 Dat is, zwakke mensen, gelijk wij ook zelven zijn. Zie Matth. 16:17. Gal. 1:16. 

23 De apostel geeft hier den satan en zijn engelen deze titels, niet omdat zij van God tot rechte oversten en regeerders der wereld gesteld zijn, gelijk God den dienst der goede engelen dikmaals gebruikt, Ef. 1:21; 3:10, maar omdat zij dezelve macht, die de goede engelen van God hebben, en deze door hun val verloren hebben, nochtans als tirannen met list en geweld over de verdorven en boze wereld nog gebruiken; en dat door een rechtvaardig oordeel Gods hun hetzelve, tot straf der kwaden en een oefening der goeden, voor een tijd wordt toegelaten. Zie 2 Kor. 4:4. 2 Thess. 2:9, 10. Zie ook de aantt. op Ef. 2:2. 

h Ef. 2:2. 

24 Zo wordt het rijk des satans genaamd, omdat hij door onkunde of onwetendheid van God en Zijn Woord de mensen tot allerlei zonden en boosheden brengt. Zie Hand. 26:18. Kol. 1:13. 

25 Gr. de geestelijke der boosheid, dat is, geesten die tot alle boosheid zijn genegen en de mensen daartoe ook zoeken te brengen.

26 Gr. in de hemelse of overhemelse plaatsen; dit woord wordt hier anders verstaan dan in de andere plaatsen van dezen brief, omdat de lucht somwijlen hemel wordt genaamd, Lev. 26:19. Matth. 6:26, en de apostel noemt hiervoor, Ef. 2:2, den satan uitdrukkelijk den overste van de macht der lucht, want dat de satan geen plaats noch macht meer heeft in den rechten hemel, blijkt uit 2 Petr. 2:4. Jud. vs. 6. Openb. 12:8, enz. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
40 minuten geleden zei thom:

Ik denk dat Thinkfree met behulp van Bijbelteksten duidelijk wil maken wat hij bedoelt. Vrij normaal bij een moeilijk te vatten onderwerp op een discussieforum waarbij de Bijbel centraal ligt, als tekst ondersteuning.

Wanneer hierin niet meegegaan kan worden, hoeft dat niet aan de ander te liggen natuurlijk.

Op een discussieforum over de Bijbel lijkt me dat ook geen probleem, mits de teksten voor zich spreken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei thom:

Ik denk dat Thinkfree met behulp van Bijbelteksten duidelijk wil maken wat hij bedoelt. Vrij normaal bij een moeilijk te vatten onderwerp op een discussieforum waarbij de Bijbel centraal ligt, als tekst ondersteuning.

Discussie door zonder toelichting Bijbelteksten te citeren? Ik heb een ander beeld bij discussie. Het zal wel aan mij liggen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
47 minuten geleden zei thom:

En dan plaats ik gewoon weer dat vers 4, om die waanzinnige betekenis die dit zinnetje in zich heeft; ..en het Leven was het Licht der mensen.

Omdat jij daar een hoop betekenis in legt. Maar zo duidelijk is dat niet (en zeker niet voor een atheïst die bij alles vraagtekens stelt). Waarom laat je bijvoorbeeld het begin weg (In het woord was leven...). Waarom schijf je Leven (en Licht) met een hoofdletter (in de NBV staan er kleine letters en dat is logisch want in de tijd dat dit geschreven werd waren er nog geen hoofdletters). Blijkbaar leg jij er iets in en als je alleen het zinnetje geeft dan is het voor een ander lastig te duiden wat je er in legt.

Ik vind het poëtisch gezien overigens een mooie zin maar het heeft, ook in de context van Joh. 1, een hoog mystiek gehalte. En ik heb het niet zo op mystiek ? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 uur geleden zei Dat beloof ik:

Ja, En pindakaas is gemaakt van pinda's.

Maar wat is nu het verschil tussen geestelijke overheid en een psychose, vroeg ik.  Het is nu wel duidelijk dat je het onderscheid niet kunt duiden, je komt alleen maar met nietszeggende woorden. En dat komt omdat er geen verschil is. Het is hetzelfde.

Psychose is het proces van ziele-reiniging. Er zijn twee uiteindelijke uitkomsten mogelijk, ofwel valt de ziel uit elkaar (permanente desintegratie), ofwel men wordt uiteindelijk gezonder dan voorheen en komt bij God uit. 

De overheden der lucht zijn krachten die trachten in te werken op ieders geest. Zowel bij de psychoticus als bij de neuroticus en andere smaken zijn er niet. Daarom is de wereld er aan toe zoals ie eraan toe is. De zogenaamde gezonden zijn neurotisch en maken alles kapot met hun hebzucht en machtszucht. De zogenaamde psychotici bevinden zich in een reinigingsproces, dat echter veelal onbegrepen blijft waardoor er soms ongelukken gebeuren. De ongelukken door neurotici zijn echter vele malen groter en verwoestender. Daarom is bijvoorbeeld de aarde eraan toe zoals zij eraan toe is.

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites

moderatie:

Er gebeuren hier dingen die ik niet kan toelaten.

Psychose is een begrip uit de medische wereld en ligt op het terrein van de psychiatrie. Het kan niet zijn dat mensen die psychoses hebben worden afgehouden van de medische hulp en begeleiding. En het gesprek lijkt die kant op te gaan. Iemand met psychoses dient in behandeling te komen en niet onder het mom van een reinigingsproces daar verre van gehouden te worden. Het weghouden van patiënten van de medische wereld vanuit godsdienstige motieven en vermeende betere hulp via "godsdienstige behandeling" heeft al wel slachtoffers geëist en het kan niet zo zijn dat dit forum zoiets gaat ondersteunen.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Trajecto unlocked this discussie

Het is wel zo dat het plaatje wat onze overheden nu schetsen pure triggers voor psychoses zijn. We worden constant gebombardeerd door fake news, voorgekauwd wie te haten, wie lief te hebben, gelogen over wie we zijn, medeplichtig gesteld aan misdaden en genocides, genderideologie, islam is vrede.... De leugen en de waanzin heerst. Wat ook medisch gefaciliteerd wordt vanuit de overheid. Als ik de professionele hulp van de overheid had blijven volgen had ik nooit mezelf kunnen overwinnen. Ze hielden me klein. Maar ik ben gewonnen door Christus en slik geen enkele pil meer. Ik neem wat de bijbel mij voorschrijft en dat werkt beter dan wat die “hulpverleners” voorgekauwd kregen in hun studies. Die in de hulpverlening van de overheid worden ingefluisterd door de staatspropaganda en kneden u daarnaar. Daarom is het ongeacht uw situatie beter in de privé te gaan en wat meer te betalen dan als labrat van de duivel zijn minions te dienen. Mijn gedacht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Trajecto:

moderatie:

Er gebeuren hier dingen die ik niet kan toelaten.

Psychose is een begrip uit de medische wereld en ligt op het terrein van de psychiatrie. Het kan niet zijn dat mensen die psychoses hebben worden afgehouden van de medische hulp en begeleiding. En het gesprek lijkt die kant op te gaan. Iemand met psychoses dient in behandeling te komen en niet onder het mom van een reinigingsproces daar verre van gehouden te worden. Het weghouden van patiënten van de medische wereld vanuit godsdienstige motieven en vermeende betere hulp via "godsdienstige behandeling" heeft al wel slachtoffers geëist en het kan niet zo zijn dat dit forum zoiets gaat ondersteunen.

 

Kwalijke zaak als mensen hier weer woorden in de mond gelegd gaan worden.  Nergens staat dat wie dan ook weg zou moeten blijven van geneeskundige hulp en over godsdienstige behandeling gaat het al helemaal niet. Projectie dus. 

Godsdienstige "behandeling" (wat dat ook zijn moge) heeft inderdaad veel slachtoffers gemaakt. Zoals kindermisbruik.  Het gaat hier echter niet over "godsdienstige behandeling".  Overigens herinner ik mij dat dit forum eens wel ondersteunde (met een disclaimer maar er werd volop gefaciliteerd)  dat een diabeticus zijn medicatie liet staan om zich te laten behandelen door gebedsgenezers. 

Psychose betekent letterlijk zielereiniging en daar is helemaal niks mee miszegd. Noch is er ook maar iets geïmpliceerd over onthouding van zorg. 

Gevraagd werd wat het verschil was tussen psychose en overheden. En dat verschil heb ik correct aangeduid. C'est ca. En juist wie daartegen ageert, doe doet zelf wat hij mij verwijt. Zou het immers hetzelfde zijn, hoefden we enkel de psychotici uit de weg te ruimen en weg waren de machten en krachten uit de hemelse gewesten. Maar zo zit dat dus niet. Ieder mens heeft met de invloed van die machten en krachten te maken. De meeste mensen zijn zich daar echter niet van bewust. 

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Dolce Vita:
Op 25-7-2019 om 18:25 zei Dat beloof ik:

Ja, En pindakaas is gemaakt van pinda's.

Maar wat is nu het verschil tussen geestelijke overheid en een psychose, vroeg ik.  Het is nu wel duidelijk dat je het onderscheid niet kunt duiden, je komt alleen maar met nietszeggende woorden. En dat komt omdat er geen verschil is. Het is hetzelfde.

Psychose is het proces van ziele-reiniging. Er zijn twee uiteindelijke uitkomsten mogelijk, ofwel valt de ziel uit elkaar (permanente desintegratie), ofwel men wordt uiteindelijk gezonder dan voorheen en komt bij God uit. 

Psychose is simpelweg een toestand waarbij iemand niet meer wat wel en geen realiteit is.
Met ziele reiniging heeft het helemaal niets te maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Psychose is simpelweg een toestand waarbij iemand niet meer wat wel en geen realiteit is.
Met ziele reiniging heeft het helemaal niets te maken.

Nogmaals psychose betekent letterlijk zielereiniging. En jij als antitheistisch naturalist gelooft niet in een ziel, dus kun jij ook niets zeggen over de ziel en haar processen.

Ter info 

https://vgvz.nl/wp-content/uploads/2018/05/11-72-Soteria-Nederland.pdf ; 

https://www.transpsy.nl/

Jij  vroeg om het verschil tussen de machten en krachten in de hemelse gewesten (overheden) en psychose. En ik heb jou dat verschil buitengewoon correct weergegeven. Vreemd echter dat jij vraagt naar en uitspraken doet over overheden, aangezien je antitheïst en naturalist bent. Voor jou bestaan deze dingen niet.  

Een goed boek over de verwarring op zielsniveau in het familiaire bindingssysteem is van de katholieke professor doctor (psychiater en psychotherapeut) Franz Ruppert getiteld: De verborgen boodschap van psychische stoornissen; de waarheid heelt de waan.   Dit onderzoek wijst o.a. uit dat de christelijke normen en waarden liefdevol en juist zijn en hoe allerlei zonden in de familiegeschiedenis tot uitdrukking komen in de psychoticus.

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Dolce Vita:

Nogmaals psychose betekent letterlijk zielereiniging.

Nonsens. Psychose betekent zielsziekte.

13 minuten geleden zei Dolce Vita:

Klinkt weer eens heel zweverig newageachtig. Met mystiek gebeuzel recht praten wat krom is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Nonsens. Psychose betekent zielsziekte.

Klinkt weer eens heel zweverig newageachtig. Met mystiek gebeuzel recht praten wat krom is.

U durft, zich op deze wijze te uiten tegen professoren in de psychiatrie. Maar u hebt een geschiedenis van opstand tegen deskundigen, nietwaar? U bepaalde graag zelf de inhoud van uw opleiding. 

Niet gehinderd door enigerlei kennis van zaken slaat u er figuurlijk gezien lustig op los en daarmee de plank weer mis.  Ik zal u verder weer negeren.

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Fundamenteel:

Psychose komt van 2 woorden.

Psyche - geest

Osis - toestand. 

In de letterlijke context is het geest in zieke toestand.

Gaat dus op voor het gros van de mensheid, aangezien dezen ziek van geest zijn en genezing nodig hebben. De psychiatrie is niets anders dan een uitvergroting van de maatschappij met de psychiater als de moderne sjamaan.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Gaat dus op voor het gros van de mensheid, aangezien dezen ziek van geest zijn en genezing nodig hebben. De psychiatrie is niets anders dan een uitvergroting van de maatschappij met de psychiater als de moderne sjamaan.

Dat heb je heel goed gezien. Vroeger waren we onze eigen “sjamaan” en was er voor ieder kwaaltje wel een natuurmiddeltje. Nu maken ze van ons van kinds af verslaafden, ergo afhankelijken en rammen ze verdwaalde geesten vol met narcotica. Dan denken ze geholpen te zijn, maar in feite wordt alles erger. De geest is het speelveld van de duivel. 

In feite zijn die psychiatrische middelen als anti biotica, tijdelijke fiks om later de volle lading te krijgen. Fts :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

moderatie:

Inderdaad is het woord gevormd naar het oud-Griekse psychē (ψυχή) plus -osis (-οσις), waarbij dat laaste op toestand duidt.

Ik zei reeds: Psychose is een begrip uit de medische wereld en ligt op het terrein van de psychiatrie. Het kan niet zijn dat mensen die psychoses hebben worden afgehouden van de medische hulp en begeleiding. En het gesprek lijkt die kant op te gaan.

Ik zie niet dat het vorige moderatorbericht veel heeft uitgehaald en weer gaat het gesprek die kant op. Ik sluit nu dus het topic. Het topic was ook al flink lang en goed ontopic blijren doet het niet.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid