Spring naar bijdragen

Uitlokken van een discussie


Aanbevolen berichten

9 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Zodat je eigen apen de zaak kunnen domineren zekers. Als ik jou was ging ik maar eens bezig met fatsoenlijk opvoeden.

Als ze zich zouden gedragen als de barbaren krijgen ze meteen de volle lading hoor. Maar ze zijn slim, lief, behalen goede resultaten op school, ... Al wat ik verwacht is dat ze hun best doen, niet meer en minder.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 288
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is denk ik niet zozeer angst, maar gewoon totale desinteresse. Tenminste, bij mij wel. Over het algemeen discussiëren users hier enkel over onderwerpen die zij interessant vinden en of waar

De strijd komt voornamelijk bij de anti-Trinitariërs vandaan. Ik heb er geen problemen mee en blijkbaar is het zelfs nodig, want het loopt wat mij betreft de spuitgaten uit. Steeds dat gezeur over zak

Ik denk inderdaad dat onrecht gewoon benoemd moet worden en dat aan overheden gevraagd moet worden op te treden tegen onrecht dus wat mij betreft geen discussiepunt. Waar ik wat meer moeite mee heb is

Zojuist zei Fundamenteel:

Als ze zich zouden gedragen als de barbaren krijgen ze meteen de volle lading hoor. Maar ze zijn slim, lief, behalen goede resultaten op school, ... Al wat ik verwacht is dat ze hun best doen, niet meer en minder.

https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=satansgebroed

Gebruik dan de juiste definities aub. Wat wordt het?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Kaasjeskruid:

https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=satansgebroed

Gebruik dan de juiste definities aub. Wat wordt het?

Haha als ik mijn kaneh bosm niet neem neem ik alles ook letterlijk op. Vergeten :D Het stond eerder synoniem voor een rebel met een zeer sterke wil en karakter. Weet niet van waar ze het heeft hoor,lol

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Fundamenteel:

Haha als ik mijn kaneh bosm niet neem neem ik alles ook letterlijk op. Vergeten :D Het stond eerder synoniem voor een rebel met een zeer sterke wil en karakter. Weet niet van waar ze het heeft hoor,lol

https://www.encyclo.nl/begrip/temperamentvol

https://www.deleukstekinderen.nl/hooggevoelig-en-strong-willed/

Zoiets?

Link naar bericht
Deel via andere websites
49 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

In onze cultuur zal dat als pedofilie worden bestempeld

Nu. Maar in de jaren 70/80 van de vorige eeuw werd daar ook anders over gedacht. Het is daarom niet alleen cultuurgebonden maar ook nog eens tijdgebonden binnen de cultuur. Voor hetzelfde geld verbaasd men er zich over 30 jaar weer over dat er nu zo'n fuzz over is.  

38 minuten geleden zei Fundamenteel:

maar over geheel Europa ontvluchten autochtonen de grootsteden

Bij ons doen ze dat vooral vanwege de huizenprijzen :-) 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Mullog:

Nu. Maar in de jaren 70/80 van de vorige eeuw werd daar ook anders over gedacht. Het is daarom niet alleen cultuurgebonden maar ook nog eens tijdgebonden binnen de cultuur. Voor hetzelfde geld verbaasd men er zich over 30 jaar weer over dat er nu zo'n fuzz over is.  

Het is wel nooit gebonden geweest aan onze westerse cultuur. Westerlingen die dat zijn en doen zij een marginale kleine groep. Ik dacht 1 op 100. Wat uiteraard nog veel is,,maar dat wordt niet gestimuleerd vanuit onze cultuur he.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Het is wel nooit gebonden geweest aan onze westerse cultuur. Westerlingen die dat zijn en doen zij een marginale kleine groep. Ik dacht 1 op 100. Wat uiteraard nog veel is,,maar dat wordt niet gestimuleerd vanuit onze cultuur he.

Ik heb hier geen cijfers van maar ik denk dat het over de hele wereld een beetje van hetzelfde is. Als het hier 1 op 100 is (wat ik persoonlijk nogal aan de hoge kant vind) dan zal het elders wel niet heel veel anders zijn. Het valt op omdat er aandacht voor is maar dat wil niet zeggen dat het elders wijder verbreid is.

Door onze hele geschiedenis heen werd er net zo goed uitgehuwelijkt met veel te jonge kandidaten en kandidates om dynastieën, bezittingen of relaties veilig te stellen. Geestelijken (en anderen) vergrepen zich massaal aan jonge jongetjes en meisjes (door alle tijden heen) en de adel pakte alles wat ze pakken konden, tot en met de ezel toe als het niet anders kon en de nood hoog was :-)  Dus kom niet aan met dat het niet aan onze westerse cultuur gebonden is want dan is jouw beeld van een westerse cultuur een beeld van een westerse cultuur die nooit bestaan heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Mullog:

Ik heb hier geen cijfers van maar ik denk dat het over de hele wereld een beetje van hetzelfde is. Als het hier 1 op 100 is (wat ik persoonlijk nogal aan de hoge kant vind) dan zal het elders wel niet heel veel anders zijn. Het valt op omdat er aandacht voor is maar dat wil niet zeggen dat het elders wijder verbreid is.

Door onze hele geschiedenis heen werd er net zo goed uitgehuwelijkt met veel te jonge kandidaten en kandidates om dynastieën, bezittingen of relaties veilig te stellen. Geestelijken (en anderen) vergrepen zich massaal aan jonge jongetjes en meisjes (door alle tijden heen) en de adel pakte alles wat ze pakken konden, tot en met de ezel toe als het niet anders kon en de nood hoog was :-)  Dus kom niet aan met dat het niet aan onze westerse cultuur gebonden is want dan is jouw beeld van een westerse cultuur een beeld van een westerse cultuur die nooit bestaan heeft.

Akkoord dat pedofilie in alle culturen voorkomt. Maar ik ken maar 1 cultuur waar dit toegestaan is? Zal ze maar niet bij naam noemen voor de kruidjes roer me niet hier.

Hier wordt pedofilie streng veroordeeld. Beter slaan we hier de handen in elkaar tegen de nog reeds manifesterende kindhuwelijken in onze landen. In Nederland nog erkend... gekkerds :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei antoon:

Even terzijde, men maakt van het onderwerp een halszaak, het is ook belangrijk we hebben duidelijk laten zien aan de hand van voorbeelden en nieuws dat het de verkeerde kant opgaat. ik ben het zat om steeds uit te leggen wat men kan weten en verzoek  de Moderatie om mij een vrijwillige ban te geven van pakweg 2 weken , zo moe wordt ik ervan om steeds op dit punt te komen, onbegrepen te worden en valselijke aantijgingen te incasseren, meld dan wel dat het van mij uitgaat dan kan ik mij bezig houden met tuinieren, sporten en andere wel minder belangrijke dingen. 

Fundamenteel blijf je eigen ik, maar dat doe je al, Dolce ik zou als ik jou was alles nog eens op een rijtje zetten en nagaan of er nu werkelijk misstanden zijn hier met ons schrijven over wat er gebeurd, bij nalezen zou je mogelijk op andere gedachten kunnen komen, zo ook gaat dat op voor Lobke.

@antoon,

Jammer dat je een ban aanvraagt, ook jammer dat je het persoonlijk zo aantrekt. Ik vind het nog steeds veel en veel te ver gaan maar ik had jou niet persoonlijk hoeven treffen door je geloof aan te vallen. Dat spijt me! Dat er veel mis gaat ook door mensen die hier vanuit andere culturen naar toe komen, natuurlijk dat weet iedereen.  Maar kijk ook naar hen die proberen in te burgeren, dat dat geen makkelijke klus is kun je toch ook begrijpen? Er is kaf, dat komt mee, maar wanneer men alleen het kaf benoemd dan is er iets goed mis. Alleen het koren benoemen? Nee dat is niet realistisch, maar dat gebeurd wanneer het alleen maar over het kaf gaat.  En ik ben oprecht van mening dat de aarde voor iedereen is en dat wij niet meer rechten hebben dan anderen. En nu bedoel ik niet het goedkeuren van misdaad gepleegd door Nederlanders, Afrikaners of Vlamingen. Jij mag denken en zeggen wat je wilt, maar ik ook.

Als credible op alle topics vol gespamt wordt met Fundamenteels "mening" waarvan jij vindt dat hij zichzelf moet blijven dan heeft dat een aanzuigende werking. Persoonlijk heb ik dan liever dat dit forum een langzame dood sterft.

bewerkt door Lobke
Link naar bericht
Deel via andere websites

Je hoeft je niet te verontschuldigen Lobke , ik weet waar de schoen wringt, ik denk ook dat ik weet hoe lastig het is voor Fundamenteel, opkomen tegen  onrecht maar tegelijkertijd ook impulsief zijn en je aan de schrift houden, een spagaat. net als ik dat ervaar, impulsiviteit dat heeft overigens bijna iedereen hier, ik vraag de moderatie om mijn ban aanvraag  niet in behandeling te nemen en mijn impulsiviteit maar te nemen zoals het is. 

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites

Verschil is, kaasje spreekt mij als een volwassen man aan. Dat dringt door.

Jij en Dolce vinden iets, willen dat opdwingen en dan nog wel door de methodes die je,mij,verwijt. Ik heb jullie nooit ad,hominem benadert. Dus jullie 2 zaaien haat als kinderachtige meisjes die hun willetje willen doordrijven. Erover blijven doordrammen.

Ge kunt niet altijd uw goesting krijgen lobke. Ieder heeft vrijheid van meningsuiting. Wil je dat niet ga dan naar Noord Korea ofzo.

1 Timotheüs 2:11 Doch ik laat de vrouw niet toe, dat zij lere, noch over den man heerse, maar wil, dat zij in stilheid zij.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Fundamenteel:

Verschil is, kaasje spreekt mij als een volwassen man aan. Dat dringt door.

Jij en Dolce vinden iets, willen dat opdwingen en dan nog wel door de methodes die je,mij,verwijt. Ik heb jullie nooit ad,hominem benadert. Dus jullie 2 zaaien haat als kinderachtige meisjes die hun willetje willen doordrijven. Erover blijven doordrammen.

Ge kunt niet altijd uw goesting krijgen lobke. Ieder heeft vrijheid van meningsuiting. Wil je dat niet ga dan naar Noord Korea ofzo.

@Fundamenteel,

Alles is weer kits, je bent een toffe peer. #jenoemtmemeisje# Ik stop met doordrammen en besef dat ik niet altijd mijn goesting kan krijgen. Zo nu mag jij weer verder doordrammen. :D

 

En ik ben het oprecht met je eens dat Kaasje de juiste persoon is om je te benaderen.

bewerkt door Lobke
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Lobke:

@Fundamenteel,

Alles is weer kits, je bent een toffe peer. #jenoemtmemeisje# Ik stop met doordrammen en besef dat ik niet altijd mijn goesting kan krijgen. Zo nu mag jij weer verder doordrammen. :D

Slijmjurken hoeft zeker niet, ironie nog minder. Maar een beetje concreet blijven mag wel, anders is het wijzer te zwijgen. Job 13:5

Maar ik schrijf bv: “islam is fascisme”. Ik kan dat concreet staven. Wie het oneens is wordt uitgenodigd dat tegen te spreken. Maar jij scheldt me uit voor racist en fascist, vraag ik een voorbeeld dan oordeel je dat ik het bewust wegsteek? Ik ben geen persoon die dingens wegsteekt maar benoemd. 

Degene die mijn fascisme verwijten gedragen zich dan als fascist, oproepen tot bannen etc, me vragen te vertrekken. Als mijn nationaliteit een ras was zou ik hier al enkele malen zelf racistisch benaderd geweest zijn.

Zal ik eens een ad hominem plegen: jij en dolce zijn gewoon regelrechte hypocrieten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei antoon:

Je hoeft je niet te verontschuldigen Lobke , ik weet waar de schoen wringt, ik denk ook dat ik weet hoe lastig het is voor Fundamenteel opkomen voor onrecht maar tegelijkertijd ook impulsief zijn, net als ik, dat heeft overigens bijna iedereen hier, ik vraag de moderatie om mijn ban aanvraag  niet in behandeling te nemen en mijn impulsiviteit maar te nemen zoals het is. 

Inderdaad joh de meesten hier zijn nogal impulsief en temperamentvol. Ik zet soms ook te snel wat neer, maar goed dat is dan wat in mij opkomt en wat misschien niet slim is. Maar ik ga daar ook niet meer aan sleutelen. Maar dat heeft dan ook met onrecht te maken; maar net de andere kant op. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Fundamenteel:

Maar ik ken maar 1 cultuur waar dit toegestaan is?

Zoals de moslim maar één cultuur kent waar je als automobilist dronken mensen overhoop mag rijden, waar mannen met mannen mogen trouwen en vrouwen met vrouwen. Zoals ik maar één cultuur ken waar kinderen wapens mogen kopen om hun vriendjes op school overhoop mee te schieten. Zoals ik maar één cultuur ken waar het heel normaal is als je in een bus met alle mannen een groepsverkrachting start (India). Zoals ik maar één cultuur ken waar men nog steeds vrouwen wegens vermeende hekserij lyncht (en dat deden wij vroeger ook!) (overigens ook India).

Kijk eens een keer wat breder,  haal die focus eens van de islam af en zie wat er nog meer voor ellendige stupiditeiten op de wereld plaatsvinden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Mullog:

Zoals de moslim maar één cultuur kent waar je als automobilist dronken mensen overhoop mag rijden, waar mannen met mannen mogen trouwen en vrouwen met vrouwen. Zoals ik maar één cultuur ken waar kinderen wapens mogen kopen om hun vriendjes op school overhoop mee te schieten. Zoals ik maar één cultuur ken waar het heel normaal is als je in een bus met alle mannen een groepsverkrachting start (India). Zoals ik maar één cultuur ken waar men nog steeds vrouwen wegens vermeende hekserij lyncht (en dat deden wij vroeger ook!) (overigens ook India).

Kijk eens een keer wat breder,  haal die focus eens van de islam af en zie wat er nog meer voor ellendige stupiditeiten op de wereld plaatsvinden.

Waar mogen mensen dan dronken rijden? Let wel, mogen he.

Die mass shooters waren vooral democraten en geen leden van de NRA.

fake news....

Dat is uw probleem, slachtoffers begraven onder relativisme en dat is wat me boos maakt. Kindhuwelijken uit context trekken met fake news en mij stupiditeiten verwijten. De waanzin voorbij dit.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Waar mogen mensen dan dronken rijden? Let wel, mogen he.

Volgens de doorsnee moslim, die niet verder denkt dan jij, iedereen, overal. Je mag hier drinken hé, daar niet  :-)

1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Die mass shooters waren vooral democraten en geen leden van de NRA.

fake news....

Aha, ik denk dat de slachtoffers hierdoor opgelucht zullen zijn. je zou toch niet door een republikein doodgeschoten willen worden :#

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Mullog:

Volgens de doorsnee moslim, die niet verder denkt dan jij, iedereen, overal. Je mag hier drinken hé, daar niet  :-)

Aha, ik denk dat de slachtoffers hierdoor opgelucht zullen zijn. je zou toch niet door een republikein doodgeschoten willen worden :#

 

Lees de edit

7 minuten geleden zei Mullog:

Volgens de doorsnee moslim, die niet verder denkt dan jij, iedereen, overal. Je mag hier drinken hé, daar niet  :-)

Aha, ik denk dat de slachtoffers hierdoor opgelucht zullen zijn. je zou toch niet door een republikein doodgeschoten willen worden :#

 

Ze zijn niet doodgeschoten door de wapenwet. Die shootings gebeuren in staten waar al reeds strengere wetten gelden. Is dat trouwens iets om over te grijnzen? Wie heeft hier empathie tekort?

Maar opmerkzaam, ik vraag de handen in elkaar te slaan betreffend kindhuwelijken en jij gaat daar vanaf om die huwelijken te relativeren. Door die mentaliteit is het kindhuwelijk dus nog erkend in uw land he...

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Mullog:

Nu. Maar in de jaren 70/80 van de vorige eeuw werd daar ook anders over gedacht. Het is daarom niet alleen cultuurgebonden maar ook nog eens tijdgebonden binnen de cultuur. Voor hetzelfde geld verbaasd men er zich over 30 jaar weer over dat er nu zo'n fuzz over is.

Zolang er geen dwang in het spel is, heb ik er geen moeite mee. Sommige meisjes zijn al vroeg volwassen en voldoen dan m.i. niet meer aan de definitie van een kind. Aan de ouders de taak om goed op te letten, echter heeft de wet dit uit handen genomen en verbied in veel gevallen een huwelijk tussen een meerderjarige en minderjarige.

Link naar bericht
Deel via andere websites
54 minuten geleden zei Fundamenteel:

Is dat trouwens iets om over te grijnzen? Wie heeft hier empathie tekort?

Wie begon er over democraten? Het maakt toch geen zak uit wie er schiet! Wie heeft er hier empathie tekort?

56 minuten geleden zei Fundamenteel:

ik vraag de handen in elkaar te slaan betreffend kindhuwelijken en jij gaat daar vanaf om die huwelijken te relativeren.

Wat ik vraag is om eens wat om je heen te kijken. Ik relativeer niks, ik zeg alleen dat er overal ellende is. En dat die wordt veroorzaakt door mensen die focus hebben op maar een ding.

P.S. die edit was er nog niet toen ik reageerde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Mullog:

Wie begon er over democraten? Het maakt toch geen zak uit wie er schiet! Wie heeft er hier empathie tekort?

Wat ik vraag is om eens wat om je heen te kijken. Ik relativeer niks, ik zeg alleen dat er overal ellende is. En dat die wordt veroorzaakt door mensen die focus hebben op maar een ding.

P.S. die edit was er nog niet toen ik reageerde.

Jij! Jij begon over die shootings en stak dat op ouders die hun kinderen verantwoord met wapens leren omgaan. Ik gaf je de feiten. Die shooters zijn geen NRA leden maar waren democraten, ge weet wel team obama en team pedo hillybilly. 

Wat dus een heel andere discussie is dan kindhuwelijken.

Die mensen waarvan je denkt dat ze maar focus op 1 ding hebben worden compleet politiek uitgesloten, wat veroorzaken ze dan? Ik vroeg hier de handen over 1 thema in elkaar te slaan en je begon plots over alcohol en fake news dat mensen dronken mogen rijden. Dan maakte je nog een schaamteloze opmerking over de slachtoffers. Enfin die smiley erbij was schaamteloos.

Ik mag dus concluderen dat jij geen problemen hebt met kindhuwelijken?

Link naar bericht
Deel via andere websites
39 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Zolang er geen dwang in het spel is, heb ik er geen moeite mee. Sommige meisjes zijn al vroeg volwassen en voldoen dan m.i. niet meer aan de definitie van een kind. Aan de ouders de taak om goed op te letten, echter heeft de wet dit uit handen genomen en verbied in veel gevallen een huwelijk tussen een meerderjarige en minderjarige.

Die kindbruiden zijn blij dat ze zoiets in hun geduwd krijgen? Die kinderen krijgen geleerd dat dit normaal is vanuit hun cultuur. Dat kunnen we in onze cultuur nooit tolereren. Maar toch is dat getolereerd? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei Fundamenteel:

Die mensen waarvan je denkt dat ze maar focus op 1 ding hebben worden compleet politiek uitgesloten,

Dat is precies wat hier met jou gebeurd.

35 minuten geleden zei Fundamenteel:

Enfin die smiley erbij was schaamteloos.

Dat jij over democraten begint niet?

35 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik mag dus concluderen dat jij geen problemen hebt met kindhuwelijken?

De logica waarop je die conclusie baseert is mij volstrekt onduidelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Fundamenteel:

Die kindbruiden zijn blij dat ze zoiets in hun geduwd krijgen? Die kinderen krijgen geleerd dat dit normaal is vanuit hun cultuur. Dat kunnen we in onze cultuur nooit tolereren. Maar toch is dat getolereerd? 

En hier krijgen mensen aangeleerd dat ze er pas aan toe zijn vanaf hun achttiende. Die grens valt niet zo rigide te stellen wat mij betreft. En laten we eerlijk zijn, de meeste vrouwen hebben al seks voordat ze die leeftijd bereikt hebben. Gemiddeld op hun zestiende, maar het zal me niet verbazen als dat cijfer lager komt uit te vallen als men volledig open kaart speelt wat dit betreft. Maar daar wordt niet moeilijk over gedaan en wordt afgewimpeld met verkenning en seksuele oriëntatie. Zolang het maar twee minderjarigen betreft is het allemaal niet zo een probleem, maar o wee als er een meerderjarige bij betrokken is, dan is de wereld te klein. Huichelachtig noem ik dat.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid