Spring naar bijdragen

Uitlokken van een discussie


Aanbevolen berichten

4 minuten geleden zei Mullog:

Dat is precies wat hier met jou gebeurd.

Dat jij over democraten begint niet?

De logica waarop je die conclusie baseert is mij volstrekt onduidelijk.

Lees de hele discussie nog eens terug. Jij bent erover begonnen, over wapens en alcohol.

Dat deed je om mijn vraag te ontlopen, of waarom juist? Door kindhuwelijken weg te relativeren met dronken chauffeurs maakte ik die conclusie.

3 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

En hier krijgen mensen aangeleerd dat ze er pas aan toe zijn vanaf hun achttiende. Die grens valt niet zo rigide te stellen wat mij betreft. En laten we eerlijk zijn, de meeste vrouwen hebben al seks voordat ze die leeftijd bereikt hebben. Gemiddeld op hun zestiende, maar het zal me niet verbazen als dit cijfer lager komt uit te vallen als men volledig open kaart speelt wat dit betreft. Maar daar wordt niet moeilijk over gedaan en wordt afgewimpeld met verkenning en seksuele oriëntatie. Zolang het maar twee minderjarigen betreft is het allemaal niet zo een probleem, maar o wee als er een meerderjarige bij betrokken is, dan is de wereld te klein. Huichelachtig noem ik dat.

Weinigen trouwen op hun 18 en dat is dan de wettelijke leeftijd.

Kindhuwelijken die erkend worden zijn vooral van ex IS strijders die zich als vluchteling voordoen, daar reeds trouwde maar in Nederland het huwelijk verder erkend wordt. 

Dit is geen seks voor het huwelijk he, dat zijn kinderen die uitgehuwelijkt worden aan een volwassen man. Kan een kind zoiets vrijwillig kiezen? Die is gebrainwasht daarin mee te lopen. Net zoals vrouwen die een boerka moeten dragen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 288
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is denk ik niet zozeer angst, maar gewoon totale desinteresse. Tenminste, bij mij wel. Over het algemeen discussiëren users hier enkel over onderwerpen die zij interessant vinden en of waar

De strijd komt voornamelijk bij de anti-Trinitariërs vandaan. Ik heb er geen problemen mee en blijkbaar is het zelfs nodig, want het loopt wat mij betreft de spuitgaten uit. Steeds dat gezeur over zak

Ik denk inderdaad dat onrecht gewoon benoemd moet worden en dat aan overheden gevraagd moet worden op te treden tegen onrecht dus wat mij betreft geen discussiepunt. Waar ik wat meer moeite mee heb is

4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Weinigen trouwen op hun 18 en dat is dan de wettelijke leeftijd.

Kindhuwelijken die erkend worden zijn vooral van ex IS strijders die zich als vluchteling voordoen, daar reeds trouwde maar in Nederland het huwelijk verder erkend wordt. 

Dit is geen seks voor het huwelijk he, dat zijn kinderen die uitgehuwelijkt worden aan een volwassen man. Kan een kind zoiets vrijwillig kiezen? Die is gebrainwasht daarin mee te lopen. Net zoals vrouwen die een boerka moeten dragen.

Het hebben van seks staat bij mij gelijk aan trouwen.

Je tunnelvisie op de IS negeer ik verder. Ben er wel klaar mee met dat geouwehoer.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Kaasjeskruid:

En een kind is i.m.o. soms al eerder volwassen dan de wet stelt.

Kaasje, doe even moeite als je wilt aub.

1. Ik was verkeerd, kindhuwelijken zijn niet meer erkend. Sedert 2015, maar de praktijk ligt anders. Geloof je dat een 14 jarig meisje staat te wachten op een huwelijk met een volwassen man? Ik benoemde de doelgroep waar dit het meeste gebeurt en je doet meteen je oogkleppen op.

Lees: 

Citaat

Het overkomt jaarlijks tenminste 250 jonge Nederlandse meisjes. Voor deze meisjes is de familiereis uitgedraaid op een huwelijksreis, waarna het leven zoals ze dat kenden voorgoed voorbij is. Dit schrikbarend hoge aantal moet snel omlaag, deze meisjes hebben ons nodig. 

Kindhuwelijken zijn in Nederland gelukkig verboden, maar daar laten deze families zich niet door tegenhouden. De straf op huwelijksdwang is laag, de pakkans klein en een ticket is snel geboekt

De meeste meisjes durven namelijk geen melding te maken en daarmee blijven de meeste gevallen onopgemerkt

https://www.parool.nl/columns-opinie/nog-altijd-laten-we-kindbruiden-in-de-steek~b6b215ad/

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Nogmaals: als een mens op veertienjarige leeftijd volwassen is, en de wens is wederzijds, dan zie ik het probleem niet.

De wens is niet wederzijds maar ze durven niet anders zeggen. Het is als aannemen dat een moslima vrijwillig in haar zwarte boerka gaat winkelen in de volle zon met hittegolf....

Dat meisje moet school afmaken, ... daarbovenop kan die man later naar jullie land komen omdat die met een “Nederlandse” getrouwd is. Wat in mijn ogen een pedofiel is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

De wens is niet wederzijds maar ze durven niet anders zeggen. Het is als aannemen dat een moslima vrijwillig in haar zwarte boerka gaat winkelen in de volle zon met hittegolf....

Dat meisje moet school afmaken, ... daarbovenop kan die man later naar jullie land komen omdat die met een “Nederlandse” getrouwd is. Wat in mijn ogen een pedofiel is.

Ik heb het niet over gedwongen huwelijken...

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ik heb het niet over gedwongen huwelijken...

Kindhuwelijk is altijd gedwongen in deze gevallen. Lees het artikel. Meeste meisjes DURVEN geen klacht indienen. De opvanghuizen zitten vol met meisjes en vrouwen die weigerden en dus een eremoord vrezen. Die dus wel aanklacht deden.

De doodstraf is toegestaan in islam en in Nederland nemen tot 500 eremoorden per jaar plaats. 1 + 1 = 2

bewerkt door Fundamenteel
Nuances
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Kaasjeskruid:

Als een vrouw van veertien als volwassen geacht kan worden, is ze kind af en wat mij betreft klaar om te trouwen. Op vrijwillige basis uiteraard.

Dat is een mening apart van de huidige situatie. In dit geval moeten ze van de familie. Wie weigert krijgt een fatwa, wat quasi altijd leidt tot een eremoord.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Dat is een mening apart van de huidige situatie. In dit geval moeten ze van de familie. Wie weigert krijgt een fatwa, wat quasi altijd leidt tot een eremoord.

Nee, dat is een andere mening dan jij wil horen maar wel degelijk conform het onderwerp.

Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei Fundamenteel:

Jij bent erover begonnen, over wapens en alcohol.

Je hebt klaarblijkelijk niks van het hele punt dat ik wilde maken begrepen. Ik heb geen zin om het (nogmaals) duidelijk te maken, het momentum is ook voorbij. Ik heb waarschijnlijk verkeerd ingeschat hoe je mijn schrijfsels zou lezen. Mijn fout, ik laat het hierbij.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Jij scheert alle veertienjarigen over dezelfde kam en dat staat mij dan weer niet aan.

Ja een kind is een kind, ze moeten school afmaken en nog leven, ontwikkelen, groeien. Levenservaring doen. Allemaal unaniem,,dat zou zo moeten zijn zonder compromis! 

Jij vindt dat ze al een vrouw moet zijn in een cultuur waar haar man ze mag slaan en waar de vrouw niets te zeggen heeft? Een dier heeft zelfs meer rechten dan een vrouw in de islam.

1 minuut geleden zei Mullog:

Je hebt klaarblijkelijk niks van het hele punt dat ik wilde maken begrepen. Ik heb geen zin om het (nogmaals) duidelijk te maken, het momentum is ook voorbij. Ik heb waarschijnlijk verkeerd ingeschat hoe je mijn schrijfsels zou lezen. Mijn fout, ik laat het hierbij.

Ge maakte geen punt, fake news was het. Je mag nergens dronken rijden en die kinderen die verantwoord met wapens leren omgaan zijn niet de mass shooters.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Ja een kind is een kind, ze moeten school afmaken en nog leven, ontwikkelen, groeien. Levenservaring doen. Allemaal unaniem,,dat zou zo moeten zijn zonder compromis!

Men moet helemaal niks, en vooral moet men zich niet conformeren aan de eisen van de maatschappij als dat de persoonlijke ontwikkeling in de weg staat. De hoofdzakelijke reden voor het bepalen van die leeftijdsgrens is omdat men daar economisch gewin uit kan halen en verwacht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Fundamenteel:

De doodstraf is toegestaan in islam en in Nederland nemen tot 500 eremoorden per jaar plaats. 1 + 1 = 2

Waar haal je dat nu weer vandaan? Gemiddeld zijn er zo'n 100 moorden per jaar (is je geheugen een zeef ofzo? Dat heb ik je in het onderstaande topic allemaal al een keer vertelt. Of lees je het gewoonweg niet?).

En jij claimt je feiten op een rij te hebben?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Kaasjeskruid:

Men moet helemaal niks, en vooral moet men zich niet conformeren aan de eisen van de maatschappij als dat de persoonlijke ontwikkeling in de weg staat. De hoofdzakelijke reden voor het bepalen van die leeftijdsgrens is omdat men daar economisch gewin uit kan halen en verwacht.

Jawel, men is leerplichtig tot 18. Niet 14. Een meisje van 14 is ook niet dezelfde als ze 30 is he. Laat je die kinderen huwen zal ze nooit die vrouw worden die ze anders had geweest. Niet moeilijk dat men zo slecht integreert.

”Neen moet niet hoor, huwelijk dat schaap maar uit.” (Al begrijp ik je afkeer voor het woord “moeten”) ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Jawel, men is leerplichtig tot 18. Niet 14. Een meisje van 14 is ook niet dezelfde als ze 30 is he. Laat je die kinderen huwen zal ze nooit die vrouw worden die ze anders had geweest. Niet moeilijk dat men zo slecht integreert.

”Neen moet niet hoor, huwelijk dat schaap maar uit.” (Al begrijp ik je afkeer voor het woord “moeten”) ;)

Allemaal vooroordelen die aan het praten zijn bij jou. Leerplicht is ook al zoiets dat enkel in het leven is geroepen om de economie te spekken. Alsof je geluk daar vanaf hangt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Mullog:

Waar haal je dat nu weer vandaan? Gemiddeld zijn er zo'n 100 moorden per jaar (is je geheugen een zeef ofzo? Dat heb ik je in het onderstaande topic allemaal al een keer vertelt. Of lees je het gewoonweg niet?).

En jij claimt je feiten op een rij te hebben?

Heb ik ooit gezegd alle feiten op een rijtje te hebben? Nooit. Maar jij maakt argumenten op “als” en fake news. 

Hier bv over die eremoorden: https://www.ad.nl/binnenland/kabinet-schrikt-van-toename-aantal-eerwraakdoden~a605651f/?referrer=https://www.google.be/

Let wel dat ik zei tot 500 eremoorden per jaar he,

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Kaasjeskruid:

Allemaal vooroordelen die aan het praten zijn bij jou. Leerplicht is ook al zoiets dat enkel in het leven is geroepen om de economie te spekken. Alsof je geluk daar vanaf hangt.

Neen Kaasje. Maar die leerplicht is gekomen om de kinderarbeid hier tegen te gaan.

Poog het niet zo zwart wit te zien.

1 minuut geleden zei Mullog:

Gij zag geen punt omdat ik het fout deed. Maar ik had wel degelijk een punt. Mijn ego zei dat ik dat toch nog wel even kwijt moest :-)  

Wat was uw punt dan? Mij geheel ontgaan...

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Neen Kaasje. Maar die leerplicht is gekomen om de kinderarbeid hier tegen te gaan.

Poog het niet zo zwart wit te zien.

Ik ken er genoeg die liever aan het werk gingen dan aan de studie. En een minderjarige die wil werken kan ik niet beschouwen als misbruikte kinderkracht, maar die kan men gewoon behandelen als een volwassen werknemer.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Let wel dat ik zei tot 500 eremoorden per jaar he,

Er staat in je link

Citaat

Het afgelopen jaar zijn in Nederland ruim 500 meldingen gedaan van vermoedelijke eerwraak. Het gaat daarbij om allerlei vormen van geweld, zoals mishandeling, verkrachting, ontvoering en moord.

Ik gaf je eerder cijfers die over het aantal moorden wat anders zeggen. En als jij moorden en meldingen door elkaar haalt dan schets je een verkeerd beeld. En zo komen weer terug op haatzaaien door bewust een vertekend beeld van de werkelijkheid te schetsen.

Veel plezier ermee ik ga naar mijn trein.

2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Wat was uw punt dan? Mij geheel ontgaan...

En ik heb al gezegd dat ik dat niet meer ga uitleggen. Er ontgaat jou veel. Hoewel je zelf vindt van niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid