Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

4 uur geleden zei Gaitema:

Trouwens: Mijn verhaal is een succesverhaal, want nooit heb ik aan iets tekort gehad, omdat Jezus voorzag in al het nodige. Huis, werk, vrouw, kind, geld, eten en drinken en een kerk, familie en vrienden. 

Begin dit jaar schreef je nog over geldtekort, dreigde je nog zonder huis te zitten was je vrouw ziek.
En nu is jouw verhaal ineens een succesverhaal ?

Succesverhalen verlopen echt anders hoor.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 168
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hiermee zijn ons kostbare, rijke beloften gedaan, opdat u zou ontkomen aan het verderf dat de wereld beheerst als gevolg van de begeerte, en opdat u deel zou krijgen aan de goddelijke natuur. 2 Petrus

Houdt zo mogelijk, voor zover het van u afhangt, vrede met alle mensen. (Rom.12:18 , SV) Wellicht niet in jou ogen. Maar ik praat jou dan ook niet naar de mond en daar kun jij slecht tegen en mee

De Bijbel is volledig, alles staat er al in. Als er iets wordt toegevoegd door zogenaamde ‘profeten’ dan moet je op je hoede zijn. 2Kor 11:4 waarschuwt  Want als er iemand komt die een ander

15 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Begin dit jaar schreef je nog over geldtekort, dreigde je nog zonder huis te zitten was je vrouw ziek.
En nu is jouw verhaal ineens een succesverhaal ?

Succesverhalen verlopen echt anders hoor.

Je doet erg negatief. Het is waar dat @Gaitema allerlei problemen had. Maar, jij vergeet wel iets, en misschien weten we ook niet alles. Het zou kunnen dat hij zijn voorspelde miljoen gewonnen heeft. Het kan ook zijn dat hij op andere manieren voorzien is. Daarnaast hoop ik van harte dat @Gaitema de waarheid spreekt [daar ga ik van uit], en dat zijn verhaal inderdaad een succesverhaal is, en dat hij nu in alles voorzien is. Wellicht heeft hij ook ingezien dat problemen in veel gevallen te wijten zijn aan eigen gedrag en dat een verandering eenvoudig te bewerkstelligen is.

Als @Gaitema beweert dat zijn verhaal een succesverhaal is, dan zal dat zo zijn. Problemen zijn er om opgelost te worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het liep goed af! Die miljoenen waren een test om te kijken waar we ons vertrouwen op stellen. We hebben die niet nodig en was toch vooral beloofd voor goede doelen. Niet voor ons 

Maar daar wil ik het niet over hebben zeg!

Mijn vrouw zit nog gewoon in de WIA trouwens.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei WdG:

Je doet erg negatief. Het is waar dat @Gaitema allerlei problemen had. Maar, jij vergeet wel iets, en misschien weten we ook niet alles. Het zou kunnen dat hij zijn voorspelde miljoen gewonnen heeft. Het kan ook zijn dat hij op andere manieren voorzien is. Daarnaast hoop ik van harte dat @Gaitema de waarheid spreekt [daar ga ik van uit], en dat zijn verhaal inderdaad een succesverhaal is, en dat hij nu in alles voorzien is. Wellicht heeft hij ook ingezien dat problemen in veel gevallen te wijten zijn aan eigen gedrag en dat een verandering eenvoudig te bewerkstelligen is.

Als @Gaitema beweert dat zijn verhaal een succesverhaal is, dan zal dat zo zijn. Problemen zijn er om opgelost te worden.

Een verhaal waar bij op het eind alles op zijn pootjes terecht komt is een verhaal dat goed afloopt.

Een succesverhaal is een verhaal waarbij van begin tot eind alles fantastisch gaat. Dat is bij @Gaitema niet het geval.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Een verhaal waar bij op het eind alles op zijn pootjes terecht komt is een verhaal dat goed afloopt.

Een succesverhaal is een verhaal waarbij van begin tot eind alles fantastisch gaat. Dat is bij @Gaitema niet het geval.

Het is een verhaal waarbij het goed afloopt.

Goed, laten we weer on topic gaan, dan kan ik weer stoppen met typen.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites

 

Zojuist zei Gaitema:
2 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Een verhaal waar bij op het eind alles op zijn pootjes terecht komt is een verhaal dat goed afloopt.

Een succesverhaal is een verhaal waarbij van begin tot eind alles fantastisch gaat. Dat is bij @Gaitema niet het geval.

Het is een verhaal waarbij het goed afloopt.

Heel mooi , en ik gun je dat van harte!

Maar dat is dus geen succesverhaal.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Gaitema:

Die miljoenen waren een test om te kijken waar we ons vertrouwen op stellen. Mijn vrouw zit nog gewoon in de WIA trouwens.

Dat begrijp ik. Er worden miljoenen geprofeteerd, en het eindigt met een succesvolle WIA. De test was of jullie de miljoenen al gingen uitgeven. De WIA is het uiteindelijke middel en voorziening, dus iets minder dan de toegezegde miljoenen, maar nog altijd ruim genoeg in combinatie met jouw salaris.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei WdG:

Dat begrijp ik. Er worden miljoenen geprofeteerd, en het eindigt met een succesvolle WIA. De test was of jullie de miljoenen al gingen uitgeven. De WIA is het uiteindelijke middel en voorziening, dus iets minder dan de toegezegde miljoenen, maar nog altijd ruim genoeg in combinatie met jouw salaris.

Als het aan jou ligt, dan krijgt iedereen miljoenen. Dat zou ook wel zo eerlijk zijn. Trouwens, mooi project had je in Rwanda. Jammer alleen dat er een oplichter daar aan het hoofd stond, die vooral jouw geld op zijn eigen rekening zette.

Moet ik even doorgaan over het Rwandaproject of zal je nu vertrouwelijke informatie intrekken? 

Want ik zeg je, de gave van profetie is een lastig iets. Het is niet dat je mij hiermee te kakken zet, maar mijn vrouw en zij doet bewust niet mee op fora 

Als je me echt link wil hebben, dan moet je op mijn vrouw gaan schijten. 

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Gaitema:

Als het aan jou ligt, dan krijgt iedereen miljoenen. Dat zou ook wel zo eerlijk zijn.

Ik ben nooit over geld begonnen. Vergeet dat niet. Inderdaad, ik wens dat het iedereen goed gaat, zoals het ook de ziel goed gaat. Denk ook aan de woorden van Johannes.

Citaat

Want ik zeg je, de gave van profetie is een lastig iets.

Er is niks lastigs aan. Het in een manifestatie van de Heilige Geest, de Derde Persoon van de Drie-ene God. Als je dat niet gelooft, begrijp je misschien niet goed wat de geestelijke gaven inhouden. Als je iemand daarmee wil helpen, moet je wel weten waarover je spreekt natuurlijk. De Heilige Geest deelt uit, zoals HIJ Wil. Dat betekent dat de Heilige Geest HANDELT als een Persoon, nl. de Derde Persoon van de Drie-ene God.

Citaat


Het is niet dat je mij hiermee te kakken zet, maar mijn vrouw en zij doet bewust niet mee op fora 


Ik spreek in het algemeen. Ik noem niemand. Vergeet niet dat ik de gave van profetie niet ontken. Velen doen dat wel, ik niet. Een profetie is ALTIJD controleerbaar. Een profetie is geen voorspelling op zich, maar veel meer dan dat, en ook toch iets anders. Het is lastig als je het niet begrijpt. Als je het wel begrijpt, is het heel eenvoudig. De mens hoeft nl. niks te doen.

Citaat

Als je me echt link wil hebben, dan moet je op mijn vrouw gaan schijten. 


Ben ik niet van plan. Heb wel betere dingen te doen. Waarom zou ik? Ik noem haar niet, dat doe jij. En om de een of andere reden voel jij je aangesproken. Hoeft echt niet. Hou je rustig! Je hoeft niet boos te worden. Zelfbeheersing is een vrucht van de geest.

bewerkt door WdG
Link naar bericht
Deel via andere websites

Je bent er echt alleen op uit mij onderuit te halen en de moderatoren slapen rustig door.

Ik ben nu op weg naar mijn zus. Ze is meer dan een jaar in de ziektewet geweest, omdat het werk als verpleegster haar lichaam afbeulde. Ze heeft nu een HBO studie gedaan en is nu afgestudeerd als praktijkondersteuner huisarts en heeft tevens een baan daarvoor in Hengelo gekregen. 

Een WIA is bij mijn vrouw ook tijdelijk. Ook zij gaat reïntegreren. Ik geloof dat het goed komt. 

Wat profetie betreft: Mijn vrouw hoort Jezus praten. Zoals ik al zei.

Wat de miljoenen betreft, dat gaat niemand hier wat aan, wat ze in de wanhoop deed en ik destijds in vertrouwen met jou deelde. Dat je dat openbaar zet neem ik jou niet in dank af. 

Wat voor doel heb je daarmee, behalve mij voor lul zetten, is mij niet duidelijk?

Wil je dat ik hier over Rwanda verder ga? 

Of laat je dit verhaal met rust?

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Ik vind dat je heel selectief Bijbel leest en dat waar jij je blijkbaar niet in kan vinden gewoon negeert.

Het klopt dat ik selectief Bijbel lees. Ik ben pas een jaar geleden tot geloof gekomen en heb geen tijd gehad om de Bijbel uit te lezen... :) Ik voed ook nog een zoontje alleen op. Ik sta juist enorm open om te leren.

bewerkt door Nicky O
Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Nicky O:

Het klopt dat ik selectief Bijbel lees. Ik ben pas een jaar geleden tot geloof gekomen en heb geen tijd gehad om de Bijbel uit te lezen... :) Ik voedt ook nog een zoontje alleen op. Ik sta juist enorm open om te leren.

Ow, ok. Gelukkig maar, dan valt dat negeren op te heffen.

1 uur geleden zei Gaitema:

Ik heb bewijzen gezien, die ik jou niet zal gaan tonen.

Ik hoor Jezus ook en kan dat bewijzen:

https://www.statenvertaling.net/

Elke dag.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jezus zegt bewijsbaar dit: 
"God keert zich tegen hoogmoedigen, maar aan de nederigen geeft Hij genade. Onderwerp u aan God. Bied weerstand aan de duivel en hij zal van u weg vluchten. Nader tot God, en Hij zal tot u naderen. Reinig de handen, zondaars, en zuiver de harten, dubbelhartigen! Besef uw ellendige staat en treur en huil. Laat uw lachen veranderd worden in treuren en uw blijdschap in droefheid. Verneder u voor de Heere, en Hij zal u verhogen. Broeders, spreek geen kwaad van elkaar. Wie van zijn broeders kwaadspreekt en over zijn broeder oordeelt, spreekt kwaad over de wet en oordeelt over de wet. Als u over de wet oordeelt, bent u geen dader van de wet, maar een rechter. Er is één Wetgever, namelijk Hij Die kan zalig maken én te gronde richten. Maar wie bent u, die over de ander oordeelt?"

Jacobus 4: 6-12

Link naar bericht
Deel via andere websites
50 minuten geleden zei Willempie:
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Je gebruikt enkele malen het woord bewijsbaar.

Waarom doe je dat,  wat heeft dat voor meerwaarde?

Wat heeft deze vraag voor meerwaarde?

Als in een topic over profetie iemand over 'bewijsbaar' begint wordt het interessant.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid